Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
cens.
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 feb 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
De Kerk heeft trouwens ook veel goede daden gesteld weet je , en ik denk dat deze wereldwijd wel zwaarder wegen dan al dat miskleum waar jullie het altijd over hebben !
Welke goede daden zijn dat dan wel Ebenhaezer?
Discriminatie van de vrouw en misbruik van onschuldige kinderen noem ik geen goede daden, najagen van fortuin is ook geen goede daad.
Maar misschien weet u toch wel enkele echt goede daden.[/i]
Discriminatie van de vrouw en misbruik van onschuldige kinderen noem ik geen goede daden, najagen van fortuin is ook geen goede daad.
-
cens.
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 feb 2015, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
*leah* schreef:De Kerk heeft trouwens ook veel goede daden gesteld weet je , en ik denk dat deze wereldwijd wel zwaarder wegen dan al dat miskleum waar jullie het altijd over hebben !
Zo , weer terug van even weggeweest !
LEAH , jouw vraag hier heeft wel al enkele keren op tafel gelegen hoor , en werd ook meteen afgewezen ! zoals onze moraal en opvoeding , toch wil ik er nog een paar aan toevoegen zoals onze wekelijkse rustdag , ook in de scheepsvaart werden vrachtschepen veel langer dan de breedte gebouwd omdat ze dan stabieler zijn , geïnspireerd door de ark van Noach .
Maar wat jij daar noemt , zijn gevolgen van FALENDE KERKLEIDERS , terwijl als ik spreek over de Gemeente van Christus ( kerk ) , dan doel ik wel degelijk op ware gelovigen , maar dat schijn jij graag liever te vergeten hé ! Onderscheid maken schijnt hier altijd heel moeilijk te zijn , maar dat is niet eerlijk , goed en kwaad mag niet gemixt worden !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Nee, want er is nu eenmaal méér kwaad dan goed.
En over het algemeen is het kwaad de winnende partij!
Dat is al altijd zo geweest, en dat zal altijd zo blijven!
-
Gast
Toch maar magertjes hoor Ebenhaezer, die goede daden van de kerk.
De kerk bestaat nu éénmaal uit kerkleiders, al dan niet falend.
Wat heeft de Ark van Noach met de kerk te maken, helemaal niets.
De wekelijkse rustdag, heeft de kerk daarvoor gezorgd? Die kerkleiders weten niet eens wat "werken" betekent!
Op de bal spelen Ebenhaezer en niet op de persoon, wat ik wens of wil vergeten, dat kunt u niet weten, ik wil trouwens helemaal niets vergeten, ik geloof in een goddelijke kracht maar daar heeft de kerk 0,0 mee te maken, zoals Fazal in andere termen zegt "er zijn meer falende dan niet falende kerkleiders", te mijden!
Onze moraal, onze opvoeding, die was veel beter geweest zonder "de kerk"!
De wekelijkse rustdag, heeft de kerk daarvoor gezorgd? Die kerkleiders weten niet eens wat "werken" betekent!
Op de bal spelen Ebenhaezer en niet op de persoon, wat ik wens of wil vergeten, dat kunt u niet weten, ik wil trouwens helemaal niets vergeten, ik geloof in een goddelijke kracht maar daar heeft de kerk 0,0 mee te maken, zoals Fazal in andere termen zegt "er zijn meer falende dan niet falende kerkleiders", te mijden!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
*leah* schreef: De wekelijkse rustdag, heeft de kerk daarvoor gezorgd? Die kerkleiders weten niet eens wat "werken" betekent!
De kerkleiders stonden daar wel achter ..... altijd hard werken op het veld ..... toch maar een dagske "rust" nemen op het einde van de week .... kwestie dat er dan tijd was om kinderen te kunnen maken ... sloot de pastoor indertijd de zondagse mis niet af met :
"Gaat en vermenigvuldig U"
De kerkleiders stonden daar wel achter ..... altijd hard werken op het veld ..... toch maar een dagske "rust" nemen op het einde van de week .... kwestie dat er dan tijd was om kinderen te kunnen maken ... sloot de pastoor indertijd de zondagse mis niet af met :
"Gaat en vermenigvuldig U"
-
Gast
Ja Paul, kan best en nu mag dat niet meer van die "heilige" man daar in het Vaticaan, ....................
-
*leah* schreef:Toch maar magertjes hoor Ebenhaezer, die goede daden van de kerk.
Wat de kerk met de ark van N. te maken heeft LEAH ? O , stond dat soms niet in de Bijbel ? Ook die rustdag vinden we daar ! Het Woord van God is de grondslag van de kerk ? Maar hoe ze daar mee omgingen is een andere vraag ! Vandaar de afval of de groei ! Zie je het onderscheid dame ?
Als Gods Woord er niet was geweest , zou het met moraal en opvoeding zeer povertjes gesteld zijn hoor , dank God voor zijn Wijsheid !
