Boven de tachtig , een andere generatie
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Hoste is dan ook begonnen als mime-smoelentrekker. In feite was het een straatartiest. Maar dan wel een van de bovenste plank. Nog beter: die kan, in tegenstelling met zijn na-apers, nog treffelijk Nederlands spreken ook. Wat de eindejaar shows en het publiek betreft, zijn het inderdaad altijd dezelfde gezichten die je ziet.Niet zelden gekleed in de kleding van het jaar ervoor. Met beelden kun je toveren! 
Ik heb eens horen liegen, dat hij zijn mosterd nogal eens durft gaan halen.....op het senNet! Het is nog een jong ventje. Die mag dat!:)
Ik heb eens horen liegen, dat hij zijn mosterd nogal eens durft gaan halen.....op het senNet! Het is nog een jong ventje. Die mag dat!:)
-
Fazal
Ik kan mij van de gedachte niet ontdoen, dat er regelmatig lachgas in de zaal wordt gespoten. Als je al die onnozelaars bekijkt, die met zichzelf zitten te lachen, dan kan dat bijna niet anders. Persoonlijk vind ik NIETS aan gans die Geert Hoste. Maar goed, elk zijn goesting natuurlijk. Als ik er hooguit 5 minuten zit naar te kijken, dan is het om mij even aan iets te kunnen ergeren. En zoals alle kanalen het tegenwoordig laten afweten om nog iets interessants uit te zenden, dan ben je bijna genoodzaakt om van ergernis een ontspanning te maken. Maar ja, een ontspanning van hoogstens 5 minuten, kan je moeilijk een ontspanning noemen. En langer kijken, is voor mij onmogelijk, anders word ik ziek! En dat ..., heb ik er echt niet voor over. Ik vind Geert Hoste gewoon een arrogant en vervelend persoontje, die telkens opnieuw met dezelfde zever voor de pinnen komt: "koning Filip, koningin Fabiola, koning Albert, Charles Michel, Chris Peeters, Vandelanotte, Verhofstadt", enzovoort enzovoort.
Ik vraag mij steeds weer af hoe die man volle zalen kan trekken, en in feite altijd weer met hetzelfde publiek!??? Een publiek dat enkel naar zijn show(show???(sic!) komt, uit schrik voor de volksmening, waarbij ze uit alle macht trachten sympathiek over te komen door met zichzelf het zotje te laten houden! En, dan hebben we het over de prijs van het ingangsticketje nog niet gehad. Dat hij met al zijn gezever zó véél geld verdient, is aan de domheid van zijn publiek te wijten. Dat weet hij zelf maar al te goed, en weet er dan ook heel goed op in te spelen. Op zichzelf is dat natuurlijk al een kunst, maar dat is dan ook het enige wat hij ècht kan! Als ik het publiek in de zaal even kan bekijken, dan komt het mij eerder voor, dat zij het eigenlijk zijn, die de show maken, NIET Hoste!
Ik vraag mij steeds weer af hoe die man volle zalen kan trekken, en in feite altijd weer met hetzelfde publiek!??? Een publiek dat enkel naar zijn show(show???(sic!) komt, uit schrik voor de volksmening, waarbij ze uit alle macht trachten sympathiek over te komen door met zichzelf het zotje te laten houden! En, dan hebben we het over de prijs van het ingangsticketje nog niet gehad. Dat hij met al zijn gezever zó véél geld verdient, is aan de domheid van zijn publiek te wijten. Dat weet hij zelf maar al te goed, en weet er dan ook heel goed op in te spelen. Op zichzelf is dat natuurlijk al een kunst, maar dat is dan ook het enige wat hij ècht kan! Als ik het publiek in de zaal even kan bekijken, dan komt het mij eerder voor, dat zij het eigenlijk zijn, die de show maken, NIET Hoste!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Op zijn minst slaagt Hoste er in om een groot deel van het publiek te ergeren. Acteurs, kinderen en politici hebben liever negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht. Kinderen gaan dan vervelend doen, politici proberen dan op andermans foto te gaan staan, acteurs gaan bewust aan overacting doen. Aandacht hebben mensen nodig als teken dat ze bestaan en dat ze de moeite waard zijn. Dat is niet eigen aan de mens, kijk maar hoe sommige dieren, - vooral opvallend bij vogels - te werk gaan om toch maar de aandacht van een potentiële partner te trekken.
De "humor" die Hoste produceert is altijd een beetje wrang, het gelach een beetje nerveus. Hyena's lachen ook veel.
De "humor" die Hoste produceert is altijd een beetje wrang, het gelach een beetje nerveus. Hyena's lachen ook veel.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
De conference van Michael Van Peel was andere koek....misschien wat kort door de bocht , maar laat ons zeggen dat van Peel De Standaard is en Hoste dag Allemaal ....socrates schreef:Op zijn minst slaagt Hoste er in om een groot deel van het publiek te ergeren. Acteurs, kinderen en politici hebben liever negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht. Kinderen gaan dan vervelend doen, politici proberen dan op andermans foto te gaan staan, acteurs gaan bewust aan overacting doen. Aandacht hebben mensen nodig als teken dat ze bestaan en dat ze de moeite waard zijn. Dat is niet eigen aan de mens, kijk maar hoe sommige dieren, - vooral opvallend bij vogels - te werk gaan om toch maar de aandacht van een potentiële partner te trekken.
