e-mail account op smartphone

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Romis

08 jun 2015, 15:23

Dag iedereen,

mijn smart van het merk Medion werkte prima met mijn wi-fi tot over enkele weken. Eerst kon ik nog mails ontvangen maar niet meer verzenden.
Ik heb dan mijn account (skynet) volledig verwijderd om het opnieuw te installeren.
Maar helaas lukt dat niet meer. Ik volg nochtans de aanwijzingen van Proximus om de in en out gegevens in te vullen doch zonder resultaat. Ofwel is het account en het paswoord onjuist; of kan de server niet bereiken, of er komt nog wel een andere uitleg!
Weet er toevallig iemand raad? Moet er een instelling in het apparaat veranderen? of is het toestel mss stuk?

mvg
Romis

paullamb

08 jun 2015, 20:20

Als u nu nog mail kan ontvangen, dan zal er wel niets schelen aan de wifi.
Ik zou contact opnemen met de helpdesk van Proximus, of een Proximus winkel.
kan u wel mail verzenden met de gewone PC.

Romis

09 jun 2015, 10:35

Beste Paullamb,

dank voor je reactie. Met mijn Wi-Fi is er inderdaad niets mis. Op de tablet van mn vrouw, ook Android, werkt alles prima.
Wat Proximus betreft, ben al naar hun winkel geweest en daar geraken ze er blijkbaar ook niet aan uit. Ik denk dat er ergens in de instellingen van het toestel iets moet gewijzigd worden? Zal het toch verder trachten uit te zoeken en eens contact opnemen met helpdesk van Medion. (als dat al mogelijk is?)

Groetjes
Romis

Romis

11 jun 2015, 17:55

Bij de helpdesk van Medion weten ze me enkel te zeggen het toestel te resetten, dat is geen oplossing want dan zijn ook al mijn gegevens en instellingen weg.
Is er iemand die mss een andere idee heeft?

Mvg
Romis

hjb

11 jun 2015, 23:25

" dat is geen oplossing want dan zijn ook al mijn gegevens en instellingen weg."

die gegevens kan u toch eerst backuppen?
en wat als nu precies die instellingen u parten spelen? dan is een reset mogelijks toch een oplossing?
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender