Aansluiting herkend ,maar waarom werkt het niet?
-
lore - Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37
Gisteren was ik op zoek naar de naam en functie van een display aansluiting achteraan een Lenovo all-in pc.
Toen ik dat gevonden had dacht ik : aha! er bestaat een adapter om van "display connector" naar "hdmi connector" te gaan dus...
ik ga een tussenstukje kopen en sluit mijn hdmi , die normaal in de tv zit , aan op de display input port.
Als ik de pc omschakel naar monitor geeft deze wel weer dat er een signaal is ,maar geeft geen beeld.
In de handleiding vind ik niks daarover , misschien weet hier iemand raad?
Toen ik dat gevonden had dacht ik : aha! er bestaat een adapter om van "display connector" naar "hdmi connector" te gaan dus...
ik ga een tussenstukje kopen en sluit mijn hdmi , die normaal in de tv zit , aan op de display input port.
Als ik de pc omschakel naar monitor geeft deze wel weer dat er een signaal is ,maar geeft geen beeld.
In de handleiding vind ik niks daarover , misschien weet hier iemand raad?
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Lore schreef: ik ga een tussenstukje kopen en sluit mijn hdmi , die normaal in de tv zit , aan op de display input port.
Lore, misschien sla ik een gat in de lucht met mijn antwoord maar ik probeer het toch : zou het kunnen dat ge dat beeldsignaal van uwe pc zult moeten gaan "zoeken" op het menu van Uw TV zoals ge zenders moet instellen?
Lore, misschien sla ik een gat in de lucht met mijn antwoord maar ik probeer het toch : zou het kunnen dat ge dat beeldsignaal van uwe pc zult moeten gaan "zoeken" op het menu van Uw TV zoals ge zenders moet instellen?
-
beste
het is niet dat ik signaal van pc naar tv wil sturen , maar het signaal dat uit mijn telenetdoosje komt naar de pc zenden. Die heeft een knopje om te schakelen naar monitor mode of pc mode.
Als ik op monitor mode schakel , dan komt even een mededeling dat er signaal is maar daarna niks meer.
Of begrijp ik je antwoord toch fout?
het is niet dat ik signaal van pc naar tv wil sturen , maar het signaal dat uit mijn telenetdoosje komt naar de pc zenden. Die heeft een knopje om te schakelen naar monitor mode of pc mode.
Als ik op monitor mode schakel , dan komt even een mededeling dat er signaal is maar daarna niks meer.
Of begrijp ik je antwoord toch fout?
-
verhaegen - Support SeniorenNet
hdmi is digitaal
uwe uitgang van de comp is vga (RGB)
dus niet digitaal
digitale aansluiting van een comp is DVI
die verloopkes kunnen kostelijk zijn , bv. 50 € maar der zijn der van 20 € ook
HDMI naar DVI-D
maar of dat werkt vanuit een digibox van telenet dat weet ik niet
uwe uitgang van de comp is vga (RGB)
dus niet digitaal
digitale aansluiting van een comp is DVI
die verloopkes kunnen kostelijk zijn , bv. 50 € maar der zijn der van 20 € ook
HDMI naar DVI-D
maar of dat werkt vanuit een digibox van telenet dat weet ik niet
-
beste,
de uitgang van de monitor is een Display poort.

Er is op deze monitor geen poort zoals onderstaand:

Ik heb zo'n adapter gekocht van Displaypoort naar Hdmi
maar zoals gezegd werkt dat niet.

Niet dezelfde gekocht maar gelijkwaardig.
Begrijp er niet veel meer van.
de uitgang van de monitor is een Display poort.

Er is op deze monitor geen poort zoals onderstaand:

Ik heb zo'n adapter gekocht van Displaypoort naar Hdmi
maar zoals gezegd werkt dat niet.
Niet dezelfde gekocht maar gelijkwaardig.
Begrijp er niet veel meer van.
-
verhaegen - Support SeniorenNet