Drie belangrijke vragen

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

31 mar 2016, 13:38

Ik had het over uw geloof en ja, ik vind dat je wel onvriendelijke antwoorden geeft.

Ebenhaezer, jij, Eliana, wellicht ook ineke-kitty zijn volgens Mevr. Ebenhaezer de goede christenen hier, maar anderen, die niet altijd met de bijbel op tocht zijn maar toch iedere dag doen wat er moet gedaan worden, dat vind ik ook goede christenen.
Gast

31 mar 2016, 13:42

Wilsophie schreef:
Wiana schreef:Ik wist al langer dat u heel veel niet begrijpt, Wilsophie ;-)

Geen nood: God moet van elk soort zijn aantal hebben!
Gemeld bij Red Poppy.
Amaai seg, Red Poppy gaat het druk krijgen, als je ieder woordje dat u niet bevalt moet gaan melden.
Wil je dat Wiana en ik ook gebannen worden? Ga ik niet van wakker liggen hoor en ik denk Wiana ook niet.

Hoe kun je nu een discussie voeren als ieder woordje zo moet op de weegschaal gelegd worden.

Ik heb nog vragen maar ik zal ze niet meer stellen en op deze rubriek ook niets meer schrijven.

Wilsophie

31 mar 2016, 13:43

*leah* schreef:Ik had het over uw geloof en ja, ik vind dat je wel onvriendelijke antwoorden geeft.

Ebenhaezer, jij, Eliana, wellicht ook ineke-kitty zijn volgens Mevr. Ebenhaezer de goede christenen hier, maar anderen, die niet altijd met de bijbel op tocht zijn maar toch iedere dag doen wat er moet gedaan worden, dat vind ik ook goede christenen.
Je noemt bepaalde mensen goed Christenen, maar zo dicht je jezelf een bepaalde autoriteit toe waarvan het maar de vraag is of je die autoriteit hebt.
Een niet Christen mag maar in het wilde weg beledigen en als je dan met argumenten daar tegenin gaat dan is het ineens onvriendelijk.
Ik ben mij niet van onvriendelijkheid bewust, maar kom dan met voorbeelden.
Het gaat helemaal niet om goede Christenen dat heeft Eben ook helemaal niet zo benoemd. Het geloof bestaat nu eenmaal niet met elke dag iets goeds doen, dat is een wijd verbreid misverstand.
Je wordt behouden op grond van geloof en op grond van genade en wat jij duidelijk maakt is dat dat gelijk staat aan het doen van goede werken, en dan moet ik je teleurstellen want goede werken ....daarmee is de weg naar de hel geplaveid ( zegt een spreekwoord) . Of ben ik nu onvriendelijk? :cry:
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie

31 mar 2016, 13:46

*leah* schreef:
Wilsophie schreef:
Wiana schreef:Ik wist al langer dat u heel veel niet begrijpt, Wilsophie ;-)

Geen nood: God moet van elk soort zijn aantal hebben!
Gemeld bij Red Poppy.
Amaai seg, Red Poppy gaat het druk krijgen, als je ieder woordje dat u niet bevalt moet gaan melden.
Wil je dat Wiana en ik ook gebannen worden? Ga ik niet van wakker liggen hoor en ik denk Wiana ook niet.

Hoe kun je nu een discussie voeren als ieder woordje zo moet op de weegschaal gelegd worden.

Ik heb nog vragen maar ik zal ze niet meer stellen en op deze rubriek ook niets meer schrijven.
Ik heb niets over jou gerapporteerd dus ga niet in de "wij" stand. Het betrof een persoonlijk aanvallen wat gewoon tegen de regels is van dit forum.
Ik heb helemaal niets met "bannen". Sterker nog , ik ben er tegen. Maar ik ga wel voor goed fatsoen t.a.v. discussies.

Wilsophie

31 mar 2016, 13:47

@ Leah... Overigens is op veel forums het kleuren van teksten alleen voorbehouden aan de moderatoren, dus ik zal dat ook op dit forum voorstellen, want jouw blauw gekleurde teksten op sommige momenten is eigenlijk ontoelaatbaar.
Gast

31 mar 2016, 13:49

Ik heb het niet over goede werken, maar wel over het gewone leven, voor je man zorgen, voor je kinderen zorgen, je huis schoon houden, lekker eten maken voor je dierbaren, ook goed zijn voor jezelf...

Nu ga ik maar een beetje poetsen, nog een fijne dag gewenst aan alle goede en minder goede christenen.
Gast

31 mar 2016, 13:51

Wilsophie schreef:@ Leah... Overigens is op veel forums het kleuren van teksten alleen voorbehouden aan de moderatoren, dus ik zal dat ook op dit forum voorstellen, want jouw blauw gekleurde teksten op sommige momenten is eigenlijk ontoelaatbaar.
Is dat zo? Wist ik niets van, ik ben een nogal kleurrijke mens en ik hou van kleuren.

