Boven de tachtig , een andere generatie
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Want wat is nu een koninklijke hofhouding zonder een (hof)-nar
Terwijl deze nar dan ook nog een narcist blijkt te zijn.
sw
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Silver Wolf schreef:De "Lorre" blijft een onontbeerlijke figurant in ons best betaalde cultureel erfgoed.
Want wat is nu een koninklijke hofhouding zonder een (hof)-nar![]()
Terwijl deze nar dan ook nog een narcist blijkt te zijn.
sw
Beste Silver Wolf,
Het woord narcist , is hier zeker terecht , ben het met u eens
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Voor mij geen vrijdag de dertiende meer , het nummer 13 , is blijkbaar , ook een préferé nummer voor vernietigers van onze cultuur , het zal van voorbijgaande aard zijn , als alle volkeren zich zullen verenigen tot een aanvaardbare eenheid.
Hopelijk zal dit ook niet leiden , tot bijna vernietiging van volkeren van goede wil , oog om oog tand om tand , liefst niet, wel oplossingen , die liefst aanleunen aan de nieuwe diplomatie van de toekomst , wat dat eigelijk is , weet katana ook zo goed , de tijd zal raad brengen.
Dit is mijn boodschap een oude senior
PS Misschien een onzinnige boodschap , waar weinige een boodschap zullen aanhebben , weet dat katana vroeger wel wat anders was , maar ouder worden is misschien wijzer worden, een lachertje VOOR universteits proffesoren , die nooit een kijk zullen nemen in katana's hoekje , welgsteld en ver van de wrede wereld

Hopelijk zal dit ook niet leiden , tot bijna vernietiging van volkeren van goede wil , oog om oog tand om tand , liefst niet, wel oplossingen , die liefst aanleunen aan de nieuwe diplomatie van de toekomst , wat dat eigelijk is , weet katana ook zo goed , de tijd zal raad brengen.
Dit is mijn boodschap een oude senior
PS Misschien een onzinnige boodschap , waar weinige een boodschap zullen aanhebben , weet dat katana vroeger wel wat anders was , maar ouder worden is misschien wijzer worden, een lachertje VOOR universteits proffesoren , die nooit een kijk zullen nemen in katana's hoekje , welgsteld en ver van de wrede wereld
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Is het cijfer 13 niet eerder terug te leiden tot het Nieuwe Testament waarin iemand die zich de zoon van god liet noemen, omringd was door dertien partijleden. Een van die dertien, Judas, genaamd zou zijn vriend hebben verkocht. Ook toen al ging geld blijkbaar boven vriendschap en liefde.
Ik denk evenwel niet dat de pseudo-aanbidders van die andere god, naar die gebeurtenis wilden verwijzen. Ik denk dat ze een vrijdgavond uitkozen omdat er dan meer potentiële slachtoffers te vinden zijn, zodat hun gruwelijke daden meer effect zouden hebben.
Een zelfdoder die enkel zichzelf doodt heeft immers geen nut voor de propaganda.
Vraag mij wel af wiens belangen met deze terreur gediend worden en wie het eigenlijke brein is achter alle wandaden die duidelijk tot doel hebben de Arabische Lente in de kiem te smoren. Voor islam-fundamentalisten en dictators is immers alles beter dan een nieuwe Verlichting of een "Franse" revolutie in het rijk van de Islamitische oppergod.
Ik denk evenwel niet dat de pseudo-aanbidders van die andere god, naar die gebeurtenis wilden verwijzen. Ik denk dat ze een vrijdgavond uitkozen omdat er dan meer potentiële slachtoffers te vinden zijn, zodat hun gruwelijke daden meer effect zouden hebben.
Een zelfdoder die enkel zichzelf doodt heeft immers geen nut voor de propaganda.
