Wat is de mens ?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als iedereen een kroon draagt wat is dat nog de zin daarvan, dan is iedereen toch koning ? Is het niet juist de bedoeling om de koninklijke status te tonen ? Al die kronen voor en aan je voeten hebben liggen maakt bewegen toch ook niet makkeijk. Maar misschien heeft iedereen daar wel vleugels ? Zijn er ook luchtverkeersleiders voorzien ?ebenhaezer schreef:Wel wel wel , mijn lieve vrienden hebben alweer iets gevonden om er de draak mee te spelen !
Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
Maar in de bijbel gaat het meestal over kronen als beloning :
Kroon der rechtvaardigheid ( 2 Tim. 4 : 8 ) .
Kroon des levens ( Jac. 1: 12 ; Openb. 2 : 10 ) .
Onverwelkelijke kroon der heerlijkheid ( 1 Petr. 5 : 4 ) .
Gouden kronen ( Openb. 4 : 4 ) .
In de St. Vert. staat meestal ' kronen '
In de N. Vert. staat soms ook ' diademen ' .
En wie ze ontvangen leggen ze uit eerbied en dankbaarheid aan de voeten van Koning Jezus neer . ( Profetieën van Openb. ) .
Ja van eerbied en respect gesproken , we kunnen nog veel leren uit Gods Woord !!!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
Wij willen u niet voor de "draak" houden mevr. Eb.
Maar "een kroon", dat klinkt raar in mijn oren.
Ik denk dat als je leeft als een goed mens, respect hebt voor alles wat leeft, dat dat voldoende is.
De bijbel volgen en aldus meehelpen aan de onderdrukking van de vrouw en het patriarchaat blijven ophemelen, waardoor het overal ter wereld slechter en slechter begint te gaan, dat is werkelijk niet goed.
De mensheid is niet in balans, het matriarchaat ontbreekt, reden van alle oorlogen en bloedvergieten.
Van mij zouden ze iedere religie mogen afschaffen en die carnavalvierders (kardinalen, bisschoppen e.d.) eens echt aan het werk zetten.
Dat die maar eens eelt op hun handen krijgen, dan leren ze wat werken is ipv kindermisbruikende pastoors de hand boven het hoofd te houden en wijn te drinken, zouden ze verder nog iets doen, ik vermoed van niet.
Ik denk dat als je leeft als een goed mens, respect hebt voor alles wat leeft, dat dat voldoende is.
De bijbel volgen en aldus meehelpen aan de onderdrukking van de vrouw en het patriarchaat blijven ophemelen, waardoor het overal ter wereld slechter en slechter begint te gaan, dat is werkelijk niet goed.
De mensheid is niet in balans, het matriarchaat ontbreekt, reden van alle oorlogen en bloedvergieten.
Van mij zouden ze iedere religie mogen afschaffen en die carnavalvierders (kardinalen, bisschoppen e.d.) eens echt aan het werk zetten.
Dat die maar eens eelt op hun handen krijgen, dan leren ze wat werken is ipv kindermisbruikende pastoors de hand boven het hoofd te houden en wijn te drinken, zouden ze verder nog iets doen, ik vermoed van niet.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Jullie dus ook niet!EB schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
Nee FAZAL , ook wij niet , niemand is naar de hemel geweest EN terug gekeerd ! Jij misschien wel ???
Paulus kon dat weten , hij mocht er een kijkje nemen , maar jammer genoeg bestaan er hier geen woorden om dat te beschrijven ! We weten alleen dat wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft beluisterd , daar is weggelegd voor hen die Jezus Christus liefhebben .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Wat zou ik in de hemel moeten gaan zoeken!???ebenhaezer schreef:Fazal schreef:Jullie dus ook niet!EB schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn .
Nee FAZAL , ook wij niet , niemand is naar de hemel geweest EN terug gekeerd ! Jij misschien wel ???.
Voor mij bestaat de hemel zelfs helemaal niet!
Sorry hoor ebenhaezer, maar mijn kaakgewrichten beginnen pijn te doen.EB schreef:Paulus kon dat weten , hij mocht er een kijkje nemen
Die zinsbouw zal wel weer rechtstreeks uit de bijbel komen zekerst ...!?EB schreef:We weten alleen dat wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft beluisterd , daar is weggelegd voor hen die Jezus Christus liefhebben .
Eerlijk gezegd, ik versta er geen jota van.
Luister (of liever: lees) he ebenhaezer, hoop maar dat die liefde wederkerig is!
Want tot hiertoe is daar nog niet veel van gemerkt.
Veel van zijn zgn volgelingen hebben die éénrichtings-liefde al met hun leven moeten bekopen.
En noch de vader noch de zoon, zijn hierbij, nooit en nèrgens, te zien geweest!
Veel hulp hoef je van die denkbeeldige wezens dus zeker niet te verwachten!
Dat bewijst al genoeg dat die liefde NIET wederkerig is.
-
*leah* schreef:Wij willen u niet voor de "draak" houden mevr. Eb.
Zo LEAH , je zegt : de mensheid is niet in balans , maar zou het beter zijn als dat wel zo was : vrouw en man in alles gelijk ? Zou het vreemdelingen probleem dan beter opgelost kunnen worden , minder oorlogen en minder gestaakt worden bijv. ?
Ik denk dat het probleem daar niet ligt Leah , de mensheid is in zijn GEHEEL niet meer in balans , zowel bij man , vrouw en jeugd , laat staan bij de Overheid !
Ik zag onlangs op TV. hoe het er aan toe kan gaan op de Festivals bijv. , zoals Pukkelpop in Kiewit - Hasselt : noodzakelijke controle op drugs en alcohol , ze dansen en springen zich ziek , terwijl de zangers zich gewoon bovenop het publiek WERPEN ! Zotter kan het niet , en dat is nog maar één van de buitensporigheden in deze wereld !
