Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Is de kerk de grootste geldwolf?*leah* schreef:Als christenen niet geven om aardse goederen, waarom is het Vaticaan dan zo rijk?
Waarom jagen pastoors altijd maar achter geld aan, bedelen hier en bedelen daar!
Die kardinalen, bisschoppen en heel dat zootje, met goud bestikte mantels, wat ze op hun kop hebben, wat zou dat wel kosten?
De grootste geldwolf is de kerk en dat zijn toch de grootste "christenen" denk ik!
Ze is slechts geldwolf tussen de andere geldwolven, en dat vergeet je voor het gemak!
Het idee achter ware religie is "bemin uw naaste als uzelf" en dan gaat ge die niet uitbuiten!
Dat kan alleen individueel beoefend worden. "Instituten" falen altijd.
Ons geldsysteem, ons rechtssysteem zijn ook instituten en alles behalve altruïstisch.
Laatst gewijzigd door Vesselin op 06 jan 2015, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Vesselin schreef:Zo, S.! Je kwam uit het "niets", keert terug naar het "niets", en intussen was je "iets"!
Ik werkelijkheid "weet je niets"!
Maar zoals alle materialisten heb je dit "niet weten" verheven tot "weten"!

Eens de lijm tussen mijn atomen is opgedroogd vallen ze uit elkaar. Als nu het bewustzijn als aparte entiteit in een van die atomen zou zetelen, ja dan was er misschien weer leven na Van Père Lachaise is nog nooit iemand terug gekomen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Vesselin
Ik reageerde op BV, ik heb geen woord tot jou gericht!
En het is "naaste" en niet "naarste".
Ga je papegaai voederen ipv hier op vinkenslag te liggen, eeuwig achter die pc, om toch maar te kunnen reageren, met onzin, zoals gewoonlijk!
Je bent echt bezig met de mensen hier weg te jagen.
Ga je papegaai voederen ipv hier op vinkenslag te liggen, eeuwig achter die pc, om toch maar te kunnen reageren, met onzin, zoals gewoonlijk!
-
Dat zeg je, omdat je jezelf beschouwt als "het verhaal" dat je geheugen over jou gecreëerd heeft.Socrates schreef:Eens de lijm tussen mijn atomen is opgedroogd vallen ze uit elkaar. Als nu het bewustzijn als aparte entiteit in een van die atomen zou zetelen, ja dan was er misschien weer leven na Van Père Lachaise is nog nooit iemand terug gekomen.
Het bewustzijn is geen "aparte entiteit" die ergens zou zetelen (zoals Descartes dacht dat de ziel in de pijnappelklier huisde)! Het is de bron van alles wat bestaat!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Gij zijt dan ook geen papegaai, maar een kieken!*leah* schreef:Vesselin
Wie vraagt u op mij te reageren?!
Ik vind de verspreking "naarste" wel veelbetekenend. Dit is duidelijk een "Freudian slip of the tongue". Ik beschouw u blijkbaar als een "naar" vrouwmens.
Als ik iets zeg dat u niet aanstaat ben ik een "leuteraar"!
Andere mensen lezen dat ook hoor! Ook al is hun "soapgehalte" hoog, ge kunt uw karakter niet wegsteken! Wat ge schrijft maakt dat maar al te duidelijk.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
bocuse schreef:Eb.... echt, ik heb echt medelijden met u....
BOCUSE , niet doen jongen ! dat maakt jezelf alleen maar triestig , terwijl EB de gelukkigste vrouw ter wereld is !
Een leven aan de kant van Schepper God , een geweten dat mij niet aanklaagt , een Geest die in mij woont en mij leidt door alles heen , ook op dit forum , en de ZEKERHEID van een geweldige mooie toekomst na dit leven hier !
De Heer Jezus maakte alles weer goed , wat wij mensen fout deden . Kan er nog een grotere LIEFDE bestaan ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ik moet je gelijk geven *leah*. Het is schrijnend dat zovelen de hongerdood sterven terwijl 'volgelingen' van Christus zoveel rijkdom vergaard hebben.*leah* schreef:Als christenen niet geven om aardse goederen, waarom is het Vaticaan dan zo rijk?
Waarom jagen pastoors altijd maar achter geld aan, bedelen hier en bedelen daar!
Die kardinalen, bisschoppen en heel dat zootje, met goud bestikte mantels, wat ze op hun kop hebben, wat zou dat wel kosten?
De grootste geldwolf is de kerk en dat zijn toch de grootste "christenen" denk ik!
Maar kunnen wij die christenen wel 'volgelingen' van Christus noemen ? Aan hun 'werken" zullen de ware christenen gekend worden informeert de bijbel ons.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Zeg nu eens eerlijk he ebenhaezer.
Wat moest god met de mens???
Had hij die nodig ...? En voor wat???
En voor de rest, Jan Fabre zei ook dat het goed was, toen hij die katten tegen het plafond gooide. En over de rest van zijn kunst(jes) zullen we maar beter zwijgen zekerst.
Tja, kunst is kunst!? Maar kan dat ook van die zgz lieve god gezegd worden?
Wat, (in god's naam)[sic!] moest god met een mens???
Wat had hij eraan??? En wat, had die mens aan god???
Adam had tenslotte niet gevraagd om hier te komen!? Nee toch!???
Antwoord, al was het maar voor één keer, nu eens met uw eigen woorden a.u.b.!
Ik denk zelfs niet dat het antwoord op die vraag in de bijbel staat.
WAT MOEST GOD MET DE MENS FAZAL ?
Wat moest Strauss met zijn Walsen ?
Wat moest Rubens met zijn Schilderijen ? enz.
Wat moest God met de mens ? Hij is Schepper en verheugde zich in wat hij tot stand bracht , maar Hij maakte levende mensen die hij bovendien een eigen beschikking gaf over hun wil .
Is dat duidelijk genoeg ? Nee hij had ons niet nodig , maar gunde ons alle geluk toe .
Ja , Hij vond het resultaat van zijn kunstwerk heel goed , maar WIJ gingen in de fout ! Ja daar hadden onze kunstenaars geen last van , dat kunstwerk kon niet weerspannig zijn , toch ?
Ja , er zijn toch veel mensen die echt blij zijn dat ze leven , zelfs onder vaak moeilijke omstandigheden , en die vind je meestal onder gelovigen , omdat ze hun Schepper kennen , wat ook Hem heel blij maakt .
Dat er ook andere gevallen zijn ligt niet aan God , maar aan de zonde die in de wereld kwam .
Dit is mijn duidelijk antwoord , en wel met mijn eigen woorden , op jouw domme vragen ! En dat antwoord vind je ook in de Bijbel , als je dat dan toch EEN KEER grondig wilt lezen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
En ik die dacht dat de verrijzenis rond Pasen zou komen,
maar EB is er nu al terug!
Ja , er zijn toch veel mensen die echt blij zijn dat ze leven , zelfs onder vaak moeilijke omstandigheden , en die vind je meestal onder gelovigen , omdat ze hun Schepper kennen , wat ook Hem heel blij maakt .
Dat er ook andere gevallen zijn ligt niet aan God , maar aan de zonde die in de wereld kwam .
EINDE CITAAT.
Tja, ge moet wel eerst een lijst uitvinden om te bepalen wat ZONDE is hé!?
Dan wordt de biecht uitgevonden, zodat ge sterk staat door ieder zijn fouten te kennen.
En dan verkoopt ge volle of halve aflaten.... zodat de winkel draait...
Ps.: Nu men via het DNA kan bepalen wie de echte schepper was van een of ander kind, wordt meteen duidelijk dat er al eens een koekoeksjong tussen zit.
sw
maar EB is er nu al terug!
EINDE CITAAT.
Tja, ge moet wel eerst een lijst uitvinden om te bepalen wat ZONDE is hé!?
Dan wordt de biecht uitgevonden, zodat ge sterk staat door ieder zijn fouten te kennen.
En dan verkoopt ge volle of halve aflaten.... zodat de winkel draait...
Ps.: Nu men via het DNA kan bepalen wie de echte schepper was van een of ander kind, wordt meteen duidelijk dat er al eens een koekoeksjong tussen zit.
sw
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Blijven komen *leah* en er wordt wel in het aas gebeten, met of zonder haak erin verstopt*leah* schreef:Vesselin
Intussen leert "Vesselin" weer wat bij en verbetert...naarstig zijn fouten.
Ps.: Deze topic moet men met zoveel zout nemen, dat hij hier open staat tijdens de bereiding van het middagmaal en het zoutvat in de keukenkast kan blijven staan.
Cum grano salis
sw
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik denk het wel, bv. moslimmannen die als martelaar sterven, worden in de hemel vertroeteld door 70 maagden! Je zou je voor minder bekeren.ebenhaezer schreef:bocuse schreef:Eb.... echt, ik heb echt medelijden met u....
BOCUSE , niet doen jongen ! dat maakt jezelf alleen maar triestig , terwijl EB de gelukkigste vrouw ter wereld is !
Een leven aan de kant van Schepper God , een geweten dat mij niet aanklaagt , een Geest die in mij woont en mij leidt door alles heen , ook op dit forum , en de ZEKERHEID van een geweldige mooie toekomst na dit leven hier !
De Heer Jezus maakte alles weer goed , wat wij mensen fout deden . Kan er nog een grotere LIEFDE bestaan ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Gast
Vesselin schreef:Gij zijt dan ook geen papegaai, maar een kieken!*leah* schreef:Vesselin
Wie vraagt u op mij te reageren?!
Ik vind de verspreking "naarste" wel veelbetekenend. Dit is duidelijk een "Freudian slip of the tongue". Ik beschouw u blijkbaar als een "naar" vrouwmens.
Als ik iets zeg dat u niet aanstaat ben ik een "leuteraar"!
Andere mensen lezen dat ook hoor! Ook al is hun "soapgehalte" hoog, ge kunt uw karakter niet wegsteken! Wat ge schrijft maakt dat maar al te duidelijk.
Ik sta nochtans bekend om mijn lief en vriendelijk karakter hoor Vesselin en wat jij van me denkt zal me worst wezen.
En inderdaad, ik ben vaak een echt kieken in die zin dat ik mensen veel te vlug vertrouw.
Al eens aan gedacht wat de mensen van u vinden??
-
Gast
Fijn dat jij er ook zo over denkt BV.bluevelvet schreef:Ik moet je gelijk geven *leah*. Het is schrijnend dat zovelen de hongerdood sterven terwijl 'volgelingen' van Christus zoveel rijkdom vergaard hebben.*leah* schreef:Als christenen niet geven om aardse goederen, waarom is het Vaticaan dan zo rijk?
Maar kunnen wij die christenen wel 'volgelingen' van Christus noemen ? Aan hun 'werken" zullen de ware christenen gekend worden informeert de bijbel ons.
Ieder moet voor zichzelf conclusies trekken, m.i. kan de paus of de RKK geen opvolger van christus zijn
Voor mij heeft geloof helemaal niets met de kerk te maken!
De kerk is de grootste schijnheilige die er ooit heeft bestaan.