Vraag mij wel af wiens belangen met deze terreur gediend worden en wie het eigenlijke brein is achter alle wandaden die duidelijk tot doel hebben de Arabische Lente in de kiem te smoren. Voor islam-fundamentalisten en dictators is immers alles beter dan een nieuwe Verlichting of een "Franse" revolutie in het rijk van de Islamitische oppergod.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Sommigen beweren, dat we ons niet mogen laten intimideren door die terroristen.
Want anders slagen ze in hun opzet. = Terreur zaaien.
Maar ik vraag me dan wel af, waarom ze dan zo'n ruime podiumplaats krijgen
Dat de berichtgeving nieuws wil brengen is begrijpelijk.
Maar dat VRT er zowat 25 minuten - (en VTM zelfs nog 10 minuten meer) - aan besteedt, om steeds dezelfde beelden te herhalen en nog onzekere feiten met eigen commentaar aan te dikken om telkens weer te herhalen, lijkt op een bijna ziekelijke vorm van ramptoerisme.
Een beetje meer sereniteit zou zeker niet misstaan.
En hoe meer weerklank die geschifte fanatici in de media krijgen, hoe meer succes ze denken te oogsten.
sw
Want anders slagen ze in hun opzet. = Terreur zaaien.
Maar ik vraag me dan wel af, waarom ze dan zo'n ruime podiumplaats krijgen
Dat de berichtgeving nieuws wil brengen is begrijpelijk.
Maar dat VRT er zowat 25 minuten - (en VTM zelfs nog 10 minuten meer) - aan besteedt, om steeds dezelfde beelden te herhalen en nog onzekere feiten met eigen commentaar aan te dikken om telkens weer te herhalen, lijkt op een bijna ziekelijke vorm van ramptoerisme.
Een beetje meer sereniteit zou zeker niet misstaan.
En hoe meer weerklank die geschifte fanatici in de media krijgen, hoe meer succes ze denken te oogsten.
sw
-
Akkoord dat sommige media veel te weinig info veel te lang en te nadrukkelijk hebben willen uitmelken. Sensatie verkoopt beter, ook voor kijkcijfers. Maar die bandieten doodzwijgen zal ze ook niet doen verdwijnen. Beter zou zijn de macht van de media te bebruiken om tegengas te geven in de vorm van anti-propaganda, een reactie waarbij bv. humor een geducht wapen zou kunnen zijn. Zet ze in hun "bloot gat" liever dan ze als angstaanjagende Dracula's voor te stellen; dat is immers precies wat hun opdrachtgevers zoeken.
-
"Slechte reclame is ook reclame..."
Psychologen vroegen zich af hoe bv. jonge meisjes in de val van loverboys en pooiers trappen.
En dat blijkt samen te hangen met het "bad boy imago".
In de jaren stillekes eindigden quasi alle films met een happy end, waarbij de slechten het onderspit moesten delven. Tegenwoordig zit dat vaak anders in elkaar en betrapt men zich als kijker er soms op, dat men empathie begint te hebben voor een opgejaagde slechterik.
Ook de "games" zitten vaak zo in elkaar, waarbij een of andere bandiet de hele gevestigde orde in elkaar ramt.
Tijdens een vorig leven woonde ik 38 jaar in "A" waarvan 23 jaar in Borgerhout en zag daar dagelijks hoe kleine drugshandelaars in hun blitse BMW, een onweerstaanbare aantrekkingskracht hadden op de jeugd.
Die stoere kerels hokten regelmatig samen in de buurt en schopten de kleinsten van hun trapveldje, om zelf even achter de bal aan te hollen. En iedere snotter was fier, dat hij in de schaduw van die kleine criminelen kon schuilen.
En toen een illegale kerel, na een winkeldiefstal werd opgepakt en naar het politiebureau gebracht, troepten meer dan 400 (via GSM opgetrommelde) aanhangers samen en belegerden als 't ware de ordediensten.
sw
Psychologen vroegen zich af hoe bv. jonge meisjes in de val van loverboys en pooiers trappen.
En dat blijkt samen te hangen met het "bad boy imago".
In de jaren stillekes eindigden quasi alle films met een happy end, waarbij de slechten het onderspit moesten delven. Tegenwoordig zit dat vaak anders in elkaar en betrapt men zich als kijker er soms op, dat men empathie begint te hebben voor een opgejaagde slechterik.
Ook de "games" zitten vaak zo in elkaar, waarbij een of andere bandiet de hele gevestigde orde in elkaar ramt.
Tijdens een vorig leven woonde ik 38 jaar in "A" waarvan 23 jaar in Borgerhout en zag daar dagelijks hoe kleine drugshandelaars in hun blitse BMW, een onweerstaanbare aantrekkingskracht hadden op de jeugd.
Die stoere kerels hokten regelmatig samen in de buurt en schopten de kleinsten van hun trapveldje, om zelf even achter de bal aan te hollen. En iedere snotter was fier, dat hij in de schaduw van die kleine criminelen kon schuilen.
En toen een illegale kerel, na een winkeldiefstal werd opgepakt en naar het politiebureau gebracht, troepten meer dan 400 (via GSM opgetrommelde) aanhangers samen en belegerden als 't ware de ordediensten.
sw
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Woont er nog iemand anders in de omgeving "Stuivenberg"... ik heb althans de indruk dat het deftig gestoven heeft... de vrouwen lopen daar kwasie allemaal met een stofvod over hun haren... 
-
spiksin - Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Verleden week 85 geworden , een tijdje gestopt hier om een beetje na te denken en beslist dat ik nu terug kan meedoen .
Enkele wensen : Dat 't Zandmanneke ons weer komt vervoegen , dat de fiere Vlaamse leeuw eindelijk de boze leeuw wordt en dat meer mensen beseffen dat wij dringend moeten zorgen voor veel meer minder en betere politiekers !
Groeten van Spiksin .
Enkele wensen : Dat 't Zandmanneke ons weer komt vervoegen , dat de fiere Vlaamse leeuw eindelijk de boze leeuw wordt en dat meer mensen beseffen dat wij dringend moeten zorgen voor veel meer minder en betere politiekers !
Groeten van Spiksin .
-
spiksin schreef:Verleden week 85 geworden , een tijdje gestopt hier om een beetje na te denken en beslist dat ik nu terug kan meedoen .
Groeten van Spiksin .
Welkom beste Spiksin ,
Laat je wensen uitkomen , desnoods zal katana eens een kaars laten branden in Scherpenheuvel
-
Volgens de website van HLN; Anonymous beschuldigt Silicon Valley start-up van hulp IS
Wie of wat is Anonymous ?
Welke organisatie houdt zich schuil achter maskers , waar weet blijkbaar zeer veel , wie weet er meer van

Wie of wat is Anonymous ?
Welke organisatie houdt zich schuil achter maskers , waar weet blijkbaar zeer veel , wie weet er meer van
-
Was het vroeger beter
Weet het zelf niet meer , volgens mij was het anders , is niet meer te vergelijken met nu , alleen weet men nu niet meer , dat wij ooit jeudig zijn geweest , is wel een pluspunt als je nu in debat ligt met de huidige generatie ....
Je bent een stap voor , niet een stap terug , is wel een voordeel denkelijk ..
Weet het zelf niet meer , volgens mij was het anders , is niet meer te vergelijken met nu , alleen weet men nu niet meer , dat wij ooit jeudig zijn geweest , is wel een pluspunt als je nu in debat ligt met de huidige generatie ....
Je bent een stap voor , niet een stap terug , is wel een voordeel denkelijk ..
-
Wie in deze tijd geen economische meerwaarde betekent, maar eerder wordt gezien als een onnodige kostenpost, telt totaal niet meer mee. Misschien beleven we het nog wel dat 75 plussers geen stemrecht meer krijgen en ook geen rijbewijs. Behalve als ze nog werken, zoals bv. voorzitters van Raden van Bestuur; die mogen pas met pensioen op hun 76ste.