owncloud

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

belishb

27 mar 2015, 14:58

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zou een onbeperkte
opslag geven in de clouds.
Normaal wordt er maar ongeveer 15gb gratis aangeboden.
Het is dus zeer aanlokkelijk! Maar ook veilig?

Belishb

Sony

28 mar 2015, 11:02

belishb

Afbeelding
http://tweakers.net/reviews/3403/2/drop ... -sync.html Hoe veilig denkt u dat dit is ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

belishb

29 mar 2015, 20:15

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat er geen App is van owncloud voor WP.
Bittorrent Sync heb ik kunnen installeren maar het lijkt me moeilijk in gebruik. Is er nog een gratis alternatief?

Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.

Belishb

Sony

30 mar 2015, 11:29

belishb

vermoedelijk de tekst niet goed gelezen, dat zijn geen veilige toestanden, verwijder zo vlug mogelijk die BitTorrent terug van uw computer.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Oberon

31 mar 2015, 00:56

wat is daar nu onveilig aan?Het artikel waar u naar verwijst zegt daar geen woord over. Integendeel, de software versleutelt continu bij het syncen.
Toch erg handig als je een netwerk hebt met een nas, een pc, een tablet ...
Als je op een apparaat een bestand aan een map toevoegt, wordt dat bestand ook toegevoegd aan een ander apparaat, waar dezelfde map zich bevindt.
Kortom het is een alternatief voor mensen die niets voelen voor de klassieke cloudopslag. Onveilig, ik zou niet weten waarom.
OS:ubuntu 10.04; Asus A8N SLI deluxe; AMD 64 3200+;NVidia Gforce 6600GT; apache webserver in localhost

Sony

31 mar 2015, 10:24

Oberon,

en waarom gebruikt u Ubuntu ?
Ieder zijn mening zeker.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

belishb

03 apr 2015, 07:53

Nu weet ik het helemaal niet meer😞

Sony

03 apr 2015, 10:34

belishb,

BitTorrent en P2P installaties zijn onveilig of u die wenst te gebruiken is eigen keuze en als u er zeker van bent dat het alleen eigen toestellen zijn die hiermee verbonden zijn dan kan dat op eenvoudige snelle manier werken maar... Eender welke externe verbinding met kwalijke bedoelingen in contact met een van die toestellen kan dan ook al de andere benaderen en besmetten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Oberon

04 apr 2015, 22:56

Er is een hemelsbreed verschil tussen de gewone bittorrent en en Bittorrent sync. In eerste instantie is deze software bedoeld om te gebruiken op je eigen netwerk. Maar je kunt ook computers of personen verbinden met je netwerk. En dat is niet het hele internet. Die personen moeten van jou een sleutel krijgen of het syncen lukt niet. Een verhelderend artikel kun je lezen op deze url:http://computertotaal.nl/apps-software/ ... werk-62167

Zulke dingen zijn interessant voor software ontwikkelaars die een grote hoeveelheid software met mekaar willen delen. Met email zal dat niet lukken.
Op zich is die bekende Bittorrent ook niet onveilig. Maar als je daar mee naar de pirate bay surft om liedjes of video's te downloaden, dan mag je er zeker van zijn dat je malware binnenhaalt. Je moet dus echt weten wat je doet.
OS:ubuntu 10.04; Asus A8N SLI deluxe; AMD 64 3200+;NVidia Gforce 6600GT; apache webserver in localhost

Sony

05 apr 2015, 09:40

Oberon,
Zulke dingen zijn interessant voor software ontwikkelaars die een grote hoeveelheid software met mekaar willen delen.
Je moet dus echt weten wat je doet.
De in de bovenste quote vermelde personen zullen zeker voldoen aan de voorwaarde uit de onderste quote.
Het gevraagde is volgens mij niet bedoeld voor een modale gebruiker en indien die dat toch wenst te doen ben ik de laatste om de vraagsteller tegen te houden. Ik wijs alleen op de gevaren. (Als iemand zijn toestellen toegankelijk maakt voor derden, zelfs met een paswoord, geeft men een stuk controle weg, dat is mijn is mijn mening en of dat altijd veilig is ?).

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

belishb

05 apr 2015, 14:00

Torrent sync blijft moeilijk. Daarom ga ik waarschijnlijk opteren voor een (betalende)uitbreiding van onedrive...

Bedankt voor jullie hulp!

Belishb