Zou een vrouw aan de top daar iets kunnen aan veranderen ?
Niemand is nog tevreden , dus staken maar ! Ja , zo is de mens geëvolueerd , toch ? Maar gelukkig zijn er Goddank ook nog verstandigen , al komen ze stilaan in de minderheid !
-
Gast
Tja Mevr. Eb, ik zal opkomen voor de rechten van de vrouw tot mijn laatste dag.
Mijn dochter gaat morgen ook naar pukkelpop, ze is nog nooit ziek terug gekomen van een festival, er zijn er die zich niet kunnen gedragen, er zijn er ook die gaan voor de sfeer en de muziek.
Zangers die zich op de mensen werpen, nooit iets van gehoord.
Religie en politiek best scheiden, nu alweer rellen omdat iemand een paar bladzijden uit die koran scheurt, weeral allemaal mannen, gewoon knettergek en gehersenspoeld tot en met.
Papier was misschien bedoeld als toiletpapier, misschien hadden al die mannen wel diarree!!
Mijn dochter gaat morgen ook naar pukkelpop, ze is nog nooit ziek terug gekomen van een festival, er zijn er die zich niet kunnen gedragen, er zijn er ook die gaan voor de sfeer en de muziek.
Religie en politiek best scheiden, nu alweer rellen omdat iemand een paar bladzijden uit die koran scheurt, weeral allemaal mannen, gewoon knettergek en gehersenspoeld tot en met.
Papier was misschien bedoeld als toiletpapier, misschien hadden al die mannen wel diarree!!
-
Moslim, Man en Macho, beginnen met dezelfde letter, zou dat toeval zijn of staat daar Misschien iets over in de Bijbel ? Ik geloof niet dat een matriarchaat beter zou zijn dan een patriarchaat, in beide gevallen gaat het om hiërarchie en geïnstitutionaliseerde macht. Wel zou de samenleving er al een stuk beter uitzien als mannen en vrouwen een gelijkwaardige behandeling en echt gelijke rechten zouden krijgen en loon naar werken. Waarom wordt het werk van een "huisvrouw" niet verloond ? Haar bijdrage aan de samenleving is minstens evenwaardig aan die van haar buitenhuis werkende partner. Een vrouw die zich inzet voor haar gezin is financieel en qua sociale zekerheid totaal afhankelijk van haar man, dat maakt de vrouw tot tweederangsburger, een status die vooral de diverse religies voorop stellen en nog steeds promoten.*leah* schreef:Tja Mevr. Eb, ik zal opkomen voor de rechten van de vrouw tot mijn laatste dag.
-
Gast
Ik stel niet dat een matriarchaat beter zou zijn dan een patriarchaat maar het ene kan niet zonder het andere, zie maar tot wat een wantoestanden het patriarchaat in de kerk al geleid heeft!
-
Er zijn "wantoestanden" die zo algemeen verspreid voorkomen dat iedereen ze omzeggens normaal vindt. Mede daardoor komt er uiteraard weinig verandering in de status van de vrouw. Het hangt er dus maar van af wat men in een bepaalde cultuur "normaal" vindt. Zo is het, ook in de christelijke wereld, vrij algemeen aanvaard dat een vrouw toch minder kan en minder kent dan een man.Dat de vrouw er is om de man te behagen en te dienen, niet omgekeerd. Dat een vrouw mooi moet zijn volgens de schoonheidsnormen die mannelijke modegekken in hun plaats hebben bedacht.Dat een vrouwelijke professional minder wordt betaald dan haar mannelijke collega. Dat een vrouw....vul maar aan.
Hét schoolvoorbeeld van een echt macho gedrag is dat van de mannetjesleeuw; 'ook'een zoogdier waarbij de vrouw op jacht gaat en de man enkel uit zijn luie zetel komt om als eerste de buit op te eten en om desnoods rivalen van zijn harem weg te houden.

Hét schoolvoorbeeld van een echt macho gedrag is dat van de mannetjesleeuw; 'ook'een zoogdier waarbij de vrouw op jacht gaat en de man enkel uit zijn luie zetel komt om als eerste de buit op te eten en om desnoods rivalen van zijn harem weg te houden.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
En zij die er wel iets van weten worden domweg niet geloofd. 't Ja ... dan blijf je met een totale onwetendheid zitten tot het moment dat je het zelf kan ervaren, Dus het komt allemaal wel goed uiteindelijk.ebenhaezer schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik "weet" dat het voor eeuwig gedaan is na dit leven....janx schreef:En zij die er wel iets van weten worden domweg niet geloofd. 't Ja ... dan blijf je met een totale onwetendheid zitten tot het moment dat je het zelf kan ervaren, Dus het komt allemaal wel goed uiteindelijk.ebenhaezer schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn.
Janx " weet " dat we onder een ander leven en niveau herleven...
Wat nu ???
-
Reini schreef:Ik "weet" dat het voor eeuwig gedaan is na dit leven....janx schreef:En zij die er wel iets van weten worden domweg niet geloofd. 't Ja ... dan blijf je met een totale onwetendheid zitten tot het moment dat je het zelf kan ervaren, Dus het komt allemaal wel goed uiteindelijk.ebenhaezer schreef:Jullie hebben blijkbaar nog geen idee dat het in de geestelijke wereld heel anders is dan hier , ook al weet niemand hoe het daar juist zal zijn.
Janx " weet " dat we onder een ander leven en niveau herleven...
Wat nu ???
Dit is niet volledig REINI :
EB " weet " dat na dit leven de beoordeling komt door onze Maker .
Maar wie " weet " het échte gebeuren na dit leven ?
Ik steun op die ' onvergankelijke bijbel ' , waar steunen jullie op ?