Wel in IE, niet in Firefow
-
kempenzoon - Lid geworden op: 08 sep 2007, 16:37
Ik gebruik tot mijn tevredenheid Firefox als browser. Toen ik toeristische info wilde ophalen over de stad Dordrecht, kwam er echter niets uit de bus. Via IE kon ik WEL allerlei websites openen (VVV...) over de stad. Hoe komt dat??
-
Via Google krijg ik ook alle info die ik wens.
Ik ben geen bolleboos op de PC, daarom durf ik het te vragen: Google is een zoekmachine, maar zijn Firefox en IE geen zoekmachines? Is Ask.com een zoekmachine? De vergeefse zoektocht naar Dordrecht is meen ik via Ask.com gegaan. Hoe kan ik in Firefox weer via Google gaan?
Wellicht gooi ik alles door elkaar, maar gelukkig is er Seniorennet...
Ik ben geen bolleboos op de PC, daarom durf ik het te vragen: Google is een zoekmachine, maar zijn Firefox en IE geen zoekmachines? Is Ask.com een zoekmachine? De vergeefse zoektocht naar Dordrecht is meen ik via Ask.com gegaan. Hoe kan ik in Firefox weer via Google gaan?
-
Jurcaba - Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22
Natuurlijk mag je dat vragenkempenzoon schreef:Via Google krijg ik ook alle info die ik wens.
IE en Firefox zijn internet browsers, dus geen zoekmachines.
Ask.com moet je verwijderen. Dat is rommel.
Hopelijk zit het niet verder dan als zoekmachine in Firefox.
Probeer eerst even dit;
https://support.mozilla.org/nl/kb/werkb ... vergenomen
https://support.mozilla.org/nl/kb/zoekm ... en-firefox
Als je Ask.com daar ziet - verwijderen.
Kijk ook in Configuratiescherm - programma's en onderdelen - of je daar iets van Ask ziet staan en verwijderen.
Doe toch ook dit (ik maak even gebruik van de instructies van Sony, als je zeker weet dat je dat programma nooit gebruikt hebt, kan je de eerste keer overslaan, maar kan geen kwaad)
Sony schreef: Gebruik AdwCleaner
Download AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie Download start automatisch: https://toolslib.net/downloads/finish/1/
Het programma starten en op deïnstallatie klikken (hiermee verwijderd u alle oude log bestanden)
Nogmaals:
Download AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie Download start automatisch: https://toolslib.net/downloads/finish/1/
Opmerkingen:
Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
Klik op de knop Scan
Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt
Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
ALS DE LOG GEPLAATST IS START ADWCLEANER OP EN KLIK OP DEÎNSTALLEREN !!
Sony
-
IK heb Ask.com kunnen verwijderen, samen met nog een aantal zoekmachines. Ik heb Google overgehouden. Nu kan ik wél info over Dordrecht krijgen!
Je adviseert AdwCleaner by Xplode te installeren. Ik heb CCleaner al geïnstalleerd. Is dat hetzelfde?
Bedankt voor de hulp!
Je adviseert AdwCleaner by Xplode te installeren. Ik heb CCleaner al geïnstalleerd. Is dat hetzelfde?
Bedankt voor de hulp!
-
Jurcaba - Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22
AdwCleaner is een programmaatje dat veel adware, toolbars, bowser hijackers etc. en andere rommel van de computer kan verwijderen.
Dat is dus niet hetzelfde als CCleaner.
Ondanks dat je Google nu terug hebt als zoekmachine zou ik je toch zeker aanraden om AdwCleaner een keer te laten scannen en het eventueel gevondene laten verwijderen.
Dingen zoals die Ask.com nestelen zich vaak ook op andere plaatsen zonder dat je het weet.
Maak voor alle zekerheid een backup van je bladwijzers in Firefox.
Bladwijzers - alle bladwijzers tonen - importeren en reservekopie maken - reserve kopie maken. Sla dat .json bestandje op een veilige plaats op.
Dat kan je altijd nog van pas komen.
Dat is dus niet hetzelfde als CCleaner.
Ondanks dat je Google nu terug hebt als zoekmachine zou ik je toch zeker aanraden om AdwCleaner een keer te laten scannen en het eventueel gevondene laten verwijderen.
Dingen zoals die Ask.com nestelen zich vaak ook op andere plaatsen zonder dat je het weet.
Maak voor alle zekerheid een backup van je bladwijzers in Firefox.
Bladwijzers - alle bladwijzers tonen - importeren en reservekopie maken - reserve kopie maken. Sla dat .json bestandje op een veilige plaats op.
Dat kan je altijd nog van pas komen.
-
Ga ik zeker doen. Bedankt voor je nuttige informatie!