Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

ED.

17 apr 2015, 20:47

Mooi, Sw !

telloorlekker

18 apr 2015, 09:59

ED. schreef:Mooi, Sw !
Vooral... de "capitalen" ... :lol:

katana

18 apr 2015, 16:51

Bedankt Silver Wolf 8)

Deze intellectuele waarheid is veel waard , alleen voor de gelukzalige die bestemd zijn voor een juist oordeels vermogen van alle tijden.
Katana heeft het eerder kleinschalig , t.t.z. " het geluk is te vinden in de kleine dingen"
Graag iemand die het zo zal beoordelen , of met nog een andere mening :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana

22 apr 2015, 15:40

Crisis ; katana beleeft het en het uit te leggen is nogal moeilijk :)

Als katana aan tafel zit met zijn huisgenoten en kleinkinderen in 't algemeen , wordt deze kerel " een te mijden persoon" t.t.z. ; zijn commentaar en uitleg wordt niet meer gewaardeerd : reden :?:

Hij zou te luid en te heftig praten volgens hun , begrijp het zo niet :!: :!: 8)

Katana praat volgens hem niet zo luid , verheft alleen zijn stem wat als ze niet meer willen luisteren en de aandacht verzwakt tot het lebel 0.00000000 zero -zero :)

katana denkt na over een zwijgverbod , uitgevaardigd door hem zelf miljaarde :?
De kleindochters universiteits-niveau , is andere koek , zien hunne bompa als iemand van lang voor hun tijd , een klapke doen wordt steeds moeilijker , de dochter weet het steeds beter en Lady , bekijkt dan katana onder invloed van de jongere generatie , wat zal het nu worden
:?: :o
Deze situatie is niet meer uitlegbaar , misschien als andere het beter weten , laat maar horen 8)

Silver Wolf

22 apr 2015, 17:45

MIJN generatie werd nog opgevoed met het gedicht "Mijn Neusje".... :?

Als kinderen van 10 tot 15 werden we buiten gestuurd als de volwassenen dachten een kies onderwerp aangesneden te hebben.
Tegenwoordig is het bijna omgekeerd.

Hoewel de nieuwe generatie zich een beetje opblaast zoals een kikker :wink:
Vaak veel geblaat en weinig wol.

Maar, Katana maakt zich best geen zorgen.
De natuur voorziet dat "Katana" tijdens het ouder worden zich als vanzelfsprekend overtollig gaat voelen.
En wat heeft "Katana" eraan als men hem uit vormelijke wellevendheid nog overal uitnodigt en bij betrekt, terwijl het met verdoken tegenzin gebeurt.

sw

ED.

22 apr 2015, 18:05

Moeilijk om over te oordelen. Misschien toch eens overwegen om ons een videoken te laten zien over jouw stemverheffing of andere uitspattingen. De bedoeling is dit dan voor te leggen aan,respectievelijk de oorlogscorrespondent Vranckx , -gekend van de staatszender- en mevrouw Liekens, sexuologe en mislukte zwempedagoge. Freud heeft in zijn jonge dagen aangetoond, dat er een oorzakelijk verband zou kunnen bestaan tussen liefhebbers van blanke wapens en vroegere seksuele overcomsumptie. Dit uit zich op latere leeftijd in een dwangneurose om steeds meer lichamelijke folteringen te willen ondergaan ,zoals het zich vrijwillig en hehaaldelijk laten overrijden door een hometrainer, of het torsen van gewichten. Nog volgens Freud, leggen deze mensen zich een zekere vorm van zwijgplicht op. Volgens Vranckx dan, zijn dit de gevaarlijksten. De stillen: die ongemerkt en subliem, met weinige woorden de jongere mannen van min tachtig nog wil overtuigen om hun ros te bestijgen en,beschermd door hun latexharnas, ten strijde te trekken. Het volledig publiceren van deze "stelling", zou ons te hoog leiden. Voor de rest kan het natuurlijk ook zijn, dat Katana slimmer is dan heel de hoop tezamen ,en zich voordoet als deze hieronder: roepen ,de deur toe kloppen en tussendoor moeilijke vragen stellen op het Seniorennet.

www.youtube.com/watch?v=xqWvyYcMUOA
Laatst gewijzigd door ED. op 25 apr 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

katana

24 apr 2015, 17:08

Katana heeft het nog eens gewaagd , zijn fiets te gebruiken , is terug oefenenen , is niet meer zoals voorheen , is een risico , dus dan maar opgeven :?: :(

ED.

27 apr 2015, 00:44

katana.Het enige wat ge mankeert is waarschijnlijk een goede trainster.Er moet hier op Sennet toch iemand te vinden zijn met ervaring op dit vlak. Zo kan je weer bergen verzetten en zeker geen last meer hebben met het heffen van een zaksken patatten van 40 kilo. Ik ken er zo eentje. Kan alleen niet direct op de naam komen. En lukt het niet. Doe dan zoals ik. Altijd bergaf rijden :)

ps. Oppassen met het "dagelijks" gebruik van die blauw pillen. Slecht voor de spieren. :wink:

Silver Wolf

27 apr 2015, 06:12

KATANA kan natuurlijk ook overschakelen op een elektrische fiets.
En voor de nodige training, de benen wat mee laten rond draaien.
OPGELET; niet te verwarren met een elektrische stoel :!:
En wel zorgen dat de verlengdraad lang genoeg is, want als de batterijen leeg zijn moet "katana" toch weer zelf op de pedalen stampen... :cry:
Natuurlijk kan "katana" zich ook beperken tot ritjes in de tuin en om het nog wat nuttig te maken ook, kan de grasmaaier aan die fiets bevestigd worden.
Dat zijn dan meteen twee vliegen in één klap :wink:

sw

Paul Siemons

27 apr 2015, 08:36

Silver Wolf schreef: Natuurlijk kan "katana" zich ook beperken tot ritjes in de tuin en om het nog wat nuttig te maken ook, kan de grasmaaier aan die fiets bevestigd worden.

U bedoelt deze variant : Afbeelding
Fazal

27 apr 2015, 10:59

ED. schreef: Doe dan zoals ik. Altijd bergaf rijden :)
Band van voorwiel plat zetten, zo rijdt je steeds bergaf. :wink:
Fazal

27 apr 2015, 11:00

Paul Siemons schreef:
Afbeelding
Echt wel de max. :D

Silver Wolf

28 apr 2015, 07:09

Afbeelding :roll: "Seppe" (mijn gebuur) heeft zelfs een variant gemaakt :wink:

sw

katana

28 apr 2015, 12:57

Beste senioren , bedankt voor jullie raadgevingen en oplossingen , graag nog toch de gebruikswijzetabellen, je weet maar nooit , terug jong worden , kan verstrekkende gevolgen hebben :lol:

Silver Wolf

29 apr 2015, 06:40

www.youtube.com/watch?v=MfWea-VnRCg

HIER(boven) :roll: nog een gouden - of is het nu "groene" :?: - raad,
van een kenner...
Of zijn het nu "twee" kenners :?:

Ps.: Smeer de beentjes alvast in...
en probeer Lady mee in route te krijgen
als "backing vocal"!?

sw :wink: