Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Silver Wolf

01 feb 2015, 16:30

BRON Het NIEUWSBLAD
Forse verhoging van prijzen De Lijn
De jaarlijkse terugkerende tariefwijziging bij de openbaarvervoermaatschappij houdt dit keer grote veranderingen in. Vanaf 1 februari rijden veel minder mensen gratis: enkel kinderen tot en met 5 jaar, oudstrijders en personen met een handicap met hun begeleider zullen dit nog kunnen. Senioren hebben nog even de tijd: voor hen verdwijnt het openbaar vervoer op 1 september, vanaf wanneer ze 50 euro voor een jaarabonnement zullen betalen.

sw

Silver Wolf

01 feb 2015, 16:53

katana schreef:Boven de tachtig een andere generatie , leef wel mee met de jongere senioren , maar zijn wij nog up-to-date , moet dat wel ?
Graag wat menigen , als er goesting hier is , mag luchtig , mag ook met swung of minder enzv..
Ik ben (ook) nog eens naar het uitgangspunt van deze topic gaan kijken :roll:
En moet wel vaststellen, dat er uiteraard altijd een generatiekloof zal bestaan, die nu door de snelle veranderingen van de media én de impact van o.a. Internet met al dan niet Smart-Phone e.d., de vergrijsde generatie meteen van dinosaurussen tot fossielen dreigt te degraderen.
HIER smurfen duidelijk Opoes, die "mee zijn" en op hun PééCéétje tokkelen. Maar je zal daar eens niet mee vertrouwd zijn.... en dan o.a. naast home-banking grijpen. Contacten met firma's die drinkwater , elektriciteit en/of kabeldistributie en telefoon leveren, verlopen via de computer en de daarop in te vullen formulieren.
O.K. er zijn ook van die 078-nummers (= "betalend"!) met druk 1 voor Nederlands, druk 2 voor enz... tot de wachttijd dan oploopt en men 48 uur later best nog eens kan terugbellen. Of men heeft geluk(?) en komt dan bij een anonieme persoon terecht, die ook maar de telefoon moet beantwoorden zodat men meer dan eens op z'n honger blijft zitten.
Want nagenoeg alle firma's en zeker de nutsvoorzieningen hebben al hun diensten uitbesteed aan derden. En men probeert dit als handige ontwijkingstrategie te benutten. (De grappige jongens van "Neveneffecten" stelden dit ooit als eens op TV aan de kaak)

Hoewel ikzelf nooit kinderen heb gehad, vraag ik me af of die 70-én-80-plussers nu méér contact met hun nazaten hebben!? Al dan niet via SMS en/of mail. En/of ze die dan maar één of twee keer per jaar over de vloer krijgen. Want...de jongere snaken hebben o zo druk...Met o.a. hun Facebook-vrienden en al hun tweets :lol:

sw

katana

02 feb 2015, 15:36

Jan Kriekels heeft plastic pop als vervanging voor Kirsten Het Nieuwsblad.be

Vanavond opnieuw te zien op VIER ' The Sky is The Limit' .

Wie is die Jan , heb daar al iets overgezien ' In de sterren gedoe van VTM' ,.
Je weet wel dat parodie dinkske , met succes , waar de spot wordt gedreven met sterren

:lol: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Silver Wolf

02 feb 2015, 17:16

Zou...
"the sky is the limit"
aan de basis kunnen liggen van de steeds terugkerende
en luider wordende roep
naar een zogenaamde "rijken-taks" :!: :?:

sw

Ps.: Het lijkt me niet erg aantrekkelijk om echt rijk te zijn of te worden,
als daarmee dergelijke verveling gepaard gaat,
dat men met al z'n infantiele zottigheden
breeduit op het scherm wil verschijnen.

katana

04 feb 2015, 16:05

Silver Wolf schreef:Zou...
"the sky is the limit"
en luider wordende roep

sw

Onze Arco-aandelen ' de beroving van de eeuw' was een misplaatste stap , het was geen " rijken-taks" , maar beroving van de kleine man ...
Kan het niet laten :)

Silver Wolf

04 feb 2015, 17:27

WAAROM wil die "kleine man" (en/of vrouw) zich vergapen aan excentriekelingen, zoals die kluchtzangers van "the sky is the limit" en andere exhibitionisten, die al hun grillen en grollen in ettelijke papier-verslindende weekblaadjes ten toon spreiden!?

