Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Fazal
Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
INDIEN ... er een god bestaat ..., dan is het een eogïstische maniak!
INDIEN ... er een god bestaat ..., dan is het een eogïstische maniak!
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Jouw leugens in elk geval niet, maar als we Paulus' verzonnen verhaaltjes rond een historisch figuur bekijken en de ruzie die haast uitliep op een steniging van onze sprookjesverteller, dat is wel zeer boeiend dit te ontzenuwen voor een wetenschapper.bluevelvet schreef: Om ons te komen wijsmaken dat Paulus een leugenaar was wat is daar wetenschappelijks aan.
Dat bedoel ik. Wanneer kom je eens met wat meer wetenschappelijke bronnen.En religie-sites houden rekening met de schrift, of moeten ze informatie over de christenen gaan halen op evootjes-sites
En hoe zit het met je verzinsels betreft die zo gezegde wetenschappers ? Kan je er nu écht geen enkele bij verzinnen?
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
talisman schreef:Waarom zou ik moeten liegen ? Jij begrijpt niet veel van het N.T. Dat is het spijtige van je beweringen. Elk van de apostelen en ook Paulus hadden een "eigen" terrein om te prediken. Paulus verbleef in Arabië en Damaskus en na drie jaar bezocht hij Petrus te Jeruzalem, waar ook Jacobus, broer van Jezus verbleef.bluevelvet schreef:Dat waren wel zijn eigen volgelingen he slimmeken. Leer eens lezen en stop met dat voortdurend liegen en bedriegen. Mag dat wel van je sekte ?Paulus was zeer geliefd bij de apostelen en de eerste christenen. (Handelingen 20 : 37-38 ). In alle steden waar hij predikte of wanneer hij bij andere apostelen op bezoek ging namen ze met veel droefheid afscheid van hem, en verzochten hem zelfs niet terug te gaan naar Jeruzalem omdat de Joden hem zouden uitleveren. Maar Paulus antwoordde: "Waarom proberen jullie me door je tranen te vermurwen? Ik ben niet alleen bereid me in Jeruzalem gevangen te laten nemen, maar ook om er te sterven omwille van de naam van de Heer Jezus." - Handelingen 21:13 (NBG)
Paulus nam een belangrijke plaats in de prediking telkens als het om heidenen ging. Dit unieke apostelschap wordt ook erkend door Petrus, Jacobus en Johannes :
9 en toen zij de genade, die mij geschonken was, opmerkten, reikten Jakobus, Kefas (Petrus) en Johannes, die voor steunpilaren golden, mij en Barnabas de broederhand: wij zouden naar de heidenen, zij naar de besnedenen gaan." (Galaten 2: 9)
In I Kor.1:12 lezen we in verband met de verdeeldheid die in de kerk van Korinthië heerste en met elkaar bestrijdende partijen, elk met zijn eigen leuze : "Ik ben van Paulus ! En ik van Apollos ! En ik van Kefas ! En ik van Christus !........". Zulke verering was voor Paulus compleet uit den boze daarom vroeg hij aan de Korinthiërs "Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?" (I Cor.1:13) In zijn tweede brief zegt hij: "Wij prediken niet onszelf, maar Christus Jezus als Here, en onszelf als uw dienaren om Jezus wil (II Cor. 4:5). Paulus had niet de behoefte om zichzelf op de voorgrond te plaatsen.
Hij zegt over zichzelf :
"Want ik ben de geringste der apostelen, niet waard een apostel te
heten, omdat ik de gemeente Gods vervolgd heb." (I Cor.15:9)
Welke argumenten van je (wetenschappelijke ?) bronnen kunnen dit tegenspreken ? Zijn het leugens die te lezen staan in deze brieven ? Tot welk nut ?
Sorry ebenhaezer dat dit een beetje (?) off topic is. Het gaat hier om de Schepper en niet over Paulus
-
bluevelvet schreef:Nog steeds geen wetenschappers gevonden die jouw zondvloedsprookje ondersteunen ?talisman schreef:Waarom zou ik moeten liegen ? Jij begrijpt niet veel van het N.T. Dat is het spijtige van je beweringen. Elk van de apostelen en ook Paulus hadden een "eigen" terrein om te prediken. Paulus verbleef in Arabië en Damaskus en na drie jaar bezocht hij Petrus te Jeruzalem, waar ook Jacobus, broer van Jezus verbleef.bluevelvet schreef:Dat waren wel zijn eigen volgelingen he slimmeken. Leer eens lezen en stop met dat voortdurend liegen en bedriegen. Mag dat wel van je sekte ?Paulus was zeer geliefd bij de apostelen en de eerste christenen. (Handelingen 20 : 37-38 ). In alle steden waar hij predikte of wanneer hij bij andere apostelen op bezoek ging namen ze met veel droefheid afscheid van hem, en verzochten hem zelfs niet terug te gaan naar Jeruzalem omdat de Joden hem zouden uitleveren. Maar Paulus antwoordde: "Waarom proberen jullie me door je tranen te vermurwen? Ik ben niet alleen bereid me in Jeruzalem gevangen te laten nemen, maar ook om er te sterven omwille van de naam van de Heer Jezus." - Handelingen 21:13 (NBG)
Paulus nam een belangrijke plaats in de prediking telkens als het om heidenen ging. Dit unieke apostelschap wordt ook erkend door Petrus, Jacobus en Johannes :
9 en toen zij de genade, die mij geschonken was, opmerkten, reikten Jakobus, Kefas (Petrus) en Johannes, die voor steunpilaren golden, mij en Barnabas de broederhand: wij zouden naar de heidenen, zij naar de besnedenen gaan." (Galaten 2: 9)
In I Kor.1:12 lezen we in verband met de verdeeldheid die in de kerk van Korinthië heerste en met elkaar bestrijdende partijen, elk met zijn eigen leuze : "Ik ben van Paulus ! En ik van Apollos ! En ik van Kefas ! En ik van Christus !........". Zulke verering was voor Paulus compleet uit den boze daarom vroeg hij aan de Korinthiërs "Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?" (I Cor.1:13) In zijn tweede brief zegt hij: "Wij prediken niet onszelf, maar Christus Jezus als Here, en onszelf als uw dienaren om Jezus wil (II Cor. 4:5). Paulus had niet de behoefte om zichzelf op de voorgrond te plaatsen.
Hij zegt over zichzelf :
"Want ik ben de geringste der apostelen, niet waard een apostel te
heten, omdat ik de gemeente Gods vervolgd heb." (I Cor.15:9)
Welke argumenten van je (wetenschappelijke ?) bronnen kunnen dit tegenspreken ? Zijn het leugens die te lezen staan in deze brieven ? Tot welk nut ?
Sorry ebenhaezer dat dit een beetje (?) off topic is. Het gaat hier om de Schepper en niet over Paulus
Ik wacht nog even,... en dan haal ik later deze warboel wel uit elkaar.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Niet erg BLUEVELVET , topics mogen ook wel eens uitlopen , en Paulus staat bovendien voor 100 % in de dienst van zijn Schepper God en diens Eer ! Bedankt voor je mooie inbreng hoor !
TALISMAN , is het jou nog niet opgevallen dat jouw wetenschappers ook alles moeten bevestigen of bewijzen met woorden als : waarschijnlijk - men denkt - we veronderstellen - dat betekent - enz.
Dat geldt voor bijna alle onderzoekers , maar ware gelovigen hebben het voordeel , inzicht en intuïtie te ontvangen door Gods Geest die OVERTUIGT , vandaar die vaste zekerheid , en daar gaat het om !
TALISMAN , is het jou nog niet opgevallen dat jouw wetenschappers ook alles moeten bevestigen of bewijzen met woorden als : waarschijnlijk - men denkt - we veronderstellen - dat betekent - enz.
