Is de Bijbel een mythe ( deel 2)

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman

29 dec 2015, 15:54

Wil. schreef:Je kunt m.a.w. geen staat op hem maken. Er staan evengoed gevallen in de bijbel van het omgekeerde: eerst belooft God iets te doen en vervolgens komt hij terug op zijn belofte. Toffe gast, hoor. :roll:
En wat hij Adam en Eva niet allemaal heeft wijs gemaakt, de angsthaas.

YYZ

29 dec 2015, 16:42

Wil. schreef:Je kunt m.a.w. geen staat op hem maken. Er staan evengoed gevallen in de bijbel van het omgekeerde: eerst belooft God iets te doen en vervolgens komt hij terug op zijn belofte. Toffe gast, hoor. :roll:
Het lijkt op een mysterie, tot je het grondiger bekijkt. :)
Afbeelding

Silver Wolf

29 dec 2015, 17:01

Afbeelding
:roll: Mij lijkt dit meer een diagram van het dreigingsniveau, opgesteld door OCAD :!: :?:

Deze topic dreigt stilaan stadium 5 te overstijgen.

sw

talisman

29 dec 2015, 17:12

Silver Wolf schreef: Deze topic dreigt stilaan stadium 5 te overstijgen.
stadium 5 = max. houdbaarheidsdatum.

YYZ

29 dec 2015, 18:40

Silver Wolf schreef:Afbeelding
:roll: Mij lijkt dit meer een diagram van het dreigingsniveau, opgesteld door OCAD :!: :?: Deze topic dreigt stilaan stadium 5 te overstijgen.

sw
Je kan het ermee vergelijken, alleen vind je dat dreigingsniveau op niveau 1 om redenen die bijna te absurd zijn om er geloof aan te hechten, toch gebeurt het. Enkel God kan zoiets bedacht hebben, voorts is het zoeken naar verlossing van deze tragische absurditeit, zeer begrijpelijk. :)

Silver Wolf

30 dec 2015, 06:28

Knielen voor
of vloeken op...
die kop van jut
een "god"

Verkrachten,
moorden
en plunderen
in zijn naam...

Ps.: Goed dat deze onzin verzuipt
in georkestreerde lichtvoetigheid
met het excuus van een feest.
Tenslotte is het zoogdier "mens"
helaas en te vaak
ook maar een beest.

YYZ

30 dec 2015, 11:29

Silver Wolf schreef:Ps.: Goed dat deze onzin verzuipt
in georkestreerde lichtvoetigheid
met het excuus van een feest.
Tenslotte is het zoogdier "mens"
helaas en te vaak
ook maar een beest.
Het heeft iets van een lugubere grap, het is mogelijk om het beest te overstijgen maar die mensen hangen ze aan een kruis. Hierna gaat men dat beeld verafgoden maar men vergeet het beest te overstijgen. :wink:

socrates

30 dec 2015, 22:10

Ik kan niet tegelijk op twee en op vier "poten" lopen. Maar evenin kan ik beletten dat alle lagen van mijn meerlagig brein, tegelijk hun inbreng doen bij het bepalen van mijn gedrag. Ik kan mijn "beestige" impulsen filteren, maar niet beletten dat zij mijn gedrag initiëren. Het zal wellicht nog miljoenen jaren evolutie vergen om van het roof-zoogdier "mens" een on-dier te maken. Vermits een diersoort gemiddeld maar 500.000 jaar bestaat, zal het helaas nooit zo ver komen. Noch Tenach, noch Bijbel noch Koran zullen dat kunnen beletten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

YYZ

30 dec 2015, 22:19

socrates schreef:Ik kan niet tegelijk op twee en op vier "poten" lopen. Maar evenin kan ik beletten dat alle lagen van mijn meerlagig brein, tegelijk hun inbreng doen bij het bepalen van mijn gedrag. Ik kan mijn "beestige" impulsen filteren, maar niet beletten dat zij mijn gedrag initiëren. Het zal wellicht nog miljoenen jaren evolutie vergen om van het roof-zoogdier "mens" een on-dier te maken. Vermits een diersoort gemiddeld maar 500.000 jaar bestaat, zal het helaas nooit zo ver komen. Noch Tenach, noch Bijbel noch Koran zullen dat kunnen beletten.
Ben je zeker van die 500.000 jaar? Men spreekt hieronder over 520 miljoen jaar, straks in de garnalencocktail. :wink:

Paleontologen hebben het oudst bekende roofdier ter wereld weten te identificeren aan de hand van zijn hersenen. Het fossiel van het roofdier werd vorig jaar in China ontdekt. Paleontologen van de Universiteit van Arizona hebben het dier nu weten te identificeren aan de hand van zijn brein. En ze ontdekten dat de hersenen van het dier verrassend simpel zijn en veel minder complex blijken dan die van zijn de prooien. Het 520 miljoen jaar oude fossiel blijkt te behoren tot de groep anomalocaridids – wat ‘abnormale garnaal’ betekent. Dit waren de grootste roofdieren van de zee. De hersenen van het dier lijken erg op die van de nu nog levende fluweelwormen. De ‘abnormale garnalen’ worden dan ook gezien als voorouder van deze diergroep.

http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/oudst ... tificeerd/

ebenhaezer

31 dec 2015, 11:07

Toch wel WIL , God is de énige op wie we écht staat kunnen maken !
Maar dat onbegrip komt omdat velen de ECHTE LIEFDE niet meer kénnen , lees 1 Cor. 13 nog maar eens , en dan mag je nog niet vergeten , dat God VOORZIET en dus alles weet .
Toen hij plannen maakte voor deze schepping , zag hij reeds de zondeval , en voorzag daarom al de menswording van Jezus en daardoor het hele verlossingsplan ! Zoiets kon alleen door een voor ons ongekende grootse LIEFDE !
Ja , een vrije wil bracht wel risico's mee , maar Gods Liefde was GROTER : een wereld vol vrede , recht en liefde , en mensen die van hem hielden en respecteerden , dàt was het verlangen van een machtig , wijs en liefhebbende God de Vader , Zoon en H. Geest .

Zo zegt de Bijbel dat , als je hem maar goed leest , en dat is mijn persoonlijke overtuiging . Nog een heel prettig NIEUWE JAAR !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ

31 dec 2015, 12:50

Nu hoop ik maar niet dat er volgend jaar nog iemand gaat vragen of de bijbel een mythe is, het is een trieste bezigheid. :wink:

Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Pr

YYZ

01 jan 2016, 10:48

Factum stultus cognosit, om het jaar goed te openen!! :)

Een probleem kan niet worden opgelost als je niet weet wat het is. Zelfs als het in werkelijkheid reeds is opgelost, zul jij het probleem nog steeds heb­ben, omdat je niet herkend dat het is opgelost. Dit is de situatie van de wereld. Het probleem van scheiding, wat werkelijk het enige probleem is, is reeds opgelost. Maar de oplossing wordt niet herkend, omdat het probleem niet wordt herkend. Iedereen in deze wereld lijkt zijn eigen speciale problemen te hebben. Toch zijn ze allemaal hetzelfde en moeten ze als één worden herkend, wil de oplossing die ze allemaal oplost, geaccepteerd worden. Wie kan zien dat een probleem is opgelost, als hij denkt dat het probleem iets anders is? Zelfs als het antwoord hem wordt gegeven, kan hij het belang er­van nog niet zien.

http://www.eencursusinwonderen.org/wtekst/les79.php

janx

01 jan 2016, 15:17

Naar mijn gevoel is het echte probleem dat men elkaar als mens niet herkend. Daarom mijn wens dat we elkaar als mens kunnen accepteren en elkaar willen ondersteunen naar het ontwikkelen van een positieve bewustzijnsverruiming.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ

01 jan 2016, 18:01

janx schreef:Naar mijn gevoel is het echte probleem dat men elkaar als mens niet herkend. Daarom mijn wens dat we elkaar als mens kunnen accepteren en elkaar willen ondersteunen naar het ontwikkelen van een positieve bewustzijnsverruiming.
Mee eens Janx, stel me alvast de vraag hoe een negatieve bewustzijnsverruiming er moet uitzien. :wink:

janx

01 jan 2016, 21:18

Dat is niet nodig je geeft het al aan. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.