smartphone of fiets/wandel GPS
-
VOKSU - Lid geworden op: 29 jan 2015, 17:15
Ik bezit geen van beide,maar ben wel geïnteresseerd in een GPS voor wandel en/of fietstochten.Ik lees op een aantal sites dat een smartphone meer voordelen biedt,maar anderzijds is de accu meestal ontoereikend.Ik zou het erg waarderen mocht ik proefondervindelijk advies krijgen van gebruikers.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
tegenwoordig zijn der naturlijk meerdere
ik heb al langere tijd een garmin etrex met jpy stick , het scherm is zelfs met zonlicht der op héél duidelijk , die werken op 2 kleine staafpillen
die kunnen gemakkelijk 10 uur aan één stuk uithouden en langer ook
voordeel is, ge kunt reserve meenemen , en ge kunt ze opladen als ge oplaadbare neemt
ik heb altijd 3 paar , 1 paar in het toestel , 1 paar reserve in mijne zak , en 1 paar in de oplader
ge kunt daar kaarten inzetten die je zelf wil , en routes enz.
nadeel , het vereist wél enige leercurve
ik heb al langere tijd een garmin etrex met jpy stick , het scherm is zelfs met zonlicht der op héél duidelijk , die werken op 2 kleine staafpillen
die kunnen gemakkelijk 10 uur aan één stuk uithouden en langer ook
voordeel is, ge kunt reserve meenemen , en ge kunt ze opladen als ge oplaadbare neemt
ik heb altijd 3 paar , 1 paar in het toestel , 1 paar reserve in mijne zak , en 1 paar in de oplader
ge kunt daar kaarten inzetten die je zelf wil , en routes enz.
nadeel , het vereist wél enige leercurve
-
Jovanlo - Lid geworden op: 27 nov 2005, 19:23
Verhaegen,
Interessant antwoord, want ik kijk ook uit naar zo iets.
Maar wat bedoelt ge met die stick waar ge over spreekt?
En welk formaat van bestanden kunt ge daar opzetten? Zijn dat gpx-bestanden of andere?
Ik zou dat wel willen gebruiken voor wandelingen te doen in het buitenland. Dus daar zullen ook ander kaarten moeten voor aangeschaft worden dan denk ik, of niet?
Bedankt.
Interessant antwoord, want ik kijk ook uit naar zo iets.
Maar wat bedoelt ge met die stick waar ge over spreekt?
En welk formaat van bestanden kunt ge daar opzetten? Zijn dat gpx-bestanden of andere?
Ik zou dat wel willen gebruiken voor wandelingen te doen in het buitenland. Dus daar zullen ook ander kaarten moeten voor aangeschaft worden dan denk ik, of niet?
Bedankt.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik vrees dat ge verkeerd begrijpt
zo ne joystick is een soort stuurknuppel , en die staat op het toestel
net zoals een gameconsole
op dergelijk toestel kunt ge inderdaad gpx bestanden .....
en open streetmap en garmin mappen en kaarten zetten
zo ne joystick is een soort stuurknuppel , en die staat op het toestel
net zoals een gameconsole
op dergelijk toestel kunt ge inderdaad gpx bestanden .....
en open streetmap en garmin mappen en kaarten zetten