Indien alle "kleine vrouwen en mannen", die losgeslagen mediageile kiekens zonder kop, straal zouden negeren, zou er mogelijk wat meer aandacht gaan naar de mensen die in onze maatschappij echt iets betekenen voor anderen. Zoals o.a. de vrijwilligers, die onbaatzuchtig in de coulissen actief zijn, om hun medemensen te helpen.

sw
Fazal

04 feb 2015, 21:02

Silver Wolf schreef: WAAROM wil die "kleine man" (en/of vrouw) zich vergapen aan excentriekelingen, zoals die kluchtzangers van "the sky is the limit" en andere exhibitionisten, die al hun grillen en grollen in ettelijke papier-verslindende weekblaadjes ten toon spreiden!?
En er nog rijkelijk voor betaald worden ook!
Silver Wolf schreef:Indien alle "kleine vrouwen en mannen", die losgeslagen mediageile kiekens zonder kop, straal zouden negeren, zou er mogelijk wat meer aandacht gaan naar de mensen die in onze maatschappij echt iets betekenen voor anderen. Zoals o.a. de vrijwilligers, die onbaatzuchtig in de coulissen actief zijn, om hun medemensen te helpen.

sw
Volledig mee eens!!!

Mathieu

08 feb 2015, 16:33

katana schreef:
Silver Wolf schreef:Zou...
"the sky is the limit"
en luider wordende roep

sw

Onze Arco-aandelen ' de beroving van de eeuw' was een misplaatste stap , het was geen " rijken-taks" , maar beroving van de kleine man ...
Kan het niet laten :)
Katana, waarom zou je dat moeten laten, het is gewoon de zuivere waarheid. De kleine man kunnen ze bestelen, want die heeft geen enkele zeg en zij doen dan maar beloftes waar ze zich niet aan kunnen houden en dat wisten die klojo's op voorhand al.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Silver Wolf

09 feb 2015, 06:44

De krant De Tijd heeft de hand kun­nen leg­gen op de 3.137 ge­hei­me re­ke­ning­be­stan­den van 2.450 Bel­gi­sche cliënten van HSBC Pri­va­te Bank in Zwit­ser­land, met daarin alle interne nota's van de bank over de communicaties met de Belgische klanten.

En... ook de "kleine man" kende de weg naar Zwitserland :arrow:
6,263 miljard dollar. Dat enorme bedrag stond in 2007 op de Zwitserse HSBC-rekeningen van cliënteel gelieerd aan België. Onder die vermogende klanten waren er minstens 916 uit de diamantsector maar bevonden zich ook 21 minderjarigen, 34 studenten, 97 werklozen en 125 huisvrouwen. Dat blijkt uit datajournalistiek onderzoek door het International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ), waar MO*, Le Soir en De Tijd aan meewerkten.

http://www.mo.be/nieuws/hsbc-datalek-ge ... imen-prijs

sw

katana

11 feb 2015, 16:26

Defensie minister Steven Vandeput is wanhopig.

Als budjet niet verdubbelt , kunnen we onmogelijk alle componenten behouden 8)

Er wordt aan gedacht de dientplicht weer in te schakelen :)

ED.

11 feb 2015, 19:14

De dienstplicht terug invoeren zou nog zo slecht niet zijn. Terug een beetje discipline leren zou de jeugd geen kwaad doen. Wie bv. Op 18 stopt met studeren en op 20 nog geen klop heeft gedaan, zou opgeroepen moeten worden.

Ook de nieuwe Belgen? Daszekerdat!

Komen ze binnen in ons land. Direct naar Leopoldsburg!! Niks dan voordelen. Ze leren de taal en de gewoonten, en ze doen nog iets voor het nieuwe vaderland. :D

De plus tachtigjarigen kunnen ook nog ingezet worden om te commanderen.Uiteraard met een verhoogd pensioen en gratis toegang tot "alle" ontspanningsoorden. Katana, hoe komt het toch, dat jij nooit eerste minister bent geworden? :lol:

telloorlekker

12 feb 2015, 09:53

katana schreef:

Er wordt aan gedacht de dientplicht weer in te schakelen :)
Dit zie ik niet zitten, mij als "matroos éérste klas" terug de dieperik in, met een hartkwa(a)l... :lol:

katana

12 feb 2015, 15:35

Bedankt ED en telloorlekker , zie wat in jullie belangstelling , dit zal den Belgique , ten goede komen , wederopstanding en vernieuwing :)

katana

12 feb 2015, 15:47

Nu iets anders , klein vraagje :D

Graag wat suggesties om het Lbido , wat op te krikken , graag maar niet veel , laat Goedele Liekens wat rusten , zij heeft al werk genoeg :lol:

ED.

12 feb 2015, 16:50

' t Zal voor morgen zijn.aujourd'hui , je "suis "Tinnitus.