Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

spiksin

18 mei 2015, 07:37

Antwerpen , nu ik over een electrische rolstoel beschik ben ik in de binnenstad naar de betogingen gaan kijken . Ik heb van 13 tot 16 uur gezocht maar niks gevonden .
Dan maar mijn verdriet op een tof terrasje achter gelaten :lol:.

katana

18 mei 2015, 14:03

Silver Wolf schreef:
katana schreef:De zevendag ; kastrale inkomens van woningen moeten herzien worden , derde onderwerp seffens na 11.00 uur.
Katana is van mening , dat zijn enig huis al genoeg belast is , wij worden gestraft spaarzame burgers van dit land , het zou beter zijn een enige woning vrij te stellen van kadastraal inkomen :(
Op deze topic wordt al eens...met spek geschoten. :)
En ik durf me nauwelijks afvragen of Katana en anderen, die al steigeren als ze horen dat het KI zou worden aangepast, zich ook nog herinneren dat ze ooit jarenlang een belastingvermindering genoten, bij de aftrek van hun hypothecaire lening!? Dus vadertje staat geeft en...neemt.
Nu blijkt dat KI gebaseerd op een geschatte jaarhuurprijs van een vergelijkbare woonst. En al 40 jaar is dat niet aangepast geworden. terwijl zowel huurprijzen als de (verkoop)-waarde van een woonst, al die tijd wel flink gestegen zijn.
Mijn opoe rekent dan ook uit wat zij bespaart, met dat eigen dak boven het hoofd, terwijl ze dan vergelijkt wat de hedendaagse huishuur haar zou kosten. :wink:

Ps.: Katana kan verder op beide oren slapen want de kogel van die KI-aanpassing is nog lang niet door de kerk :lol:

sw

Bedankt SilverWolf ,

Aanpassing ? :o

Heb wat opgezocht , wat nog vindbaar was .

Oroerende voorheffig van mijn enige woning...

Aanslagjaar 2000 :
461.08 EUR
" 2001 :
472.61
" 2002 578.13
" 2003 587.93
" 2004 597.18
" 2005 609.58
" 2006 626.78
" 2011 692.83
" 2012 717.80
" 2013 738.15
" 2014 746.11

Is dit geen aanpassing
" " :?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Silver Wolf

19 mei 2015, 07:03

:roll: Die bedragen zijn mogelijk het KI zelf, maar niet hetgeen effectief dient betaald te worden. (?) Waarbij de opcentiemen van de lokale gemeente nog hun rol spelen.
En zo te zien zal het een serieuze villa zijn, of in een chique woonbuurt liggen...
Maar daar heb ik totaal geen mening over en wil me dus van commentaar onthouden.
Verder vind u op... http://financien.belgium.be/nl/particul ... l_inkomen/
alle details over "HOE men aan zo'n bedrag komt".

Toch even deze overweging.
- Hoeveel is zo'n huis intussen in (verkoop)-waarde gestegen?
- En hoeveel is de huishuur van zo'n vergelijkbare woning in die buurt?

Tenslotte kan ik enkel vatstellen, dat in het boerengat waar ikzelf woon de prijzen van een lapje bouwgrond alleen al, de pan uit swingen. En op amper enkele jaren tijd van 200 €/m² stegen naar 250 €/m².
Daar staat dan nog geen enkele baksteen op hé.
En in de omliggende nieuwe verkavelingen worden dan ook veel compactere huizen geplaatst dan vroeger. Zodat de gemiddeld twee auto's van een modaal gezin (tweeverdieners) er voor de garage staan i.p.v. erin.

Ps.: Ons dagelijks brood bij de bakker is ook stilaan duurder geworden...!
En nu de ECB dagelijks bakken Euro's bij blijft drukken, zakt de waarde van onze munt. (Wat in feite een devaluatie betekent) Zodat men gokt dat daardoor de uitvoer zal toenemen, maar als er iets dient ingevoerd, dat ook flink duurder gaat worden...

C'est la vie, c'est la guerre...

sw

katana

19 mei 2015, 17:42

Bedankt Silver Wolf,

Volgens katana , is je achtergrond van hoog gesternte , vraag mij af , of je een man bent , of een vrouw :?: :lol:
Is niet te nemen of te laten , iedereen houdt hier zijn neutraliteit :lol:

Silver Wolf

19 mei 2015, 17:59

Tja Katana... :wink:

Zelfs 'n man wordt soms geboren
onder het sterrenbeeld... MAAGD :?

Ps.: En als het helemaal klopt
eindigen we allemaal
als een sterretje
:idea:

Intussen mogen we
nog blijven dromen
Van 'n plek
tussen sterren en kometen
Op 't einde
wordt er niets meegenomen
En wie al weg is,
laat niks meer weten....
:cry:

sw

telloorlekker

20 mei 2015, 16:19

Meestal hangt het ervan of hoe 't Kofschip vaart... :lol: mét of zonder D of T. De mannelijke maagd mag al blij zijn dat z'n eigenschap niet ergens anders door gaat. Hoe omschrijft men dit ook alweer ? De liefde van de man gaat door de "maagd" ... :lol:

katana

23 mei 2015, 14:50

De Standaard ; Kindje krijgt heet water over zich in Antwerpse opvang .

