Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Gast
We leven allemaal om te leren hé Socrates.
Ik heb ook totaal geen interesse in techniek, heb vele interesses maar die liggen op humaan en creatief gebied.
Mijn man is een brave hoor, mij verwijten doet hij niet, hij merkt dat terloops op en voelt zich dan op technisch gebied een beetje superieur maar dat mag allemaal van mij, ik maak mij nergens nog druk in.
Misschien is dat wel de zin van het leven, genieten van de kleine dingetjes en je niet meer druk maken in banaliteiten.
Fijne dag nog gewenst!
Ik heb ook totaal geen interesse in techniek, heb vele interesses maar die liggen op humaan en creatief gebied.
Mijn man is een brave hoor, mij verwijten doet hij niet, hij merkt dat terloops op en voelt zich dan op technisch gebied een beetje superieur maar dat mag allemaal van mij, ik maak mij nergens nog druk in.
Misschien is dat wel de zin van het leven, genieten van de kleine dingetjes en je niet meer druk maken in banaliteiten.
Fijne dag nog gewenst!
-
Gast
Ik ga zeker voortdoen zoals ik bezig ben Socrates, leeft zo gemakkelijk!
Dank voor het complimentje, doet altijd plezier hé, een complimentje krijgen...
Dank voor het complimentje, doet altijd plezier hé, een complimentje krijgen...
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:EB schreef:God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen !
Behalve dan de zgn heilige geest. Die heeft namelijk Maria bevrucht!
FAZAL , er staat nergens in de Bijbel dat de H.Geest Maria BEVRUCHTTE , wel dat ze overschaduwd werd ! Dat zijn wonderen die wij niet kunnen begrijpen , net zomin als een zee die zich splijt om er doorheen te wandelen . Ik zei al eens dat daarboven andere dimensie's zijn dan hier , en Schepper God is nu eenmaal ALMACHTIG !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman schreef:En Godin is vrouwelijk in onze mensentaal. En nu ?ebenhaezer schreef: God is mannelijk als WOORD in onze mensentaal .Nee, dit heb ik nog steeds niet begrepen. Is er ergens een passage in de Bijbel waar staat dat god en de engelen geslachtloos zijn ? Tja, dan heeft het boek Job ons wat voorgelogen.God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen ! Beter begrepen zo ?
Een blijde boodschap die verdeeldheid brengt in gezinnen en dan nog met het zwaard. Beetje raar, is het niet ?Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus , dezelfde toestand die er nu nog is zelfs hier op dit forum , maar gelukkig niet zo erg .Ik heb zo het idee dat jij geen haar beter bent.En voor de zoveelster keer , I.S. is een zaak van FANATIEKELINGEN , heeft weinig te maken met religie , is pure haat en machtsmisbruik ! Luister jij nooit naar TV. soms ?
Zo TALISMAN , je kreeg het antwoord van Bluevelvet , dat bespaart mij heel wat zoekwerk .
Bedankt lieve BLUEVELVET , ik had min of meer gehoopt dat jij het zou doen , want mijn geheugen is ook alweer bijna 83 jaartjes oud , dus was ik heel blij hoor !
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En wat vond ge van mijn antwoord ?ebenhaezer schreef:talisman schreef:En Godin is vrouwelijk in onze mensentaal. En nu ?ebenhaezer schreef: God is mannelijk als WOORD in onze mensentaal .Nee, dit heb ik nog steeds niet begrepen. Is er ergens een passage in de Bijbel waar staat dat god en de engelen geslachtloos zijn ? Tja, dan heeft het boek Job ons wat voorgelogen.God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen ! Beter begrepen zo ?
Een blijde boodschap die verdeeldheid brengt in gezinnen en dan nog met het zwaard. Beetje raar, is het niet ?Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus , dezelfde toestand die er nu nog is zelfs hier op dit forum , maar gelukkig niet zo erg .Ik heb zo het idee dat jij geen haar beter bent.En voor de zoveelster keer , I.S. is een zaak van FANATIEKELINGEN , heeft weinig te maken met religie , is pure haat en machtsmisbruik ! Luister jij nooit naar TV. soms ?
