mails op meerdere toestellen
-
maneli - Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Graag hulp bij volgend probleem.
Ik heb een laptop met OS Win 7 waarop ik werk met outlook 2010 server voor inkomend pop.skynet.be uitgaande relay.skynet.be
Mijn tablet (Samsung tab A) werkt op android. zelfde account zelfde servers (ook geprobeerd met IMAP servers).
Het probleem is dat ik op het beginscherm van mijn tablet de melding krijg dat er een mail is maar dit bericht verdwijnt onmiddellijk en de mail zelf is ook foutsie. En dit zowel op de tablet als op de laptop.
Op beiden instellingen staat vermeld dat de mails op de server moeten blijven staan tot ik ze uit verwijderen verwijder.
dank voor hulp
Ik heb een laptop met OS Win 7 waarop ik werk met outlook 2010 server voor inkomend pop.skynet.be uitgaande relay.skynet.be
Mijn tablet (Samsung tab A) werkt op android. zelfde account zelfde servers (ook geprobeerd met IMAP servers).
Het probleem is dat ik op het beginscherm van mijn tablet de melding krijg dat er een mail is maar dit bericht verdwijnt onmiddellijk en de mail zelf is ook foutsie. En dit zowel op de tablet als op de laptop.
Op beiden instellingen staat vermeld dat de mails op de server moeten blijven staan tot ik ze uit verwijderen verwijder.
dank voor hulp
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Beide toestellen staan op pop server?
Heeft Samsung zijn eigen mail app of gebruikt u een andere.
Heeft u al eens gekeken in de webmail of de mail er nog staat.
Persoonlijk denk ik dat in het mailprogje van Samsung iets verkeerd staat.
Stuur eens een mail naar u zelf en open dan deze eerst bij uw laptop, ga dan op uw tablet. Wat gebeurt er?
Heeft Samsung zijn eigen mail app of gebruikt u een andere.
Heeft u al eens gekeken in de webmail of de mail er nog staat.
Persoonlijk denk ik dat in het mailprogje van Samsung iets verkeerd staat.
Stuur eens een mail naar u zelf en open dan deze eerst bij uw laptop, ga dan op uw tablet. Wat gebeurt er?
-
Dank om te reageren.
De app is een die vast op de tablet (samsung A)staat. Standardapplication.
Als ik een mail naar mijn eigen stuur en ik open eerst op de laptop dan krijg ik de mail ook op de tablet. Maar als ik de tablet sluit (niet afsluit maar na ± een minuut sluit hij vanzelf) dan is de mail verdwenen op de tablet.
Zou het eventueel helpen om een andere app te downloaden en de standardapplication te verwijderen?
dank voor uw tijd.
De app is een die vast op de tablet (samsung A)staat. Standardapplication.
Als ik een mail naar mijn eigen stuur en ik open eerst op de laptop dan krijg ik de mail ook op de tablet. Maar als ik de tablet sluit (niet afsluit maar na ± een minuut sluit hij vanzelf) dan is de mail verdwenen op de tablet.
Zou het eventueel helpen om een andere app te downloaden en de standardapplication te verwijderen?
dank voor uw tijd.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Als ge beide toestellen instelt op IMAP voor het ontvangen van mails en voor het zenden stelt ge het volgende in:
Gebruikesnaam en paswoord of zelfde als voor ontvangen
server : smtp.telenet.be
poort : 587
STARTTLS of TLS
verificatie vereist
Dan kan je op ieder toestel de alle ontvangen en alle verzonden mails zien.
Zelf gebruik ik 3 (desktop win10, tablet win10, smartphone android) toestellen met deze instellingen en met webmail kan je ook alle verzonden en ontvangen mails zien.
Gebruikesnaam en paswoord of zelfde als voor ontvangen
server : smtp.telenet.be
poort : 587
STARTTLS of TLS
verificatie vereist
Dan kan je op ieder toestel de alle ontvangen en alle verzonden mails zien.
Zelf gebruik ik 3 (desktop win10, tablet win10, smartphone android) toestellen met deze instellingen en met webmail kan je ook alle verzonden en ontvangen mails zien.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Beste mensen,
ik denk dat het probleem gevonden is. Op de laptop heb ik zoals gemeld nog "pop.skynet.be" staan. Mijn probleem ligt hier dat ik er niet in slaag om op de laptop "imap server" te installeren. Ik heb mijn account reeds meerdere malen verwijderd om nadien "imap.proxymus" te installeren maar dat lukt niet. Ik kan zelf mijn account met "pop" niet meer configureren.
Om mijn mail terug te kunnen gebruiken moet ik telkens een systeemherstel uitvoeren.
Vermoedelijk scheelt er dus iets met mijn outlook.
Ik zoek verder zonder te vergeten jullie te danken voor de reeds geboden hulp.
ik denk dat het probleem gevonden is. Op de laptop heb ik zoals gemeld nog "pop.skynet.be" staan. Mijn probleem ligt hier dat ik er niet in slaag om op de laptop "imap server" te installeren. Ik heb mijn account reeds meerdere malen verwijderd om nadien "imap.proxymus" te installeren maar dat lukt niet. Ik kan zelf mijn account met "pop" niet meer configureren.
Om mijn mail terug te kunnen gebruiken moet ik telkens een systeemherstel uitvoeren.
Vermoedelijk scheelt er dus iets met mijn outlook.
Ik zoek verder zonder te vergeten jullie te danken voor de reeds geboden hulp.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Veel hebben we nog niet kunnen doen, we staan op het verkeerde been.
Is het een Skynet adres of een Telennet?
U weet dat u de Post altijd kan lezen en versturen langs de webmail.
Probeer eerst uw PC in orde te krijgen met Ccleaner
En bouw dan uw account terug op
Is het een Skynet adres of een Telennet?
U weet dat u de Post altijd kan lezen en versturen langs de webmail.
Probeer eerst uw PC in orde te krijgen met Ccleaner
En bouw dan uw account terug op
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Hier vindt ge de instellingen voor proximus:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... puter.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... puter.html
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
-
Hallo
Paullamb: het betreft een skynet account.
ik werk nu om de laptop te herstellen.
Janneke dust2: de instellingen zijn mij bekend hoor. Op mijn tablet en op mijn smartphone zijn ze ingesteld en tussen die twee zijn er geen problemen.
Bedankt voor de assistentie en indien nodig, na op punt stellen van de laptop, steek ik hier terug mijn vinger op.
manu
Paullamb: het betreft een skynet account.
ik werk nu om de laptop te herstellen.
Janneke dust2: de instellingen zijn mij bekend hoor. Op mijn tablet en op mijn smartphone zijn ze ingesteld en tussen die twee zijn er geen problemen.
Bedankt voor de assistentie en indien nodig, na op punt stellen van de laptop, steek ik hier terug mijn vinger op.
manu
Laatst gewijzigd door maneli op 24 feb 2016, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.