Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

27 dec 2014, 17:14

sw

Het zou wel eens kunnen dat je buiten vliegt met je korf of mand vol met lekkers.
De bejaarden van nu zijn ook de bejaarden van vroeger niet meer!

Silver Wolf

28 dec 2014, 16:07

*leah* schreef:sw
Het zou wel eens kunnen dat je buiten vliegt met je korf of mand vol met lekkers.

De bejaarden van nu zijn ook de bejaarden van vroeger niet meer!
Q.E.D. :roll:

Quod erat demonstrandum
(En duidelijk te merken aan de verzuring,
zowel op deze als nogal wat andere topics....)

Ps.: De kerstvrede is amper 3 dagen later al opgeteerd.
Maar op deze dag (28-12) kan/mag alles :wink:

sw
Gast

28 dec 2014, 16:51

Ik bedoel in feite sw, stel, ik heb zo'n mand met etenswaren, ik zou echt niet weten wie hier in mijn stadje ik blij zou kunnen maken met die mand en toch wordt hier volgend jaar een voedselbank opgericht voor de "arme" mensen.
Waar zit die armoede dan, ik weet echt niet waar, zou de inhoud van mijn mand zelf moeten op eten vermoed ik.

Silver Wolf

29 dec 2014, 17:55

*leah* schreef:Ik bedoel in feite sw, stel, ik heb zo'n mand met etenswaren, ik zou echt niet weten wie hier in mijn stadje ik blij zou kunnen maken met die mand en toch wordt hier volgend jaar een voedselbank opgericht voor de "arme" mensen.
Waar zit die armoede dan, ik weet echt niet waar, zou de inhoud van mijn mand zelf moeten op eten vermoed ik.
Afbeelding
Dat is nu het - allicht - (grote) verschil tussen stad(je) en het nog bestaande platteland. Hier gaat het niet om "arme" mensen. Want dit zijn landbouwers op rust, die vaak hun akkers en weiden verhuren of verkocht hebben. ZIJ beschouwden mij destijds ook niet als een behoeftige, wanneer ze gul iets uit hun moestuin wilden delen. En nu komt dat uurtje gezelschap vooraan, terwijl die korf met wat eetbaars een beetje een feestelijk tintje geeft aan dit eindejaar.
De lokale bakkers en een mini-supermarkt bieden dergelijke "geschenkjes" dan ook aan, omdat er vraag naar is.
Dat is dus geen voedselbank!!!
Minder mobiele mensen, die dan nog heel afgelegen wonen, aanvaarden het als een vriendschappelijke geste en beantwoorden het in al hun eenvoud, met een oprechtheid waar men zelf een warm gevoel van krijgt.

sw

ebenhaezer

29 dec 2014, 20:18

Silver Wolf schreef:EB weeral in goeden doen
Zo SILVER WOLF , hoe kwam die ijsberg daar terecht in die zee , onder water ?
Oorspronkelijk was de aarde goed en mooi geschapen , zonder gevaar voor de mensheid !
Bij God was wel LIEFDE , maar niet bij de eigen wijze mens die verkeerde keuzes maakte , en niets beter vond dan de mooie aarde te verknoeien uit égoïsme en machtswellust . Daarom dat nu haast overal gevaar loert !Alle rampen in natuur en onder de mensen , zijn ONZE schuld en niet van de Here God ! Even goed nadenken jongen !

EINDE CITAAT

Vreemd dat er nog mag nagedacht worden. Want ik dacht dat die schepper dat voor ons deed en zou doen!?
Mogelijk was de tsunami van 10 jaar geleden ook de schuld van de mensen, die deze aarde hebben verknoeid?
Tante nonneke zou beter zelf eens nadenken over
- de beweging van de tektonische platen.
- en de tolbeweging waarbij de top van de aarde een ovale beweging maakt, (zoals een uitbollende tol) die telkens zowat 22.000 jaar duurt. Zodat klimatologische wijzigingen niet van gisteren zijn....
- maar mee de afwisseling tussen ijstijden en warmere perioden veroorzaken.
In de middeleeuwen was het ook warmer zonder CO-uitstoot van menselijke activiteit!!! En de oceanen hebben al eerder een hoger en/of lager peil gehad. EB mag altijd in de grotten langs de Ardèche eens gaan kijken naar hetgeen holbewoners van toen op de wanden hebben nagelaten onder de vorm van tekeningen en geschilderde taferelen.

