satelliet
-
freya21 - Lid geworden op: 13 feb 2003, 14:40
na het vervangen van de batterij in gps Garmin functioneert alles normaal
kaarten laden , menu met één uitzondering:
gps vindt geen satelliet zelfs niet na 30minuten.
Wat zie ik over het hoofd,
moet ik ergens software afhalen
bedankt voor de aandacht en reply
Wat zie ik over het hoofd,
moet ik ergens software afhalen
bedankt voor de aandacht en reply
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
dit zou er aan kunnen liggen dat je de batterij vervangen hebt, de gps moet dan alles opnieuw opstarten. Zelf gebruik ik een Garmin Edge 800.
Een tip die ik ooit van iemand kreeg om te doen in dat geval : zet uw gps aan en leg hem op een plaats waar hij zeker makkelijk satellieten zou moeten kunnen vinden (in openlucht, zo weinig mogelijk storende elementen zoals gebouwen , bomen..).
Het zoeken kan een hele tijd in beslag nemen, maar als je gps de satellieten op die manier gevonden heeft zal het de volgende keer normaal gezien terug snel werken.
Een tip die ik ooit van iemand kreeg om te doen in dat geval : zet uw gps aan en leg hem op een plaats waar hij zeker makkelijk satellieten zou moeten kunnen vinden (in openlucht, zo weinig mogelijk storende elementen zoals gebouwen , bomen..).
Het zoeken kan een hele tijd in beslag nemen, maar als je gps de satellieten op die manier gevonden heeft zal het de volgende keer normaal gezien terug snel werken.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Niet zwanzen hé......Eli_ schreef: Het zoeken kan soms een paar uur duren.
Op enkele minuten moet die normaal gezien zijn satellieten vinden, ook al is de batterij er uit geweest.
http://www.seniorennet.be/forum/posting ... &p=4364669
Wie/waar heeft/is die batterij vervangen geweest ?freya21 schreef:na een eerste afwimpeling van Garmin is men op de beslissing terug gekomen en zal men de gps toch van een nieuwe batterij voorzien
Bij Garmin zelf ? In een Winkel ? heb je dit zelf gedaan ?
Zoals flupke2 hierboven al zegt ga je best buiten in open lucht. Dan herstart je best eerst je toestel. In normale omstandigheden zou hij toch na enkele minuten minimaal al enkele satellieten moeten vasthebben.freya21 schreef:na het vervangen van de batterij in gps Garmin functioneert alles normaal
Eens het menu verschijnt, zoekt hij dan ook wel degelijk actief naar satellieten ?
Druk eens 5 à 10 seconden op het icoontje van de ontvangst, in de linker bovenhoek van het scherm.
Het blad met satellieten zou moeten verschijnen. Zijn daar satellieten aanwezig of niet ?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Update:
Ga ook eens je instellingen na:
Ga naar:
==>> Instellingen ==>> Systeem
Hier heb je een "GPS Modus" "WAAS/EGNOS"
- Staat deze ingeschakeld ? indien niet, zet deze dan op de instelling "WAAS/EGNOS" Het zou kunnen dat deze ingesteld staat op "Uit" en dan worden de satellieten uitgeschakeld.
- Schakel eveneens de "veilige Modus" UIT indien deze zou ingeschakeld staan.
Ga ook eens je instellingen na:
Ga naar:
==>> Instellingen ==>> Systeem
Hier heb je een "GPS Modus" "WAAS/EGNOS"
- Staat deze ingeschakeld ? indien niet, zet deze dan op de instelling "WAAS/EGNOS" Het zou kunnen dat deze ingesteld staat op "Uit" en dan worden de satellieten uitgeschakeld.
- Schakel eveneens de "veilige Modus" UIT indien deze zou ingeschakeld staan.
-
fendtje - Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30
de tij van de satteliet en de telefoon eens gelijk zetten voor een paar minuutjes waarschijnlijk de oplossing.
in android gps test uit playstore downladen en kijken wat er aan de hand is.
die tijd is een bug in sommige software gps
en kwam een paar jaar terug redelijk veel voor.
misschien uwe gps software eens updaten de oplossing.
in android gps test uit playstore downladen en kijken wat er aan de hand is.
die tijd is een bug in sommige software gps
en kwam een paar jaar terug redelijk veel voor.
misschien uwe gps software eens updaten de oplossing.
Laptop Dell, 5 g router met telenet sim, Iptv van de chinees.
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen