Wat is de mens ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

28 aug 2015, 19:02

Allee , jullie zijn zo vast overtuigd , het bij het rechte eind te hebben , dat ik jullie alleen maar proficiat kan wensen en hopen dat er geen désilusie volgt !
Hopelijk maakt die overtuiging jullie ook zo gelukkig , vrij en blij , zoals dat bij mij het geval is !
Maar onthoud dit : voor een Machtig Schepper is NIETS onmogelijk , en als hij écht LIEFDE is , en dat is zo , dan moet je dat persoonlijk en reël ondervinden , want zó is dat werkelijkheid in mijn leven !

Geloof , bijgeloof of ongeloof , zijn innerlijke overtuigingen , in dingen die waar , leugen of fantasie zijn ; dat zijn verschillende ervaringen , bij ieder mens persoonlijk en appart , en het is nog altijd wettelijk toegelaten , en daar is intellectueel niets mis mee , integendeel : vrijheid maakt blij , is gezond en kan zeker nuttig zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

marieke72

28 aug 2015, 23:38

Bekijk het resultaat van zijn schepping en wees eerlijk niet alleen tegenover jezelf , het is 'n heleboel shit en sprookjes .
Adam en Eva waren de eerste mensen en hadden 2 zonen , hoe is het verder gegaan? Incest?

Een van de grootste hoofdzonden of niet?
Ik weet wel dat je daar ook 'n passend antwoord op hebt natuurlijk .
Bij ons thuis waren ze erg katholiek en moesten we naar de mis tot ik ondervond dat dit alles maar schijn was om de katholieken hun zonden te verbloemen.
Mijn zus haar vent troefde haar elke dag af tot ze bont en blauw was maar hij ging wel elke zondag naar de mis .
halejula!!!!!
Het geloof is 'n eindeloze oorzaak van verderf en oorlog , goud en rijkdom was hun doel eeuwenlang en is dat nog steeds en paus Franciscus (showman bless him ) speelt zijn show heel handig(screw him ) hoeveel kindjes heeft hij al tot zich laten komen in privé?
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

Vesselin

29 aug 2015, 08:19

Wie de bijbelverhalen letterlijk neemt is ongetwijfeld niet goed bij zijn hoofd!

Maar er zijn nog vele andere manieren om niet goed bij je hoofd te zijn! :twisted:
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

talisman

29 aug 2015, 09:02

Vesselin schreef:Wie de bijbelverhalen letterlijk neemt is ongetwijfeld niet goed bij zijn hoofd!

Maar er zijn nog vele andere manieren om niet goed bij je hoofd te zijn! :twisted:
Verklaar je nader.

Reini

29 aug 2015, 09:48

Zelfkennis is het begin der wijsheid, isn't it Vesselin ? :wink:
Fazal

29 aug 2015, 11:17

marieke72 schreef:Bekijk het resultaat van zijn schepping en wees eerlijk niet alleen tegenover jezelf , het is 'n heleboel shit en sprookjes .
Adam en Eva waren de eerste mensen en hadden 2 zonen.
Adam en Eva hadden geen 2, maar 3 zonen.

Drie zoons worden met name genoemd: Kaïn en Abel, daarna Seth.
Bron: Wikipedia (Adam en Eva).

Het eerste evenwicht, toen hij (zgz) de mens 'zou hebben' geschapen, was dus toen al om zeep. Van de rest zullen we maar zwijgen zekerst ...!?
Over alle fouten van die zgn schepping door een zgn god, kan men boeken schrijven, dubbel zo dik als den allerdikste bijbel.

talisman

29 aug 2015, 12:22

Fazal schreef:
marieke72 schreef:Bekijk het resultaat van zijn schepping en wees eerlijk niet alleen tegenover jezelf , het is 'n heleboel shit en sprookjes .
Adam en Eva waren de eerste mensen en hadden 2 zonen.
Adam en Eva hadden geen 2, maar 3 zonen.

Drie zoons worden met name genoemd: Kaïn en Abel, daarna Seth.
Bron: Wikipedia (Adam en Eva).

Het eerste evenwicht, toen hij (zgz) de mens 'zou hebben' geschapen, was dus toen al om zeep. Van de rest zullen we maar zwijgen zekerst ...!?
Over alle fouten van die zgn schepping door een zgn god, kan men boeken schrijven, dubbel zo dik als den allerdikste bijbel.
En de kaboutertjes uit Sneeuwwitje waren met z'n 7 en niet met 6. :lol:

marieke72

29 aug 2015, 12:43

Valla !
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

werewoef

01 sep 2015, 22:10

Waar plaats je Lillith in dit hele verhaal ?

werewoef
AMEN en AUM

talisman

01 sep 2015, 22:52

werewoef schreef:Waar plaats je Lillith in dit hele verhaal ?

werewoef
Op de aftiteling onder ' catering '.

Wil.

01 sep 2015, 22:58

:lol:
Ja, werewoef, dat had je niet verwacht, he?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer

02 sep 2015, 11:04

Adam en Eva waren de eerste mensen en hadden 2 zonen , hoe is het verder gegaan? Incest?

Bij ons thuis waren ze erg katholiek en moesten we naar de mis tot ik ondervond dat dit alles maar schijn was om de katholieken hun zonden te verbloemen.
Mijn zus haar vent troefde haar elke dag af tot ze bont en blauw was maar hij ging wel elke zondag naar de mis .
halejula!!!!!
Het geloof is 'n eindeloze oorzaak van verderf en oorlog , goud en rijkdom was hun doel eeuwenlang en is dat nog steeds en paus Franciscus (showman bless him ) speelt zijn show heel handig(screw him ) hoeveel kindjes heeft hij al tot zich laten komen in privé?

Zo MARIEKE 72 , nochtans weet ook jij heel goed dat Eva evengoed dochters gekregen heeft , al werden ze toen niet genoemd , waarom weet ik niet . De mensen waren toen nog sterk en gezond , van incest was nog helemaal geen sprake , omdat dit dan ook niet anders kon , en nog zonder gevaar voor de gezondheid was .

Bij ons thuis waren we allemaal bijbelgelovige christenen , en we hadden een vredelievende omgang met elkaar ; ons geloof was hecht en we leefde er ook naar .
Voor ons was geloof onze stimulant om eerlijk en vol liefde te leven , de bijbel was voor ons werkelijkheid , wààr gebeurde geschiedenis , en goede raad en richtlijnen om te leven .
Wat de wonderen betreft , zoals Goliath en David bv. , geen enkele reus kan op , tegen een grote God met kleine steentjes , dat leerden we er uit !
Weet je waarom jij dat niet geloven kunt ? Omdat je de kracht en wijsheid van God nog niet kent !

Zo zie je maar , welk een verschil er tussen mensen kan zijn , maar dat hebben we alleen maar aan onszelf te danken , omdat we nu eenmaal een WIL en VERSTAND gekregen hebben .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates

02 sep 2015, 22:57

ebenhaezer schreef:

halejula!!!!!

Zo MARIEKE 72 , nochtans weet ook jij heel goed dat Eva evengoed dochters gekregen heeft , al werden ze toen niet genoemd , waarom weet ik niet . De mensen waren toen nog sterk en gezond , van incest was nog helemaal geen sprake , omdat dit dan ook niet anders kon , en nog zonder gevaar voor de gezondheid was .

Bij ons thuis waren we allemaal bijbelgelovige christenen , en we hadden een vredelievende omgang met elkaar ; ons geloof was hecht en we leefde er ook naar .
Voor ons was geloof onze stimulant om eerlijk en vol liefde te leven , de bijbel was voor ons werkelijkheid , wààr gebeurde geschiedenis , en goede raad en richtlijnen om te leven .
Wat de wonderen betreft , zoals Goliath en David bv. , geen enkele reus kan op , tegen een grote God met kleine steentjes , dat leerden we er uit !
Weet je waarom jij dat niet geloven kunt ? Omdat je de kracht en wijsheid van God nog niet kent !

Zo zie je maar , welk een verschil er tussen mensen kan zijn , maar dat hebben we alleen maar aan onszelf te danken , omdat we nu eenmaal een WIL en VERSTAND gekregen hebben .
Uw argumentatie gaat er duidelijk niet op vooruit !
Er is dus verschil tussen mensen, dat wisten we nog niet en wie heeft die mensen gemaakt met wil en verstand ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

marieke72

03 sep 2015, 10:51

Dan hebben de broertjes het met hun zusjes gedaan?
8 Ram

socrates

03 sep 2015, 10:54

marieke72 schreef:Dan hebben de broertjes het met hun zusjes gedaan?
Ja of met hun moeder; of dochtertjes met hun vader, kon toch ook. Maar het begrip incest moest nog worden uitgevonden, dus geen vuiltje aan de Bijbelse lucht.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus