Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
fonzarelli - Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Als dat sprookje van Adam en Eva waar zou zijn, dan moet dat nogal een incestueuze boel geweest zijn daar.
AV,
Fonzarelli.
AV,
Fonzarelli.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Nee hoor SOCRATES , de evolutie is ' na mij ' niet stilgevallen , ze heeft idd. nooit bestaan !
Alles wat geschapen werd , was VOLMAAKT , de Schepper zelf zei : DAT HET GOED WAS !
Ook had de eerste mens géén construktiefouten , maar ze kozen vrijwillig de verkeerde kant , terwijl God duidelijk gezegd had wat niet mocht .
ALLES MOCHT , alleen dat éne niet , en dat verkozen ze nu juist wel te doen . Maar reeds toen lag de satan op de loer om hen te verleiden !
Jammer toch , het had zo mooi kunnen zijn hier op deze aarde , maar we moeten eerlijk zeggen : HADDEN WIJ HET BETER GEDAAN ?
Alles wat geschapen werd , was VOLMAAKT , de Schepper zelf zei : DAT HET GOED WAS !
Ook had de eerste mens géén construktiefouten , maar ze kozen vrijwillig de verkeerde kant , terwijl God duidelijk gezegd had wat niet mocht .
ALLES MOCHT , alleen dat éne niet , en dat verkozen ze nu juist wel te doen . Maar reeds toen lag de satan op de loer om hen te verleiden !
Jammer toch , het had zo mooi kunnen zijn hier op deze aarde , maar we moeten eerlijk zeggen : HADDEN WIJ HET BETER GEDAAN ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Zeg nu eens eerlijk he ebenhaezer.
Wat moest god met de mens???
Had hij die nodig ...? En voor wat???
En voor de rest, Jan Fabre zei ook dat het goed was, toen hij die katten tegen het plafond gooide. En over de rest van zijn kunst(jes) zullen we maar beter zwijgen zekerst.
Tja, kunst is kunst!? Maar kan dat ook van die zgz lieve god gezegd worden?
Wat, (in god's naam)[sic!] moest god met een mens???
Wat had hij eraan??? En wat, had die mens aan god???
Adam had tenslotte niet gevraagd om hier te komen!? Nee toch!???
Antwoord, al was het maar voor één keer, nu eens met uw eigen woorden a.u.b.!
Ik denk zelfs niet dat het antwoord op die vraag in de bijbel staat.
En voor de rest, Jan Fabre zei ook dat het goed was, toen hij die katten tegen het plafond gooide. En over de rest van zijn kunst(jes) zullen we maar beter zwijgen zekerst.
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Fazal schreef:Zeg nu eens eerlijk he ebenhaezer.
Daar zit het hem het immens tragische Fazal . Zij heeft geen eigen woorden . Zij heeft enkel hetgeen haar voorgekauwd wordt .
En eigen woorden kan je enkel hebben als je kan nadenken .
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
bocuse schreef:Fazal schreef:Zeg nu eens eerlijk he ebenhaezer.
Daar zit het hem het immens tragische Fazal . Zij heeft geen eigen woorden . Zij heeft enkel hetgeen haar voorgekauwd wordt .
En eigen woorden kan je enkel hebben als je kan nadenken .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
BOCUSE
schreef o.a.
Just for the record....
"Jantje" de kunstenaar gooide katten van de trappen aan 't stadhuis van "A" maar plakte wel kevers aan 't plafond van het koninklijk paleis.
Mogelijk omdat Paola en Bert II toen geen (plafond)schilder konden betalen!?
Nu het toch over dat soort kunstjes gaat en meteen weer ON-topic....
EB zou wel eens durven beweren, dat haar sprookjes bewezen worden door wat L. Da VINCI op de plafond van de sixtijnse kapel heeft geverfd.
Mogelijk "geen bewijzen maar wel aanwijzingen" zou Jef V. zeggen (en dat is een advocaat hé, maar tegelijk ook een rasechte show-man.)
sw
Just for the record....
"Jantje" de kunstenaar gooide katten van de trappen aan 't stadhuis van "A" maar plakte wel kevers aan 't plafond van het koninklijk paleis.
Mogelijk omdat Paola en Bert II toen geen (plafond)schilder konden betalen!?
Nu het toch over dat soort kunstjes gaat en meteen weer ON-topic....
EB zou wel eens durven beweren, dat haar sprookjes bewezen worden door wat L. Da VINCI op de plafond van de sixtijnse kapel heeft geverfd.
