Het einde van het geld

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

ippa

27 feb 2015, 09:25

Het geld is de duivel... daarmee is alles gezegd en kan dit topic gesloten worden.... :evil:

Vesselin

27 feb 2015, 12:14

ippa schreef:Het geld is de duivel... daarmee is alles gezegd en kan dit topic gesloten worden.... :evil:
Ik sluit het zelf wel, te zijner tijd, hé deugniet!
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

ippa

27 feb 2015, 12:25

@Vesselin,

Eindelijk iemand die het begrijpt... en kan relativeren.
Je zou mijn vriend(in) kunnen zijn.... :wink:

Groetjes,
JLD

Wil.

27 feb 2015, 13:19

Vesselin schreef:Het onderwerp van Trio - op Klara morgen (zat. 28 feb) - is een discussie over het onderwijs.
De samenvatting is als volgt opgegeven:
"Wat moeten onze kleuters van nu kennen en kunnen als ze volwassen zijn in, pakweg 2032? Met sociaal agoog Michel Vandenbroeck, van Ugent , die speciale aandacht heeft voor preschoolse kinderopvang, en zijn bijna- naamgenoot Willem, of Wim Vandenbroeck, levenslooppsycholoog aan de VUB. Een oefening in opvoedings- en onderwijsfuturologie."

In zijn voorbeschouwing, vanmorgen, had Werner Trio het over de druk van Europa om het onderwijs vooral binnen de neo-liberale denkrichting te stimuleren. "Onze jongeren in concurrentieel opzicht weerbaarder maken" heet het.
Dat is een flinke verdraaiing van wat er werd gezegd, Vesselin. Wanneer je het programma herbeluistert, zul je na 2u 40 min. horen dat hij zegt dat Wim Van Den Broeck kritisch is voor het onderwijs dat vanuit Europa wordt gestuurd en dat veerkrachtige, creatief-kritische burgers zou moeten vormen. (letterlijke aanhaling van Trio's woorden).

Dat is iets anders dan wat jij ervan hebt gemaakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vesselin

27 feb 2015, 15:52

Wil. schreef:Dat is een flinke verdraaiing van wat er werd gezegd, Vesselin. Wanneer je het programma herbeluistert, zul je na 2u 40 min. horen dat hij zegt dat Wim Van Den Broeck kritisch is voor het onderwijs dat vanuit Europa wordt gestuurd en dat veerkrachtige, creatief-kritische burgers zou moeten vormen. (letterlijke aanhaling van Trio's woorden).

Oh..oh...oh...
Wacht eens even, ouwe jongen!... Dat zijn de openings woorden! Waarbij hij de visie van het voormalige Nederlandse hervormingsprogramma beschrijft. Daarna heeft hij het over de visie van Michel Vandenbroeck die zegt wat jij aanhaalt: "Wanneer je het programma herbeluistert, zul je na 2u 40 min. horen dat hij zegt dat Wim Van Den Broeck kritisch is voor het onderwijs dat vanuit Europa wordt gestuurd". En daar had ik het over!
Wie verdraait hier wat?!
Laatst gewijzigd door Vesselin op 27 feb 2015, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Mark Twain

Vesselin

27 feb 2015, 18:02

ippa schreef:@Vesselin,

Eindelijk iemand die het begrijpt... en kan relativeren.
Je zou mijn vriend(in) kunnen zijn.... :wink:

Groetjes,
JLD
Als je tenminste houdt van een lelijke dikke bas-bariton!
-- Mark Twain

Wil.

27 feb 2015, 18:47

Vesselin schreef:
Wil. schreef:Dat is een flinke verdraaiing van wat er werd gezegd, Vesselin. Wanneer je het programma herbeluistert, zul je na 2u 40 min. horen dat hij zegt dat Wim Van Den Broeck kritisch is voor het onderwijs dat vanuit Europa wordt gestuurd en dat veerkrachtige, creatief-kritische burgers zou moeten vormen. (letterlijke aanhaling van Trio's woorden).

Oh..oh...oh...
Wacht eens even, ouwe jongen!... Dat zijn de openinigs woorden! Waarbij hij de visie van het voormalige Nederlandse hervormingsprogramma beschrijft. Daarna heeft hij het over de visie van Michel Vandenbroeck die zegt wat jij aanhaalt: "Wanneer je het programma herbeluistert, zul je na 2u 40 min. horen dat hij zegt dat Wim Van Den Broeck kritisch is voor het onderwijs dat vanuit Europa wordt gestuurd". En daar had ik het over!
Wie verdraait hier wat?!
Herbeluister het stukje tussen 2u40' en 2u40'18''. Dat is het stukje dat verwijst naar de visie van Europa en waarover jij dan zegt wat je hierboven schreef.

Je hebt je vergist.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vesselin

27 feb 2015, 23:45

JLD????....
Jean Luc Dehaene?!....
Er is dus leven na dit leven!!!!...
Afbeelding
-- Mark Twain

Vesselin

28 feb 2015, 00:21

Wil. schreef:Je hebt je vergist.
Nee... ik heb het "geïnterpreteerd".
Neo-liberaal denken, geheel in de geest van Europa, is voor mij "concurrentieel denken".
Als we daar willen uitstappen zal het onderwijs een model van samenwerking moeten aanleren, binnen een democratisch geldsysteem dat niet gebaseerd is op woeker.
-- Mark Twain
Gast

28 feb 2015, 10:03

Vesselin schreef:JLD????....
Jean Luc Dehaene?!....
Er is dus leven na dit leven!!!!...
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=xTaX4ZzN6R0

Vesselin

28 feb 2015, 12:55

Mijn god! Trio vandaag... heb het beluisterd en: puur tijdverlies.
Geen enkele connectie met wat er in de hedendaagse maatschappij aan de hand is.
Een koppel wereldvreemde intellectuelen.
-- Mark Twain

Vesselin

03 mar 2015, 03:12

Dit is een zeer confronterend interview met economie-professor Michael Hudson, over wat er echt op het spel staat in de strijd tussen Griekenland en de ministers van financiën van de Eurozone: http://www.informationclearinghouse.inf ... e41100.htm
Je kan de video bekijken en het gesprek is ook volledig uitgeschreven (in het Engels weliswaar. Wilt iemand het vertaald zien, laat me weten).
Meer en meer wordt duidelijk wat er echt aan de hand is in de bankenwereld en dat is broodnodig!
Afbeelding
-- Mark Twain
Gast

03 mar 2015, 07:34

In januari van 2015 verloren 37.000 mensen hun baan in de VS.

JPmorgan chase 350 banen
Lariat services 265 banen
sega sammy 350 banen
suncoke energy 150 banen
sibc international 500
tim wharton 250 banen
helmerich and payne 2000 banen
air products 450 banen
citrix 900 banen
enz enz

Jones new york sluit 127 outlet stores.
Chevron ontslaat 23% van het personeel bestand in Pittsburgh
Abercrombie sluit 180 winkels
body central stores 265 winkels
bottom dollar food sluit 66 winkels
coach stores sluit 70 winkels
express shops sluit 50 winkels
Jcpenney sluit 40 winkels
Macy's sluit 14 winkles
office depot sluit 250 winkels
Pep boys sluit 63 winkels
radio shack sluit 200 winkels
Stapels sluit 55 winkels
Sears sluit 77 winkels
target canada sluit 133 winkles 17.000 banen weg
wet seals store sluit 338 winkels
wolverine sluit 80 winkels
enz enz

www.youtube.com/watch?v=egY8rUpxqcE :) :)

Vesselin

03 mar 2015, 11:16

Yanis Varoufakis begrijpt de oorzaken van de huidige economische crisis door en door. (Wie kan, leze zijn boek "The global minotaur". Hopelijk wordt het snel vertaald in het Nederlands).
Nu hij minister van financiën is van Griekenland, kan hij een inspiratiebron zijn voor andere bedreigde Europese landen.
Het is onze enige hoop.
De alternatieven zijn: een economische crisis die nog 50 jaar aansleept, en het merendeel van de mensen in uitzichtloze ellende stort, of wereldoorlog III. En die riskeert een kernoorlog te zijn... en dan: "Goodbye world."
De machtigen dezer aarde zijn werkelijk krankzinnige psychopaten... vergis u niet!
Het grote gevaar is dat ze zeggen: "Als wij ten onder gaan: dan heel de wereld met ons!"
-- Mark Twain