Bidden, wie doet dat nog?
-
Fazal
Nie te doen! Echt nie te doen!EB schreef:Voor gelovigen is het eerste middel altijd BIDDEN , daarna de dokter en zijn medicatie .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ka voor gelovigen betekent euthanaseren, het laten creperen van honger en dorst, dat heet dan palliatieve zorg !ebenhaezer schreef:Ben het volledig eens met MAIOR DOMUS , dat levensbeëindigen niet goed is , trouwens we hebben dat leven niet van onszelf , niemand kan zichzelf tot een levend wezen maken , we kregen het om het te onderhouden en er iets goeds van te maken .
Bij ondraaglijke pijnen door ziektes , zijn er voldoende pijn verdovende middelen dunkt mij , zodat het kaarsje vanzelf uitgaat .
Voor gelovigen is het eerste middel altijd BIDDEN , daarna de dokter en zijn medicatie .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ebenhaezer zegt: "Bij ondraaglijke pijnen door ziektes , zijn er voldoende pijn verdovende middelen dunkt mij , zodat het kaarsje vanzelf uitgaat ."socrates schreef: Ka voor gelovigen betekent euthanaseren, het laten creperen van honger en dorst, dat heet dan palliatieve zorg !
Dat is toch nog heel wat anders dan laten creperen van honger en dorst.
Er is nog zoiets als palliatieve sedatie, waarbij inderdaad het kaarsje vanzelf uitgaat, maar waarbij (daar gaat de wetenschap toch van uit) de patiënt niet meer afziet.
Dat lijkt mij een zeer goede tussenweg tussen lijden tot het einde en actieve euthanasie.
Een tussenweg die voor vele gelovigen aanvaardbaar kan zijn.
En die trouwens wordt toegepast in katholieke ziekenhuizen, waar men sowieso tegen actieve euthanasie is.
Ik kan het weten want ik heb een paar jaar geleden een familielid verloren op die manier: medicatie om het levenscomfort te verhogen en toen de situatie hopeloos werd, palliatieve sedatie. Wel, binnen 24 uur was het van nature gedaan, zonder het hevige lijden.
Ondank is 's werelds loon
-
Een paar jaar geleden is er een medische studie verschenen, ik meen in de V.S. waaruit men ontdekte dat gelovige mensen gemiddeld een sneller herstel doormaken na een operatie.
( Dat was geen studie door de kerk, maar door medische wetenschappers in ziekenhuizen! )
Dat kwam omdat gelovigen mentaal taaier zijn.
Ge kunt dan als ongelovige wel zeggen "gelovigen zijn naief en wij weten beter".
Maar als mensen door de mentale kracht en doorzettingsvermogen die het geloof hun geeft, fysiek sneller herstellen, dan sta ik toch liever in hun schoenen dan in de schoenen van de ongelovige.
( Dat was geen studie door de kerk, maar door medische wetenschappers in ziekenhuizen! )
Dat kwam omdat gelovigen mentaal taaier zijn.
Ge kunt dan als ongelovige wel zeggen "gelovigen zijn naief en wij weten beter".
Maar als mensen door de mentale kracht en doorzettingsvermogen die het geloof hun geeft, fysiek sneller herstellen, dan sta ik toch liever in hun schoenen dan in de schoenen van de ongelovige.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Maior domus,
Als men betrouwt op een kracht die ons kan beschermen, die over ons waakt, bewerkstelligt dat in ons brein een zekere rust, een positieve ingesteldheid.
En dat zal inderdaad leiden tot een snellere genezing, in zoverre dat mogelijk is.
Nu heb ik in mijn eigen kennissenkring nog nooit iemand van een vergevorderde kanker weten genezen.
Geloof verzet bergen, maar het is juist dat geloof dat het hem doet, niet diegene die je aanbidt, want daar hoor je nooit wat van.
Het zekere voor het onzekere nemen vind ik schijnheilig , en voor de meeste gelovigen is dat zo: de angst willen bezweren voor wat ons te wachten staat als we het loodje leggen.
Als men betrouwt op een kracht die ons kan beschermen, die over ons waakt, bewerkstelligt dat in ons brein een zekere rust, een positieve ingesteldheid.
En dat zal inderdaad leiden tot een snellere genezing, in zoverre dat mogelijk is.
Nu heb ik in mijn eigen kennissenkring nog nooit iemand van een vergevorderde kanker weten genezen.
Geloof verzet bergen, maar het is juist dat geloof dat het hem doet, niet diegene die je aanbidt, want daar hoor je nooit wat van.
Het zekere voor het onzekere nemen vind ik schijnheilig , en voor de meeste gelovigen is dat zo: de angst willen bezweren voor wat ons te wachten staat als we het loodje leggen.
-
Fazal
Zo denk ik hier ook over.Reini schreef:Geloof verzet bergen, maar het is juist dat geloof dat het hem doet, niet diegene die je aanbidt, want daar hoor je nooit wat van.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Reini schreef:Maior domus,
REINI , ik heb in mijn gelovige kennissenkring laatst twee kankerpat. volledig weten genezen , en in mijn familiekring een die nog in behandeling is , maar volle vertrouwen heeft in zijn Heer ! Natuurlijk kunnen er ook gevallen zijn die niet genezen en overlijden , waarom weet de Heer alleen !
Wat is ' geloof ' dan in jouw ogen Reini ? Is dat iets op zichzelf ? Of heeft dat toch te maken met de persoon of macht IN WIE JE GELOOFT ?
Het is juist het VERTROUWEN DAARIN , dat je rust en genezing geeft ! Zo zie ik dat toch , en zo ervaren gelovigen dat ook .
Ware gelovigen hebben geen ANGST of ONZEKERHEID voor de dood , omdat ze zekerheid hebben voor wat daarna komt .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Eb schreef :
REINI , ik heb in mijn gelovige kennissenkring laatst twee kankerpat. volledig weten genezen , en in mijn familiekring een die nog in behandeling is , maar volle vertrouwen heeft in zijn Heer ! Natuurlijk kunnen er ook gevallen zijn die niet genezen en overlijden , waarom weet de Heer alleen !
Wat is ' geloof ' dan in jouw ogen Reini ? Is dat iets op zichzelf ? Of heeft dat toch te maken met de persoon of macht IN WIE JE GELOOFT ?
Het is juist het VERTROUWEN DAARIN , dat je rust en genezing geeft ! Zo zie ik dat toch , en zo ervaren gelovigen dat ook .
Ware gelovigen hebben geen ANGST of ONZEKERHEID voor de dood , omdat ze zekerheid hebben voor wat daarna komt .
[/i]
Ook ongelovigen genezen Ebenahaezer, en langsom meer en meer, door de betere behandelingen die artsen en wetenschappers kunnen geven.
Wat de Heer weet, is zoals altijd , koffiedik kijken.
Geloof is niets op zichzelf, het is iets dat zich in het brein heeft genesteld, gewoonlijk door de opvoeding, van jongs af.
Je gelooft wat ingelepeld werd: Boeddhisme , Islamisme, Katholicisme.
Inderdaad geeft rust en vertrouwen in iets, de mens kalmte en dus kracht tot genezing.
Dat een god er niks mee te maken heeft, is wel zeker, want je hoort of ziet hem nooit.
Dus het geloof op zich doet wat.
[/i]
Ook ongelovigen genezen Ebenahaezer, en langsom meer en meer, door de betere behandelingen die artsen en wetenschappers kunnen geven.
Wat de Heer weet, is zoals altijd , koffiedik kijken.
Geloof is niets op zichzelf, het is iets dat zich in het brein heeft genesteld, gewoonlijk door de opvoeding, van jongs af.
Je gelooft wat ingelepeld werd: Boeddhisme , Islamisme, Katholicisme.
Inderdaad geeft rust en vertrouwen in iets, de mens kalmte en dus kracht tot genezing.
Dat een god er niks mee te maken heeft, is wel zeker, want je hoort of ziet hem nooit.
Dus het geloof op zich doet wat.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
NICK CAVE & THE BAD SEEDS
"Into My Arms" https://www.youtube.com/watch?v=X65Y6tiTlM8
I don't believe in an interventionist God
But I know, darling, that you do
But if I did I would kneel down and ask Him
Not to intervene when it came to you
Not to touch a hair on your head
To leave you as you are
And if He felt He had to direct you
Then direct you into my arms
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true
But if I did I would summon them together
And ask them to watch over you
To each burn a candle for you
To make bright and clear your path
And to walk, like Christ, in grace and love
And guide you into my arms
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms
And I believe in Love
And I know that you do too
And I believe in some kind of path
That we can walk down, me and you
So keep your candles burning
And make her journey bright and pure
That she will keep returning
Always and evermore
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms

"Into My Arms" https://www.youtube.com/watch?v=X65Y6tiTlM8
I don't believe in an interventionist God
But I know, darling, that you do
But if I did I would kneel down and ask Him
Not to intervene when it came to you
Not to touch a hair on your head
To leave you as you are
And if He felt He had to direct you
Then direct you into my arms
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true
But if I did I would summon them together
And ask them to watch over you
To each burn a candle for you
To make bright and clear your path
And to walk, like Christ, in grace and love
And guide you into my arms
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms
And I believe in Love
And I know that you do too
And I believe in some kind of path
That we can walk down, me and you
So keep your candles burning
And make her journey bright and pure
That she will keep returning
Always and evermore
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms, O Lord
Into my arms

The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-
Fazal
Je mag nog zo zeker zijn, bij en in uzelf EB, zekerheid heb je nooit!EB schreef:Ware gelovigen hebben geen ANGST of ONZEKERHEID voor de dood , omdat ze zekerheid hebben voor wat daarna komt .
En al zéér zéker niet, wat het hiernamaals betreft!
Mij interesseert het geen zier wat er mij in het hiernamaals te wachten staat!
Het is HIER en NU, dat voor mij telt!
Of men nu in een god gelooft of niet, het is het leven 'hier' dat telt!
En dat geldt voor iedereen!
Alleen daarvoor beleven wij ons leven hier, op déze wereld, en niet elders!
Wie voortdurend met zijn/haar gedachten in het hiernamaals vertoeft, leeft niet hier ..., al dènken zij van wel!
Deze mensen leven NIET hier, en sommigen hebben hier NOOIT geleefd, al dènken zij van wel!
De bedoeling van het aardse leven is het leven beleven, in al haar facetten!
En wie dat niet inziet, kàn het leven hier, NIET beleven, alhoewel juist dàt, de bedoeling v/h leven IS!
Helaas voor jullie, maar als er na 'dit' leven 'hier', NIETS meer is, dan zullen jullie ook nooit weten wat jullie hier allemaal hebben gemist!
Jullie zullen zelfs niet meer weten dat er hierna NIETS meer is!
Erg he dan, al die moeite voor (helemaal) NIETS!
-
Gedeeltelijk ben ik daarmee akkoord.Fazal schreef:
De bedoeling van het aardse leven is het leven beleven, in al haar facetten!
En wie dat niet inziet, kàn het leven hier, NIET beleven, alhoewel juist dàt, de bedoeling v/h leven IS!
Maar ieder zijn goesting.
Het moet niet voor iedereen drugs, drank, sex en rock en roll zijn.
Een gelovig beleven van het leven is in de gelovige z'n ogen een waardevol iets, iets dat haar/zijn leven zin geeft.
Men zou dan net zo goed kunnen stellen dat het leven van de ongelovige oppervlakkiger en leger is, in plaats van rijker gevuld.
Zeker en vast op spiritueel gebied.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Majort domus schreef: Zeker en vast op spiritueel gebied.
Probeer dat eens op een zinnige manier uit te leggen !!!
Probeer dat eens op een zinnige manier uit te leggen !!!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
PAUL , dat is niet zo moeilijk uit te leggen : op spiritueel gebied , is gewoon op geestelijk gebied , de dingen die je niet ziet maar er toch zijn . Maar , hier gaat het om een GELOVIG BELEVEN van je leven , en dat is idd. zingevend en waardevol , zoals Maior Domus schrijft .
FAZAL , zekerheid is iets wat je inderdaad echt HEBT , het woord zegt het trouwens zelf Z E K E R Z I J N , en dat komt omdat gelovigen GELOVEN in de God van zijn Woord , de Bijbel , vandaar die overtuigende zekerheid .
Akkoord , het leven hier en nu telt , maar sterven doen we allemaal eenmaal hoor ! en dan is de vraag , wat je denkt en hoe jij je voelt , zo'n paar min. vóór je sterft ?
en O wee , als je dan geen zekerheid hebt , dat is pas erg !
FAZAL , zekerheid is iets wat je inderdaad echt HEBT , het woord zegt het trouwens zelf Z E K E R Z I J N , en dat komt omdat gelovigen GELOVEN in de God van zijn Woord , de Bijbel , vandaar die overtuigende zekerheid .
Akkoord , het leven hier en nu telt , maar sterven doen we allemaal eenmaal hoor ! en dan is de vraag , wat je denkt en hoe jij je voelt , zo'n paar min. vóór je sterft ?
en O wee , als je dan geen zekerheid hebt , dat is pas erg !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Ik weet met zekerheid dat iemand in iets of iemand gelooft waarvan geen enkel duidelijk spoor is te vinden, alleen maar gelooft, en zéker geen zekerheid heeft!
Door alleen maar te geloven wat men zichzelf wijsmaakt, of door anderen heeft làten wijsmaken, kàn men geen zékerheid hebben! GELOVEN is géén bewijs van ZEKERHEID!
Voor de rest, ben ik akkoord met Maior Domus.
Door alleen maar te geloven wat men zichzelf wijsmaakt, of door anderen heeft làten wijsmaken, kàn men geen zékerheid hebben! GELOVEN is géén bewijs van ZEKERHEID!
Voor de rest, ben ik akkoord met Maior Domus.