Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

23 dec 2014, 16:32

Lieve LEAH , geslachten zijn een aardse aangelegenheid , in de Bijbel lees je dat er in de hemel geen sprake is van man of vrouw , daar vinden geen huwelijken plaats , daar zullen allen zijn net als de engelen !
In geval je dat nog niet wist dame .

BOCUSE .
Bedankt Bocuse dat je met mij niet in discussie wilt gaan , dat bespaart mij tijd en energie !
Toch ben je een schepsel net als ik , met dezelfde toekomst : sterven na dit leven , en wat daarna komt zul je dan wel zien !

Ik las onlangs een artikel over de scheepsramp TITANIC , waarin een overlevende jongeman uit Schotland getuigt dat , terwijl velen zich drijvend trachtten te houden in het ijskoude water , er een oudere man bij was , die hem toeriep : jongen geloof in de Here Jezus Christus en je zult behouden worden , hij ontdeed zich van zijn reddingsvest en wierp hem naar mij toe , terwijl hijzelf ten onder ging van uitputting .

De jongeman werd gered , niet alleen uit het ijskoude water maar ook voor zijn eeuwig leven , de oudere man had zijn leven tweemaal gered en dat raakte hem diep !
Wat een oprecht geloof vermag , in de kracht en vertrouwen van de eeuwige God , alsnog een staaltje van wat onze Schepper God eigenlijk werkelijk is ! LIEFDE en nog eens LIEFDE !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates

23 dec 2014, 19:30

Maar toch ook lucht, lucht en nog eens lucht ! In die reddingsboei :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Fazal

23 dec 2014, 20:51

Dan zal het overleven van die jonge man, niet het werk van die Jezus Christus zijn geweest, maar wel van die oudere man, die hem dat reddingsvest toegeworpen heeft!
Als ... dat verhaal al waar mocht zijn natuurlijk!? :roll:

ebenhaezer

24 dec 2014, 15:44

Fazal schreef:Dan zal het overleven van die jonge man, niet het werk van die Jezus Christus zijn geweest, maar wel van die oudere man, die hem dat reddingsvest toegeworpen heeft!
Als ... dat verhaal al waar mocht zijn natuurlijk!? :roll:

Inderdaad , de redder was de oudere man , DIE GEHOORZAAM WAS aan de stem en het verlangen in zijn hart om tot zijn laatste adem zielen te redden voor zijn Heer ! Maar het was wel de leiding van God die de jonge man tot geloof bracht !
Dit is wel een waar gebeurd verslag van die jonge Schotse man , die 4 jaar na de ramp hierover getuigde tijdens een bijeenkomst in het Canadeze Hamilton .
De redder was John Harper , Pred. van de Walworth Rood Baptist Church .

ebenhaezer

25 dec 2014, 16:10

EEN PRETTIGE KERST AAN IEDEREEN !

Ja , Hij kwam heel gewoon , niemand had het zo verwacht !
Geen paleis of nieuwe woning , wie had dat ooit gedacht !
Door te worden als een Kind , heel eenvoudig en heel klein ,
kon Hij onze Koning worden , onze Redder zijn !

MAAR OOK VOOR MINDER GELUKKIGE MENSEN
WAS HIJ DAAR !

Midden in de onrust van het leven ,
midden in de kou van het bestaan ,
komt een Kind ons vrede en warmte geven ,
komt een Man die met ons mee wil gaan ,
komt een hand die wonden kan genezen ,
komt een licht op onze donkere baan ,
komt een stem : 'k wil je Vader wezen ,
midden in de kou van je bestaan !

De schrijver is me onbekend , maar de woorden zijn een troost voor iedereen , en dat wens ik aan iedereen op deze wereld .

socrates

25 dec 2014, 16:24

Toch enkel voor wie honger, dorst en kou heeft en toch nog in sprookjes gelooft.
Syrische vluchtelingen zullen daar wellicht weinig boodschap of troost in vinden. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

25 dec 2014, 16:35

ebenhaezer schreef:EEN PRETTIGE KERST AAN IEDEREEN !
Ja , Hij kwam heel gewoon , niemand had het zo verwacht !
Geen paleis of nieuwe woning , wie had dat ooit gedacht !
Door te worden als een Kind , heel eenvoudig en heel klein ,
kon Hij onze Koning worden , onze Redder zijn !
MAAR OOK VOOR MINDER GELUKKIGE MENSEN
WAS HIJ DAAR !
Midden in de onrust van het leven ,
midden in de kou van het bestaan ,
komt een Kind ons vrede en warmte geven ,
komt een Man die met ons mee wil gaan ,
komt een hand die wonden kan genezen ,
komt een licht op onze donkere baan ,
komt een stem : 'k wil je Vader wezen ,
midden in de kou van je bestaan !
De schrijver is me onbekend , maar de woorden zijn een troost voor iedereen , en dat wens ik aan iedereen op deze wereld .
Afbeelding Na EB komt de (over?) VLOED. :roll:
Tja, hoelang die citroen al is uitgeperst...!? En nog zal worden....
Het ene vertellingske al dramatischer dan het andere maar altijd kommer & kwel.
Jef was al wat knorrig omtrent een zwangerschap waar hij niks mee te maken had en dan moest zijn Marie met die dikke buik nog op de rug van een ezel door weer en wind....
Of het nu een stal dan wel een grot was, hangt mogelijk af van de commerçant die attributen verkoopt om onder de boom te zetten.
Die boom mét het licht erin, dat nu begonnen is aan de terugkeer.
M.a.w. dé WINTER-ZONNEWENDE Geen trucje van een of andere schepper, maar gewoon de stand van de aarde die net zoals de andere planeten omheen de zon draait. Spijts alle leugens van weleer, waarin ons werd wijsgemaakt, dat dé aarde het centrum was van het heelal en de schepping, waar alles omheen draaide. :wink:
Dat kindje in die kribbe zou wel een kort leven beschoren zijn en volgend paasfeest kan de religie er weer een bloederig verhaaltje aan koppelen. Om de kleine kindjes - en ook de kinderlijk gebleven geesten - bang te maken.
Smakelijk eten, aan wie zijn tanden nog niet in de braspartij heeft gezet. En aan wie er gisteren al een lap op heeft gegeven... een spoedig herstel van de kater.

sw

Silver Wolf

25 dec 2014, 16:45

Nog zo'n EB - klucht....
Ik las onlangs een artikel over de scheepsramp TITANIC , waarin een overlevende jongeman uit Schotland getuigt dat , terwijl velen zich drijvend trachtten te houden in het ijskoude water , er een oudere man bij was , die hem toeriep : jongen geloof in de Here Jezus Christus en je zult behouden worden , hij ontdeed zich van zijn reddingsvest en wierp hem naar mij toe , terwijl hijzelf ten onder ging van uitputting .
De jongeman werd gered , niet alleen uit het ijskoude water maar ook voor zijn eeuwig leven , de oudere man had zijn leven tweemaal gered en dat raakte hem diep !
Wat een oprecht geloof vermag , in de kracht en vertrouwen van de eeuwige God , alsnog een staaltje van wat onze Schepper God eigenlijk werkelijk is ! LIEFDE en nog eens LIEFDE !
Afbeelding :roll: Met wat meer LIEFDE had die "HEER" de kapitein kunnen wijzen op de ijsberg voor het te laat was!?

QUOTE: Bij de ramp zijn er 1517 mensen omgekomen.
Van de eersteklas zijn er 130 omgekomen.
Van de tweedeklas zijn er 166 omgekomen.
Van de derdeklas zijn er 536 omgekomen.
En van de bemanning zijn er 685 omgekomen.
706 mensen worden gered door Corpanthia.
EINDE CITAAT.

Mogelijk zaten de meeste ongelovigen in de derdeklas!?
En de lievelingen van die HEER in eerste klas....
En waren dit dan die 706 die gered werden..... :!:

sw

ebenhaezer

25 dec 2014, 17:00

socrates schreef:Toch enkel voor wie honger, dorst en kou heeft en toch nog in sprookjes gelooft.
Syrische vluchtelingen zullen daar wellicht weinig boodschap of troost in vinden. :idea:

SOCRATES , kent gij het verschil niet tussen een sprookje en geschiedenis ?
Sprookjes hebben nooit bestaan , zijn alleen mooie verhalen ; wat in de Bijbel staat is de GESCHIEDENIS van Israël , en daarna van Christus en zijn volgelingen . 't Is maar dat ge het weet !
Niet alleen in Syrië zijn vluchtelingen , ze zijn in grote getale over de hele wereld verspreid , ook in België ! En ze dienen geholpen te worden met daad en RAAD ! Het Evangelie van Jezus Christus is juist de BLIJDE BOODSCHAP voor een wereld in nood !
Uit welke hoeken denk je komen de meeste hulpverlenings organisaties ? wel uit de christelijke hoek , en daar zou ieder meevoelend mens zich verantwoordelijk bij moeten voelen , denk je ook niet ?
Als het hier in deze wereld allemaal fout loopt , zijn we daar ALLEMAAL schuldig aan , gewild of ongewild !

Paul Siemons

25 dec 2014, 17:14

Ebenhaezer dwaalde alweer: Als het hier in deze wereld allemaal fout loopt , zijn we daar ALLEMAAL schuldig aan , gewild of ongewild !

Daar heb ik geen flikker mee te maken dat ze in Syrië of waar dan mekaar voor de kop knallen!

talisman

25 dec 2014, 17:43

ebenhaezer schreef: Sprookjes hebben nooit bestaan , zijn alleen mooie verhalen ; wat in de Bijbel staat is de GESCHIEDENIS van Israël , en daarna van Christus en zijn volgelingen . 't Is maar dat ge het weet !
De Bijbel is GEEN geschiedkundig boek. Dit is een wetenschappelijke vaststelling waar momenteel zelfs geen discussie over bestaat. Ik heb hier al info genoeg gegeven over de archeologische stand van zaken. Jou hebben ze wat voorgelogen en nu ga je de bezoekers van dit forum wat voorliegen.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/gesch ... umran.html

En dit is nog de 'zachte ' versie.

ebenhaezer

26 dec 2014, 15:47

Silver Wolf schreef:Nog zo'n EB - klucht....
Afbeelding :roll: Met wat meer LIEFDE had die "HEER" de kapitein kunnen wijzen op de ijsberg voor het te laat was!?

QUOTE: Bij de ramp zijn er 1517 mensen omgekomen.
Van de eersteklas zijn er 130 omgekomen.
Van de tweedeklas zijn er 166 omgekomen.
Van de derdeklas zijn er 536 omgekomen.
En van de bemanning zijn er 685 omgekomen.
706 mensen worden gered door Corpanthia.
EINDE CITAAT.

Mogelijk zaten de meeste ongelovigen in de derdeklas!?
En de lievelingen van die HEER in eerste klas....
En waren dit dan die 706 die gered werden..... :!:

sw

Zo SILVER WOLF , hoe kwam die ijsberg daar terecht in die zee , onder water ?
Oorspronkelijk was de aarde goed en mooi geschapen , zonder gevaar voor de mensheid !
Bij God was wel LIEFDE , maar niet bij de eigen wijze mens die verkeerde keuzes maakte , en niets beter vond dan de mooie aarde te verknoeien uit égoïsme en machtswellust . Daarom dat nu haast overal gevaar loert !
Alle rampen in natuur en onder de mensen , zijn ONZE schuld en niet van de Here God ! Even goed nadenken jongen !

ebenhaezer

26 dec 2014, 15:58

Paul Siemons schreef: Ebenhaezer dwaalde alweer: Als het hier in deze wereld allemaal fout loopt , zijn we daar ALLEMAAL schuldig aan , gewild of ongewild !

Daar heb ik geen flikker mee te maken dat ze in Syrië of waar dan mekaar voor de kop knallen!

PAUL , wat denk je dat er gedaan wordt met JOUW belastingsgeld ? en al JOUW bijdragen die de Staat int ?
Zou jij daar écht geen flikker meer te maken hebben , met alles wat hier fout loopt in deze wereld ?
Maar weiger eens te betalen ! dan vlieg je gezwint de bak in ! Daarom zeg ik dat we daar allemaal schuld aan hebben , GEWILD of ONGEWILD ! niemand kan daar nog onderuit !
Ook wat beter nadenken voor je iets zegt hé ?

ebenhaezer

26 dec 2014, 16:09

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Sprookjes hebben nooit bestaan , zijn alleen mooie verhalen ; wat in de Bijbel staat is de GESCHIEDENIS van Israël , en daarna van Christus en zijn volgelingen . 't Is maar dat ge het weet !
De Bijbel is GEEN geschiedkundig boek. Dit is een wetenschappelijke vaststelling waar momenteel zelfs geen discussie over bestaat. Ik heb hier al info genoeg gegeven over de archeologische stand van zaken. Jou hebben ze wat voorgelogen en nu ga je de bezoekers van dit forum wat voorliegen.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/gesch ... umran.html

En dit is nog de 'zachte ' versie.

Ja TALISMAN , hoe je dat BOEK ook noemt , het blijft het Woord van God , en daar staat heel het ontstaan en verloop van Israël in , toch ' geschiedenis ' dacht ik !
Ik vrees dat heel jouw info , ergens goed voorgelogen werd , en jammer genoeg geloof jij dat allemaal ! WAT IS WAARHEID ?
Maar in de Bijbel staat dat de wijsheid der wereld DWAASHEID is voor God ! Wie kan de Wijsheid evenaren van deze Schepper God ?

talisman

26 dec 2014, 17:45

ebenhaezer schreef: Ja TALISMAN , hoe je dat BOEK ook noemt , het blijft het Woord van God , en daar staat heel het ontstaan en verloop van Israël in , toch ' geschiedenis ' dacht ik !
Tja, dan is god een dikke leugenaar.

http://www.bandoli.no/moses.htm

http://skepp.be/nl/levensbeschouwing-ev ... #.VJ0b6W82

http://www.pbs.org/wgbh/nova/ancient/moses-exodus.html

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... rijk.dhtml

http://www.haaretz.com/archaeology/.premium-1.584911

http://www.hiddenmeanings.com/biblemythology.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed
Ik vrees dat heel jouw info , ergens goed voorgelogen werd , en jammer genoeg geloof jij dat allemaal !
Eerder archeologen dan een samengesteld boek van een woestijnstam uit de ijzertijd.
WAT IS WAARHEID ?
Waarheid is het tegengestelde van leugen zoals bijvoorbeeld de bijbel.
Laatst gewijzigd door talisman op 26 dec 2014, 17:59, 4 keer totaal gewijzigd.