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
De Morgenbe; op het strand van Oostende hebben zoon 5.000 mensen deelgenomen aan de traditionele Nieuwjaarsduik in de Noordzee.
Er zijn vele te bewonderen op foto aldaar ; Gella Vandecaveye en Wendy Van Wanten die mee duiken in de Noordzee; merk wel op , ttz katana ziet de geweldige borsten van Wendy , toch wat groter dan de sportieve Gella
Zie dat niet als een loerende blik van katana , maar als een wetenschap in de verte , omfloersing alà Flamende ....
Er zijn vele te bewonderen op foto aldaar ; Gella Vandecaveye en Wendy Van Wanten die mee duiken in de Noordzee; merk wel op , ttz katana ziet de geweldige borsten van Wendy , toch wat groter dan de sportieve Gella
Zie dat niet als een loerende blik van katana , maar als een wetenschap in de verte , omfloersing alà Flamende ....
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Naar kijken wel. Tot lady het in de snot zal krijgen!
http://m.youtube.com/watch?v=h8m16IxKl_U
Los van het muzikaal intermotzo, heb ik zo een vraagje aan de tachtigers of daaromtrent: Van op welke ouderdom is men bejaard, of moet men zich zo voelen in onze maatschappij? Als ik hier ons eigenste net bekijk, zie ik hier veel intelligente mensen bezig, met uiteraard een pak levenservaring . De zogezegde "oudjes "die perfect kunnen volgen op bv. het technologisch en alle andere mogeljke vlakken. Sommige jeugdigen mogen er jaloers op zijn. Af en toe lees-of hoor je in de media iets over"......een bejaarde man of vrouw van zestig, zeventig of tachtig...." Dat allemaal terwijl men straks misschien moet gaan werken tot zijn 67 jaar. Wordt je bv. in een kliniek opgenomen, ben je na je 65 ste bijna automatisch een Pepeken of Memeken en vallen sommige beleefdheidsvormen weg. Mits een goede hospitalisatieverzekering, is daar nog wel iets aan te doen,denk ik toch. Respect en beleefdheid zijn soms te koop.
Onlangs las ik een artikel over de economische inbreng van de "ouderen, de bejaarden" "Een te verwaarlozen inbreng", schreef die journalist van midden de 30 jaar jong. Terwijl hij misschien aan zijn eigen bankrekening dacht, en met een scheel oog keek naar de spaarboekjes van zijn bejaarde, niet meer productieve , of economisch te verwaarlozen ouders of andere erfbare" nalatigheden" van de "bejaarden"
Zou het kunnen, dat het nu juist de huidige "bejaarden" zijn, die onze economie nog ten dele rechtghouden? Al was het nog maar door het verslijten van hun electrische fiets of het spijsen van menige al dan niet zwarte of jeugdige kassen? Zijn het niet de oudjes van vandaag, die nog het geld kunnen laten rollen. Iets wat binnen x-aantal jaar heel wat moeilijker zal worden, voor de nieuwe oude Pekens? Allemaal vragen waarop ze stellen reeds een antwoord geeft.
Alleen die ene vaag is er nog: Hoe zit dat nu, met die plus tachtigjarigen. Zijn dat nu nog snotneuzen,of niet?
http://m.youtube.com/watch?v=h8m16IxKl_U
Los van het muzikaal intermotzo, heb ik zo een vraagje aan de tachtigers of daaromtrent: Van op welke ouderdom is men bejaard, of moet men zich zo voelen in onze maatschappij? Als ik hier ons eigenste net bekijk, zie ik hier veel intelligente mensen bezig, met uiteraard een pak levenservaring . De zogezegde "oudjes "die perfect kunnen volgen op bv. het technologisch en alle andere mogeljke vlakken. Sommige jeugdigen mogen er jaloers op zijn. Af en toe lees-of hoor je in de media iets over"......een bejaarde man of vrouw van zestig, zeventig of tachtig...." Dat allemaal terwijl men straks misschien moet gaan werken tot zijn 67 jaar. Wordt je bv. in een kliniek opgenomen, ben je na je 65 ste bijna automatisch een Pepeken of Memeken en vallen sommige beleefdheidsvormen weg. Mits een goede hospitalisatieverzekering, is daar nog wel iets aan te doen,denk ik toch. Respect en beleefdheid zijn soms te koop.
Onlangs las ik een artikel over de economische inbreng van de "ouderen, de bejaarden" "Een te verwaarlozen inbreng", schreef die journalist van midden de 30 jaar jong. Terwijl hij misschien aan zijn eigen bankrekening dacht, en met een scheel oog keek naar de spaarboekjes van zijn bejaarde, niet meer productieve , of economisch te verwaarlozen ouders of andere erfbare" nalatigheden" van de "bejaarden"
Zou het kunnen, dat het nu juist de huidige "bejaarden" zijn, die onze economie nog ten dele rechtghouden? Al was het nog maar door het verslijten van hun electrische fiets of het spijsen van menige al dan niet zwarte of jeugdige kassen? Zijn het niet de oudjes van vandaag, die nog het geld kunnen laten rollen. Iets wat binnen x-aantal jaar heel wat moeilijker zal worden, voor de nieuwe oude Pekens? Allemaal vragen waarop ze stellen reeds een antwoord geeft.
Alleen die ene vaag is er nog: Hoe zit dat nu, met die plus tachtigjarigen. Zijn dat nu nog snotneuzen,of niet?
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
DEREDACTIE.BE
Nooit stond er meer geld op Belgische spaarboekjes dan nu. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank .
De federale regering wil het spaargeld activeren om op die manier nu de economische groei aan te zwengelen
[/b]
Het spaargeld dat katana nu nog in handen heeft blijft op de spaarboekjes , de arco affaire is nog goed in 't geheugen , beroving tot en met , nu nog het volk aanmoedigen aandelen te kopen is ook niet zuiver op de graat , mensen let op , laat je niet beïnvloeden
Nooit stond er meer geld op Belgische spaarboekjes dan nu. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank .
De federale regering wil het spaargeld activeren om op die manier nu de economische groei aan te zwengelen
Het spaargeld dat katana nu nog in handen heeft blijft op de spaarboekjes , de arco affaire is nog goed in 't geheugen , beroving tot en met , nu nog het volk aanmoedigen aandelen te kopen is ook niet zuiver op de graat , mensen let op , laat je niet beïnvloeden
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Hoe het kopen van bestaande aandelen de economische groei zou aanzwengelen is mij niet erg duidelijk. Degene die de aandelen verkoopt krijgt dan geld van de koper. Die kan dat eventueel herbeleggen of desgevallend in een consumptie artikel stoppen. Het aantal aandelen van het betrokken bedrijf blijft gelijk. Mogelijk gaat dan geld van de spaarboekjes naar de beurs, maar waarin zit dan de groei ?
-
Jempi
De bedoeling is, in theorie tenminste, dat de opbrengst geïnvesteerd wordt in renovatie en/of productie met jobcreatie (of -behoud) tot gevolg... en niet aangewend wordt voor dividenten.socrates schreef:Hoe het kopen van bestaande aandelen de economische groei zou aanzwengelen is mij niet erg duidelijk. Degene die de aandelen verkoopt krijgt dan geld van de koper. Die kan dat eventueel herbeleggen of desgevallend in een consumptie artikel stoppen. Het aantal aandelen van het betrokken bedrijf blijft gelijk. Mogelijk gaat dan geld van de spaarboekjes naar de beurs, maar waarin zit dan de groei ?
Jempi
-
Dus de verkoper van de aandelen, die dus al een aandeelhouder (investeerder ?) was, zou er op die manier dan voor zorgen dat het slapende spaargeld wordt geïnvesteerd in jobcreatie. Zolang een bedrijf niet aan kapitaalverhoging doet, verandert het kopen en verkopen van aandelen op de beurs toch niets aan het investeringsbeleid van de bedrijven ?Jempi schreef:De bedoeling is, in theorie tenminste, dat de opbrengst geïnvesteerd wordt in renovatie en/of productie met jobcreatie (of -behoud) tot gevolg... en niet aangewend wordt voor dividenten.socrates schreef:Hoe het kopen van bestaande aandelen de economische groei zou aanzwengelen is mij niet erg duidelijk. Degene die de aandelen verkoopt krijgt dan geld van de koper. Die kan dat eventueel herbeleggen of desgevallend in een consumptie artikel stoppen. Het aantal aandelen van het betrokken bedrijf blijft gelijk. Mogelijk gaat dan geld van de spaarboekjes naar de beurs, maar waarin zit dan de groei ?
Jempi
Wat doen de banken met die massa spaargeld op boekjes ? Waarom doen die zo lastig bij een kredietaanvraag ? Hebben, ze een deel van dat spaargeld, dat ze nu bijna gratis mogen gebruiken, misschien zelf speculatief belegd ? Weten ze ondertussen ook wat derivaten eigenlijk zijn ?
-
Jempi
De wet Cooreman-Declercq van destijds was alleszins een groot succes en ik veronderstel dat het om emissies ging van nieuwe aandelen.
Wat de banken doen met het huidige spaargeld is een goede vraag. Blijkbaar parkeren ze het bij de ECB wat nog altijd veiliger zou zijn (ondanks de belachelijk lage rentevoet) dan het verschaffen van credieten.
Jempi
Wat de banken doen met het huidige spaargeld is een goede vraag. Blijkbaar parkeren ze het bij de ECB wat nog altijd veiliger zou zijn (ondanks de belachelijk lage rentevoet) dan het verschaffen van credieten.
Jempi
-
Terwijl dat laatste dan toch hun essentiële reden van bestaan was en is, zeker nu ze bijna allemaal zakenbanken zijn geworden.Jempi schreef:De wet Cooreman-Declercq van destijds was alleszins een groot succes en ik veronderstel dat het om emissies ging van nieuwe aandelen.
Jempi