Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ

05 apr 2016, 20:20

Wilsophie schreef:Een oneindige ruimte is oneindig, maar is dat de ruimte waarin wij leven?
Ik ken geen andere ruimte dan absolute leegte, jij wel? Alvast benieuwd.

YYZ

05 apr 2016, 20:33

ineke-kitty schreef:Het spijt me , maar ik stel me helemaal niet even een wereld voor waarin de mensheid nog niet geevolueerd is, omdat ik geloof dat God de mens heeft geschapen.
Hadden ze vroeger ook al een gsm en internet zoals we nu hebben? Of stel je misschien voor dat Jezus een kwantumfysicus was met de middelen die we nu hebben, kunnen in beide richtingen denken uiteraard. Wat zou hij dan gezegd hebben en/of hoe zou de bijbel er dan uitzien?

YYZ

05 apr 2016, 20:46

ineke-kitty schreef:Is het op dit forum de gewoonte steeds af te wijken van het onderwerp?
Waarom denk je dat, het gaat nog steeds over hoe iets bericht wordt in de media en hoe dat gepercipieerd wordt door het individu, in dit geval is de bijbel als media te zien. Er bestaan verschillende visies op de werkelijkheid die we ervaren, dat is op zich al wonderbaarlijk, niet? Vandaar de vraag, moest Jezus vandaag bestaan met alle kennis die beschikbaar is, wat zou hij dan zeggen over bv aardbevingen en andere natuurrampen?

Wiana

05 apr 2016, 21:23

ineke-kitty schreef: Het gaat om het BEWIJS dat Sodom en Gomorra vandaag de dag gewoon te bezien is.
So what? Er bestaan nog veel ruïnes ... en dan?

Wiana

Paul Siemons

05 apr 2016, 21:48

Wiana schreef:
ineke-kitty schreef: Het gaat om het BEWIJS dat Sodom en Gomorra vandaag de dag gewoon te bezien is.
So what? Er bestaan nog veel ruïnes ... en dan?

Wiana
Inderdaad Wiana ... het was een asteroïde die zowat 5000 jaar geleden op die plaats ontploft is niet meer dan dat.

Natuurlijk wisten de bewoners dat toen nog niet en dachten dazt hun goden dat wel hadden gelapt !

"Een kleitablet dat wetenschappers meer dan een eeuw in de war bracht is geïdentificeerd als een ooggetuige-verslag van een asteroïde die de Bijbelse steden Sodom en Gomorra zo'n 5000 jaar geleden vernietigde. De onderzoekers geloven dat de symbolen op de tablet een gedetailleerd verslag weergeven van hoe een anderhalve kilometer grote asteroïde het gebied trof en zo meer dan één miljoen vierkante kilometer met de grond gelijkmaakte. Het effect van de inslag, gelijkwaardig aan meer dan 1000 ton TNT, zou duizenden doden en één van de grootste grondverschuivingen ter wereld veroorzaakt hebben",

En zoals bij al mijn postingen zuig ik dit niet uit mijn duim maar haal er steeds de bewijzen bij:

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=1887

YYZ

06 apr 2016, 06:47

ineke-kitty schreef:Het gaat niet om wat "Jezus vandaag zou zeggen" dus weer een poging om het onderwerp te omzeilen. Het gaat om het BEWIJS dat Sodom en Gomorra vandaag de dag gewoon te bezien is.
Het mag ook iemand anders zijn met kennis zoals we die vandaag hebben, het gaat om het principe. Wat dat bewijs betreft, er is bij mijn weten niemand dat dit wil ontkennen hier. In de titel staat ook iets over een 'dreiging voor de mensheid', de NASA is daar vandaag ook mee bezig maar we horen er maar weinig over. Hieronder een voorbeeld, ook die dreiging wordt dus niet ontkend:

Al langere tijd schrijven wij over het toenemende aantal meteorieten. Iets dat tot nu toe volkomen werd genegeerd door de mainstream media. Nu echter zien we ook daar de berichten dat men de bedreiging uit de ruimte van asteroïden schromelijk heeft onderschat. Er is een artikel gepubliceerd op Yahoo News waarin wordt gezegd dat wetenschappers stellen dat de dreiging van ruimterotsen die op de aarde inslaan vele malen groter is dan ze hadden gedacht.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=48

YYZ

06 apr 2016, 06:55

ineke-kitty schreef:Het gaat niet om wat "Jezus vandaag zou zeggen" dus weer een poging om het onderwerp te omzeilen. Het gaat om het BEWIJS dat Sodom en Gomorra vandaag de dag gewoon te bezien is.
Dit is ook interessant, wat betreft die WISE-telescoop die men destijds natuurlijk nog niet had.

NASA komt met de mededeling dat ze de WISE telescoop weer geactiveerd hebben om specifiek asteroïden op te sporen. Daarnaast zullen een aantal andere technieken die men gebruikt om de hemel af te speuren, worden uitgebreid. Dan plots komt FEMA weer om de hoek kijken. Zij delen mee dat ze de behoefte tot evacuatie onder de loep zullen nemen voor het geval er een asteroïde direct op de aarde af komt. Daarnaast zullen ze manieren bestuderen om de bevolking geïnformeerd te houden zonder mensen bang te maken.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=48

Wiana

06 apr 2016, 07:03

Best beangstigend natuurlijk, maar dit heeft toch helemaal niets met religie te maken, nietwaar?

YYZ

06 apr 2016, 07:10

Wiana schreef:Best beangstigend natuurlijk, maar dit heeft toch helemaal niets met religie te maken, nietwaar?
Dat zal mi afhangen van hoe je het brengt, sommigen zullen misschien die dreiging als een straf van God willen zien/gebruiken. Zoals destijds gebeurd is, vergelijkbaar scenario maar toen had men al deze kennis niet.

Wiana

06 apr 2016, 07:37

Inderdaad, ja. 't Is maar hoe je 't bekijkt!
Waar is de tijd van de donderpreken door de paters tijdens de jaarlijkse "zending"! Gelukkig behoort ook dat nu tot het verleden!
Voor mij is onze God een God van liefde die alleen maar wil dat we gelukkig leven samen, zonder al dat bibber- en beefgedoe!

Al de rest zal, mettertijd, wel te verklaren zijn!

Wiana

YYZ

06 apr 2016, 07:48

Wiana schreef:Inderdaad, ja. 't Is maar hoe je 't bekijkt! Waar is de tijd van de donderpreken door de paters tijdens de jaarlijkse "zending"! Gelukkig behoort ook dat nu tot het verleden! Voor mij is onze God een God van liefde die alleen maar wil dat we gelukkig leven samen, zonder al dat bibber- en beefgedoe! Al de rest zal, mettertijd, wel te verklaren zijn! Wiana
Vandaag wordt er al veel verklaard en dat op verschillende domeinen, maar wat ben je ermee als de bevolking daar niet correct over geïnformeerd wordt? Als religie synoniem staat voor manipulatie en bedrog dan leven we in een zeer religieuze samenleving, zelfs niet-religieuzen maken handig gebruik van deze strategieën. Zo gezien lijkt het nog veel slinkser dan uitgesproken donderpreken, het is maar hoe je het bekijken wil.

Wiana

06 apr 2016, 08:23

YYZ schreef: Vandaag wordt er al veel verklaard en dat op verschillende domeinen, maar wat ben je ermee als de bevolking daar niet correct over geïnformeerd wordt? Als religie synoniem staat voor manipulatie en bedrog dan leven we in een zeer religieuze samenleving, zelfs niet-religieuzen maken handig gebruik van deze strategieën. Zo gezien lijkt het nog veel slinkser dan uitgesproken donderpreken, het is maar hoe je het bekijken wil.
Het hangt ervan af welke inhoud je geeft aan "religie": gebruik je het als machtsmiddel, dan kan het uiteraard een negatief en nefast onderdeel van ons leven worden. Zo denk ik nu aan de heksententoonstelling hier in Brugge. Niet te geloven hoe sommige mensen moesten lijden; hun leven soms verwoest werd! En dat, omdat er enkele geschifte machtshebbers zich de "goddelijke" alwetendheid én rechtvaardigheid toe-eigenden!

Als iemand somber door het leven wil gaan; in alle tegenslagen de straf van God wil zien, dan doet die dat maar!

Geef mij maar de positieve kijk op het leven: we hebben zeker niet alles zelf in hand, moeten nu eenmaal aanvaarden dat niet alles rozengeur en maneschijn is. Weten dat na regen altijd zonneschijn komt, maakt de tijd die we hier mogen verblijven toch zoveel aangenamer.

Wiana
Laatst gewijzigd door Wiana op 06 apr 2016, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie

06 apr 2016, 08:58

Het is afschuwelijk hoe toch nog tamelijk grote groepen religieuze mensen gebukt gaan onder de donderpreken die van de kansel "knallen".
Zij kennen geen blijdschap in het geloof en het begrip "genade" en vergeving staat ver van hun af.
Ze hebben voornamelijk geen zekerheid in hun leven, hier en nu, maar al helemaal geen hoop voor de toekomst.
Ze worden bedolven onder schuldgevoelens over zonden en oordelen.
Eigenlijk is dat wat bij mij opkomt als ik het woord "religie" hoor.
Of het nu het Christendom is of andere richtingen, de onderdrukking en het juk wat men moet dragen volgens de prediking die zij horen weegt heel zwaar.

Zij horen nooit een boodschap van verlossing en bevrijding en blijdschap en vrede en rust en toekomstverwachting. Als ik mijn oor te luister leg dan wegen de kerkelijke geschriften zoals catechismus en Dordtse leerregels enz... dusdanig zwaar dat ze eigenlijk over de Bijbel heen worden gelegd.
Het wordt dan geen openbaring, maar een bedekking.
Ik ben daar niet mee grootgebracht, maar krijg er inmiddels wel mee te maken. Nog steeds val ik in bepaalde verbazingen bijna verontwaardigingen.

Ik merk dat de kerk en haar gemeenschap een sociaal gebeuren is waar men zich veilig voelt, je hoort ergens bij en je bent samen met gelijkgestemden dus alles wat een beetje anders denkt of er zelfs anders uit ziet wordt dan ook geweerd en uitgesloten.
M.i. kan dat nooit de bedoeling zijn van het beeld wat de apostelen voor ogen hadden bij het stichten van de zgn "huisgemeenten", waar de zorg voor de armen en minder bedeelden steeds terugkomt in de brieven.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini

06 apr 2016, 11:40

Wilsophie schreef.

Zij horen nooit een boodschap van verlossing en bevrijding en blijdschap en vrede en rust en toekomstverwachting.

OEI , u leeft dus op dit moment in een kerker ?
Of heb je misschien toch een vrij goed leven in vrijheid van denken .
Misschien al eens echt nagedacht aan de mogelijkheid dat dit het enige is dat je ooit ontving ?
Is het zo wreed te denken dat het na dit aardse leven gedaan is, zodat we, gelukkig maar, plaats kunnen maken voor anderen ?
Want een god in je bestaan meenemen heeft tenslotte slechts 1 doel : eeuwig leven.

Wilsophie

06 apr 2016, 11:50

Reini schreef:Wilsophie schreef.

Zij horen nooit een boodschap van verlossing en bevrijding en blijdschap en vrede en rust en toekomstverwachting.

OEI , u leeft dus op dit moment in een kerker ?
Of heb je misschien toch een vrij goed leven in vrijheid van denken .
Misschien al eens echt nagedacht aan de mogelijkheid dat dit het enige is dat je ooit ontving ?
Is het zo wreed te denken dat het na dit aardse leven gedaan is, zodat we, gelukkig maar, plaats kunnen maken voor anderen ?
Want een god in je bestaan meenemen heeft tenslotte slechts 1 doel : eeuwig leven.
Ik leef midden in de wereld hoor, als oma en moeder en vriendin en buurvrouw enz... Dus ik weet niet wat je bedoelt?
Ik heb zijnde in de avond van mijn leven over heel veel dingen nagedacht. Maak je geen zorgen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner