Popups
-
Haatee - Lid geworden op: 24 jan 2012, 16:11
Proefversie is stopgezet. Malwarebytes Anti-Malware (gratis) OK. Scan naar roots: daar had ik het vinkje gezet.
Het scherm Detectie en bescherming: de 2 instellingen "behandel detecties als malware" waren ook te zien. (Ik weet dat omdat ik een print had gemaakt).
Het scherm Detectie en bescherming: de 2 instellingen "behandel detecties als malware" waren ook te zien. (Ik weet dat omdat ik een print had gemaakt).
Groetjes
Haatee
Windows 7 /Service Pack 1 / Outlook 2010 en Thunderbird / McAfee / I.E. 11 / Desktop/2,00GB RAM/Telenet
Haatee
Windows 7 /Service Pack 1 / Outlook 2010 en Thunderbird / McAfee / I.E. 11 / Desktop/2,00GB RAM/Telenet
-
Jurcaba - Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22
Prima.
Dan gaan we toch weer een scan doen met Malwarebytes nu.
Open Malwarebytes en klik op 'Nu bijwerken'.
Als dat gedaan is klik je gewoon in het openingsscherm op 'Scan nu'.
Laat dat rustig zijn gang gaan. Als die klaar is en nog iets gevonden heeft alles laten verwijderen wat (normaal gebeurt dat automatisch al) geselecteerd is. 'Verwijder geselecteerde' staat er dan.
Soortgelijk voorbeeld (van iets oudere versie maar is gelijk gebleven):

Dan zou je dit moeten krijgen:
Soortgelijk voorbeeld:

Klik daar op 'Ja' en computer wordt opnieuw opgestart.
Als computer opnieuw is opgestart open je Malwarebytes weer en probeer het bovenste 'scanlogboek' (dat van de scan die je net hebt uitgevoerd dus) te plaatsen zoals je eerder hebt gedaan.
Als er iets niet lukt of je krijgt iets anders te zien, laat het maar weten, als het kan met een schermafbeelding.
Is die Search&Destroy wat je in openingspost noemt gratis versie en gebruik je die alleen om te scannen af en toe?
Dan gaan we toch weer een scan doen met Malwarebytes nu.
Open Malwarebytes en klik op 'Nu bijwerken'.
Als dat gedaan is klik je gewoon in het openingsscherm op 'Scan nu'.
Laat dat rustig zijn gang gaan. Als die klaar is en nog iets gevonden heeft alles laten verwijderen wat (normaal gebeurt dat automatisch al) geselecteerd is. 'Verwijder geselecteerde' staat er dan.
Soortgelijk voorbeeld (van iets oudere versie maar is gelijk gebleven):
Dan zou je dit moeten krijgen:
Soortgelijk voorbeeld:
Klik daar op 'Ja' en computer wordt opnieuw opgestart.
Als computer opnieuw is opgestart open je Malwarebytes weer en probeer het bovenste 'scanlogboek' (dat van de scan die je net hebt uitgevoerd dus) te plaatsen zoals je eerder hebt gedaan.
Als er iets niet lukt of je krijgt iets anders te zien, laat het maar weten, als het kan met een schermafbeelding.
Is die Search&Destroy wat je in openingspost noemt gratis versie en gebruik je die alleen om te scannen af en toe?
-
Na gescand te hebben met Malwarebytes krijg ik als resultaat: Geïndentificeerde bedreigingen: 0 . Na op voltooien geklikt te hebben krijg ik dus terug het venster met de vraag Scan nu.
Spybot Search and destroy is de gratis versie en gebruik ik uitzonderlijk.
Terloops gezegd, ook al werd enkele dagen geleden een Trojan verwijderd, in tegenstelling tot wat ik vroeger schreef, toch blijf ik popups krijgen. Heb de indruk dat er nog maar weinig veranderd is. Voor wat het waard is, ik krijg ook gesproken reclame, dus zonder beeld.
Spybot Search and destroy is de gratis versie en gebruik ik uitzonderlijk.
Terloops gezegd, ook al werd enkele dagen geleden een Trojan verwijderd, in tegenstelling tot wat ik vroeger schreef, toch blijf ik popups krijgen. Heb de indruk dat er nog maar weinig veranderd is. Voor wat het waard is, ik krijg ook gesproken reclame, dus zonder beeld.
Groetjes
Haatee
Haatee
-
Geen bedreigingen gevonden is toch al een verbetering met die honderden die eerst gevonden waren, dus er is wel degelijk wat veranderd.
AdwCleaner in veilige modus laten scannen en verwijderen nog.
Ook graag het logje van die laatste scan als het kan.
Beste is eerst AdwCleaner in normale modus te starten en 'deïnstalleren' klikken. Nieuwe versie ophalen hier
https://toolslib.net/downloads/finish/1/
en die in veilige modus gebruiken dus.
Dat 'zoeken' in Start plaatsen;
staat hier uitgelegd
Of kan ook anders:
Druk op de Windows toets op je toetsenbord + R.
Klein schermpje opent:
Intypen in dat vakje:
msconfig
Dan verder gaan zoals beschreven
AdwCleaner in veilige modus laten scannen en verwijderen nog.
Ook graag het logje van die laatste scan als het kan.
Beste is eerst AdwCleaner in normale modus te starten en 'deïnstalleren' klikken. Nieuwe versie ophalen hier
https://toolslib.net/downloads/finish/1/
en die in veilige modus gebruiken dus.
Dat 'zoeken' in Start plaatsen;
staat hier uitgelegd
Of kan ook anders:
Druk op de Windows toets op je toetsenbord + R.
Klein schermpje opent:
Intypen in dat vakje:
msconfig
Dan verder gaan zoals beschreven
Windows 7
Methode 1:
Ga naar Start en in het venster "Zoekopdracht intikken", typ je dit: msconfig
vanaf hier dus verder gaan
Druk op Enter.
Bevestig de melding die je kijgt van Gebruikersaccountbeheer, door op "Doorgaan" te klikken.
Kies het tabblad Computer Opstarten.
Bij Opstartopties plaatst je een vinkje bij "Opstarten in veilige modus".
Zorg dat Minimaal geselecteerd is.
Klik op Toepassen en dan op OK.
Om terug te starten in normale windowsmodus, haal je in veilige modus het vinkje weer weg bij "Opstarten in veilige modus".
Methode 2:
Start de computer opnieuw.
Tijdens het opstarten hou je de F8-toets ingedrukt tot het opstartmenu verschijnt.
In dit menu kies je de optie "Veilige modus".
Note: (De F8-methode is alleen van toepassing als Windows 7 het enige besturingssysteem is op de computer.)
-
Configuratiescherm-Alle configuratieschermonderdelen-Programma's en onderdelen. ( AdwCleaner is nieuw opgeslagen maar staat niet in de lijst!)
Windows-onderdelen in-of uitschakelen. Windows Search staat aangevinkt.
Windowtoetst + r ...intypen msconfig. Wanneer ik ok klik krijg ik systeemconfiguratie. Algemeen-computer opstarten-services-opstarten-hulpprogramma's. Opstartmethode selecteren. Normaal opstarten staat daar aangeklikt (niks van "veilige modus". ???
Ga naar start ... die START vind ik nog altijd niet.
Windows-onderdelen in-of uitschakelen. Windows Search staat aangevinkt.
Windowtoetst + r ...intypen msconfig. Wanneer ik ok klik krijg ik systeemconfiguratie. Algemeen-computer opstarten-services-opstarten-hulpprogramma's. Opstartmethode selecteren. Normaal opstarten staat daar aangeklikt (niks van "veilige modus". ???
Ga naar start ... die START vind ik nog altijd niet.
Groetjes
Haatee
Haatee
-
Daar staat die niet tussen. Wordt immers niet geïnstalleerd als zodanig.Configuratiescherm-Alle configuratieschermonderdelen-Programma's en onderdelen. ( AdwCleaner is nieuw opgeslagen maar staat niet in de lijst!)
Ik weet niet waar jij die hebt opgeslagen na downloaden.
Map downloads wellicht?
Je zit goed als je dat ziet, maar je heb een stap gemist die toch echt in de uitleg staat namelijkWindowtoetst + r ...intypen msconfig. Wanneer ik ok klik krijg ik systeemconfiguratie. Algemeen-computer opstarten-services-opstarten-hulpprogramma's. Opstartmethode selecteren. Normaal opstarten staat daar aangeklikt (niks van "veilige modus". ???
1. Kies het tabblad Computer Opstarten.
2. Bij Opstartopties plaatst je een vinkje bij "Opstarten in veilige modus".
3. Klik op Toepassen
4. en dan op OK.
(Ja afbeelding is van Windows 10, maar ziet er hetzelfde uit in Windows 7)
-
Helaas kan ik niet op toepassen klikken. Dat staat "wit" dus geen reactie.
(Daar bestaat een term voor maar die ken ik niet meer).
Sla ik dat over en klik ik op OK dan gebeurt er niets (of ik heb niet lang genoeg gewacht?)
(Daar bestaat een term voor maar die ken ik niet meer).
Sla ik dat over en klik ik op OK dan gebeurt er niets (of ik heb niet lang genoeg gewacht?)
Groetjes
Haatee
Haatee
-
Ook alles gedaan zoals het er staat?
Alle stappen dus, niet alleen die wat in het rood staat in dat bericht, dat was alleen om te benadrukken wat je de vorige keer niet gedaan had en daardoor de rest niet kon vinden.
Volgorde nog speciaal met nummers aangegeven corresponderend met de nummers op de afbeelding.
Als ik niet doe wat er toch duidelijk staat kan ik ook niet op Toepassen klikken.

Alle stappen dus, niet alleen die wat in het rood staat in dat bericht, dat was alleen om te benadrukken wat je de vorige keer niet gedaan had en daardoor de rest niet kon vinden.
Volgorde nog speciaal met nummers aangegeven corresponderend met de nummers op de afbeelding.
Jurcaba schreef:1. Kies het tabblad Computer Opstarten.
2. Bij Opstartopties plaatst je een vinkje bij "Opstarten in veilige modus".
3. Klik op Toepassen
4. en dan op OK.
Als ik niet doe wat er toch duidelijk staat kan ik ook niet op Toepassen klikken.
-
Neen, ik heb het niet opgegeven maar was er enkele dagen tussenuit.
Opstarten in veilige modus (4 hoeken) is OK. Minimaal is OK. maar hoe moet het dan verder? AdwCleaner opnieuw in normale modus installeren?
Iets anders: in de taakbalk, onderaan rechts zag ik een logo van Haali Media Splitter (nooit eerder gezien). Moet ik mij zorgen maken?
Opstarten in veilige modus (4 hoeken) is OK. Minimaal is OK. maar hoe moet het dan verder? AdwCleaner opnieuw in normale modus installeren?
Iets anders: in de taakbalk, onderaan rechts zag ik een logo van Haali Media Splitter (nooit eerder gezien). Moet ik mij zorgen maken?
Groetjes
Haatee
Haatee
-
AdwCleaner staat nu in Downloads, maar wanneer ik in veilige modus start kan ik niet aan mijn Downloads! Heeft u een voorstel?
Malwarebytes: Bij het starten krijg ik altijd automatisch het venster met de vraag Scan nu. Hoe kan ik dat vermijden?
Haali Media Splitter (zie mijn vorig bericht).
Malwarebytes: Bij het starten krijg ik altijd automatisch het venster met de vraag Scan nu. Hoe kan ik dat vermijden?
Haali Media Splitter (zie mijn vorig bericht).
Groetjes
Haatee
Haatee
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
@hatee
--Download AdwCleaner naar je Bureaublad ipv naar Downloads.

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... adwcleaner
--Dat MBAM met een dergelijk scherm opstart is normaal.

--Download AdwCleaner naar je Bureaublad ipv naar Downloads.
--Dat MBAM met een dergelijk scherm opstart is normaal.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
AdwCleaner uit downloads verwijderd en opnieuw gedownload. Staat nu op bureablad en in de taakbalk. Wil ik uitvoeren dan krijg ik "Kan de uitgever niet bevestigen. Weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren? Dit bestand bevat geen geldige digitale handtekening die de uitgever ervan bevestigt". (Heb gedownload https://toolslib.net/downoads/finish/1/ .)
Behalve dat ik in de veilige modus geen internet meer heb (beschouw dit als normal) zegt een belangrijk bericht (vlaggetje in taakbalk): De Windows Security Center-Service inschakelen (Belangrijk). ???
MBAM "is normaal bij opstart van MBAM" maar is het ook normal dat ik dit venster krijg zonder dat ik MBAM opstart?
Behalve dat ik in de veilige modus geen internet meer heb (beschouw dit als normal) zegt een belangrijk bericht (vlaggetje in taakbalk): De Windows Security Center-Service inschakelen (Belangrijk). ???
MBAM "is normaal bij opstart van MBAM" maar is het ook normal dat ik dit venster krijg zonder dat ik MBAM opstart?
Groetjes
Haatee
Haatee
-
@Hatee
--AdwCleaner
Download dit progje maar, het kan helemaal geen kwaad.
Oudere versies van de browser IE reageren soms nogal vreemd. Ook dergelijke berichten kan je lezen.

--In veilige modus kan je wél kiezen voor netwerk.

--MBAM die zich ongevraagd toont is méér dan vreemd.
Controleer eens het volgende ?
Klik op START - typ beneden in het vakje :
windows update
en druk ENTER.
Klik bovenaan in de lijst op Windows Update.
Als er updates worden aangeboden, installeer ze dan.
- Controleer ook eens in Internet Explorer.
Klik in de menubalk op HELP en klik op Over Internet Explorer.
Krijg je hetzelfde venster te zien als hieronder ?

--AdwCleaner
Download dit progje maar, het kan helemaal geen kwaad.
Oudere versies van de browser IE reageren soms nogal vreemd. Ook dergelijke berichten kan je lezen.
--In veilige modus kan je wél kiezen voor netwerk.
--MBAM die zich ongevraagd toont is méér dan vreemd.
Controleer eens het volgende ?
Klik op START - typ beneden in het vakje :
windows update
en druk ENTER.
Klik bovenaan in de lijst op Windows Update.
Als er updates worden aangeboden, installeer ze dan.
- Controleer ook eens in Internet Explorer.
Klik in de menubalk op HELP en klik op Over Internet Explorer.
Krijg je hetzelfde venster te zien als hieronder ?
-
Bij AdwCleaner Scan aangeklikt. Krijg: Wacht op actie. Deselecteer alle items die je wilt behouden.
Acties
Scannen (was dus aangeklikt) Verwijderen Logbestand Deïnstalleren
Resultaten
Services Mappen Bestanden DLL Snelkoppelingen Geplande taken Register Firefox Chrome N.
Welke items deselecteer ik?
Windows updates zijn nu gedownload.
Over Internet Explorer: ik krijg 100% hetzelfde venster (Nieuwe versies automatisch installeren is dus ook aangevinkt.)
Acties
Scannen (was dus aangeklikt) Verwijderen Logbestand Deïnstalleren
Resultaten
Services Mappen Bestanden DLL Snelkoppelingen Geplande taken Register Firefox Chrome N.
Welke items deselecteer ik?
Windows updates zijn nu gedownload.
Over Internet Explorer: ik krijg 100% hetzelfde venster (Nieuwe versies automatisch installeren is dus ook aangevinkt.)
Groetjes
Haatee
Haatee
-
@Hatee
--Als AdwCleaner gedaan heeft met scannen, klik dan aub op VERWIJDEREN.
Niets te selecteren of wat dan ook, enkel klikken op Verwijderen.
Ik plaats hieronder nog eens de handleiding :
--Je weet niet hoeveel updates er moesten geïnstalleerd worden ?
--Ga opnieuw naar Win Updates - klik in de linker kolom op :
NAAR UPDATES ZOEKEN.
Als er updates worden aangeboden, installeer die dan.

--Als AdwCleaner gedaan heeft met scannen, klik dan aub op VERWIJDEREN.
Niets te selecteren of wat dan ook, enkel klikken op Verwijderen.
Ik plaats hieronder nog eens de handleiding :
--Je weet niet hoeveel updates er moesten geïnstalleerd worden ?
--Ga opnieuw naar Win Updates - klik in de linker kolom op :
NAAR UPDATES ZOEKEN.
Als er updates worden aangeboden, installeer die dan.