De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Je hebt gelijk ebenhaezer zolang je dat nog kunt moet je er van genieten. Goede rustpauze toegewenst.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Ik verzeker de thuiswacht en laat hier de natuur betijen.ebenhaezer schreef:Zo jongens , zever nog maar rustig wat door ! Ik ga intussen een paar weekjes Gods mooie natuur bewonderen . Veel liefs , EB .
Zoals ze dat al eeuwen doet.
En de luttele jaren dat ik er mezelf in mag verliezen, ben ik jouw god nog nooit tegengekomen.
Gelukkig maar, anders zou ik nog durven denken, dat toch niet alles rimpelloos verloopt, zoals men van een zogenaamde god zou mogen verwachten.
sw
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Ja zo'n 500 miljoen jaar is het niet?
Ik zag op National Geographics een zeer interessant programma over de evolutie van het eerste leven in de oceanen naar onze eigenste mens.
Daar was van God geen sprake, het is gewoon allemaal overduidelijk : de natuur in een constante aanpassing aan de veranderende omstandigheden op onze planeet.
Ik zag op National Geographics een zeer interessant programma over de evolutie van het eerste leven in de oceanen naar onze eigenste mens.
Daar was van God geen sprake, het is gewoon allemaal overduidelijk : de natuur in een constante aanpassing aan de veranderende omstandigheden op onze planeet.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Zag dat reeds eerder Kitten, en zo is het : als je dit aandachtig volgt wordt er veel duidelijk. En begrijpelijk. Zeer boeiend.kitten schreef:Ja zo'n 500 miljoen jaar is het niet?
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Waar ik niet bij kan is dat je met een 21ste eeuwse rationeel verstand in een verhaal kan geloven dat kant nog wal raakt en zo wetenschappelijk bewijs naast je neer legt. Maar dat is hier niet de topic, het gaat hier zeker over "Bijbelse feesten " . Ik veronderstel dat die al bestonden voor de Bijbel neergeschreven werd en gewoon overgenomen zijn om geen verwarring te scheppen.
( bv Pasen was Ostara, lentefeest, en Kerst is Joelfeest, dag van de wedergeboorte).
Maar als ongelovige ben ik natuurlijk niet de juiste persoon om me over de Bijbel uit te laten, Ik leg die gewoon tussen al de andere overleveringsverhalen, mythes en saga's.
( bv Pasen was Ostara, lentefeest, en Kerst is Joelfeest, dag van de wedergeboorte).
Maar als ongelovige ben ik natuurlijk niet de juiste persoon om me over de Bijbel uit te laten, Ik leg die gewoon tussen al de andere overleveringsverhalen, mythes en saga's.
-
@ Reini en Kitten
Op 17 mei schreef ik op blz. 5 en ik citeer
Ik heb verzuimd de vorige blz. af te schuimen, maar wil alleszins nogmaals herhalen - wat ik al vaker op seniorennet schreef - dat heel die koehandel met zogenaamd religieuze feestdagen weinig met een bijbel of wat voor boeksken dan ook te maken heeft.
Integendeel. Nog lang voor de kerstening van onze regio's vierden de mensen in onze contreien en ook daarbuiten wat nu "Pasen" wordt genoemd.
De wintervoorraden waren op en er werd nog eens duchtig geschranst alvorens men de restjes moest weg gooien. Diepvriezers had men niet dus pekelen was zowat het enige middel om vlees te bewaren.
Dat uit die laatste smulpartij voor een gedwongen vastenperiode karnaval is ontstaan is wiedes.
De eerste gedomesticeerde dieren, die in het prille voorjaar het levenslicht zagen waren lammeren en dus werd zo'n lammetje geofferd. Niet aan een of andere god maar aan de natuur
Om een vruchtbaar voorjaar af te smeken.
Daarop hebben de godsdienstleurders hun eigen feestdag geënt en omdat het op een zogenaamd heidens gebruik steunt, volgt het ook de stand van de maan. Nogal vreemd dat ene Christus op 25 december geboren zou zijn, maar ieder jaar zijn heengaan op een andere datum valt!?
Tevens heeft het gebruik van (chocolade)-eieren (paasklokken of paashaas) te maken met een vruchtbaarheidssymbool en niks met een bijbel.
Kerstmis is gewoon de winterzonnewende en wie op school niet enkel naar tante nonneke of nonkel pater luisterde, zal wel weten dat de aarde in zijn jaarlijkse baan omheen de zon, een zomer-en-winterzonnewende kent. En anders eens opzoeken waar de Kreeftskeerkring en de Steenbokskeerkring voor staat
Dus...kerstmis was al altijd het Joelfeest en een oeroud gebruik om de terugkeer van het licht te vieren.
En het gezegde vijgen na Pasen gaat over oude tantes, die blijven leuren met hun verhaaltjes over hun fantasiewereld tot er - topic na topic - die eindeloze zever een stille dood sterft, zoals recent nog "recht op de hemel" wat al bijna 2 weken als een pudding is ingezakt, omdat alle mensen met een greintje gezond verstand en eigen denkvermogen - (en dus zeker ervaren en wijze senioren) niet langer in die pertinente leugens trappen.
EINDE citaat van bladzijde 5.
sw
Op 17 mei schreef ik op blz. 5 en ik citeer
Ik heb verzuimd de vorige blz. af te schuimen, maar wil alleszins nogmaals herhalen - wat ik al vaker op seniorennet schreef - dat heel die koehandel met zogenaamd religieuze feestdagen weinig met een bijbel of wat voor boeksken dan ook te maken heeft.
Integendeel. Nog lang voor de kerstening van onze regio's vierden de mensen in onze contreien en ook daarbuiten wat nu "Pasen" wordt genoemd.
De wintervoorraden waren op en er werd nog eens duchtig geschranst alvorens men de restjes moest weg gooien. Diepvriezers had men niet dus pekelen was zowat het enige middel om vlees te bewaren.
Dat uit die laatste smulpartij voor een gedwongen vastenperiode karnaval is ontstaan is wiedes.
De eerste gedomesticeerde dieren, die in het prille voorjaar het levenslicht zagen waren lammeren en dus werd zo'n lammetje geofferd. Niet aan een of andere god maar aan de natuur
Daarop hebben de godsdienstleurders hun eigen feestdag geënt en omdat het op een zogenaamd heidens gebruik steunt, volgt het ook de stand van de maan. Nogal vreemd dat ene Christus op 25 december geboren zou zijn, maar ieder jaar zijn heengaan op een andere datum valt!?
Tevens heeft het gebruik van (chocolade)-eieren (paasklokken of paashaas) te maken met een vruchtbaarheidssymbool en niks met een bijbel.
Kerstmis is gewoon de winterzonnewende en wie op school niet enkel naar tante nonneke of nonkel pater luisterde, zal wel weten dat de aarde in zijn jaarlijkse baan omheen de zon, een zomer-en-winterzonnewende kent. En anders eens opzoeken waar de Kreeftskeerkring en de Steenbokskeerkring voor staat
Dus...kerstmis was al altijd het Joelfeest en een oeroud gebruik om de terugkeer van het licht te vieren.
En het gezegde vijgen na Pasen gaat over oude tantes, die blijven leuren met hun verhaaltjes over hun fantasiewereld tot er - topic na topic - die eindeloze zever een stille dood sterft, zoals recent nog "recht op de hemel" wat al bijna 2 weken als een pudding is ingezakt, omdat alle mensen met een greintje gezond verstand en eigen denkvermogen - (en dus zeker ervaren en wijze senioren) niet langer in die pertinente leugens trappen.
EINDE citaat van bladzijde 5.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Allemaal larie ! Waarom zouden jullie stelsels , die uit TV en boeken komen , MEER waarheid zijn , dan wat de Bijbel zegt , die nog steeds bestaat en zijn waarde behoudt , zelfs voor Wetenschappers !
Nog steeds is er geen 100 % bewijs van het tegendeel , al probeert men dat al duizenden jaren !
Nog steeds is er geen 100 % bewijs van het tegendeel , al probeert men dat al duizenden jaren !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Allelujah Ze (EB) is verrezen.
En hoe!? Ze heeft weeral gelijk.
Tenminste, dat gelooft ze graag zelf en dat is al heel wat.
Maar...dit
zijn nu harde bewijzen.
Letterlijk "hard" want wie met z'n hoofd tegen die rotswand stoot ziet meteen sterretjes
In deze schildering staat een verhaal uit den bijbel.
N.l. "over de vette en de magere jaren". (Dat laatste is nu nog heel actueel)
Enne, die tekeningen zijn zowat 17.000 jaar oud
Mogelijk kwam haar "heer" persoonlijk die schilderijtjes maken...!?
En is hij 15.000 jaar later nog eens terug op de aarde neergedaald om te zien of alles nog O.K. was.
Binnen zo'n 15.000 jaar komt hij allicht nog eens piepen....
Dus even geduld a.u.b..
Ps.; Intussen wacht men in Space Lab in het grootste geheim op dat hoge bezoek.
sw
En hoe!? Ze heeft weeral gelijk.
Tenminste, dat gelooft ze graag zelf en dat is al heel wat.

Maar...dit
Letterlijk "hard" want wie met z'n hoofd tegen die rotswand stoot ziet meteen sterretjes
In deze schildering staat een verhaal uit den bijbel.
N.l. "over de vette en de magere jaren". (Dat laatste is nu nog heel actueel)
Enne, die tekeningen zijn zowat 17.000 jaar oud
Mogelijk kwam haar "heer" persoonlijk die schilderijtjes maken...!?
En is hij 15.000 jaar later nog eens terug op de aarde neergedaald om te zien of alles nog O.K. was.
Binnen zo'n 15.000 jaar komt hij allicht nog eens piepen....
Dus even geduld a.u.b..
Ps.; Intussen wacht men in Space Lab in het grootste geheim op dat hoge bezoek.
sw
-
De boeken van de gebroeders Grimm en van Hans Christian Andersen bestaan ook nog altijd.ebenhaezer schreef:Allemaal larie ! Waarom zouden jullie stelsels , die uit TV en boeken komen , MEER waarheid zijn , dan wat de Bijbel zegt , die nog steeds bestaat en zijn waarde behoudt , zelfs voor Wetenschappers !
Daar krijgt zelfs de wetenschap geen speld tussen.
sw
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Een mens kan zich soms niet meer inhouden wanneer ie pertinente verzinsels hoort.
Ik daag Ebenhaezer uit mij eens te vertellen wanneer de bijbel geschreven/herschreven is en ... in welke eeuw NA Christus.
Wereldvreemd zijn is geen bewijs van de waarheid in pacht menen te hebben.
Ga liever wat spelen met de alleswetende en volksverlakkende ayatolla's
Ik daag Ebenhaezer uit mij eens te vertellen wanneer de bijbel geschreven/herschreven is en ... in welke eeuw NA Christus.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat hebben we haar al honderd keer duidelijk gemaakt, maar blijkt niet meer door te dringen, en dat heeft niet enkel met de leeftijd te maken.Paca schreef:Een mens kan zich soms niet meer inhouden wanneer ie pertinente verzinsels hoort.
-
talisman schreef:Dat hebben we haar al honderd keer duidelijk gemaakt, maar blijkt niet meer door te dringen, en dat heeft niet enkel met de leeftijd te maken.Paca schreef:Een mens kan zich soms niet meer inhouden wanneer ie pertinente verzinsels hoort.
Daarom heb ik hier ook al meermaals geschreven, dat een gemeenschap wel tolerant mag zijn, maar alle vormen van (bij)-geloof best zouden verbannen worden naar de private sfeer.
Tenslotte wil mijn buurman ook nog wel eens wat, met zijn knappe jongere echtgenote, maar hij is tenminste zo beleefd, om dat binnenskamers te houden.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Paca schreef:Een mens kan zich soms niet meer inhouden wanneer ie pertinente verzinsels hoort.
De bijbelse geschriften bestaan al lang vóór Christus , zie de kleitabletten en de H. Schriftrollen uit Jezus ' tijd . Hun ontstaan en vorming tot de hedendaagse Bijbel , werden al in veel boeken beschreven en ook hier besproken , dat is een onnodige vraag dus .
Met ayatolla ' s heb ik niets te maken , ik ben gewoon een bijbelgelovige christen , die mij goed bewust is van Gods bestaan en aanwezigheid in ons leven , en mijn overtuiging is net zo belangrijk als die van jullie , van VRIJHEID gesproken !
Alle oorlogen en ellende zijn juist ontstaan omdat men de ander die vrijheid niet gunt , terwijl Gods Woord zegt : hebt elkander hartelijk lief , houdt vrede met iedereen , acht de ander hoger dan jezelf !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .