High-speed 2.0 USB poort gezocht
-
Junior - Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Ik heb een dia/negatief scanner gekregen. CD is geïnstalleerd, maar bij gebruik krijg ik de melding dat de computer het toestel niet herkent. Volgens de gebruiksaanwijzing ligt het probleem bij het feit dat ik geen high-speed 2.0 USB poort zou hebben. Wat is dat dan in godsnaam ?? Ik heb hier twee USB poorten waar al het andere wel op werkt. Mijn laptop is vrij nieuw dus het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat dit het probleem zou zijn...

Laptop : Windows 11, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
-
verhaegen - Support SeniorenNet
weinig
ofwel eens een andere kabel proberen (uwe kabel kan zijn dat alleen de data conectoren aangesloten zijn en niet de stroomconectoren )
(dergelijks komt ook dikwijls voor bij scart en hdmi kabels )
ofwel, heeft die dia scanner géén eigen voeding via een adapter ?
is die adapter nog oké ?
soms een usb vermeerder blokje met eigen stroom der tussen te zetten
ofwel eens een andere kabel proberen (uwe kabel kan zijn dat alleen de data conectoren aangesloten zijn en niet de stroomconectoren )
(dergelijks komt ook dikwijls voor bij scart en hdmi kabels )
ofwel, heeft die dia scanner géén eigen voeding via een adapter ?
is die adapter nog oké ?
soms een usb vermeerder blokje met eigen stroom der tussen te zetten
-
Junior - Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Ik zie daar nergens een merk of nummer op staan. Maar ik heb hier een handleiding en het desbetreffende stukje heb ik hierboven al gepost. Voor de rest staat daar niks meer in over dit probleem.
Ja, toch zit die usb kabel daaraan vast ! Waarschijnlijk omdat hij daar ook zijn vieding door krijgt.
Ja, toch zit die usb kabel daaraan vast ! Waarschijnlijk omdat hij daar ook zijn vieding door krijgt.
Laptop : Windows 11, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird