Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Tja, Ebenhaezer mijn geheugen laat me ook soms in de steek, maar je bent wel nog een pientere dame voor je ouderdomebenhaezer schreef: Zo TALISMAN , je kreeg het antwoord van Bluevelvet , dat bespaart mij heel wat zoekwerk .
Bedankt lieve BLUEVELVET , ik had min of meer gehoopt dat jij het zou doen , want mijn geheugen is ook alweer bijna 83 jaartjes oud , dus was ik heel blij hoor !
Mensen weten nog altijd niet dat op vele vragen zoniet op alle, een antwoord wordt gevonden in de bijbel.
De Bijbel is een "gebruiksaanwijzing" voor in het dagelijks leven. Hij toont ons niet alleen God's liefde maar vertelt ons ook wat de toekomst ons brengen zal.
En wij moeten ons niet laten ontmoedigen door tegenstanders want zo zegt Jesaja 41 : 11-13 :
11 Allen die zich fel tegen je keerden zullen gehoond worden en te schande staan. Zij die jou bestreden worden minder dan niets en gaan te gronde. 12 Zij die jou onderdrukten zijn onvindbaar, je zoekt ze vergeefs. De vijanden die jou bevochten zullen verdwijnen in het niets.
13 Want ik ben de HEER, je God, ik neem je bij je rechterhand en zeg je: Wees niet bang, ik zal je helpen.
En in Hebreeën 13 : 6 lezen we :
zodat we vol vertrouwen kunnen zeggen: "De Heer is mijn helper, ik heb niets te vrezen. Wat zouden mensen mij kunnen doen ?"
Ten slotte nog in Romeinen 8 : 31 :
"Wat moeten wij hier verder over zeggen ? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn ?"
(NBV)
Aiaiai.... , sommigen gaan de bijbel tegen hun koppeke krijgen, maar ze moeten maar niet in de weg komen lopen hé
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Fazal schreef:Sorry Socrates, over de huidskleur van die twee werd mij niets verteld.
Maar naar het schijnt leken ze nogal fel op de buurman van daar rechtover.
Niettemin, en nu je het zegt, was er, omstreeks dezelfde tijd, een andere blanke vrouw van een negerke bevallen. Toen haar man haar voor het eerst in de kraamkliniek kwam bezoeken schrok hij zich natuurlijk een ongeluk.
Maar de dame was niet zo direct van slag, en had zich al goed voorbereid.
"Smeerlap" zei ze, "je hebt mij met een negerin bedrogen".![]()
Zo zie je nog maar eens, dat god's wegen ondoorgrondelijk zijn.
Jef had tijdens WOII de rubbertjes leren kennen. "Capote Anglaise" genaamd. Er waren toen twee soorten voorradig. "Zwarte" die de duurste waren en "groene" die een pak goedkoper waren.
Toch werd Jef zijn madam zwanger en het was een relatief korte zwangerschap. Ook bleek het jongetje nogal donker van huidskleur en had kroezelharen.
Toen hij aan de hand van vader ging wandelen vroeg hij; "Papa waarom zijn die andere kindjes blank en ik zwart."
En vader Jef antwoordde; "Ach ventje wees blij, dat ik op geen frank heb gekeken of ge waart een groene geweest."
De wonderen zijn de wereld niet uit.....
sw
-
Tja,.... wanneer men geen kennis bezit van de schrift kan men naar zulke dingen verwijzen zonder te begrijpen waar het uiteindelijk om gaat.Fazal schreef: Uw koppeke afsnijden misschien, of u levend verbranden.
Mattheus zegt daar tegenover het volgende :
"Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna."
De mens kan inderdaad slechts het lichaam doden, maar de opstanding ligt niet in s'mensens handen. Alleen de Schepper kan de mens weer tot leven roepen, maar wanneer de mens door de Schepper, Jezus of door engelen vernietigd wordt dan is er geen opstanding voor hem.
Een hele lijst wordt opgesomd van beproefingen in Hebreeën 11 die mensen doorstaan hebben, maar zelfs met de dood voor ogen hebben ze niet verzaakt aan hun geloof. Bijna alle apostelen zijn als martelaar gestorven en vergeten we ook de vervolging van de eerste christenen niet !
-
bluevelvet schreef:Tja,.... wanneer men geen kennis bezit van de schrift kan men naar zulke dingen verwijzen zonder te begrijpen waar het uiteindelijk om gaat.Fazal schreef: Uw koppeke afsnijden misschien, of u levend verbranden.
"Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna."
De mens kan inderdaad slechts het lichaam doden, maar de opstanding ligt niet in s'mensens handen. Alleen de Schepper kan de mens weer tot leven roepen, maar wanneer de mens door de Schepper, Jezus of door engelen vernietigd wordt dan is er geen opstanding voor hem.
Een hele lijst wordt opgesomd van beproefingen in Hebreeën 11 die mensen doorstaan hebben, maar zelfs met de dood voor ogen hebben ze niet verzaakt aan hun geloof. Bijna alle apostelen zijn als martelaar gestorven en vergeten we ook de vervolging van de eerste christenen niet !
En bij zo'n stoten moet ge wel met een uitgestreken smoeltje blijven beweren dat, zoiets allemaal in de heilige boekskens staat hé
En ja, net zoals nu bij "Dag Allemaal" en "Story"...is wat geschreven staat ook echt waar (gebeurd)
sw
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
De hedendaagse christenen worden ook nog vervolgd, zie maar wat nu gebeurt in Syria !!bluevelvet schreef:Tja,.... wanneer men geen kennis bezit van de schrift kan men naar zulke dingen verwijzen zonder te begrijpen waar het uiteindelijk om gaat.Fazal schreef: Uw koppeke afsnijden misschien, of u levend verbranden.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Later toegevoegd verzinsel en is niet van Paulus.bluevelvet schreef: Een hele lijst wordt opgesomd van beproefingen in Hebreeën 11 die mensen doorstaan hebben, maar zelfs met de dood voor ogen hebben ze niet verzaakt aan hun geloof.
Ook al niet juist. De volgelingen van Jezus waren vrome joden, bekend onder de naam nazareners, ijveraars, messianisten ( Latijnse naam : zelotés ). Zijn vervolgd als opstandelingen tegen het Romeinse Rijk. Zo zijn er volksverhalen ontstaan als zou bv. Petrus in Rome zijn terecht gesteld. Wel vreemd dat zijn ossuarium zich in Jeruzalem bevind.Bijna alle apostelen zijn als martelaar gestorven en vergeten we ook de vervolging van de eerste christenen niet !
Paulus idem dito. Er is geen enkele concrete aanwijzing als zou deze terecht gesteld zijn.
-
Fazal
't Zal toch pijn doen, wees daar maar zeker van. Vraag het maar eens aan Jezus!BV schreef:"Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden."
En of 'uw' zieltje dat zal overleven, dat is nog afwachten geblazen!
IJdele hoop is ook hoop. Maar het zal bij hoop blijven!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Inderdaad KLAARTJE , zo'n 220 christenen zijn in Syrië opgepakt en verdwenen ! Waarom zijn ze toch zo bang voor christenen ? Een handjevol in de totale wereldbevolking !
Maar Bluevelvet zei het al , christenen hoeven niet bang te zijn , hun toekomst is verzekerd voor eeuwig .
Al kan vleselijk lijden veel pijn doen Fazal , dat gaat nu eenmaal voorbij , en lijden voor Christus verdraag je met liefde , want Gods LIEFDE is onbetaalbaar !
Maar Bluevelvet zei het al , christenen hoeven niet bang te zijn , hun toekomst is verzekerd voor eeuwig .
Al kan vleselijk lijden veel pijn doen Fazal , dat gaat nu eenmaal voorbij , en lijden voor Christus verdraag je met liefde , want Gods LIEFDE is onbetaalbaar !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Liever NIET! Daarvoor moet je goed gek zijn, en dat ben ik niet!EB schreef:lijden voor Christus verdraag je met liefde
-
Fazal schreef:Liever NIET! Daarvoor moet je goed gek zijn, en dat ben ik niet!EB schreef:lijden voor Christus verdraag je met liefde
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Enne EB..... wat met de grote groep actuele christenen gegijzeld door ISebenhaezer schreef:Inderdaad KLAARTJE , zo'n 220 christenen zijn in Syrië opgepakt en verdwenen ! Waarom zijn ze toch zo bang voor christenen ? Een handjevol in de totale wereldbevolking !
Hen wacht een wreed lot en waar is GOD nu ????????????
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/aanbevo ... id=UP97DHP
-
Virus
Bacterie De SCHEPPER deed er 6 dagen over om alles in elkaar te knutselen wat we nu kennen.
Logisch dat hij de 7-de dag moest rusten!
Want aan bacteriën is heel wat werk (zie foto hierboven
Kunnen al die wijsneuzen die op deze topic hun religieuze sprookjes slijten eens toelichten welk nut die virussen hadden en/of hebben?
Ps.: Dat die schepper op de valreep nog rap een man ineen flanste en dan materiaal te kort kwam om ook nog een vrouw te scheppen, moest hij blijkbaar een rib van die man gebruiken...
Zou daaruit die LIEFDE gegroeid zijn
sw
-
Fazal
Ebenhaezer, bluevelvet & co, zijn idd onsterfelijk geworden.
Ze hebben zichzelf voortdurend onsterfelijk belachelijk gemaakt.
En wat erger is ..., ze beseffen het nog steeds niet.
Integendeel, het wordt nog elke dag erger en erger.
-
Spreek je voor je zelf of voor alle ongelovigen ? Ik ben van mening dat de belachelijkste commentaren NIET van Ebenhaezer, noch van mezelf en co. komen. Maar of je dat beseft ??Fazal schreef:Ebenhaezer, bluevelvet & co, zijn idd onsterfelijk geworden.
Denkt Silver Wolf nog altijd dat het de man aan een rib ontbreekt
Hergroei van ribben : Chirurgen die operaties aan de borstkas plegen verwijderen vaak routinematig de rib(ben), waarna ze vaak ten dele of in zijn geheel terug groeien.
Of anders gezegd Adam hoefde helemaal niet met een defect rond te lopen ! In Genesis 2:21, lezen we over de schepping van Eva:
"Toen deed de Here God een diepe slaap op de mens vallen; en terwijl deze sliep, nam Hij een van zijn ribben en sloot haar plaats toe met vlees".
De informatie over hergroei van ribben voegt een nieuwe en fascinerende dimensie toe. Alle mensen zijn nakomelingen van Adam, zo ook Eva.
Ook hier hebben ongelovigen weeral geen reden om de letterlijke betekenis van Genesis in het belachelijke te trekken
'Eerst zien en dan geloven' zeggen vele ongelovigen, héwel, nu ZIEN ze maar zullen ze daarom geloven
http://www.scheppingofevolutie.nl/index ... ribben.htm