Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Silver Wolf

11 aug 2015, 17:44

Een mens die te veel denkt
krijgt pijn in het hoofd.
Maar als de avond wenkt
voelen voeten als verdoofd
.
Afbeelding
Dus laat de benen hangen
loom buiten het bad
Zo verdrinkt het verlangen
in het schuimende nat
.

8) SW :wink:

socrates

12 aug 2015, 10:39

Blijkbaar geen dromer in dat bad, iemand die met grote brede voeten stevig op moeder aarde kan blijven, een realist(e) of een koereur ? :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

katana

12 aug 2015, 16:32

socrates schreef:Blijkbaar geen dromer in dat bad, iemand die met grote brede voeten stevig op moeder aarde kan blijven, een realist(e) of een koereur ? :lol:
Heeft veel weg van de Yeti in het Himalaya gebergte , deze voeten (voetafdruk) :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker

13 aug 2015, 07:22

De Yeti heeft, per voet, wél een teentje minder... :lol:

katana

16 aug 2015, 17:08

telloorlekker schreef:De Yeti heeft, per voet, wél een teentje minder... :lol:
Wie heeft ooit de tenen van die Yeti gezien , in mijne jonge tijd , tijdens oorlog II , was er nog geen sprake van :!: :lol:

telloorlekker

16 aug 2015, 19:25

De Yeti is, afgaand van de afbeelding voorgesteld, géén mens ! Alleen een "beenhouwer" kan een teentje missen... :lol:

socrates

16 aug 2015, 19:42

katana schreef:
telloorlekker schreef:De Yeti heeft, per voet, wél een teentje minder... :lol:
Wie heeft ooit de tenen van die Yeti gezien , in mijne jonge tijd , tijdens oorlog II , was er nog geen sprake van :!: :lol:
Her en der zorgde de Gestapo er toen wel voor dat sommigen, na een bezoek aan hun kantoren, ook een teentje misten. :idea:

ED.

16 aug 2015, 20:42

Hopelijk is die niet te vlug op zijn tenen getrapt!
Afbeelding

katana

19 aug 2015, 16:37

Lady en vriendinnen en genootschap zijn samen wandelen met Neos ; Themawandeling Bosmuseum Gerhagen ( Tessenderlo).
Katana verkiest een rustige dag thuis achter zijn pc , luisteren naar " Paris Musette Musique ( Michel Pruvot) , is een heerlijke ontspanning.
Denk dan ook na over vroeger, mijn Pa overleden , verschillende jaren ( was van 1902) , luisterde ook graag naar accordeonmuziek , hij had ooit een trekzak vroeger ( geen opleiding muziek ) maar zorgde voor jolijt , is nu niet meer.
Denk dat de erving volgens mijn genen , ook de voorliefde van de accordeon heeft opgewekt.
Voor mij mogen ze gerust bij mijn crematie ; Michel Pruvot spelen met de musettemuziek uit Parijs ....

socrates

19 aug 2015, 21:29

Misschien een nieuw topic openen onder de rubriek "muziek" omtrent specifieke accordeon muziek. Misschien eens vragen aan "opa brombeer." Ik denk dat "de piano van de armen" in ere is hersteld en nu zelfs aan conservatoria wordt onderwezen. Ook op dat instrument kan klassieke muziek immers zeer mooi zijn. De moeilijkheidsgraad van het bespelen ervan wordt trouwens sterk onderschat.

Phoebe

20 aug 2015, 08:31

'Boven de tachtig , een andere generatie ' nodigt mij dus niet direct uit om hier even te komen verblijven in deze kamer, want ik ben bijlange nog geen tachtig , dus ik val met al mijn jeugd maar even binnen, want , ik heb wel een mening over accordeonmuziek.

Zo vind ik 'Argentijnse tango's gespeeld op de bandoneon' best aangenaam om naar te luisteren ..

Men heeft dan wel best nog al zijn/haar teentjes op voorraad wanneer men er al eens wil op dansen en een partner die ze in bedwang kan houden.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Phoebe

20 aug 2015, 17:17

Miszie ik me of toch niet ; is die dansende man met de 'belle of the ball' op de foto een overjaarse Marcello Mastroianni ?
Laatst gewijzigd door Phoebe op 20 aug 2015, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

20 aug 2015, 21:46

En wie is dan die miszie waar hij mee danst ?

Phoebe

20 aug 2015, 23:27

Een naam kan ik op die 'miszie' niet plakken, maar blijkbaar geniet ze toch wel nog van het dansje , dromend van iets onbestemds . Ze lijkt alvast geen zere tenen te hebben.
:wink: