Kernel processor power fout
-
renzo - Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39
In het logboek komt er regelmatig een waarschuwing voor.
De snelheid van de processor 2 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De prosessor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds laatste rapport.
De waarschuwing: id 37 taak 7
Bron: Kernel processor power.
Nog een melding die ik al een paar maal heb gekregen
Vraag is of dit op te lossen is of computer laten herstellen in winkel?
Win 8.1-64 Bits -i7 Firefox- Ram 12gb Bitdefender-Malwarebits-Ccleaner
De snelheid van de processor 2 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De prosessor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds laatste rapport.
De waarschuwing: id 37 taak 7
Bron: Kernel processor power.
Nog een melding die ik al een paar maal heb gekregen
Vraag is of dit op te lossen is of computer laten herstellen in winkel?
Win 8.1-64 Bits -i7 Firefox- Ram 12gb Bitdefender-Malwarebits-Ccleaner
-
renzo - Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39
Alvorens VDB zijn best mag doen nog eens gescand naar firmware updates met het asus tool Live update, resultaat was computer is up to date no updates.verhaegen schreef:zal andere firmware op moeten
je zult best naar een goede compboer gaan
Ondertussen zit de waarschuwing van processor van 1 tot 7.
Op de Intel website staat er software om de drivers te controleren,en te updaten vraag is of dit aan te raden is?
Gegevens van de pc.
Processor:
Intel Core i7 3630QM @ 2.40GHz 38 °C
Ivy Bridge 22nm Technolog
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (ASUStek Computer Inc)
2047MBNVIDIA GeForce GT 740M (ASUStek Computer Inc)
Laptop Asus Win 8.1-64 Bits -i7 Firefox- Ram 12gb Bitdefender-Malwarebits-Ccleaner
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
- Locatie: Boom
renzo,
drie weken na de hardware fout melding bent u nog steeds via software aan het zoeken naar een oplossing ?
De raad van Verhaegen was nochtans duidelijk, hardware gebreken vallen altijd onder garantie. Ikzelf zou een vervang toestel vragen/eisen.
Sony
drie weken na de hardware fout melding bent u nog steeds via software aan het zoeken naar een oplossing ?
De raad van Verhaegen was nochtans duidelijk, hardware gebreken vallen altijd onder garantie. Ikzelf zou een vervang toestel vragen/eisen.
Sony
I SeniorenNet
-
renzo - Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39
In het antwoordt van Verhaegen begrijp ik dat de processor fouten software matig zijn ( firmware update) en dus niet voor garantie in aanmerking.Daar was ik eigenlijk naar op zoek Komt er nog bij dat ik enkel maar een printscreen heb over de hard error melding.Of dat genoeg is voor garantie?
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
- Locatie: Vlaams Brabant
Wel, dat vind nogal kras.verhaegen schreef:... hardware = garantie
softwarematig nooit garantie
Moet ik daaruit begrijpen dat, als ik mij vandaag een computer aanschaf,
- en hij doet het morgen niet meer
- en ik hem ook morgen bij de verkoper binnenbreng
- en het blijkt dat het inderdaad aan de bij levering geïnstalleerde Windows (of welk besturingssysteem dan ook) ligt
- dit niet onder garantie valt?
Of is die opmerking naar software enkel bedoeld voor een software pakket dat ik afzonderlijk zou aankopen?
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
- Locatie: Boom
Danny.
inderdaad de garantie heeft alleen betrekking op de hardware.
Als er aan de hardware iets fout is bij de verkoop, wat niet altijd dadelijk kan worden vastgesteld, is er een garantie van twee jaar.
Alle geïnstalleerde software kan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden en hoeft dus niet onder enige garantie te vallen.
Sony
inderdaad de garantie heeft alleen betrekking op de hardware.
Als er aan de hardware iets fout is bij de verkoop, wat niet altijd dadelijk kan worden vastgesteld, is er een garantie van twee jaar.
Alle geïnstalleerde software kan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden en hoeft dus niet onder enige garantie te vallen.
Sony
I SeniorenNet
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
software is géén garantie
vanwege :
software koopt men eigenlijk nooit
men koopt enkel een licentie(toelating) om die software te mogen gebruiken
wat wél kan , is dat microsoft , of een laptopfabrikant ondersteuning kan geven
voor hun software of hardware
vanwege :
software koopt men eigenlijk nooit
men koopt enkel een licentie(toelating) om die software te mogen gebruiken
wat wél kan , is dat microsoft , of een laptopfabrikant ondersteuning kan geven
voor hun software of hardware
-
renzo - Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39
De laptop is naar zeggen van de hersteldienst uitvoerig getest op prestaties,er zijn geen gebreken vastgesteld. Wss hebben ze gedacht dat het een windows fout was,windows hebben ze terug geinstaleert ,win8,1 stond erop hebben ze terug gebracht naar win8.
Waarschuwing komt nog steeds voor zelfs bij het daarjuist opstarten.
Waarschuwing komt nog steeds voor zelfs bij het daarjuist opstarten.
-
renzo - Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39
De fout ging over IE11 die was vastgelopen ,wss het gevolg van de kernel toestanden. IE is terug gezet naar oorspronkelijke staat.
De waarschuwingen van de kernel power gaat van processor 0 tot 7.
Alle gegevens van fouten zijn met brief en print screen meegegeven naar hersteldienst.
Het is voor een leek moeilijk in te schatten of het hier over een software probleem gaat (firmware update) of een hardware probleem.
Vraag is wat heb je in de hand om verder te gaan.
De waarschuwingen van de kernel power gaat van processor 0 tot 7.
Alle gegevens van fouten zijn met brief en print screen meegegeven naar hersteldienst.
Het is voor een leek moeilijk in te schatten of het hier over een software probleem gaat (firmware update) of een hardware probleem.
Vraag is wat heb je in de hand om verder te gaan.