Wat is de mens ?
-
Fazal
EB schreef:hij nam de schuld der mensen op zich en betaalde de prijs door zijn heilig bloed en wie in hem gelooft , heeft eeuwig leven ! ZO LIEF HAD GOD DE WERELD !
Hoe ...? Welke schuld ...?
En waar is het bewijs dat uw god de wereld lief heeft???
Eerlijk gezegd, ik heb nog weinig gezien van die zgn liefde!
En verder, ik hoef het eeuwig leven niet!
Ik hou van het leven 'NU', en zéker NIET voor wat volgens de bijgelovigen komen zal!
Ik leef 'hier' en 'nu', en al de rest van het zgz hiernamaals, kan mij gestolen worden!
-
Gast
Dat "eeuwig leven" moet je niet letterlijk nemen hoor Fazal.
Alles heeft een begin, een midden, een slot....
Ik zou ook in paniek schieten als ik eraan denk wat "eeuwig leven" letterlijk betekent, mag er gewoon niet aan denken.
Ik zou ook in paniek schieten als ik eraan denk wat "eeuwig leven" letterlijk betekent, mag er gewoon niet aan denken.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
EB schreef:ZO LIEF HAD GOD DE WERELD !
Een voorbeeld van Gods liefde: de Dohrniphora longirostrata is een vliegensoort die er Oud-Testamentische praktijken op nahoudt. De vlieg onthoofdt de insecten waarop ze het gemunt heeft. Daarna zuigt de vlieg het hoofd leeg van het dier.
http://www.scientias.nl/vlieg-ontdekt-d ... onthoofdt/
De sluipwesp kent er ook wat van. Ze legt haar eitjes in een levende mier. De larven eten de mier van binnenuit leeg tot hij dood is. Dan komt de larve uit de mier om zelf een wesp te worden.
God houdt van de wereld. Zoveel is duidelijk.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Geldt die straf ook voor wie appelen heeft gegeten zonder het te weten ? In zo'n moderne taart zijn de vruchten vaak niet meer herkenbaar en om te zondigen moet je, wetens en willens, een daad stellen die duidelijk door de Heer verboden is. Wat mag die god toch tegen appelen hebben gehad ?Reini schreef:Ach Wil,
Dat waren insecten die van een appel hadden gebeten, je weet welke straf daar op staat.
Blijkbaar zijn appelen heilige vruchten, ik ben dan ook verdoemd, want er zit juist een appeltaart in de oven ! En dan nog bio !!!!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ik doe en deed een daad die verboden werd, ik weet van wanten.socrates schreef:Geldt die straf ook voor wie appelen heeft gegeten zonder het te weten ? In zo'n moderne taart zijn de vruchten vaak niet meer herkenbaar en om te zondigen moet je, wetens en willens, een daad stellen die duidelijk door de Heer verboden is. Wat mag die god toch tegen appelen hebben gehad ?Reini schreef:Ach Wil,
Dat waren insecten die van een appel hadden gebeten, je weet welke straf daar op staat.
Blijkbaar zijn appelen heilige vruchten, ik ben dan ook verdoemd, want er zit juist een appeltaart in de oven ! En dan nog bio !!!!
Ik heb ze geschild, kapot gesneden. Doodzonde.
god had waarschijnlijk iets tegen appelen, omdat ze maar onaanzienlijk klein waren, en de mens moest door enten en kruisen ze mooier en beter maken.
Het was een schepping van niets.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Volgens mij was het een vergissing om een appelenboom te kiezen. God had beter gezegd: 'Van die pruimen blijft ge af!' Dat had Adam waarschijnlijk beter onthouden, maar ja, als Adampje dan de pruimen zag hangen, o, als eieren zo groot ....
En de tekst sluit mooi aan bij de bijbelse passage: http://www.dbnl.org/tekst/alph002klei01 ... 1_0023.php
En de tekst sluit mooi aan bij de bijbelse passage: http://www.dbnl.org/tekst/alph002klei01 ... 1_0023.php

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Waar heeft uw schepper eigenlijk voor gezorgd???
Laat het ons maar eens weten ebenhaezer!
Ik ben werkelijk benieuwd!
FAZAL , het ging over de vraag , waar de wijsheid is om al deze problemen op te lossen ( vluchtelingen , enz . ) , welke het gevolg zijn van de botsingen tussen goed en kwaad ; dat goede wat we ons eigen gemaakt hebben , en dat daardoor wel eens over kop kan slaan , daar ging het dus over .
Die oplossing waar de Schepper voor zorgde is zo groots , dat niemand dat ooit kon bedenken ! Hij werkte het zonde probleem weg ( dat gebots tussen goed en kwaad ) , door vergeving te schenken aan alle mensen die zijn verlossingswerk aanvaarden , nl. het Offer van zichzelf , door in onze plaats te sterven voor ónze zonden . Tenminste hij gaf ons die mogelijkheid , want wie in hem gelooft is vrij van schuld en krijgt bovendien al die mooie gaven uit Gal. 5 . cadeau , zodat er vrede op aarde kon komen ! Dàt bewijst zijn grote liefde voor deze wereld , zijn schepping .
Maar de realiteit bewijst dat slechts weinigen dit begrepen hebben , en de meesten liever kiezen voor eigen wijsheid .
En denk er aan Fazal , niemand blijft hier leven , voor iedereen komt eens de laatste dag , het einde van het hier en nu !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
*leah* schreef:Dat "eeuwig leven" moet je niet letterlijk nemen hoor Fazal.
LEAH , heb jij nooit eens iets moois meegemaakt waarvan je later zei : was dat maar niet zo vlug voorbij gegaan ! Zoiets is dat eeuwige leven , als gelovigen na dit leven in de heerlijkheid van Jezus komen , bij hem in het Vaderhuis , waar alles op en top LIEFDE zal zijn !
-
Wil. schreef:EB schreef:ZO LIEF HAD GOD DE WERELD !
Een voorbeeld van Gods liefde: de Dohrniphora longirostrata is een vliegensoort die er Oud-Testamentische praktijken op nahoudt. De vlieg onthoofdt de insecten waarop ze het gemunt heeft. Daarna zuigt de vlieg het hoofd leeg van het dier.
http://www.scientias.nl/vlieg-ontdekt-d ... onthoofdt/
De sluipwesp kent er ook wat van. Ze legt haar eitjes in een levende mier. De larven eten de mier van binnenuit leeg tot hij dood is. Dan komt de larve uit de mier om zelf een wesp te worden.
God houdt van de wereld. Zoveel is duidelijk.
Ja WIL , God houdt van de wereld , dat was zijn bedoeling bij de schepping er van , maar ... , de mensheid faalde in zijn keuzes , en sleurde alles mee , ook het dierenrijk , vandaar al die nare dingen !
Maar zo was het oorspronkelijk niet , maar dat wil jij niet weten , dat is duidelijk !
-
Reini schreef:Ach Wil,
REINI , om te beginnen , WAAR staat in de bijbel dat Eva een APPEL plukte ?
Dat staat er niet , dat hebben de mensen er van gemaakt ! Het gaat over een boom in het midden van de hof , met VRUCHTEN waarvan ze niet mochten eten ( Gen. 2 : 17 ) .
De reden ervan was , hun gehoorzaamheid te leren ! Zonder die boom , of liever dat verbod , zouden ze eenvoudig robotten geweest zijn , ze mochten alles doen en laten .
Maar God wilde mensen die zelf konden kiezen en keuzes maken , daarom kregen we een wil en verstand . Ook dat getuigt van grote wijsheid en hulp voor de ontwikkeling van de mensheid !
-
Dit is toch heel kort door de bocht! Wil schijnt te zijn vergeten dat het Eva was die niet van appels kon blijven. En wat die pruimen betreft; er was toen nog geen vader die hem het plukken had kunnen verbieden zoals Jantje's vader dat hier ooit deed.Wil. schreef:Volgens mij was het een vergissing om een appelenboom te kiezen. God had beter gezegd: 'Van die pruimen blijft ge af!' Dat had Adam waarschijnlijk beter onthouden, maar ja, als Adampje dan de pruimen zag hangen, o, als eieren zo groot ....
-
Doet me denken aan die anekdote over een goedmenende vader die zijn peuter wilde leren dat vuur gevaarlijk is; Hij nam het kind bij de hand en duwde zijn vingertjes op de gloeiend hete kachel. Dat kind heeft leren gehoorzamen ! Zonder die les had dat kind nooit geleerd hoe gevaarlijk sommige dingen zijn, dat men kan kiezen om het gevaar te mijden en dat men beter altijd kan gehoorzamen aan zijn vader.ebenhaezer schreef:Reini schreef:Ach Wil,
REINI , om te beginnen , WAAR staat in de bijbel dat Eva een APPEL plukte ?
Dat staat er niet , dat hebben de mensen er van gemaakt ! Het gaat over een boom in het midden van de hof , met VRUCHTEN waarvan ze niet mochten eten ( Gen. 2 : 17 ) .
De reden ervan was , hun gehoorzaamheid te leren ! Zonder die boom , of liever dat verbod , zouden ze eenvoudig robotten geweest zijn , ze mochten alles doen en laten .
Maar God wilde mensen die zelf konden kiezen en keuzes maken , daarom kregen we een wil en verstand . Ook dat getuigt van grote wijsheid en hulp voor de ontwikkeling van de mensheid !