Hoorapparaat
-
Toby - Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Ik vraag me wel eens af hoe het voelt in de praktijk om een of twee hoorapparaten te dragen. Hoor je dan de geluiden rondom u zoals ze zijn of worden die geluiden vervormd weergegeven in in het oor ?
Iemand zei me ooit dat ik moest uitkijken en eerst uittesten aangezien de meeste hoorapparaten een "bijkomende ondertoon" - zeg maar een ruis/fluittoon - weergeven.
Is dat correct ?
Iemand zei me ooit dat ik moest uitkijken en eerst uittesten aangezien de meeste hoorapparaten een "bijkomende ondertoon" - zeg maar een ruis/fluittoon - weergeven.
Is dat correct ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
pomponneke - Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
ik heb al bijna drie jaar twee hoorapparaten aangekocht bij hans andersen via oorarts. Ik heb ze 2 maanden op proef gekregen. In het begin is het een beetje raar maar dat gaat over. Het zijn hoorapparaten met drie standen, n.l voor tv, theater of in publiek praten. Ik krijg geen geruis of pieptoon, enkel als de batterijtjes bijna op zijn een pieptoon.
Het geluid is zuiver zonder echo of achtergronden Ga eens naar een hans andersen winkel, die doen een hoortest (gratis) en u krijgt ze op proef mee
Het geluid is zuiver zonder echo of achtergronden Ga eens naar een hans andersen winkel, die doen een hoortest (gratis) en u krijgt ze op proef mee
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Gelijk welke hoorapparaten keten doet dit ook, maar je gaat toch best bij iemand dicht in jouw buurt, het eventuele prijsverschil zal je eventueel later verloren zijn bij eventuele problemenpomponneke schreef:... Ga eens naar een hans andersen winkel, die doen een hoortest (gratis) en u krijgt ze op proef mee
Een goede raad, laat je vooral niet "overpraten", jij bent de klant, en ben je er niet tevreden over, en vertrouw zeker niet dat het later wel zal beteren.
Zoals Ponponneke daar zegt, het is wel wennen, ik ben hoorapparaten drager sinds meer dan 5 jaar, maar je moogt er vooral geen wonderen van verwachten, als het audiogram aangeeft dat je geen geluiden met een frequentie hoger dan 4.000 Hertz kunt horen, dan zal dat ook met geen enkel apparaat mogelijk worden, wat wel kan, is als je bepaalde frequenties minder goed kan horen (maar dus nog kunt horen) deze frequenties versterken
Hierna mijn audiogram, er is dus duidelijk een verschil tussen mijn linker en mijn rechter oor, maar alles wat daar onder de 120dB ligt, kan ik niet meer horen, zelfs niet met het beste of duurste hoorapparaat, het is zoals iemand die bepaalde kleuren niet meer kan zien, een bril zal hier ook geen oplossing brengen.

Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
JAGUAR - Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Dat is heel juist wat Danny schrijft ook bij mij is niet alles mogelijk door het verschil in beide oren:

maar het helpt wel heel veel , de mijn zijn van laperre en heb wel zeker 5 maanden proef gekregen en de service achteraf is ook dik oké. en ook dit :
... Ga eens naar een hans andersen winkel, die doen een hoortest (gratis) en u krijgt ze op proef mee moet je mee opletten als je te ver van een HansAnders winkel woont waar ze Hoorapparaat Tests enz. doen want je moet toch verschillende keren er naar toe voor de aanpassingen enz.
Zoals bij mij ik woon in t' uiterste westen aan zee en de dichtsbijzijnde die de tests doet is in Brugge dat is zo'n +/- 55km. en als ge daar dan bijv. 2 maal per week naar toe moet gaan dan kies ik wel voor één die dichter is.
grt-jag.
maar het helpt wel heel veel , de mijn zijn van laperre en heb wel zeker 5 maanden proef gekregen en de service achteraf is ook dik oké. en ook dit :
... Ga eens naar een hans andersen winkel, die doen een hoortest (gratis) en u krijgt ze op proef mee moet je mee opletten als je te ver van een HansAnders winkel woont waar ze Hoorapparaat Tests enz. doen want je moet toch verschillende keren er naar toe voor de aanpassingen enz.
Zoals bij mij ik woon in t' uiterste westen aan zee en de dichtsbijzijnde die de tests doet is in Brugge dat is zo'n +/- 55km. en als ge daar dan bijv. 2 maal per week naar toe moet gaan dan kies ik wel voor één die dichter is.
grt-jag.
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.
-
Toby - Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Allemaal bedankt voor de info. 
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
missy01 - Lid geworden op: 08 nov 2015, 15:13
Ik ben al slechthorend van geboorte maar heb schijnbaar een rare uitval,dus heb pas sinds 10jaar hoortoestellen ,mijn verlies is rechts72% en links55% de eerste hoortoestellen die ik had die waren zacht uitgedrukt retro lol.Nu zit ik ondertssn al aan mijn derde toestellen en ben zeeeeer tevreden had nooit gedacht dat ik nog zo goed zou kunnen verstaan.Mijn toestellen komen van bij specsavers in valkenswaard de audicien(dennis dove is zijn naam) daar is een zeer bekwame man die goed luistert naar je met je naar buiten gaat zodat je kan ondervinden hoe het is te horen met je toestellen.Ik vind de klank van mijn toestellen heel normaal klinken en mijn oorsuizen word ook goed onderdrukt dus ben zeer tevreden,mijn toestellen net gekocht kosten samen 2.490€ ,krijg nog wel een 1000€ terug van het ziekenfonds
-
marcelvm - Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10
Marieke
Zij doen wel wonderen niet kunnen lezen zonder bril of auto rijden zonder bril
Een mens dat een leve had zogoed als doof nu gewoon mee kan babbelen
Vraag eens aan hen of het voor hen geen wonder is
Als me iemand 100 jaar terug een oorapperaat had gegeve,het zou voor die man zeker een wonder zijn geloof me maar
Zij doen wel wonderen niet kunnen lezen zonder bril of auto rijden zonder bril
Een mens dat een leve had zogoed als doof nu gewoon mee kan babbelen
Vraag eens aan hen of het voor hen geen wonder is
Als me iemand 100 jaar terug een oorapperaat had gegeve,het zou voor die man zeker een wonder zijn geloof me maar
-
sonny11 - Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:15
Mijn man heeft nu een maand of drie hoorapparaten en is daar van in het begin zeer tevreden over, moest zich niet aanpassen, het ging vanzelf. Hij is het hoorcentrum in sint-lievenspoortstraat in gent geweest, ook eerst op proef waarin we verschillende keren terug moesten om te laten weten hoe je de hoorapparaten verdraagt, of ze moeten aangepast worden enz. je krijgt er heel veel batterijen gratis bij, in het begin enkele pakjes en op het eind dat je naar daar gaat krijg je nog eens een ganse doos van 60 batterijen en drie bons om nog eens om drie dozen te komen gratis, je krijgt ook gerief mee om je hoorapparaten te kuisen en reserve filters om te vervangen.
In sint-lievenspoortstraat is het niet commercieel en maken ze meer tijd voor je vrij, krijgt er veel meer uitleg. Je krijgt de rekening maar thuis gestuurd als je zegt dat alles goed is, dan zijn er al een paar maanden voorbij en nadat de ziekenkas de goedkeuring gegeven heeft, waarvan je een brief thuis krijgt, voor terugbetaling.
Mijn man die er heel twijfelachtig over stond, over hoorapparaten is er heel tevreden mee dat hij ze heeft en je ziet ze zelf niet meer zitten, waar hij nog het meeste bang voor was.
grtjs,
In sint-lievenspoortstraat is het niet commercieel en maken ze meer tijd voor je vrij, krijgt er veel meer uitleg. Je krijgt de rekening maar thuis gestuurd als je zegt dat alles goed is, dan zijn er al een paar maanden voorbij en nadat de ziekenkas de goedkeuring gegeven heeft, waarvan je een brief thuis krijgt, voor terugbetaling.
Mijn man die er heel twijfelachtig over stond, over hoorapparaten is er heel tevreden mee dat hij ze heeft en je ziet ze zelf niet meer zitten, waar hij nog het meeste bang voor was.
grtjs,
geef nooit op, er is altijd iemand die je nodig heeft
-
romia - Lid geworden op: 11 feb 2006, 12:44
ik heb een hoorprobleem ( verstaanprobleem ) als ik in een groep mensen sta dan versta ik er helemaal niets van , tenzij er iemand die dicht bij me staat en naar mij gericht is die versta ik dan wel , schijnbaar hebben meerdere mensen dit probleem , heb al van een paar mensen gehoord die met dat zelfde probleem zaten dat zij een hooraparaat aanschaften maar het niet meer gebruiken daar het het probleem niet oplost , iemand daar ervaring mee ?
groetjes Romia
HP Pavilion dv8 Notebook pc
Processor : Intel(R)Core(TM)i5 CPU M450 @ 2.40GHz 2.40GHz RAM 4,00 GB 64 bits
HP Pavilion dv8 Notebook pc
Processor : Intel(R)Core(TM)i5 CPU M450 @ 2.40GHz 2.40GHz RAM 4,00 GB 64 bits