Hoe het ongeval precies kon gebeuren , is volgens de stad nog niet duidelijk en wordt dan ook verder onderzocht.

Deze materie ligt misschien wat gevoelig , maar het is ook al gebeurd bij dementerende senioren in opvanghuizen , hopelijk wordt dat probleem eens onderzocht , zoiets kan en mag niet volgens mij 8)

telloorlekker

23 mei 2015, 15:11

Het kàn wel, door nalatigheid van installateurs, zelfs dat kraantjes met een "rood" kenmerk koud water leveren... :?

Silver Wolf

23 mei 2015, 17:54

:roll: Ik stam nog uit de tijd, dat oma & opa (toen nog de vavva en moemoe en/of pepé & memé genoemd) als "kinderopvang" fungeerden.
En mijn opoe zaliger placht toen vaak te zeggen;
"Met zo'n kadékes in huis, moet ge ogen op uw...."Q" hebben.
(want "gat" durf ik hier niet citeren. :oops: ).

Iedereen, die zo'n pamperdragers op weg heeft geholpen om zindelijk te worden, weet maar al te goed, dat ze op handen en knieën een woonkamer doorkruisen aan ongekende snelheden. De ouders waken er dan meestal over, om van-alles-en-nog-wat, een trapje hoger te zetten. Buiten het bereik van twee leergierige oogjes en tien graaiende vingertjes.
Maar zodra ze zich als tweevoetertjes beginnen voort te bewegen, moet alweer een heleboel extra in veiligheid gebracht worden. :wink:
En zolang de brokken zich tot meubilair en erop staande siervoorwerpen beperkt, komt het niet in het nieuws.

Wat ik wel betreur is dat een kinderopvang direct aan de schandpaal eindigt, omdat er een ongelukje gebeurt.
Terwijl de medewerk(st)ers van Kind & Gezin allicht hun haren ten berge zouden rijzen, als ze in een modaal gezin thuis zouden gaan inspecteren en vaststellen welke pijnpunten er daar zoal in 't oog springen. :?

Ps.: Wat de accidenten in RVT's (opvangtehuizen voor bejaarden) betreft...Tja, 't is wat pijnlijk maar daar zijn helaas mensen bij die terug een beetje kind(s) worden...:?

sw

spiksin

24 mei 2015, 08:05

Onze vriend 't Zandmannetje heeft nogal wat ongeluk de laatste tijd met oa en bliksem inslag die vernieling in zijn thuis heeft verwekt ,en een samenloop van problemen . Een telefoontje maakte mij duidelijk dat hij razend veel werk heeft en hij klinkt mismoedig . Dat doet me pijn omdat hij altijd voor iedereen klaar staat en ik hem in deze niet kan helpen . :( misschien dat een vriendelijk mailtje van ons helpt ?
:idea:

ED.

24 mei 2015, 20:06

Verdekken,forumvriend zandmannetje.

Dat wisten wij niet. Bedankt spiksin om het ons te laten weten. Zandmannetje! Veel goede moed makker!

katana

25 mei 2015, 16:53

We staan achter je Zandmannetje , nieuwe moed dus :)

katana

29 mei 2015, 11:05

De string bij jonge vrouwen is passé .

Jonge vrouwen kiezen vandaag weer naar meer naar confortabele slips .

Dat meldt de Amerikaanse krant " The New York Times "

Dus een ernstige bron .

Het mag eens wat vrolijk nieuws :!: :lol:

telloorlekker

29 mei 2015, 15:14

katana schreef:

Zéker als het om een slechte vertaling gaat... waren het geen "slippertjes" bedoeld. Slib kan ook, maar 't zal niet met "modder gooien" te maken hebben hé, want ook dààr zijn de yanks goed in... :lol:

Silver Wolf

29 mei 2015, 16:12

katana schreef:De string bij jonge vrouwen is passé .
Jonge vrouwen kiezen vandaag weer naar meer naar confortabele slips .
Dat meldt de Amerikaanse krant " The New York Times "
Dus een ernstige bron .
Tja... :roll: "vrolijk nieuws" :?:
Mogelijk dat zo'n reetveter niet echt comfortabel is...(of "was" dus...).
Maar nu er terug meer katoen in de wasmachine zal zitten, heeft dat ook een impact op het milieu :!:
Mogelijk droeg daarom onze opoe vroeger, enkel twee stukjes katoen omheen de billen (billenwarmers), met eventueel een kanten boordje onderaan (= tot net boven de knie).
Het middenveld kreeg vrije ademruimte.
Maar ja, dat was dan ook op een natuurlijke wijze begroeid... :oops:

sw