Maar ja, simpelweg hetzelfde voorgekauwde deuntje blijven aframmelen is makkelijker natuurlijk.
Vraag is wel, waarom die schepper dan dit bolleken heeft bevolkt, met een soort primaten, die amper gehuld in dierenhuiden in holen leefden en o.a. noch het wiel noch vuur kenden?
Als die voorlopers van de mens naar het beeld en gelijkenis van die schepper zijn gemaakt, moet het niet zo mooi zijn om dat superwezen te ontmoeten.

Enne wat dat nadenken betreft madame EB, dat kennen we nog van uw vorige afgesloten topic.
Maar net als de getuigen van Jehova en andere religieuze fanaten, zult ge met uw leugens en verzinsels blijven leuren. Ook in 2015, op deze en/of andere topics. Gelukkig hebben heel wat senioren uw onnozel spelletje al langer doorprikt.

sw

Zo SILVER WOLF , ga jij in twijfel trekken wat Wijsheren constateren , als zij ontdekken dat de opwarming van de aarde een immens gevaar betekent voor onze wereld ? En dat Europa regelmatig samenkomt om maatregelen te treffen om dat gevaar af te remmen ?

Zijn daar de overstromingen , tsunamie's , stormen , tornado's , luchtvervuilingen , ja ziekten , niet de vreselijke gevolgen van ?
En dat heeft DE MENS met die mooie aarde gedaan !

Ja , dat is al eeuwenlang aan de gang , het ging op en neer , maar steeds erger en erger ! Jammer kwam het inzien er van , wel een beetje erg te laat , denk je ook niet ?
En dat is waarempel geen spelletje denk ik !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

29 dec 2014, 20:29

Silver Wolf schreef:
*leah* schreef:Ik bedoel in feite sw, stel, ik heb zo'n mand met etenswaren, ik zou echt niet weten wie hier in mijn stadje ik blij zou kunnen maken met die mand en toch wordt hier volgend jaar een voedselbank opgericht voor de "arme" mensen.
Afbeelding
Dat is nu het - allicht - (grote) verschil tussen stad(je) en het nog bestaande platteland. Hier gaat het niet om "arme" mensen. Want dit zijn landbouwers op rust, die vaak hun akkers en weiden verhuren of verkocht hebben. ZIJ beschouwden mij destijds ook niet als een behoeftige, wanneer ze gul iets uit hun moestuin wilden delen. En nu komt dat uurtje gezelschap vooraan, terwijl die korf met wat eetbaars een beetje een feestelijk tintje geeft aan dit eindejaar.
De lokale bakkers en een mini-supermarkt bieden dergelijke "geschenkjes" dan ook aan, omdat er vraag naar is.
Dat is dus geen voedselbank!!!
Minder mobiele mensen, die dan nog heel afgelegen wonen, aanvaarden het als een vriendschappelijke geste en beantwoorden het in al hun eenvoud, met een oprechtheid waar men zelf een warm gevoel van krijgt.

sw
Mooi gedicht sw, ik weet ook niet of het hier in M een echte voedselbank zal worden, we zien wel.

Reini

29 dec 2014, 20:30

Zijn daar de overstromingen , tsunamie's , stormen , tornado's , luchtvervuilingen , ja ziekten , niet de vreselijke gevolgen van ?

Wat kan de mens aan natuurrampen doen, onbegrijpelijk toch !!
Waar haal je die gedachten ????

ebenhaezer

29 dec 2014, 20:47

socrates schreef:Hoe kan het eigenlijk dat die volmaakte, alwetende van liefde gevulde god; een schepsel heeft gemaakt zoals EB. Waarom heeft hij ons dan niet allemaal zo goed gemaakt ?
Een ding moeten we god zeker nageven, zijn EB is een buitengewoon specimen. Zij of hij is voorzien van een niet aflatende ijver om alle andere ketters op deze aarde, de juiste weg te tonen en hen dè waarheid te verkondigen. Is dat geen zingevend levensdoel ? Zo iemand zou trouwens het eeuwig leven hier op planeet aarde moeten worden opgelegd, kwestie van de nodige tijd te krijgen om de miljarden dwalenden op het juiste spoor te zetten. :idea:

Troost je SOCRATES , ik ben net als jullie allemaal , geboren als een kleine baby , en God heeft ook mij niet bevoordeeld , goed en kwaad waren ook op mijn wegen aanwezig !
Alles moeten we ZELF leren en ontdekken , al spelen omstandigheden wel een rol in het leven , maar juist moeilijke omstandigheden zijn vaak een nuttige leerschool ; maar dat zien we meestal later pas .
Toch is het voor iedereen gelijk , dat we gehoorzaamheid kunnen leren , dat we goed zijn , hulp bieden , liefhebben enz. kunnen aankweken , en dat is idd. een zingevend levensdoel !

ebenhaezer

29 dec 2014, 20:51

Reini schreef:Zijn daar de overstromingen , tsunamie's , stormen , tornado's , luchtvervuilingen , ja ziekten , niet de vreselijke gevolgen van ?

Vraag dat eens aan ernstige Natuuronderzoekers , zelfs Wetenschappers zullen dat beamen dametje !

Silver Wolf

30 dec 2014, 14:16

ebenhaezer schreef:
Reini schreef:Zijn daar de overstromingen , tsunamie's , stormen , tornado's , luchtvervuilingen , ja ziekten , niet de vreselijke gevolgen van ?
Vraag dat eens aan ernstige Natuuronderzoekers , zelfs Wetenschappers zullen dat beamen dametje !
Gezien EB zich hier de gemoedelijkheid permitteert om "Reini" dametje te noemen, zal ik ons tante nonneke maar als "besje" aanschrijven....!?
Even uw beste brilletje opzetten en/of een vergrootglas erbij nemen....AUB
en dan lezen wat er staat :roll: enne ik HERHAAL dus
Tante nonneke zou beter zelf eens nadenken over

- de beweging van de tektonische platen.
- en de tolbeweging waarbij de top van de aarde een ovale beweging maakt, (zoals een uitbollende tol) die telkens zowat 22.000 jaar duurt. Zodat klimatologische wijzigingen niet van gisteren zijn....
- maar mee de afwisseling tussen ijstijden en warmere perioden veroorzaken.

sw

bluevelvet

30 dec 2014, 16:49

ebenhaezer schreef:

Zo is het ! Gisteren nog op de Nederandse TV gehoord over aardbeving in Groningen, te wijten aan de gasontginninng ! En dit werd al meerdere keren in het nieuws gebracht. Weliswaar lichte maar wie zegt dat het niet slechter kan uitdraaien ?

Van tsunami's in zee, zoals een paar jaar geleden met meer dan 100.000 doden, verdenkt men onderzeese kernproeven (ontpoffingen) ervan de schudigen te zijn.

En wat met de gevaren van kerncentrales :roll:

Natuurrampen :roll: Door de schuld van de mens !

socrates

30 dec 2014, 19:31

God moet, toen hij de mens 'schaapte' toch echt wel een "off day" hebben gehad. Hoogstwaarschijnlijk was dat dan op een MAANdag, nochtans hij had dan pas gerust zoals het hoort op een ZONdag.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Reini

30 dec 2014, 19:58

BV schreef weer wat:

Herhaling van mijn vraag dus: Vulkaan uitbarstingen, tornados, tsunami's,(vooraleer er sprake was van mogelijke kernproeven ) nooit bestaan ???

bluevelvet

31 dec 2014, 11:50

Reini schreef:BV schreef weer wat:

Herhaling van mijn vraag dus: Vulkaan uitbarstingen, tornados, tsunami's,(vooraleer er sprake was van mogelijke kernproeven ) nooit bestaan ???
Wat doet Reini ? Ze gaat mijn posting gedeeltelijk quoten en er dan een DOMME vraag bijstellen !

Door een gedeeltelijke quote brengt ze de mensen op een dwaalspoor.
Terwijl ik met mijn posting de aandacht wilde vestigen op natuurrampen door de schuld van de mens te wijten aan gasontginning, onderzeese kernproeven, en de bouw van kerncentrales :!:

Zo Reini, liefst niet vals spelen en volledig quoten wanneer nodig voor een beter begrip :)

Reini

31 dec 2014, 12:27

En BV , u bent een ongelooflijke hypocriet met om mensen op die manier op een dwaalspoor te brengen, want Ebby deed alsof alle rampen de schuld zijn van de mens.
Daar ging het over. :twisted: