Is de Bijbel een mythe ( deel 2)

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

10 feb 2015, 15:37

VESSELIN , je vroeg of er psychologische veiligheid te vinden is in een ' heilig boek ' ?
De Bijbel is GODS Woord en dus wel het heilige boek der boeken . Uit ervaring weet ik dat er in dit Boek weldegelijk psychologische én fysische veiligheid te vinden is !
Als Jezus werkelijk de Leidsman van je leven is , dan vloeit daar rust uit voort , liefde en zekerheid , en dat geeft veiligheid en vrede in je hart en leven , voor je rust en geweten , zelfs voor de toekomst . Altans dat is mijn ervaring . God is geen God die liegt , waarom zou Hij ook ? Net zoals elke schepper en maker van iets , heeft Hij zijn schepping lief , daarom dat bij Hem rust en veiligheid te vinden is !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet

10 feb 2015, 17:01

Talisman is nog altijd in de weer om ons te doen geloven dat Jezus een vrijheidstrijder/zeloot was. Niets van aan ! De apostel Paulus had ook te doen met "ijveraars van de Wet". Vele bekeerde Joden hielden zich nog altijd aan de Mozaïsche Wet, bv. aan de besnijdenis, waarvan Jezus predikte dat ze moesten "besnedenen van het hart" worden en niet meer volgens het vlees. Vermits alle volkeren, uit alle naties en verschillende talen konden toetreden tot het christendom was de Mozaïsche Wet overbodig geworden. Volgens Paulus was het zeker geen verplichting meer maar sommige Joden wilden het nog steeds verplichten. Vandaar ook de aanklacht en vervolging van Paulus door het Sanhedrin.

talisman

10 feb 2015, 17:29

bluevelvet schreef:Talisman is nog altijd in de weer om ons te doen geloven dat Jezus een vrijheidstrijder/zeloot was. Niets van aan !
Niet volgens uw sekte.
Vele bekeerde Joden hielden zich nog altijd aan de Mozaïsche Wet, bv. aan de besnijdenis, waarvan Jezus predikte dat ze moesten "besnedenen van het hart" worden en niet meer volgens het vlees.
Ach zo, het was Jezus die predikte dat besnijdenis niet meer hoefde. Geef me die vers(zen) eens ? In mijn boek kan ik dit niet zo direct vinden.

talisman

10 feb 2015, 19:03

He leugenaar, ik wacht nog steeds op een antwoord!!

bluevelvet

11 feb 2015, 13:39

talisman schreef:He leugenaar, ik wacht nog steeds op een antwoord!!
:roll: :?:

talisman

11 feb 2015, 14:08

bluevelvet schreef:
talisman schreef:He leugenaar, ik wacht nog steeds op een antwoord!!
:roll: :?:
Vele bekeerde Joden hielden zich nog altijd aan de Mozaïsche Wet, bv. aan de besnijdenis, waarvan Jezus predikte dat ze moesten "besnedenen van het hart" worden en niet meer volgens het vlees.
Waar blijven die verzen ? Ik heb nog niks gezien.

bluevelvet

14 feb 2015, 13:59

De Big Bang heeft dan toch nooit plaatsgevonden !

http://nl.metrotime.be/2015/02/12/must- ... sgevonden/

De bijbel spreekt de Big Bang theorie tegen, maar soms denken wetenschappers het beter te weten !

Vandaag een huwelijk aangaan tussen theologie en hedendaagse wetenschap betekent dat men morgen waarschijnlijk weduwe is.
De tekenen wijzen erop dat dit precies is wat er gebeurt. Zij die de ‘big bang’ hebben aanvaard omdat het zogenaamd onweerlegbare wetenschap is, zijn bedrogen.
Schepping of evolutie ?

talisman

14 feb 2015, 16:00

bluevelvet schreef:De Big Bang heeft dan toch nooit plaatsgevonden !

http://nl.metrotime.be/2015/02/12/must- ... sgevonden/

De bijbel spreekt de Big Bang theorie tegen
Quote uit bovenstaand artikel :
Met andere woorden is het universum er altijd al geweest
De Bijbel spreekt ook deze theorie tegen. :lol:

PS: NOG STEEDS WACHT IK OP ANTWOORD OP VORIGE POST.

janx

14 feb 2015, 22:00

De tekenen wijzen erop dat dit precies is wat er gebeurt. Zij die de ‘big bang’ hebben aanvaard omdat het zogenaamd onweerlegbare wetenschap is, zijn bedrogen.
Schepping of evolutie ?
Hm ... wellicht is die zgn 'big bang" het begin van de schepping dwz, het starten van de evolutie!
En dat het leven zich evolutionair`heeft ontwikkeld is toch wel een vast staand feit in tegenstelling met het domme verhaal in gennesis. Ben je het hier niet mee eens, dan kan het een bewijs zijn dat evolutie in gevoelswerking binnen de mens, het denken, niet de zelfde gelijklopende weg volgt. Dat is mijn evolutionaire gedachte hierin.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

