Bidden, wie doet dat nog?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Waarom zou alles dan vast liggen maior? Zeker, in grote lijnen dat wil zeggen, onze bekende kosmos is ontstaan en lost ook weer op. Maar binnen dat kader van de materiëlewetmatigheden en de levende natuur is wel de levende mens die zich enigszins vrijelijkheden kan permitteren in zijn ontwikkeling zowel ten goede als voor het verkeerde en dat heeft ook zo zijn gevolgen naar mijn mening. Nu is het wel zo dat het leven zelf geen goed of kwaad kent maar enkel oorzaak en gevolg van wat hetgeen de mens doet of nalaat. Het is maar een gedachte van mij wat niet is ontstaan door het bidden maar door proberen te denken. (hi .. weer on topic)Ik denk ook dat er oorzaak en gevolg is.
Indien zo, dan ligt alles vast, tenminste vanaf de big bang tot aan het eindmoment van ons universum.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Fazal
- 'Toevallig' iemand ontmoeten, lang niet gezien, of zelfs nog nooit gezien!?
- 'Toevallig' iemand passeren en niet zien, terwijl je die persoon heel goed kent!?
- 'Toevallig' NIET in het vliegtuig gestapt, dat even nadien is gecrasht!?
- 'Toevallig' iemand aanrijden, of aangereden worden, omdat men 'toevallig' op het verkeerde moment op dezelfde plaats was!?
- 'Toevallig' uit het raam kijken en zoiets als een UFO zien, hetgeen eigenlijk een ballon blijkt te zijn, maar soit!?
- 'Toevallig' uit het raam kijken en 'toevallig' iets zien wat je niet, of nooit, had verwacht!?
Men kan het natuurlijk altijd een gevolg van een oorzaak noemen, maar het gevolg van een oorzaak kan ook 'zuiver toeval' zijn! Dus 'toeval' bestaat wel!
Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, gebeurt frequent, maar het kan ook omgekeerd zijn. Het kan bvb gebeuren dat je daar beter wèl was geweest. Misschien had je dan zelfs iemands leven kunnen redden, maar je was er helaas en 'toevallig' niet.
- 'Toevallig' iemand passeren en niet zien, terwijl je die persoon heel goed kent!?
- 'Toevallig' NIET in het vliegtuig gestapt, dat even nadien is gecrasht!?
- 'Toevallig' iemand aanrijden, of aangereden worden, omdat men 'toevallig' op het verkeerde moment op dezelfde plaats was!?
- 'Toevallig' uit het raam kijken en zoiets als een UFO zien, hetgeen eigenlijk een ballon blijkt te zijn, maar soit!?
- 'Toevallig' uit het raam kijken en 'toevallig' iets zien wat je niet, of nooit, had verwacht!?
Men kan het natuurlijk altijd een gevolg van een oorzaak noemen, maar het gevolg van een oorzaak kan ook 'zuiver toeval' zijn! Dus 'toeval' bestaat wel!
Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, gebeurt frequent, maar het kan ook omgekeerd zijn. Het kan bvb gebeuren dat je daar beter wèl was geweest. Misschien had je dan zelfs iemands leven kunnen redden, maar je was er helaas en 'toevallig' niet.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Ik bid elke dag - als "wetenschappelijk" experiment.
Mijn gebed is het volgende:
"God, uw wil geschiede. Christus genees en leid mij."
En verder wacht ik af wat er gebeurt.
Als het resultaat is dat de angst verdwijnt en dat innerlijke vrede bewaard wordt onder alle omstandigheden, wil dat zeggen dat het - voor mij - werkt.
Als het resultaat is dat de angst verdwijnt en dat innerlijke vrede bewaard wordt onder alle omstandigheden, wil dat zeggen dat het - voor mij - werkt.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dan doet U eigenlijk aan autogene training, de methode van Schultz.Vesselin schreef:Ik bid elke dag - als "wetenschappelijk" experiment.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
"Schultz, why have you forsaken me?"
(op de blauwe tekst klikken!)
Charly Chaplin als "Hynkel" in "The great dictator".

(op de blauwe tekst klikken!)
Charly Chaplin als "Hynkel" in "The great dictator".

-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Dat is héél mooi en vast de moeite waard, anderzijds heeft die "almachtige God" wel zijn handen vol met alle "beden", maar wij arme stervelingen hebben in geval van nood, toch altijd een zekere "houvast" nodig en vaak zijn wonderen de wereld nog niet uit, het moest maar eens lukkenVesselin schreef:Ik bid elke dag - als "wetenschappelijk" experiment.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Fazal
Als het mij allemaal een beetje te veel wordt, dan neem ik een Valiumke, maar gelukkig gebeurt dat zelden. Zeer zelden.
En verder wacht ik ook af wat er gebeurt.
Als het resultaat is dat de spanning verdwijnt, wil dat zeggen dat het voor mij werkt.
En meestal, werkt het dan nog ook.
Als het resultaat is dat de spanning verdwijnt, wil dat zeggen dat het voor mij werkt.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
janx schreef:Waarom zou alles dan vast liggen maior? Zeker, in grote lijnen dat wil zeggen, onze bekende kosmos is ontstaan en lost ook weer op. Maar binnen dat kader van de materiëlewetmatigheden en de levende natuur is wel de levende mens die zich enigszins vrijelijkheden kan permitteren in zijn ontwikkeling zowel ten goede als voor het verkeerde en dat heeft ook zo zijn gevolgen naar mijn mening. Nu is het wel zo dat het leven zelf geen goed of kwaad kent maar enkel oorzaak en gevolg van wat hetgeen de mens doet of nalaat. Het is maar een gedachte van mij wat niet is ontstaan door het bidden maar door proberen te denken. (hi .. weer on topic)Ik denk ook dat er oorzaak en gevolg is.
Indien zo, dan ligt alles vast, tenminste vanaf de big bang tot aan het eindmoment van ons universum.
Klopt JANX , dat de mens door zijn vrije wil , vrijelijkheden kan permiteren , zoals jij zegt , ervoor gezorgd heeft dat er oorzaak en gevolg bestaat . Vandaar al het goede en verkeerde in onze wereld , daar zijn wij mensen dus wel verantwoordelijk voor ! Maar je hoeft niet te bidden om dat te weten hé !!! ( lol ) .
Dat in slechte tijden de kerken vollopen en veel gebeden wordt , is een gevolg en bewijs dat geloof in God , in onze genen een vast plekje heeft . Ook daar heeft de Schepper voor gezorgd , want Hij voorzag dat dit nodig zou zijn , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Als men wil dat God onze gebeden verhoort moeten we in de eerste plaats geloof hebben in God, zie Hebreeën 11:6, en in Filippenzen 4: 6 & 7 staat te lezen :Vesselin schreef:Ik bid elke dag - als "wetenschappelijk" experiment.
"Wees niet bezorgd, maar laat al uw wensen bij God bekend worden door te bidden en te smeken en door een dankgebed te zeggen. En de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw hart en uw gedachten bewaren in Christus Jezus."
Nu weet ik niet Vesselin of jouw gebed dat je als een "wetenschappelijk" experiment beschouwd, kan verhoord worden door God. Als men bidt zou het wel eens kunnen zijn dat men niet verhoord wordt omdat men verkeerd bidt (Jacobus 4:3).
Het moeten geen lange gebeden zijn, maar het moet wel van uit ons hart komen. Zo kunnen we inderdaad ons hart uitstorten of gewoon onze problemen vertellen aan God zoals we aan een vriend zouden vertellen.
Denke men ook eens aan het modelgebed dat Jezus ons gaf, en dan speciaal naar de volgorde van belangrijkheid :
- Uw naam zij geheiligd : God heeft een naam
- Uw rijk kome : Jezus sprak al tot Pilatus dat zijn rijk niet van deze wereld was, hij had hety over een hemels koninkrijk,
- Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel : wat er gebeurt op aarde is niet Gods wil, in de hemel is er rust en vrede,
- Geef ons heden ons dagelijks brood : bidden om dagelijks voedsel is voldoende,
- Vergeef ons onze schulden zoals wij ook vergeven aan onze schuldenaren : vergiffenis vragen voor onze zonden indien wij ook vergiffenis geven aan onze naaste voor de tekortkomingen tegenover ons,
- Leidt ons niet in bekoring of beproefing : God is niet de oorzaak van onze zonden,
- Maar verlos ons van het kwade of van de goddeloze : staat bekend als Satan de duivel, die ook Jezus in beproeving bracht, maar bidt tot God om de duivel te weerstaan en hij zal wegvluchten.
Wie heeft dit modelgebed (Matth. 6:9) vele jaren geleden niet dagelijks gebeden zonder er even bij stil te staan wat de betekenis er van is
-
Laten we dan, om Karl Marx te parafraseren, zeggen:Fazal schreef:Als het mij allemaal een beetje te veel wordt, dan neem ik een Valiumke, maar gelukkig gebeurt dat zelden. Zeer zelden.
"Godsdienst is valium voor het volk!"

-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
-- Mark Twain