Dat geldt voor bijna alle onderzoekers , maar ware gelovigen hebben het voordeel , inzicht en intuïtie te ontvangen door Gods Geest die OVERTUIGT , vandaar die vaste zekerheid , en daar gaat het om !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
ebenhaezer schreef:Niet erg BLUEVELVET , topics mogen ook wel eens uitlopen , en Paulus staat bovendien voor 100 % in de dienst van zijn Schepper God en diens Eer ! Bedankt voor je mooie inbreng hoor !
die van deze wereld opnieuw een kruitvat willen maken.
Die klaplopers verheffen hun "aloha akkbaar" ( of is het "laakbaar"?) tot in de allerhoogste regionen,
met als enig doel hun eigen bloedstollende agenda te verwezenlijken.
sw
-
Fazal
Ik wil niet overtuigd worden door anderen die het 'denken' te weten.
Ik wil overtuigd worden door god himself. Maar gezien ikzelf hem niet kan bereiken beste bijgelovigen, stuur 'hem' dan maar naar 'mij'. Mijn deur staat wagenwijd open, en de koffie staat klaar. Hij hoeft er niet eens wijn van te maken.
Ik wil overtuigd worden door god himself. Maar gezien ikzelf hem niet kan bereiken beste bijgelovigen, stuur 'hem' dan maar naar 'mij'. Mijn deur staat wagenwijd open, en de koffie staat klaar. Hij hoeft er niet eens wijn van te maken.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hm ... ja vreselijk. Het doet mij ook denken aan die tijd dat de katholieken hun naasten die niet hun leer volgden, of anders deden of dachten, in het openbaar levend verbrand werden. Dus nog niet zo heel lang geleden werd er ook monsterachtig en op zeer wrede wijze hier in het Westen de mede mens gedood. Denk hierbij eens aan het vieren delen, dat wil zeggen, aan elke ledemaat van het lichaam werd met een touw aan een paard gebonden en die lieten ze stervormig van elkaar, met aandrang, het lichaam uiteen trekken, levend wel te verstaan. 't Ja, nu doen we het niet meer, we hebben geleerd en ook dat zal het Oosten ook ooit gaan doen hoop ik zelf.met als enig doel hun eigen bloedstollende agenda te verwezenlijken
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Wat geloof al niet vermag...janx schreef: Hm ... ja vreselijk. Het doet mij ook denken aan die tijd dat de katholieken hun naasten die niet hun leer volgden, of anders deden of dachten, in het openbaar levend verbrand werden. Dus nog niet zo heel lang geleden werd er ook monsterachtig en op zeer wrede wijze hier in het Westen de mede mens gedood. Denk hierbij eens aan het vieren delen, dat wil zeggen, aan elke ledemaat van het lichaam werd met een touw aan een paard gebonden en die lieten ze stervormig van elkaar, met aandrang, het lichaam uiteen trekken, levend wel te verstaan. 't Ja, nu doen we het niet meer, we hebben geleerd en ook dat zal het Oosten ook ooit gaan doen hoop ik zelf.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Inderdaad hebben de katholieken van hun machtpositie gebruik gemaakt en mensen op de brandstapel ter dood gebracht, vooral tijdens de Inquisitie !janx schreef:Hm ... ja vreselijk. Het doet mij ook denken aan die tijd dat de katholieken hun naasten die niet hun leer volgden, of anders deden of dachten, in het openbaar levend verbrand werden. Dus nog niet zo heel lang geleden werd er ook monsterachtig en op zeer wrede wijze hier in het Westen de mede mens gedood. Denk hierbij eens aan het vieren delen, dat wil zeggen, aan elke ledemaat van het lichaam werd met een touw aan een paard gebonden en die lieten ze stervormig van elkaar, met aandrang, het lichaam uiteen trekken, levend wel te verstaan. 't Ja, nu doen we het niet meer, we hebben geleerd en ook dat zal het Oosten ook ooit gaan doen hoop ik zelf.met als enig doel hun eigen bloedstollende agenda te verwezenlijken
Nog altijd in NIETS te vergelijken met de gruweldaden van Hitler, Pol Pot, van communistisch Rusland en communistisch China. Mao alleen al zou verantwoordelijk zijn voor 40 à 70 miljoen doden.
Geloof van Rusland in een communistische wereld of het geloof in de "Grote Sprong voorwaarts" van Mao of het geloof van Stalin in Darwin's boek 'The Origin of Species" , kent zijn gelijke niet in de geschiedenis van de mensheid als het om gruweldaden en massamoorden gaat !
Ik citeer Alexander SOLSJENITZYN, Nobelprijswinnaar voor literatuur 1970, die in 1983 in Londen een toespraak hield waarin hij duidelijk probeerde te maken waarom zijn volk zoveel moest lijden:
"Sedert mijn kindsheid is meer dan een halve eeuw verstreken. Toch herinner ik mij nog zeer goed hoe destijds enige oude mensen met elkaar spraken over het grote ongeluk dat over Rusland was gekomen” De mensen zijn God vergeten, daarom is dit allemaal gebeurd”, zo luidde hun verklaring. Vanaf die tijd heb ik mij bijna vijftig jaar met de geschiedenis van onze revolutie beziggehouden en gedurende die tijd honderden boeken gelezen, honderden persoonlijke getuigenissen verzameld en reeds met acht eigen boeken ertoe bijgedragen het puin te verwijderen dat deze omwenteling heeft achtergelaten. Maar wanneer ik vandaag de hoofdzaak voor deze afschuwelijke revolutie, waardoor 60 miljoen van onze landgenoten zijn omgekomen, zou moeten noemen, wanneer ik haar zo krachtig mogelijk zou moeten formuleren, zou ik dat niet beter kunnen doen dan met diezelfde woorden :
"De mensen zijn God vergeten, daarom is dit allemaal gebeurd".
Stalin's brute geloof
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Ik wil niet overtuigd worden door anderen die het 'denken' te weten.
FAZAL , je hoeft je inderdaad niet te laten overtuigen , door niemand zelfs , de hemelpoort staat nog steeds wijd open ( Komt allen tot Mij ... ) !
De Schepper staat nog steeds met wijd open armen , om iedereen die WIL te ontvangen en te overtuigen van zijn Liefde !
Je wilt immers overtuigd worden door ' himself ' zei je toch ? Doe het dan , waar wacht je op ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
ebenhaezer schreef:FAZAL , je hoeft je inderdaad niet te laten overtuigen , door niemand zelfs , de hemelpoort staat nog steeds wijd open ( Komt allen tot Mij ... ) !Fazal schreef:Ik wil niet overtuigd worden door anderen die het 'denken' te weten.
De Schepper staat nog steeds met wijd open armen , om iedereen die WIL te ontvangen en te overtuigen van zijn Liefde !
Je wilt immers overtuigd worden door ' himself ' zei je toch ? Doe het dan , waar wacht je op ?
Beste, indien u daar aankomt kan je dan een "posting" sturen naar deze topic a.u.b.
En laten weten of men via euthanasie daar ook (nog) binnen mag
Alvast goede reis gewenst en opletten... dat ge geen verkeerde ingang neemt,
waar de concurrentie staat aan te schuiven voor hun 80 maagden
sw
-
Fazal
Ik heb toch niet geschreven dat ik 'hem' een bezoekje wil brengen.
Ik heb geschreven dat 'hij' welkom is bij mij thuis. Maar ik ga nu mijn deur terug sluiten, want er loopt teveel gespuis rond. En 'hem' verwacht ik nu toch niet meer.
Ik heb geschreven dat 'hij' welkom is bij mij thuis. Maar ik ga nu mijn deur terug sluiten, want er loopt teveel gespuis rond. En 'hem' verwacht ik nu toch niet meer.
-
Fazal
'Zij' zal zich met koffie moeten tevreden stellen, want thee heb ik niet in huis.
Maar als 'zij' dan toch zo almachtig is ..., dan moet 'zij' gemakkelijk koffie in thee kunnen veranderen.
Maar als 'zij' dan toch zo almachtig is ..., dan moet 'zij' gemakkelijk koffie in thee kunnen veranderen.