ZOEKTOCHT IN ONS LANDJE
-
niavlys - Lid geworden op: 01 jan 2014, 12:08
Op de markt in Hasselt.
Nog wat info: Het bronzen beeldenpaar, dat onthuld werd op 22 december 1989 en een geschenk was van het toenmalige schepencollege aan zijn ere-burgemeester Paul Meyers, werd gecreërd door Marc Cox en staat symbool voor de Hasseltse jeugd die naar de toekomst kijkt. Officieel heet het 'Luisteren naar de beiaard'; in de volksmond 'Hendrik en Katrien', een verwijzing naar het eerste inwonerspaar van Hasselt.
Nog wat info: Het bronzen beeldenpaar, dat onthuld werd op 22 december 1989 en een geschenk was van het toenmalige schepencollege aan zijn ere-burgemeester Paul Meyers, werd gecreërd door Marc Cox en staat symbool voor de Hasseltse jeugd die naar de toekomst kijkt. Officieel heet het 'Luisteren naar de beiaard'; in de volksmond 'Hendrik en Katrien', een verwijzing naar het eerste inwonerspaar van Hasselt.
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Ik heb naast Katrien gezeten en voorzichtig m'n hand op haar knie gelegd! (En ik was niet de enige!)
Overigens heetten mijn ouders Henk & Katrien!
Overigens heetten mijn ouders Henk & Katrien!
Kijk nou!!
-
Ben benieuwd hoelang 't duurt vóórdat jullie deze gevonden hebben.

Kijk nou!!
-
Helemaal goed! Maar 't is zó n mooi plaatje, ik m-o-e-s-t 'm plaatsen. Binnenkort doe ik wsl een dagje Turnhout. Dan ga ik kijken.
Kijk nou!!