fotos van Ipad verwijderen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

flipside

17 mar 2016, 12:46

Een bevriend iemand van mij heeft fotos op haar Ipad staan die ze niet kan verwijderen,er is ook geen icoontje te zien van een vuilbakje,fotos die ze genomen heeft met de Ipad kan ze wel verwijderen,hoe ze de fotos op haar Ipad heeft gezet weet ik niet,ik denk dat het daar mee te maken heeft,weet iemand raad want haar GB's raken op,mvg,flipside.

paullamb

17 mar 2016, 21:28

Op de iPad, bij de app " foto's " staan nog eens verschillende mappen
Album, momenten, en nog wel een paar. Soms staat de foto hier en dan weer daar, afhankelijk waar ge ge hem gezet hebt.

Blader daar eens door
Er is altijd een plaats waar, als ge op de foto klikt, het vuilbakje tevoorschijn komt.
Is dat, niet zo? Dan raad ik u aan. Om bij instellingen, de instellingen te herstellen.
Er gaat niets verloren, behalve dat us de wachtwoorden terug moet ingeven.
Sita

18 mar 2016, 11:41

flipside schreef:Een bevriend iemand van mij heeft fotos op haar Ipad staan die ze niet kan verwijderen,er is ook geen icoontje te zien van een vuilbakje
Ook niet wanneer je een tikje geeft op de foto (het scherm), zoals paullamb zegt?

hdr

26 mar 2016, 17:49

Foto's die niet met de Ipad zijn genomen kan je ook niet verwijderen met de Ipad. Soms komen er foto's op de Ipad via Synchroniseren of via Itunes of via Icloud. Verwijderen doe je die dan via Itunes.

hdr

26 mar 2016, 18:57

Hoe verwijder je foto's via Itunes?
Laten we een kleine oefening maken: eerst enkele foto's van je pc op je Ipad zetten en daarna die foto's verwijderen.
Om te beginnen maak je een map aan in je C: drive: "Ipad_foto"
Kopieer enkele foto's van een andere map naar deze map.

Verbind nu je oplaadkabeltje van de Ipad met de Pc.
Start Itunes in je PC.
Controleer of je Ipad herkend wordt door je PC (er verschijnt een blokje bovenaan links in het Itunes scherm). Er verschijnt links ook "Ipad van..." of iets dergelijks en een reeks icoontjes met o.a. Foto's. Ga met muis op foto staan.
Vink aan "Foto's Synchroniseren" en duid de map "Ipad_foto" aan. Klik op Toepassen of Synchroniseren. Er volgt een Synchronisatie in 5 fasen. Aan het eind staan de foto's uit Ipad_foto op je Ipad. Controleer goed waar ze staan want meestal staan ze per datum en dus niet noodzakelijk helemaal achteraan in de lijst van je foto's.
Probeer deze foto te verwijderen van je Ipad door hem aan te raken. Je krijgt wel een vinkje te zien, maar geen duidelijk vuilbakje en je kan de foto niet verwijderen.
Nu gaan we de foto verwijderen.

In je PC maak je wis alle foto's in de map Ipad_foto
Ga in je Pc opnieuw naar Itunes en vink aan "Foto's synchroniseren"an "Foto's Synchroniseren" en duid de map "Ipad_foto" aan. Klik op Toepassen of Synchroniseren. Er volgt een Synchronisatie in 5 fasen. Aan het eind staan er op je Ipad geen foto's meer uit de map Ipad_foto.

Hiermee verwijder je alle "gesynchroniseerde foto's" uit je Ipad. Wil je er echter een aantal bewaren dan kopieer je die eerst van je Ipad naar je PC en verwijder ze dan van je Ipad via "Synchronisatie"
Ik hoop dat je met bovenstaande uitleg weet wat je moet doen om die achteraf opnieuw op je Ipad te zetten.