Wat is de mens ?
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Daar er hier duidelijk niet ernstig over Religie en de Bijbel kan gesproken worden , en ik niet zinnens ben om nog langer Gods Woord te grabbel te gooien , zoek ik dan maar liever andere forums op waar Religie nog ernstig wordt genomen en er nog geestelijk opgebouwd kan worden , en eindig ik hier met de mooiste en belangrijkste tekst uit de Bijbel : Joh. 3 : 16 .
" WANT ALZO LIEF HEEFT GOD DE WERELD GEHAD , DAT HIJ ZIJN ENIG GEBOREN ZOON GEGEVEN HEEFT , OPDAT IEDER DIE IN HEM GELOOFT , NIET VERLOREN GAAT MAAR EEUWIG LEVEN HEEFT . " .
Het hele OT. wijst op deze gebeurtenis , dat in het NT. vervuld wordt !
Ik sluit deze topic niet , keuvel dus maar rustig verder , zodat iedere lezer kan zien WAT DE MENS werkelijk IS .
En waarom geestelijke dingen niet begrepen worden , kun je lezen in 1 Cor. 1 : 21 :
" Want omdat , in de wijsheid van God , de wereld door haar wijsheid , God niet heeft leren kennen , heeft het God behaagd door de ' dwaasheid ' van de prediking , gezegent te maken hen die geloven . "
En Cor. 2 : 14 :
" Maar de natuurlijke mens , neemt de dingen van de Geest van God niet aan , want ze zijn dwaasheid voor hem ; hij kan ze ook niet leren kennen , omdat ze geestelijk beoordeeld worden . " .
Vaarwel lieve vrienden , bedankt voor de kennismaking , jullie Ebenhaezer .
Nog een paar goeie aanraders :
BOEK : " Wat je zeker moet weten over DE ISIS CRISIS , van Charles Dyer & Mark Tobey . " , want er is nog zoveel wat we niet weten over IS .
DVD : " WEET - ACHILLESHIEL van evolutie , 8 fatale zwakheden van de evolutietheorie , blootgelegd door 15 wetenschappers . " .
" WANT ALZO LIEF HEEFT GOD DE WERELD GEHAD , DAT HIJ ZIJN ENIG GEBOREN ZOON GEGEVEN HEEFT , OPDAT IEDER DIE IN HEM GELOOFT , NIET VERLOREN GAAT MAAR EEUWIG LEVEN HEEFT . " .
Het hele OT. wijst op deze gebeurtenis , dat in het NT. vervuld wordt !
Ik sluit deze topic niet , keuvel dus maar rustig verder , zodat iedere lezer kan zien WAT DE MENS werkelijk IS .
En waarom geestelijke dingen niet begrepen worden , kun je lezen in 1 Cor. 1 : 21 :
" Want omdat , in de wijsheid van God , de wereld door haar wijsheid , God niet heeft leren kennen , heeft het God behaagd door de ' dwaasheid ' van de prediking , gezegent te maken hen die geloven . "
En Cor. 2 : 14 :
" Maar de natuurlijke mens , neemt de dingen van de Geest van God niet aan , want ze zijn dwaasheid voor hem ; hij kan ze ook niet leren kennen , omdat ze geestelijk beoordeeld worden . " .
Vaarwel lieve vrienden , bedankt voor de kennismaking , jullie Ebenhaezer .
Nog een paar goeie aanraders :
BOEK : " Wat je zeker moet weten over DE ISIS CRISIS , van Charles Dyer & Mark Tobey . " , want er is nog zoveel wat we niet weten over IS .
DVD : " WEET - ACHILLESHIEL van evolutie , 8 fatale zwakheden van de evolutietheorie , blootgelegd door 15 wetenschappers . " .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
'Verweesd' is misschien wel het juiste woord, er is nog ruimte genoeg om erachter te komen.socrates schreef:Wij blijven wat verweesd achter, nu gaan we immers nooit te weten komen WAT de mens is.
Sir Arthur Eddington zei: “Materie - en daarom ook de mens als tijdruimtelijke manifestatie - is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte. Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen.
http://www.peterrussell.com/index2.php
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Jezus Christus , hij die de énige ware God gebleken is .
" Zelfs sceptici en ongelovigen , hebben Jezus de meest invloedrijke persoon uit de historie genoemd .
Van de miljarden mensen die ooit geleefd hebben , steekt één met kop en schouders boven de rest uit , wat invloed betreft .
Omwille van hem zijn meer scholen , universiteiten , ziekenhuizen en weeshuizen gesticht , dan omwille van wie dan ook .
Dankzij hem en zijn invloed werd meer kunst gemaakt , meer muziek geschreven , en werden meer humanitaire daden verricht dan dankzij iemand anders ooit .
Grote internationale encyclopedieën wijden er twintigduizend woorden aan , om hem en zijn invloed op de wereld te beschrijven .
Zelfs onze jaartelling is gebaseerd op zijn geboorte .
En dat alles heeft hij bereikt in een openbare bediening die slechts drieënhalf jaar duurde ! "
( Uit " De Laatste Bazuin " , van Tim Lahaye & Jerry B. Jenkins )
Nog twijfel mogelijk ? en nu vieren we alweer zijn 2016 de Verjaardag .
Daarom dit mooie gedichtje .
VREDE .
Echte vrede ontstaat vanbinnen ,
echte vrede begint in je hart ,
alle onrecht die wordt geboren ,
wordt in het brein van een mens bedacht ;
De vrijheid die we hebben gekregen ,
te kiezen tussen goed en kwaad ,
wordt misbruikt op grove wijze ,
liefde wordt omgezet in haat .
Wat is er mooier dan een baby ,
onschuldig , klein , van geen kwaad bewust ,
als wij weer worden als de kinderen ,
komt vrede in ons hart terug .
Dan kunnen wij toch kerstfeest vieren ,
ondanks leed en pijn elkaar aangedaan ,
als wij ons buigen voor kindje Jezus ,
daalt vrede neer in ons bestaan .
(C.v d Hoeven . www.myplaceofpeace.com )
Nog heel prettige Feestdagen , en nieuwe moed om deze 2016 tegemoet te gaan , in een steeds woeliger wordende wereld .
" Zelfs sceptici en ongelovigen , hebben Jezus de meest invloedrijke persoon uit de historie genoemd .
Van de miljarden mensen die ooit geleefd hebben , steekt één met kop en schouders boven de rest uit , wat invloed betreft .
Omwille van hem zijn meer scholen , universiteiten , ziekenhuizen en weeshuizen gesticht , dan omwille van wie dan ook .
Dankzij hem en zijn invloed werd meer kunst gemaakt , meer muziek geschreven , en werden meer humanitaire daden verricht dan dankzij iemand anders ooit .
Grote internationale encyclopedieën wijden er twintigduizend woorden aan , om hem en zijn invloed op de wereld te beschrijven .
Zelfs onze jaartelling is gebaseerd op zijn geboorte .
En dat alles heeft hij bereikt in een openbare bediening die slechts drieënhalf jaar duurde ! "
( Uit " De Laatste Bazuin " , van Tim Lahaye & Jerry B. Jenkins )
Nog twijfel mogelijk ? en nu vieren we alweer zijn 2016 de Verjaardag .
Daarom dit mooie gedichtje .
VREDE .
Echte vrede ontstaat vanbinnen ,
echte vrede begint in je hart ,
alle onrecht die wordt geboren ,
wordt in het brein van een mens bedacht ;
De vrijheid die we hebben gekregen ,
te kiezen tussen goed en kwaad ,
wordt misbruikt op grove wijze ,
liefde wordt omgezet in haat .
als wij weer worden als de kinderen ,
komt vrede in ons hart terug .
Dan kunnen wij toch kerstfeest vieren ,
ondanks leed en pijn elkaar aangedaan ,
als wij ons buigen voor kindje Jezus ,
daalt vrede neer in ons bestaan .
(C.v d Hoeven . www.myplaceofpeace.com )
Nog heel prettige Feestdagen , en nieuwe moed om deze 2016 tegemoet te gaan , in een steeds woeliger wordende wereld .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Gast
Aan u ook de beste wensen voor 2016 mevrouw Ebenhaezer en een vredevol kerstfeest.
Vooral deze zinnen raken mij
want ik schreef net een reactie op de topic over kindermisbruik. Wij moeten volgens mij niet terug als kinderen worden, want dan zijn we terug kinds, we moeten onze kinderen beschermen en allen beschermen die zich niet kunnen verdedigen.
want ik schreef net een reactie op de topic over kindermisbruik. Wij moeten volgens mij niet terug als kinderen worden, want dan zijn we terug kinds, we moeten onze kinderen beschermen en allen beschermen die zich niet kunnen verdedigen.
-
Gast
Inderdaad Reini, alleen innerlijk mooie mensen kunnen echt mooi zijn.
Ik vind rimpeltjes wel schattig, maar zelf kweek ik er ook nog geen.
Prettige feestdagen voor jou.
Ik vind rimpeltjes wel schattig, maar zelf kweek ik er ook nog geen.
Prettige feestdagen voor jou.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Het brein van het kind werd nog niet geprogrammeerd volgens de gangbare 'Westerse' ideologie zoals dat voor een meerderheid van volwassenen geldt. Het terug 'kinds' worden is om dat te doorzien en hierdoor getuige te worden van een haast ongeloofwaardig sociaal drama, iets dat we onze kinderen willen besparen maar nu net door 'volwassenen' tegengewerkt wordt.*leah* schreef:Aan u ook de beste wensen voor 2016 mevrouw Ebenhaezer en een vredevol kerstfeest.
In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons.
http://www.bol.com/nl/p/de-donkere-nach ... 002095437/
-
Gast
Niet alle mensen over dezelfde kam scheren YYZ!
Ik ben niet boos, niet gedeprimeerd, vind mijn eenvoudig leven best leuk.
Indien jij wel last van de genoemde symptomen, dan wens ik u veel beterschap toe.
Ik ben niet boos, niet gedeprimeerd, vind mijn eenvoudig leven best leuk.
Indien jij wel last van de genoemde symptomen, dan wens ik u veel beterschap toe.