15 feb 2015, 19:52

janx schreef:
Schepping of evolutie ?
Hm ... wellicht is die zgn 'big bang" het begin van de schepping dwz, het starten van de evolutie!
En dat het leven zich evolutionair`heeft ontwikkeld is toch wel een vast staand feit in tegenstelling met het domme verhaal in gennesis. Ben je het hier niet mee eens, dan kan het een bewijs zijn dat evolutie in gevoelswerking binnen de mens, het denken, niet de zelfde gelijklopende weg volgt. Dat is mijn evolutionaire gedachte hierin.
Het scheppingsverhaal is niet zo dom janx ! Genesis zegt : "In het begin schiep God hemelen en aarde". De bijbel zegt niet hoe oud het univers en de aarde zijn. Het univers en de aarde bestonden reeds vóór de schepping een aanvang nam. Hier spreekt de bijbel de wetenschap niet tegen al zou het univers en de aarde miljarden jaren bestaan. Verder zegt de bijbel niet dat één scheppingsdag uit 24 uur bestaat. Eén dag gaat over een langere tijdsperiode.
Onderzoek heeft eveneens bevestigt dat elk levend wezen zich voortplant naar hun soort, zoals vermeld in Genesis 1 vers 21. Wederom spreekt de bijbel de wetenschap niet tegen !

Maar u janx, u moet geloven dat alle levensvormen zich ontwikkeld hebben door mutaties en natuurlijke selecties terwijl nu al meer dan honderd jaar onderzoek aantoont dat mutaties geen nieuwe soort doen ontstaan hebben. Ik denk hierbij aan de experimenten met de fruitvliegjes. Veel mutaties maar nog steeds fruitvliegjes.
Afbeelding
Je moet geloven dat alle levensvormen geleidelijk geëvolueerd zijn uit gemeenschappelijke voorouders terwijl de fossielen duidelijk aantonen dat ze abrupt verschenen zijn. Zie Cambrian explosion
De gevonden fossielen van dieren laten zien dat ze weinig of geen evolutionaire veranderingen hebben ondergaan !

Je hebt véééééél geloof nodig janx om evolutie te aanvaarden !

janx

15 feb 2015, 22:27

Het scheppingsverhaal is niet zo dom janx ! Genesis zegt : "In het begin schiep God hemelen en aarde".
Maar juist in deze paar woorden die zo zijn weer gegeven wegens onwetendheid schuilt het werkelijke begin. In den beginne, hm ... dat klinkt wel wat bijbels maar oké, daar zit nu juist dat gene waaruit alles is ontstaan. Dat heeft miljarden jaren van evolutie gevergd om vanuit het "bijna onstoffelijke" alles te doen vormen naar zijn aard. Het onstoffelijke is naar het stoffelijke geëxpandeerd op het moment van 'dat naar' wat de wetenschap aanduid als de zgn "Big Bang". Er was nog niets gevormd dan enkel dat, wat volgens de wetmatigheid van die 'Werkzaamheid van de Bron van Alles 'tot stand was gekomen, samen gevat in het woord GOD. Dus 'God' is die 'levenswerkzaamheid' dat is de werkelijke betekenis van het woordje 'God', Allah' enz. enz. En die 'levenswerkzaamheid' is het werkelijke begin en is alles wat je ziet, waarneemt en wat is, is dus God in mijn denken dus ook jij en iedereen en alles. Daarom zal die levenswerking niemand veroordelen en is enkel de oorzaak en gevolg van toepassing ook wel evolutie genoemd. Darwin was er dus niet zover ver vandaan.
De bijbel zegt niet hoe oud het univers en de aarde zijn.
? En al die verhalen van zesduizend jaren oud dan?
Het univers en de aarde bestonden reeds vóór de schepping een aanvang nam. Hier spreekt de bijbel de wetenschap niet tegen al zou het univers en de aarde miljarden jaren bestaan.
heel goed dat je dat nu ook zelf inzie ik meen dat het in vorig schrijven wel iets anders was beweert.
Verder zegt de bijbel niet dat één scheppingsdag uit 24 uur bestaat. Eén dag gaat over een langere tijdsperiode.
Tja .... de bijbelgeleerden moet wel mee gaan met de wetenschap anders staan ze helemaal voor gek dat snap ik wel.
Onderzoek heeft eveneens bevestigt dat elk levend wezen zich voortplant naar hun soort, zoals vermeld in Genesis 1 vers 21. Wederom spreekt de bijbel de wetenschap niet tegen !
Maar je slaat wel een stapje over beste Bluevelvet, de soort moest eerst door evolutie gevormd worden vanuit dat bijna onstoffelijke en heeft zich verdicht in alles wat nu is. Maar uiteindelijk zal ook de materie weer oplossen naar het bijna onstoffelijke en zal enkel leven zijn zoals moet worden en dat geldt ook voor de mens. Daarom zal geen enkel leven vernietigd kunnen worden omdat het leven zich zelf zal vernietigen. Ja, het lichamelijke dus het stoffelijke is te vernietigen maar niet het leven wat het vertegenwoordigd en is.
Maar u janx, u moet geloven dat alle levensvormen zich ontwikkeld hebben door mutaties en natuurlijke selecties terwijl nu al meer dan honderd jaar onderzoek aantoont dat mutaties geen nieuwe soort doen ontstaan hebben. Ik denk hierbij aan de experimenten met de fruitvliegjes. Veel mutaties maar nog steeds fruitvliegjes.
zie mijn voorgaande schrijven hierover.
Je moet geloven dat alle levensvormen geleidelijk geëvolueerd zijn uit gemeenschappelijke voorouders terwijl de fossielen duidelijk aantonen dat ze abrupt verschenen zijn. Zie Cambrian explosion
De gevonden fossielen van dieren laten zien dat ze weinig of geen evolutionaire veranderingen hebben ondergaan !
Ik moet niets geloven beste Bluevelvet dat bepaal ik geheel zelf net als ieder ander dat maakt de mens ook uniek als levensdeeltje.
Je hebt véééééél geloof nodig janx om evolutie te aanvaarden !
hi hi, je bent de zaak aan het omdraaien BV ik kan je zeggen dat ik meer weet van evolutie dan enkel het geloof daarin ook al zal je dat niet willen of kunnen aannemen momenteel maar ooit zal je je het ook eigen maken.
Alles is Één en die Éne is Alles.

bluevelvet

16 feb 2015, 12:28

janx schreef: En al die verhalen van zesduizend jaren oud dan?
Die zesduizend jaren zijn gemakkelijk weer te vinden door de optelsom te maken van de geslachtsregisters die de bijbel opnoemt. Teruggaande tot Adam is dat ca. 6000 jaar, men moet spreken van de mens Adam die ca. 6000 geleden geschapen werd door God en niet de "wereld" die 6000 jaar oud zou zijn. Misschien heb ik daardoor ook die fout wel eens gemaakt.

bluevelvet

16 feb 2015, 12:35

janx schreef: Ik moet niets geloven beste Bluevelvet dat bepaal ik geheel zelf net als ieder ander dat maakt de mens ook uniek als levensdeeltje.
En toch moet je, als je niet wil geloven in de schepping, geloven in wat de evolutieTHEORIE je voorschotelt. Je bent toch zelf niet actief op het terrein ? Alles wat je weet over de evolutie heb je uit de "boekskes" of niet ?

talisman

16 feb 2015, 12:49

bluevelvet schreef:
janx schreef: En al die verhalen van zesduizend jaren oud dan?
Die zesduizend jaren zijn gemakkelijk weer te vinden door de optelsom te maken van de geslachtsregisters die de bijbel opnoemt. Teruggaande tot Adam is dat ca. 6000 jaar, men moet spreken van de mens Adam die ca. 6000 geleden geschapen werd door God en niet de "wereld" die 6000 jaar oud zou zijn. Misschien heb ik daardoor ook die fout wel eens gemaakt.
En maar blijven liegen, en maar sherrypicken. Hoe zit het met jou vermeende verzen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Ussher

Wilsophie

16 feb 2015, 13:17

Er staat: "In den beginne" schiep God de hemelen ( 2) en de aarde en vervolgens zijn die aarde en die 2 hemelen tot een chaos geworden en zijn ze vervolgens herschapen in 6 dagen, maar nergens staat wanneer dat was. Dus dat deze huidige herstelde aarde miljoenen jaren oud is, zou heel goed kunnen. De herstelde aarde kunnen we wel berekenen vanaf Adam tot Noach en van Noach tot.... want de aarde verging niet bij Noach wat velen denken, de aarde is vergaan ( volgelopen) door water in Genesis 1, en is hersteld, en zal in de toekomst vergaan door vuur, maar we leven nog steeds op de aarde die hersteld is in 6 dagen.
Adam is danook genomen uit die gevallen, besmette aarde vanwege de val van die overdekkende cherub en was dus besmet en zo kon Adam de verleiding niet weerstaan in de hof van Eden en dus zond God jaren later een 2e Adam die wel opgewassen was tegen de verleidingen van de satan want deze 2e Adam was zonder zondige natuur omdat Hij uit God verwekt was.