Wat de Kerk of Chr. Gemeenten betreft , zijn er heel weinig leiders ten opzichte van de leden , of zie jij soms een ander soort kerk ? Een kerk van kerkleiders alleen ! Eigenaardig toch ?
-
Fazal schreef:Nee, want er is nu eenmaal méér kwaad dan goed.
FAZAL ik weet niet of er in deze wereld méér kwaad dan goed is ? ik weet wel dat het kwaad niet altijd de winnende partij is , gelukkig maar !
En dat het kwaad steeds driestere stappen neemt is wel duidelijk ! Daarom is het aan ons ALLEN om er iets aan te doen , ook hier op het forum !
In de Bijbel staat dat van geloof en hoop , de Liefde de hoogste waarde heeft , beginnen we daar dan maar eens mee , oké ?
-
Gast
Dank God voor HAAR wijsheid!
Tja Ebenhaezer dame, ik heb uwe bijbel nooit gelezen hoor, 't zal wel allemaal waar zijn wat je vertelt!
Tja Ebenhaezer dame, ik heb uwe bijbel nooit gelezen hoor, 't zal wel allemaal waar zijn wat je vertelt!
-
Fazal
Begin er dan maar mee te smijten met die bijbels.
Degenen die hem op hun kop krijgen, zullen op slag verlicht zijn.
Tenminste als het dan niet plotseling hélemaal donker wordt voor hun ogen.
Voor de hersenen zal het alleszins niet zo goed zijn.
Dat lijkt mij zelfs, alleen hier al, méér en méér op te vallen.
Degenen die hem op hun kop krijgen, zullen op slag verlicht zijn.
Tenminste als het dan niet plotseling hélemaal donker wordt voor hun ogen.
Voor de hersenen zal het alleszins niet zo goed zijn.
Dat lijkt mij zelfs, alleen hier al, méér en méér op te vallen.
-
cens.
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 feb 2015, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Volgens Wil van den Bercken, slavist en historicus, schrijver van het boek "Geloven tegen beter weten in ": Geweld heeft evenveel seculiere als religieuze wortels en gelovigen en niet-gelovigen zijn vaak even slecht !
Ik citeer uit de Volkskrant.nl van 22/01/2015 - Opiniestuk :
Geloof en geweld hebben geen relatie !
"De kruistochten waren godsdienstoorlogen, de Dertigjarige Oorlog tussen protestanten en katholieken deels ook. Maar deze oorlogen vallen statistisch in het niet bij de feodale oorlogen, successieoorlogen, territoriale oorlogen, koloniale oorlogen, handelsoorlogen, burgeroorlogen, onafhankelijkheidsoorlogen, Afrikaanse stammenoorlogen, om maar te zwijgen van lang voorbije oorlogen van Perzen, Grieken, Romeinen, Mongolen en precolumbiaanse volken en de moderne twee wereldoorlogen.
De godsdienstoorlogen in het verleden hadden evenzeer sociale en politieke oorzaken als religieuze, en er zijn meer mensen gedood in naam van expliciet atheïstische ideologieën in de twintigste eeuw dan door alle religieus geweld bij elkaar."
(door mij benadrukt)
Klikje
En daar ben ik het volledig mee eens !
In plaats van met de bijbel te smijten, met wat wil je dan smijten Fazal
Ik citeer uit de Volkskrant.nl van 22/01/2015 - Opiniestuk :
Geloof en geweld hebben geen relatie !
"De kruistochten waren godsdienstoorlogen, de Dertigjarige Oorlog tussen protestanten en katholieken deels ook. Maar deze oorlogen vallen statistisch in het niet bij de feodale oorlogen, successieoorlogen, territoriale oorlogen, koloniale oorlogen, handelsoorlogen, burgeroorlogen, onafhankelijkheidsoorlogen, Afrikaanse stammenoorlogen, om maar te zwijgen van lang voorbije oorlogen van Perzen, Grieken, Romeinen, Mongolen en precolumbiaanse volken en de moderne twee wereldoorlogen.
De godsdienstoorlogen in het verleden hadden evenzeer sociale en politieke oorzaken als religieuze, en er zijn meer mensen gedood in naam van expliciet atheïstische ideologieën in de twintigste eeuw dan door alle religieus geweld bij elkaar."
(door mij benadrukt)
Klikje
En daar ben ik het volledig mee eens !
In plaats van met de bijbel te smijten, met wat wil je dan smijten Fazal
-
Fazal
Ik???
Ik wil met niets smijten, maar jullie doen niets anders dan met de bijbel om onze oren slaan.
Het is dus aan jullie om eindelijk eens met iets anders te beginnen smijten!
Ik wil met niets smijten, maar jullie doen niets anders dan met de bijbel om onze oren slaan.
Het is dus aan jullie om eindelijk eens met iets anders te beginnen smijten!