Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons

19 mar 2015, 21:54

Bocuse schreef: Gvd da mens kan zeveren....

Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!

maior domus

19 mar 2015, 22:23

Paul Siemons schreef: Bocuse schreef: Gvd da mens kan zeveren....

Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!
citaat, redpoppy:

Beste mensen,
Mogen wij aub. respect en begrip vragen voor elkaars overtuiging?Religie is en blijft voor iedereen een moeilijk onderwerp.Zolang er geen 100% overtuigend bewijs bestaat van het al dan niet bestaan van God kan men blijven bewijzen en weerleggen.
Niemand is verplicht alles te lezen, als een bepaald onderwerp stoort, lees het dan niet maar val elkaar niet persoonlijk aan.Om het in voetbaltermen te zeggen, speel op de bal, niet op de man/vrouw.

Verschillende mensen hebben al afgehaakt en willen niet meer posten op dit forum zolang ze niet kunnen schrijven over wat hun overtuiging is zonder persoonlijk aangevallen te worden , en dit zowel gelovigen als anders gelovigen .Iets om extra over na te denken, niet?

met dank,
redpoppy
voor het moderatorteam
Ondank is 's werelds loon

Paul Siemons

19 mar 2015, 22:32

Major Domus schreef: Mogen wij aub. respect en begrip vragen voor elkaars overtuiging?

Leugens moeten bestreden worden Major domus!

Paul Siemons

19 mar 2015, 22:35

Paul Siemons schreef:Major Domus schreef: Mogen wij aub. respect en begrip vragen voor elkaars overtuiging?

Leugens moeten bestreden worden Major domus!
En : "Verschillende mensen hebben al afgehaakt"

Daar zullen er een deel bijzijn die hun ogen zijn geopend door de deskundigen hier en ingezien hebben in wat voor onzin ze altijd hebben geloofd!

talisman

20 mar 2015, 05:09

maior domus schreef: Verschillende mensen hebben al afgehaakt
Dat kan ik best geloven als ze steeds die zever moeten lezen. Dat is hier een discussieforum en geen instelling.
Ik denk zelf dat dit gewoon een trol is die iedereen hier op stang wil jagen. Nieuw woord : Forumterrorist.

Silver Wolf

20 mar 2015, 07:14

citaat, redpoppy:
Beste mensen,
Mogen wij aub. respect en begrip vragen voor elkaars overtuiging?Religie is en blijft voor iedereen een moeilijk onderwerp.Zolang er geen 100% overtuigend bewijs bestaat van het al dan niet bestaan van God kan men blijven bewijzen en weerleggen.
Niemand is verplicht alles te lezen, als een bepaald onderwerp stoort, lees het dan niet maar val elkaar niet persoonlijk aan.Om het in voetbaltermen te zeggen, speel op de bal, niet op de man/vrouw.
Verschillende mensen hebben al afgehaakt en willen niet meer posten op dit forum zolang ze niet kunnen schrijven over wat hun overtuiging is zonder persoonlijk aangevallen te worden , en dit zowel gelovigen als anders gelovigen .Iets om extra over na te denken, niet?
met dank,
redpoppy
voor het moderatorteam
EINDE CITAAT.

Een forum zou een discussieplatform moeten (kunnen) zijn.
En daar hoeven zeker geen persoonlijke verwijten worden gemaakt.
Maar net nu de misbruiken van een - op een godsdienst geënte - (radicale)sekte, ons bloederig herinnert aan veel meer onverdraagzaamheid, die ook ooit onze contreien heeft besmet.... En die enkele mogelijk niet al te letterlijk bedoelde verwijten, totaal in de schaduw stelt van de verborgen agenda, die hardnekkige leurders met leugens hier blijven herkauwen, mag het verzet tegen die berg van pertinente leugens niet afhaken.
"Operatie kelk" werd ook in de doofpot gestopt en hoewel de bisschop van Brugge in het verborgene verdween om op zijn vette pensioen te teren, blijft zijn makker "God...fried D." - een beetje zo - overal onbeschaamd opduiken.
Enne, dat is geen persoonlijk verwijt, maar helaas een vaststaand feit, waaronder we dan LIEFDE zouden moeten verstaan. Terwijl heel dat verdonkeremanen en negeren van totaal foute kinderliefde, nogal wat onherstelbare schade heeft aangericht.

sw

maior domus

20 mar 2015, 07:36

In uw antwoord kan ik me deels vinden, Silver Wolf.
Behalve in de “verborgen agenda” want die is er niet volgens mij.
En in de “leurders met leugens” en “een berg van pertinente leugens”.
Want wat voor de ene een leugen is, is voor de andere zijn waarheid.

Aan Paul Simoens:
u valt totaal door de mand.
Uw uitspraken in de recente posts getuigen van grote minachting voor uw medemens.
Hoe u kan verwachten zelf gerespecteerd en ernstig genomen te worden is mij een raadsel.

Ik heb het sterke vermoeden dat er hier mensen zijn die hun frustratie en hun pijn over een duister verleden (“foute kinderliefde”) op een totaal verkeerde en niet-productieve manier willen afreageren.
Het openingstopic gaat trouwens helemaal niet over dit duistere verleden.
Misschien kunnen wie zich aangesproken voelen daar zelf een topic over openen?

Paul Siemons

20 mar 2015, 08:06

Major Domus schreef: Aan Paul Simoens:
u valt totaal door de mand.
Uw uitspraken in de recente posts getuigen van grote minachting voor uw medemens.
Hoe u kan verwachten zelf gerespecteerd en ernstig genomen te worden is mij een raadsel.

Ach zo .... iets nieuws : mensen er op wijzen dat ze in onjuistheden geloven en dat staven met hun eigen aanbeden geschriften zou een minachting betekenen? 8O 8O 8O

maior domus

20 mar 2015, 09:21

mensen er op wijzen dat ze in onjuistheden geloven en dat staven met hun eigen aanbeden geschriften zou een minachting betekenen?

U ontwijkt wat ik bedoel.
Ik bedoel uw laag bij de grondse scheldtirade!
"Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!"
Of vindt u dat stijlvol en openminded misschien?????

Paul Siemons

20 mar 2015, 10:09

Major Domus schreef: "Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!"

En daar sta ik voor 1000 % achter; ik ken zo'n kinderen van zulke doorgedraaide idioten : de ene kan ik alle dagen gaan bezoeken op het kerkhof en de andere mag af en toe eens uit de psychiatrische inrichting!

Ze moesten al van jongsaf van hun doorgedraaide moeder voor priester studeren : ze had gedroomd dat maria haar dat had opgedragen !!

Die kinderen konden dat niet aan en de jongste heeft zich van het leven beroofd omdat hij de wens van zijn ma niet kon volbrengen en de anderen broer zit nu in een instelling!!

talisman

20 mar 2015, 10:28

Paul Siemons schreef:Major Domus schreef: "Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!"

En daar sta ik voor 1000 % achter; ik ken zo'n kinderen van zulke doorgedraaide idioten : de ene kan ik alle dagen gaan bezoeken op het kerkhof en de andere mag af en toe eens uit de psychiatrische inrichting!

Ze moesten al van jongsaf van hun doorgedraaide moeder voor priester studeren : ze had gedroomd dat maria haar dat had opgedragen !!

Die kinderen konden dat niet aan en de jongste heeft zich van het leven beroofd omdat hij de wens van zijn ma niet kon volbrengen en de anderen broer zit nu in een instelling!!
En zo zijn er tal van voorbeelden. Niemand heeft hier iets tegen een gelovige, maar wél tegen neurotische fundamentalisten die helemaal niet de bedoeling hebben om in discussie te gaan, maar enkel hun waanbeelden te etaleren.

Paul Siemons

20 mar 2015, 10:33

Talisman schreef: En zo zijn er tal van voorbeelden. Niemand heeft hier iets tegen een gelovige, maar wél tegen neurotische fundamentalisten die helemaal niet de bedoeling hebben om in discussie te gaan, maar enkel hun waanbeelden te etaleren.

Ik zou het niet beter kunnen omschrijven!

maior domus

20 mar 2015, 11:50

Paul Siemons schreef: "Ge zult maar een kind zijn van zo'n doorgedraaide hersenloze idioot!!"

Wel, het zou u sieren om uw mening op een wat mildere, gemodereerde en barmhartige toon te uiten.
Ik vind uw stijl getuigen van onverbeterlijke wrok en bekrompenheid.
Niet echt om fier op te zijn.
Maar vreest niets, God heeft u lief en zal u uw misstappen vergeven. :wink:

Paul Siemons

20 mar 2015, 11:55

Major domus schreef: Wel, het zou u sieren om uw mening op een wat mildere, gemodereerde en barmhartige toon te uiten.

Ge meent het : ik zou zulke wreedaardigheden nog wat moeten "ophemelen " zekers omdat het in uw "heilig misdaadboek" staat!! :evil:

Silver Wolf

20 mar 2015, 14:35

VRIJHEID

Mooi natuurlijk :roll: vrijheid van mening en godsdienst enz...
Maar, betekent dit nu ook dat men zoals in de "Gay Pride Parade" een karikatuur moet ophangen van de niet-hetero-medemens?
Of te koop lopen met een zogenaamd spirituele overtuiging?
Aan de ene kant schermt men met wetten op de privacy.
Maar dan willen mensen weer alles etaleren.

't Is toch niet omdat men b.v. het boek 40 tinten grijs in huis haalt en dan een en ander in de praktijk wil omzetten, dat zoiets te grabbel dient gegooid.
Of wanneer men zich terug kan vinden in bepaalde rituelen, deze dan ook dienen uitgedragen!?

Indien ik nu mijn vermeende en unieke gelukzaligmakende - al dan niet op pure verzinsels berustende - verbeelding de vrije loop wil laten, moet ik dat openlijk uitschreeuwen? Of de al jarenlang bekende en ruim onderzochte evolutieleer als dwaling veroordelen en onderuit halen?
En meteen ook die banale zonsverduistering van vandaag, als een wetenschappelijke leugen uitleggen en prediken dat ene god die aardwachter even tussen zon en aarde heeft geschoven?

De tijd dat zogenaamde ketters voor de vierschaar dienden gesleept en op brandstapels werden gezet is hopelijk voorbij (behalve voor IS, Boko Haram en Al Quaida).

De reden dat het thema "godsdienst" tot zoveel controverse leidt is het gevolg van een pedant systeem, waarmee macht gepaard gaat.
En daaruit veel geld kan geperst worden.
Maar wie bedenkt hoeveel bloedige oorlogen het oude Europa al heeft gekend en verdeeld, door o.a. de onverdraagzame religie, die Katharen Hugenoten, Calvinisten e.a. vervolgde en ook de scheiding van de Nederlanden heeft veroorzaakt, kan enkel hopen dat religie definitief wordt afgevoerd. En/of terug gedrongen naar de privésfeer zodat het publieke leven zich weer VRIJ kan ontwikkelen. Zeker nu er een niet te stoppen infiltratie plaats vindt van religieuze onzin, die de mensen weer in een keurslijf wil terugdringen.

sw