Mogelijk "geen bewijzen maar wel aanwijzingen" zou Jef V. zeggen (en dat is een advocaat hé, maar tegelijk ook een rasechte show-man.)
sw
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Eindelijk eens een verfrissende gedachte. Dat opent perspectieven voor nog talloze pagina's. Maar EB, misschien moet u die revolutionaire visie wel wereldkundig maken. Hier op deze website is het aantal potentiële bekeerlingen toch te klein?ebenhaezer schreef:Nee hoor SOCRATES , de evolutie is ' na mij ' niet stilgevallen , ze heeft idd. nooit bestaan !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
1. De parabel van dat éne verloren schaap vergeten Socrates 
2. Denk je dat alleen forumleden ons lezen
2. Denk je dat alleen forumleden ons lezen
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Ik lees wat jullie schrijven en het is duidelijk dat ik géén forum-lid ben! (In mentaliteit dan).Bluevelvet schreef: 2. Denk je dat alleen forumleden ons lezen?
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
De mensen die reageren op jullie, gelovigen - zoals ze dat plegen te doen - zijn aanhangers van wat ik " De Monty Python Filosofie" noem. Zoals onder woorden gebracht in "The life of Brian". Als Brian aan het kruis hangt, troost een mede-gekruisigde hem met de volgende woorden: "I mean - what have you got to lose? You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing."
Maar blijkbaar geeft dat niet veel troost! Waarom zou men anders mensen die geloven zo vitriool-achtig aanvallen?
Is deze absurde nihilistische visie misschien toch niet zo leuk? En is men jaloers op mensen die zin weten te geven aan hun leven?
Maar blijkbaar geeft dat niet veel troost! Waarom zou men anders mensen die geloven zo vitriool-achtig aanvallen?
Is deze absurde nihilistische visie misschien toch niet zo leuk? En is men jaloers op mensen die zin weten te geven aan hun leven?
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik vind deze absurde nihilistische" visie juist wel leuk en wel omdat ze zo nauw to the point is. Voor ik leefde was ik dood en na mijn dood leef ik niet meer. Waar zit het probleem ? Het leven is helaas zinloos, hoogstens door zoveel mogeljk te leven voor een ander, kun je wat zin aan jouw bestaan geven. God is een gemakkelijkheidsoplossing, te mooi om waar te zijn. Het zijn wel de "gelovigen" die met hun religieuze themata komen aanzetten. Als alle deelnemers aan een debat hetzelfde zouden denken dan is er toch geen debat. Niet-gelovigen moeten in die omstandigheden wel de andere thesis naar voor brengen.
Waarom zou men jaloers zijn op mensen zoals EB of BV ? Dat zijn ziende blinden die blijkbaar niemand hier heeft kunnen helpen. Zij lijken wel verslaafd aan hun recepten.
Waarom zou men jaloers zijn op mensen zoals EB of BV ? Dat zijn ziende blinden die blijkbaar niemand hier heeft kunnen helpen. Zij lijken wel verslaafd aan hun recepten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Zo absurd is dat nu ook weer niet. Christenen beseffen maar al te goed dat zij niet te veel waarde moeten hechten aan aardse dingen, noch aan rijkdom, goud, zilver...... Job was er zich ook al van bewust toen hij alles verloren had. We lezen in Job 1:21 : "Naakt ben ik uit de schoot van mijn moeder gekomen en naakt zal ik in haar schoot terugkeren. De heer heeft gegeven, de heer heeft genomen"
-
Gast
Als christenen niet geven om aardse goederen, waarom is het Vaticaan dan zo rijk?
Waarom jagen pastoors altijd maar achter geld aan, bedelen hier en bedelen daar!
Die kardinalen, bisschoppen en heel dat zootje, met goud bestikte mantels, wat ze op hun kop hebben, wat zou dat wel kosten?
De grootste geldwolf is de kerk en dat zijn toch de grootste "christenen" denk ik!
Waarom jagen pastoors altijd maar achter geld aan, bedelen hier en bedelen daar!
Die kardinalen, bisschoppen en heel dat zootje, met goud bestikte mantels, wat ze op hun kop hebben, wat zou dat wel kosten?
De grootste geldwolf is de kerk en dat zijn toch de grootste "christenen" denk ik!
-
Zo, S.! Je kwam uit het "niets", keert terug naar het "niets", en intussen was je "iets"!
Ik werkelijkheid "weet je niets"!
Maar zoals alle materialisten heb je dit "niet weten" verheven tot "weten"!
Ik werkelijkheid "weet je niets"!
Maar zoals alle materialisten heb je dit "niet weten" verheven tot "weten"!
-- Mark Twain
-- Mark Twain