Nicole Julienne

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Nicole Julienne

11 apr 2016, 15:51

heb WD my passport waar reizen opstaan

Sedert Windows 10 kan ik ze niet meer openen

Kunnen jullie me helpen ?
Met dank
Nicole

verhaegen
Support SeniorenNet

11 apr 2016, 16:12

deze site
http://support.wdc.com/downloads.aspx?DL
naast filter op produckt dat driehoekeje klik daar op en kies uw schijf
klik op submit
en dan word daar de driver aangeboden
maar normaal hebt ge géén drivers nodig voor een usb hd !!!!

die moet normaal herkend worden als ge die in de usb van de comp steekt en even gedult hebt (antivirusscanner zal die schijf gaan scannen , en windows moet die ook eerst inventariseren (kan dus even duren de eerste keer , navenant of der véél of weinig opstaat

probeer eens met een andere kabel !

ps.
steek hem eens in een computer met een windows 8.1 of windows 7 , en kijk dan is of hij daar wél herkend wordt !
ps.
die stak toch niet in de usb terwijl ge windows 10 geinstaleerd hebt ?

ik weet niet of het iets bij u zou doen of nodig hebben
http://www.wdc.com/wdproducts/wdsmartwa ... ric&os=win

Nicole Julienne

14 apr 2016, 11:25

er komt de vraag :
schijf formateren ,
maar zal mijn WD passport dan niet hetgeen erop staat kwijt zijn ?

JimB

14 apr 2016, 11:37

Die vraag om de schijf te formatteren is dagelijkse kost bij miljoenen mensen die met een windows besturingssysteem werken. Nooit doen dus. U zal dan idd. al uw gegevens kwijt zijn. Windows denkt nogal vlug dat een schijf moet geformateerd worden als er een korrupt bestandje op staat. Sluit de schijf zoals gezegd eens aan op een andere computer.

Ik kom die melding regelmatig tegen, ookal omdat ik ws. meer harde schijven/externe media/partities etc.. waar ik bij aansluiting op mijn PC dat bericht kan krijgen. Ik weet nu niet of U nog een laatste waarschuwing zou krijgen vooraleer het formatteren begint.

En trouwens zoals verhaegen zegt zitten die drivers standaard reeds in het OS.

Ik heb oa. een 320GB, een 2TB en een 3TB WD MyPassport en heb nog nooit drivers moeten installeren op mijn W7. Maar ja W10 ??

verhaegen
Support SeniorenNet

14 apr 2016, 13:12

het is een schijf die meer met problemen kampt
ongeacht het besturingssysteem
ik heb eens gaan kijken bij wd zelf op hun forum
en t'is kommer en kwel blijkbaar met die soort van hd

maar inderdaad , nooit formateren hoor !!!!!
want dan ben je alles kwijt

het komt héél waarschijnlijk doordat er een stukje op de schijf fouten vertoont , en dat uit zich dan zoals een paar bestanden die precies corrupt zijn , maar dat is dus niet , het komt omdat dat stukje van de schijf ........

proberen op een krachtige computer kan helpen
anders met bv. schijfkontrole of partition tabel docter of dergelijks

JimB

14 apr 2016, 17:47

Zoals ik reeds vermeld had heb ik zelf 3 van deze WD MyPassport schijven die ik regelmatig gebruik.

Wat ik dus al wel reeds ondervonden heb is dit:

- Gebruik steeds het meegeleverde kabeltje. Als ik dat kabeltje met uiteraard dezelfde soort stekker verving door een iets langer exemplaar werd de schijf niet herkend of enkel zeer tijdelijk waarna ze aan en uit ging. Ik heb dat moeten ondervinden bij de 2TB en de 3TB versie. Niet bij de 320GB versie waar ik gerust een ander en langer kabeltje kon gebruiken.

- Het is niet zo dat omdat het product een WD My Passport is dat er wel degelijk een WD 2,5 inch harde schijf in steekt. Het kan maar niet noodzakelijk. Meestal zelfs niet. Wat misschien ook de kommer en kwel verklaart die verhaegen op het WD forum tegenkomt. Persoonlijk heb ik de beste ervaring met WD harde schijven in vergelijking met andere merken (waarbij HGST in feite ook WD is)

- Nog iets: als eenmaal een bepaalde USB poort je WD herkent, blijf dan vooral dezelfde poort gebruiken, voor dezelfde externe USB schijf.

- Steeds veilig verwijderen gebruiken. Indien je een bericht krijgt dat het om de een of andere reden niet gaat, sluit dan je PC af vooraleer de HD af te koppelen.

- Nooit de PC starten met de HD in de USB poort ingeplugd. Na het opstarten een tijdje wachten vooraleer alles geladen is voor je de HD in de USB poort plugt.

- Het hoeft wel allemaal niet, maar het is toch het beste dit zo te doen om problemen te vermijden.

verhaegen
Support SeniorenNet

14 apr 2016, 18:07

normaal zijn wd hd's inderdaad de betere hd
dat is mijn ondervinding ook
maar zoals altijd zijn der uitzonderingen , zeker nadat ze seagate overgenomen gehad hebben
blijkt der hier en daar een beetje .....
hoe groter de schijf , hoe meer der opstaat , hoe meer kans op eventuele mankementen
hoe kleiner de schijf hoe betrouwbaarder
die van 320 gb heb ik géén één die faalt
maar eens het boven de 500 of 750 gaat , kan het gaan .....
de laaste probeer ik nu toschiba een beetje om te zien of die tegenwoordig betrouwbaarder zijn