Zo TALISMAN , je kreeg het antwoord van Bluevelvet , dat bespaart mij heel wat zoekwerk .
Bedankt lieve BLUEVELVET , ik had min of meer gehoopt dat jij het zou doen , want mijn geheugen is ook alweer bijna 83 jaartjes oud , dus was ik heel blij hoor !
-
Silver Wolf schreef:ebenhaezer schreef:
Niemand is onschuldig hoor ! behalve de mensgeworden Jezus , hij bracht vrede -liefde en barmhartigheid terug in onze wereld , tenminsten voor allen die dat aanvaarden ! Een mooier geschenk bestaat er niet , vandaar onze dankbaarheid !
.../... Wat daar in Lucas staat , gaat over de toestand in gezinnen en overal , die er ontstaat als gevolg van de blijde boodschap door het Offer van Jezus
EINDE CITAAT
Anno 2015 nog steeds datzelfde verzinsel over een "mens geworden Jezus".
Proper verhaal. Eerst komt Jef de schrijnwerker van een lange klus ver van huis terug en moet dan een buikje zien bij zijn Marie. Die sleept er dan een engel met de blijde boodschap bij, - al dan niet een duif die voor (heilige?) geest speelt.-
Wat door EB "een offer" wordt genoemd bevestigt dat men al zwaar de pedalen moet kwijt zijn, om welke moeder dan ook zoiets aan te doen.
Haar zoon tot moes geklopt aan een kruis genageld moeten zien creperen. Dat is erger dan de bloeddorst van die perverse IS-onnozelaars kunnen uitdenken. Welke zieke geesten verzinnen zoiets? En durven dat blijven uitkramen!?
Kan men nagaan wat die god zoal zou uit de mouw moeten schudden om een offer te voltrekken dat alle zonden van de voorbije 20 eeuwen zou moeten wit wassen....
Geef mij dan maar "ARIEL", dat wast witter en zonder zoveel beestigheden erbij.
sw
Ja SILVER WOLF , we kunnen de klok nu eenmaal niet terugdraaien , wat 2015 jaar geleden gebeurde , IS DAN OOK WERKELIJK GEBEURD ! En of jij dat nu ' verzinsels ' noemt of niet , dat verandert niets aan de geschiedenis !
Dat jij weinig van Gods Woord begrijpt is wel duidelijk , maar ' ARIEL ' zal je niet helpen als de laatste levensdag voor jou gekomen is vrees ik !
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
QUOTE EB
Ja SILVER WOLF , we kunnen de klok nu eenmaal niet terugdraaien , wat 2015 jaar geleden gebeurde , IS DAN OOK WERKELIJK GEBEURD ! En of jij dat nu ' verzinsels ' noemt of niet , dat verandert niets aan de geschiedenis !
Dat jij weinig van Gods Woord begrijpt is wel duidelijk
EINDE CITAAT.
Tja, die Joodse jongeling (Jezus genaamd) dacht ook, dat hij allerlei verzinsels uit boekjes zoals de Thora, naar zijn hand kon zetten.
En verklaarde dat "hij" dé verlosser was die in die vertellingskens werd aangekondigd.
Het is de sukkelaar zuur opgebroken. En merkwaardig genoeg hangen de huidige aanhangers van die mens, zijn geradbraakte, uitgemergelde en gefolterde lijf zo goed als naakt, vast gespijkerd aan een monumentaal beestachtig foltertuig, omhoog in hun kerken. Wie er dan nog niet van moet kotsen, kan de kruisweg in de zijbeuken volgen waar nog meer perverse details worden afgebeeld.
Men zou eerder denken, dat dit een waarschuwing is van een andere godsdienst (de Joodse?) om zo'n stoten niet meer uit te proberen en zich als een zogenaamde zoon van Jahweh uit te geven.
Maar iedere ouder met enige zin voor gevoel zou zeker zijn onschuldige schaapjes van kindjes ver weg moeten houden van zo'n wansmakelijke afbeeldingen. Net zoals de nieuwszenders nu de onthoofdingen en andere bestialiteiten van IS niet uitzenden.
Enne, tante nonneken, ik begrijp maar al te goed jouw betweterigheid.
Maar evenzeer als die geflipten van Boko Haram, Al Quaida, IS en aanverwanten zijt ge duidelijk gehersenspoeld.
sw
Dat jij weinig van Gods Woord begrijpt is wel duidelijk
EINDE CITAAT.
Tja, die Joodse jongeling (Jezus genaamd) dacht ook, dat hij allerlei verzinsels uit boekjes zoals de Thora, naar zijn hand kon zetten.
En verklaarde dat "hij" dé verlosser was die in die vertellingskens werd aangekondigd.
Het is de sukkelaar zuur opgebroken. En merkwaardig genoeg hangen de huidige aanhangers van die mens, zijn geradbraakte, uitgemergelde en gefolterde lijf zo goed als naakt, vast gespijkerd aan een monumentaal beestachtig foltertuig, omhoog in hun kerken. Wie er dan nog niet van moet kotsen, kan de kruisweg in de zijbeuken volgen waar nog meer perverse details worden afgebeeld.
Men zou eerder denken, dat dit een waarschuwing is van een andere godsdienst (de Joodse?) om zo'n stoten niet meer uit te proberen en zich als een zogenaamde zoon van Jahweh uit te geven.
Maar iedere ouder met enige zin voor gevoel zou zeker zijn onschuldige schaapjes van kindjes ver weg moeten houden van zo'n wansmakelijke afbeeldingen. Net zoals de nieuwszenders nu de onthoofdingen en andere bestialiteiten van IS niet uitzenden.
Enne, tante nonneken, ik begrijp maar al te goed jouw betweterigheid.
Maar evenzeer als die geflipten van Boko Haram, Al Quaida, IS en aanverwanten zijt ge duidelijk gehersenspoeld.
sw
-
Fazal
Wonderen die wij niet kunnen begrijpen!? Nee, o.a. jij, alleszins niet!ebenhaezer schreef:Fazal schreef:EB schreef:God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen !
FAZAL , er staat nergens in de Bijbel dat de H.Geest Maria BEVRUCHTTE , wel dat ze overschaduwd werd ! Dat zijn wonderen die wij niet kunnen begrijpen , net zomin als een zee die zich splijt om er doorheen te wandelen . Ik zei al eens dat daarboven andere dimensie's zijn dan hier , en Schepper God is nu eenmaal ALMACHTIG !
Laat mij niet lachen. Maria werd overschaduwd!??? Noemde men dat zo in die tijd?
Na WO II kwam Jozef (een soldaat) na 4 jaar afwezigheid eindelijk weer thuis, en had ineens 2 kinderen. Zomaar, ineens, plotsklaps.
Hij vroeg aan zijn vrouw of de h.geest soms was langs geweest!? Nee hoor, antwoordde ze, maar ik heb wel een paar keer met uw onderbroek aan geslapen.
Ze wist natuurlijk niet dat ze daar ook kon door overschaduwd worden.
Goed mogelijk dat zij die onderbroek over haar hoofd had getrokken om de zonde niet te zien!? Vandaar die schaduw dan waarschijnlijk.
Het arme mens, of liever nee ..., die arme Jozef!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Al met al had die Jozef toch nog het geluk dat zijn twee schaduwkindjes gewoon een blanke huid hadden. Veel G.I.'s waren toen immers ook al van het negroïde type. (Amerikaans kanonnenvlees was (is) vaak niet blank.Fazal schreef:Wonderen die wij niet kunnen begrijpen!? Nee, o.a. jij, alleszins niet!ebenhaezer schreef:Fazal schreef:EB schreef:God in de hemel heeft met geslacht niets te maken , daar is men net als de engelen !
Laat mij niet lachen. Maria werd overschaduwd!??? Noemde men dat zo in die tijd?
Na WO II kwam Jozef (een soldaat) na 4 jaar afwezigheid eindelijk weer thuis, en had ineens 2 kinderen. Zomaar, ineens, plotsklaps.
Hij vroeg aan zijn vrouw of de h.geest soms was langs geweest!? Nee hoor, antwoordde ze, maar ik heb wel een paar keer met uw onderbroek aan geslapen.
Ze wist natuurlijk niet dat ze daar ook kon door overschaduwd worden.
Goed mogelijk dat zij die onderbroek over haar hoofd had getrokken om de zonde niet te zien!? Vandaar die schaduw dan waarschijnlijk.
Het arme mens, of liever nee ..., die arme Jozef!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fazal
Sorry Socrates, over de huidskleur van die twee werd mij niets verteld.
Maar naar het schijnt leken ze nogal fel op de buurman van daar rechtover.
Niettemin, en nu je het zegt, was er, omstreeks dezelfde tijd, een andere blanke vrouw van een negerke bevallen. Toen haar man haar voor het eerst in de kraamkliniek kwam bezoeken schrok hij zich natuurlijk een ongeluk.
Maar de dame was niet zo direct van slag, en had zich al goed voorbereid.
"Smeerlap" zei ze, "je hebt mij met een negerin bedrogen".
Zo zie je nog maar eens, dat god's wegen ondoorgrondelijk zijn.
Niettemin, en nu je het zegt, was er, omstreeks dezelfde tijd, een andere blanke vrouw van een negerke bevallen. Toen haar man haar voor het eerst in de kraamkliniek kwam bezoeken schrok hij zich natuurlijk een ongeluk.
"Smeerlap" zei ze, "je hebt mij met een negerin bedrogen".
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat is inderdaad zo, ik snap dan ook niet waarom u al van voor de GPS-tijd probeert die wegen toch te doorgronden.Fazal schreef:Sorry Socrates, over de huidskleur van die twee werd mij niets verteld.
"Smeerlap" zei ze, "je hebt mij met een negerin bedrogen".![]()
pS: Door-grond-en hoe doe je dat ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Fazal
Dat probeer ik NIET. Ik volg gewoon de weg, en ga zoveel mogelijk putten en bulten 'uit' de weg. Want het is duidelijk dat die baan al grondig doorgrond is.
Op uw ps-vraag kan ik echter geen goed antwoord verzinnen. Maar geen nood, ebenhaezer en consoorten zullen daar wel een antwoord op hebben, een antwoord dat in de bijbel staat. Anders is het van geen tel, en alzo van generlei waarde.
Op uw ps-vraag kan ik echter geen goed antwoord verzinnen. Maar geen nood, ebenhaezer en consoorten zullen daar wel een antwoord op hebben, een antwoord dat in de bijbel staat. Anders is het van geen tel, en alzo van generlei waarde.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Maar beste Silver Wolf, dat staat in die stomme valse bijbel geschreven en dat wil niet zeggen dat hij dat inderdaad heeft gezegt. Ga je daar wel vanuit dan ben je net zo gehersenspoeld, door wat dan ook, als dat je de ander verwijt te zijn.Silver Wolf schreef:En verklaarde dat "hij" dé verlosser was die in die vertellingskens werd aangekondigd.
Of heb ik het nu verkeert?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Maar beste Silver Wolf, dat staat in die stomme valse bijbel geschreven en dat wil niet zeggen dat hij dat inderdaad heeft gezegt. Ga je daar wel vanuit dan ben je net zo gehersenspoeld, door wat dan ook, als dat je de ander verwijt te zijn.Silver Wolf schreef:En verklaarde dat "hij" dé verlosser was die in die vertellingskens werd aangekondigd.
Of heb ik het nu verkeert?
Alles is Één en die Éne is Alles.