foto's op tablet via usb stick

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

gvbmp

27 mar 2015, 11:55

:oops: heb mij een tablet Samsung tablet 4 sm t 530 aangeschaft

heb ook een kabeltje gekocht om via usb stick waarop foto's staan op mijn tablet te kunnen zien
kabel aangesloten aan usb stick en tablet geen teken van leven
kan iemand mij verder helpen

Sony

27 mar 2015, 14:15

gvbmp
kabel aangesloten aan usb stick en tablet
Is dat een kabel met USB female en micro usb ?
Zelfs als dat zo is gaat dat niet.
Kunt u in dat tablet geen SD kaartje steken ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet

28 mar 2015, 18:20

niet alle tablets ondersteunen usb afspeelmogelijkheden

je zal dat in de handleiding moeten nalezen of uw tablet usb ondersteuning heeft

de meeste tablets hebben enkel usb om tablet met computer te verbinden , en vanaf computer op het tablet te kunnen , en niet andersom

hollygan

28 mar 2015, 19:48

USB host en USB slave

Om het nog iets ingewikkelder te maken zijn er ook nog twee verschillende USB-poorten; een host en een slave. Soms worden beiden in één poort verwerkt. Een USB slave-poort maakt een passieve verbinding mogelijk, bijvoorbeeld met een computer. De computer kan dan toegang krijgen tot de tablet. De tablet wordt eigenlijk in dit geval gezien als een USB-stick. Een USB host-poort maakt het mogelijk de tablet als hoofdapparaat in te zetten en via de tablet een accessoire aan te sturen. Het aangesloten apparaat is in dit geval de ‘USB-stick’ en de tablet is de ‘computer’. Deze aansluiting heb je dus nodig om accessoires als een harddisk, een toetsenbord of een muis aan te sluiten.

De meeste USB-poorten die je op tablets terugvindt zijn slave-poorten. Sommige fabrikanten voegen host-functionaliteit toe en hiervoor wordt in sommige gevallen een adapter meegeleverd. Je kunt ook zelf een adapter aanschaffen om bijvoorbeeld van een microUSB-poort een volwaardige poort te maken maar er wordt dan niet automatisch een host-poort van gemaakt. Dit moet door de tablet ondersteund worden.

USB OTG

USB OTG (On The Go) is iets dat we steeds vaker op tablets terugzien. Een tablet die hiermee uitgerust is kan als host en als slave functioneren, middels één USB-poort. De keuze voor host of slave is compleet afhankelijk van welke einde van de USB-kabel in de tablet gestopt wordt. Hiervoor is wel een USB OTG-kabel nodig. Check voor aankoop goed of de tablet deze functie ondersteunt.
BRON
dus als de usb poort een OTG poort is kan men vanaf de tablet informatie lezen van sticks harde schijven enz, men kan dan ook een muis, een printer een klavier aansluiten, zelfs allemaal tegelijk als men een usb host; met meerdere usb poorten op het bijhorend adapterkabeltje steekt
als een tablet zo'n usbOTG poort heeft wordt bijna altijd dat kabeltje bijgeleverd
vdbmp heeft er eentje gekocht, daarom vrees ik het ergste

herb44

28 mar 2015, 22:00

voor mijn tablet heb ik het opgelost met een USB stickOTG met aan een kant een USBstekker en aan de andere kant een mikroUSB. Een beetje omslachtig maar het werkt, van de pc kopieren op de stick en daarna gebruiken op het tablet.
herb44

hjb

29 mar 2015, 13:24

als het alleen maar is om foto's te bekijken, zo ik toch opteren voor cloud-opslag.
google drive, one drive, dropbox, etc.
en Flickr natuurlijk: 1Tb gratis opslag (1.000 Gb...!)
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender