Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana

17 jan 2015, 14:17

socrates schreef:Over de voor-en nadelen van het drinken van alcohol zijn de meningen, ook bij wetenschappers, erg uiteenlopend. Voor mij is alles goed tot het slecht wordt. Dat wordt bepaald door de economische wet van het "grensnut". 1 Tripel heeft misschien een positief effect op de gezondheid, een 2de kan, voor sommige gevoelige levers, al te veel zijn, ook al smaakt die 2de even goed als de eerste. :wink:
Teveel is teveel waarschijnlijk is nog niet bewezen , weet bij ondervinding dat de stoelgang daarna up-to-date is :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.

17 jan 2015, 23:40

Ergens heeft men bij de mens toch serieuze fabrieksfouten gemaakt. Van zowat alles hebben wij er twee: armen,benen,oren,ogen,borsten,nieren en nougaballen. Die schepper van ons moet een amateur zijn geweest. Eén lever. Eén hart. Juist hetgeen wij niet kunnen missen. En dan bij de venten, nog het belangrijste mankement van alles: slechts één genotsdingens!

Die mislukte doe het zelver van 't zevende heilige knoopsgat mag content zijn, dat hij verre familie is van den allah ,en dat Testaankoop, in zijne tijd van scheppingsdrang , nog niet bestond. Het zou er anders goed tegengezeten hebben met zijne drievuldigheid!

ED.

17 jan 2015, 23:54

Ergens heeft men bij de mens toch serieuze fabrieksfouten gemaakt. Van zowat alles hebben wij er twee: armen, benen,oren,ogen,borsten,nieren en nougaballen. Die schepper van ons moet een amateur zijn geweest. Eén lever. Eén hart. Juist hetgeen wij niet kunnen missen. En dan bij de venten, nog het belangrijste mankement van alles: slechts één genotsdingens!

Die mislukte doe het zelver van 't zevende heilige knoopsgat mag content zijn, dat hij verre familie is van den allah ,en dat Testaankoop, in zijne tijd van scheppingsdrang , nog niet bestond. Het zou er anders goed tegengezeten hebben met zijne drievuldigheid!

katana

19 jan 2015, 14:36

Een raar verschijnsel ; de laatste trent ,meerdere voetballers in de competities van donkere huidskleur , bij valavond ziet je de spelers bijna niet :lol:

Is de voetbalzone , nu verbetert , ja of neen :?: :)

ED.

19 jan 2015, 16:51

Katana, waarom denk je dat die mannen altijd lachen, zeker bij avondmachten? Juist! Om botsingen te vermijden.

Langs de andere kant: The black devils bestaan ook. Allemaal bleekscheten in onze nationale rugbyploeg. Zou dat iets met zwart geld te maken hebben?
.

katana

21 jan 2015, 15:31

Beste ED,

Je humor is betere kwaliteit , daar kan dat Charkiegedoe , nog niet aan rieken :!: :lol:

katana

21 jan 2015, 15:38

Het Laatste Nieuws ergens op de voorpagina vandaag ook humor van de bovenste plank .... :D

Paus kwetst konijnenkwekers ....

De konijnenkwekers zijn kwaad op paus Franciscus, nadat die in een discussie over het probleem van de overbevolking had gezegd dat " katholieken niet verplicht zijn te kweken als konijnen". enzv .... :)
Fazal

21 jan 2015, 19:52

In Egypte zeggen ze: "als je er nood aan hebt, en je hebt geen vrouw ter beschikking, pakt u een kip om uw duivelse lusten op bot te vieren"!

Dat is eigenlijk een gat in de markt, want nu kan je van een kippenren, een echt hoerenkot maken. Ik weet natuurlijk niet of dat gat (in de markt) (en in Egypte dan) nu al is ingevuld. :oops:

Ik heb het, toevallig of niet, van een dame die zowat 4 keer per jaar, telkens voor een maand of 3 naar Egypte trekt. Ik vermoed echter niet dat het voor die kippen is, maar wel voor die haan. Want naar het schijnt, kennen die hanen ginder, er nogal wat van. 8)

En dat laatste heb ik, alweer toevallig of niet, van een andere dame.
Ik heb het dus al zeker van iemand die het kàn weten! :wink:

ED.

21 jan 2015, 22:13

Van horen zeggen hoort ge veel liegen! :wink:
Fazal

22 jan 2015, 12:56

'Liegen' over dat soort zaken, en dan vooral in die Moslimlanden, daar heb ik toch mijn twijfels over. Gezien het algemeen is geweten dat daar allerlei dieren, waaronder ook geiten en schapen, worden voor gebruikt, zou het mij toch niet zozeer verwonderen, dat ook dit verhaal enige waarheid bevat. Ik heb dat trouwens ook al van anderen gehoord, welke in een of ander Moslimland regelmatig op vakantie gaan. Het zal dus wel niet allemaal, en misschien zelfs hélemaal NIET, uit de lucht gegrepen zijn!? 8O

katana

23 jan 2015, 10:19

Heb wel over de uitspraken van deze paus , weet van wanten en ook over konijnengewoontes :)

spiksin

23 jan 2015, 11:13

Hangt ervan af wie of wat je ' kieken ' noemt :?:

katana

31 jan 2015, 16:13

Wat verandert er op 1 februari ?

ingrijpende tariefwijziging bij De Lijn

De jaarlijkse terugkerende tariefwijziging bij de openbaarvervoermaatschappij houdt grote wijzigingen in voor de tarieven van De Lijn.

Vanaf 1 februari rijden veel minder mensen gratis

Enkel kinderen tot en met 5 jaar , oudstrijders en personen met een handicap met hun begeleider zullen nog gratis reizen.

Voor senioren verdwijnt het gratis openbaar vervoer op 1 september : zij betalen dan 50 euro voor een jaarabonnement.

ED.

31 jan 2015, 20:47

Geen paniek, beste Katana.

Het voorontwerp van wet ligt gereed ,om de lijngebruikers van + tachtigjarigen een tegemoetkoming te bezorgen. Dit voor aankoop van een stel hybride-rolschaatsen. Electrisch,op diesel, en voor de limburgers, zelfs op steenkool. Een helm zou pas verplicht zijn wanneer de 25 km/u wordt overschreden.

bobby1940

01 feb 2015, 14:47

vriend katana wie verteld dit dat het 50 euro gaat kosten ons vervoer bewijs voor senioren , is nog niet beslist daar heeft de regering ook nog wat in te zeggen