Twee webpagina's op het scherm : hoe ?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Prutser

04 feb 2016, 10:58

Hallo,

Hoe plaats ik twee webpagina 's (bijvoorbeeld "www.aaaa.be" en "www.bbbb.be" naast mekaar op mijn P.C.-scherm ?

Bedankt voor de hulp.
Willen is Kunnen

marieke72

04 feb 2016, 12:29

Door op je toetsenbord de toets met windows logo ingedrukt houden en op de pijltjes naast je cijfer toetsen op links of rechts klikken open dan de tweede websibe en daarmee doe je hetzelfde ,links of rechts , naargelang wat je met de eerste gedaan hebt.
Als ze beiden open zijn dan kan je op beide paginas werken .
Klik je op de rechtse dan is die bewerkbaar en andersom is de linkse bewerkbaar.
Marieke.

PS: laat iets weten ok
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

Eli_

04 feb 2016, 12:47

@Prutser
Klik in het context menu van de taakbalk op 'Vensters naast elkaar weergeven'

Prutser

04 feb 2016, 13:09

Beste Marieke,

Eerst en vooral bedankt voor je snelle reactie ... maar het lukt mij niet echt.

Wat je schrijft had ik ook al op het internet gevonden (en geprobeerd) ... maar wellicht doe ik iets verkeerd ... Ik probeer hierna uit te leggen wat ik precies doe :

A. ik open website A ... druk de Windows-toets in samen met het rechtse pijltje ... resultaat : de geopende webpagina bedekt de rechtse helft van mijn scherm ...
B. ik open website B ... en deze homepagina staat direct (ook) op de rechtste helft van mijn scherm ... (ik denk dus : de tweede pagina BEDEKT de eerste ... of anders gezegd : de eerst geopende pagina zit verscholen ONDER de tweede geopende pagina ...)
C. maar niets is minder waar want ik heb eerst geprobeerd om die tweede webpagina naar de linkerhelft te slepen ... dat lukt ... maar dan merk ik dat die eerste webpagina niet meer op het scherm staat
D. ook als ik die tweede website met de combinatie Windows-toets en linkerpijl probeer te verplaatsen, blijkt die eerste webpagina niet meer aanwezig
M.a.w. mijn probleem is vooral (denk ik) : hoe krijg ik twee webpagina 's tegelijkertijd op mijn scherm ...

Hopelijk kun je je, met mijn uitleg een beeld vormen van mijn probleem.

Groetjes,

Prutser
Willen is Kunnen

Prutser

04 feb 2016, 13:26

Beste Eli,

Ik voel mij dus een echte "Prutser" ...
Ik heb momenteel 2 websites open : "KBC" en "Seniorennet".
Met open bedoel ik : wanneer ik onderaan mijn taakbalk met mijn cursor op het icoontje van 'Internet Explorer' kom, verschijnen er twee 'mini-schermpjes' met de startschermen van bovengenoemde websites.

Ik klik vervolgens in de lege ruimte van de taakbalk en selecteer de optie 'Vensters naast mekaar openen" en ... er gebeurt niks ...

Voor alle duidelijkheid : als ik de 'procedure' die Marieke heeft beschreven uitvoer in Word of Excel dan kan ik perfect twee Word- of Excel-documenten naast mekaar op het scherm projecteren ...
Met webpagina's (internet) lukt dit blijkbaar niet ... Eigenaardig ... of zou één of andere instelling (die ik niet ken) dit tegenhouden ???

Vriendelijke groeten,

Prutser
Willen is Kunnen

marieke72

04 feb 2016, 14:51

Als je de eerste pagina opent met het rechtse pijltje moet je de volgende pagina openen met het linker pijltje.
Marieke
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

pcekspeer

04 feb 2016, 16:24

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Prutser

04 feb 2016, 16:39

Beste Marieke,

Ik ga mijn verschillende stappen nog eens proberen uitleggen.

Ik open Internet Explorer met mijn startpagina (bvb.) "www.kbc.be".
Uiteraard bestrijkt (zoals normaal) die startpagina het volledige scherm.
Ik druk op de "Windows-toets" + de "rechter pijltoets".
De KBC-homepagina is nu versmald en bestrijkt alleen maar de rechter helft van mijn PC-scherm.

Vervolgens open ik de 'home pagina' van Seniorennet : "www.seniorennet.be"
En wat krijg ik op het scherm ??? .... de home pagina van Seniorennet op de rechterhelft van mijn PC-scherm (= waar de KBC-pagina stond).

Druk ik nu op de "Windows-toets" + de "linker pijltoets" ... dan verhuist de (halve) homepagina van Seniorennet wel naar de linkerkant van mijn PC-scherm ... maar op de rechterkant(helft) staat die eerst geopende KBC-pagina niet meer.

Mocht die halve KBC-pagina (mijn eerst geopende website) daar nog hebben gestaan, dan zou ik perfect aan de rechterkant 'KBC' en aan de linkerkant 'Seniorennet' hebben staan ... maar dat is het hem juist : mijn tweede geopende website laat de eerst geopende website volledig verdwijnen (staat nog wel open in de taakbalk).

En DAT is blijkbaar mijn probleem in internet (niet in Word of Excel).

Uiteraard is dit geen drama maar soms kan het wat makkelijker werken zijn om 2 websites met mekaar te vergelijken en niet altijd te moeten switchen tussen beide.

Prutser
Willen is Kunnen

pcekspeer

04 feb 2016, 18:15

63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

marieke72

04 feb 2016, 18:38

Nog simpeler is werken met 2 browsers en elke browser zijn kant geven.
Marieke
8 Ram

pcekspeer

04 feb 2016, 18:43

Waarschijnlijk moet je dat dan doen zoals jij zo duidelijk uitlegt vanmiddag om 12h29? Al eens zelf geprobeerd? En dat viel mee zeker?

Prutser

04 feb 2016, 19:25

Beste pcekspeer,

Dank u wel voor de link die je meestuurde in je reactie van 18:15 ...

De procedure correct gevolgd ... en ... mijn probleem is opgelost : 2 webpagina's mooi naast elkaar op mijn scherm.

Nogmaals dank !

Prutser

P.S. Ook bedankt aan de anderen voor hun reacties.
Willen is Kunnen

marieke72

04 feb 2016, 22:14

@pc , nee inderdaad niet maar met twee broswers wel hoor .
En dit is zonder arrogantie gezegd :wink:

Marieke.
8 Ram

Eli_

05 feb 2016, 09:13

@ Prutser
Excuus !
Bij m'n vorig bericht vergeten: Open een tweede IE ( venster, Ctrl + N )
Klik daarna in het context menu van de taakbalk op 'Vensters naast elkaar weergeven'