Red Poppy, is dat zo, mogen er geen kleuren gebruikt worden?

Wilsophie

31 mar 2016, 13:53

*leah* schreef:Ik heb het niet over goede werken, maar wel over het gewone leven, voor je man zorgen, voor je kinderen zorgen, je huis schoon houden, lekker eten maken voor je dierbaren, ook goed zijn voor jezelf...

Nu ga ik maar een beetje poetsen, nog een fijne dag gewenst aan alle goede en minder goede christenen.
Ik heb het punt van gekleurde teksten aangekaard bij het beheer, want het lijkt dan of je moderator bent.

Oh joh... ik zorg prima voor mijn man en kinderen en mijn huis is piepschoon en ik ben zelfs goed voor mezelf, maar helaas dat leidt niet tot de hemel of zoiets. Zo kun je niets verdienen, misschien een goed gezin of een goed huwelijk, dat zou kunnen. En helaas Leah, goed en minder goede Christenen bestaan niet.
Veel plezier met het poetsen. Ik heb dit vandaag laten doen. ( tegen betaling).
Zo maak je ook anderen blij met wat geld. Maar dat doe ik gewoon als mens en niet omdat ik een Christen ben uiteraard, want mijn schat ligt Boven, ginds achter de sterren. Daar is een woning bereid voor mij.

Wilsophie

31 mar 2016, 13:56

*leah* schreef:
Wilsophie schreef:@ Leah... Overigens is op veel forums het kleuren van teksten alleen voorbehouden aan de moderatoren, dus ik zal dat ook op dit forum voorstellen, want jouw blauw gekleurde teksten op sommige momenten is eigenlijk ontoelaatbaar.
Is dat zo? Wist ik niets van, ik ben een nogal kleurrijke mens en ik hou van kleuren.

Red Poppy, is dat zo, mogen er geen kleuren gebruikt worden?
OP alle forums waar ik kom of kwam is het gebruiken van kleur bestemd voor moderatoren. Hier zie ik eigenlijk nooit een rood bericht, maar dat staat op vele forums voor een waarschuwing of een ban. Donkerblauw staat vaak voor een opmerking van een moderator. Maar misschien kan hier helderheid over komen.
Gast

31 mar 2016, 13:57

Dat is allemaal goed hoor Wilsophie, ik doe mijn werk liever zelf zolang als mijn gezondheid dat toelaat.

sacho

31 mar 2016, 13:57

Het geloof bestaat nu eenmaal niet met elke dag iets goeds doen, dat is een wijd verbreid misverstand.

"Het geloof", ik heb een geloof in mij en laat me door niemand een geloof opdringen. Ook niet door de uitvinders van de bijbel.

en dan moet ik je teleurstellen want goede werken ....daarmee is de weg naar de hel geplaveid

Dat wil zeggen dat werkende mensen ongelovig zijn.

Toen ik jong was moest ik naar de kerk van mijn ouders.
Met 16 ging ik naast de kerk, daar was het veel leuker als dat uur te verdoen van mijn leven en luisteren naar een karnevalist die vooraan stond.
Nu kijk ik eens naar de kerk vanuit de verte.

Wiana

31 mar 2016, 13:59

En zo, sacho, zijn we eindelijk op weg naar de échte beleving van het geloof!

Wilsophie

31 mar 2016, 14:06

Dus is het een "op weg zijn". De kerken noemen dat "samen op weg".
Mijn vraag is dan: 'waarheen?"

Wiana

31 mar 2016, 14:07

P.S. Ik herhaal toch alleen maar woorden : hoe vaak lezen we hier niet " Dat begrijp ik niet goed" (W.S.) Dan kunnen we daar toch alleen maar uit besluiten dat u veel niet begrijpt? Ja toch?

Hoe vaak ook niet: " Dit vind ik komisch" (W.S.) Tja, zo komisch vind dat niet hoor ;-)

En ja, "leah" waar het echte geloof om gaat, is het goede leven van elke dag, in bezorgdheid om en liefde met onze medemensen .

Wiana

Wilsophie

31 mar 2016, 14:10

Wellicht is het ook niet komisch maar diep verdrietig. Maar ik kan en wil niet gebukt gaan onder de mensen die willens en wetens een bepaalde weg gaan, maar dàt zij die weg gaan is soms triest en soms heel komisch. Het is hun keuze en niet de mijne. Vandaar mijn vraag: "Samen op weg? "... maar waar naar toe? "