router fritzbox
-
drareg - Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31
Ik heb een fritzbox 7340 router aangesloten op een lan verbinding van de draadloze modem van telenet. Op de http kabel die toekomt in de living heb ik een snelheid van 100mbit/s. Nu als ik de box aansluit op deze lan dan heb ik maar een wifi van 55mbit/s.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
dddd
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Elk tussenstuk met de rechtstreekse kabel, vermindert de snelheid gevoelig.
( dat kan gaan tot de helft) Het signaal kan wel verbeteren.
Wat de snelheid betreft. Surfen, mailen, en kleine dingen downloaden' het moet al raar doen als men het met het blote oog ziet.
Wat de snelheid betreft. Surfen, mailen, en kleine dingen downloaden' het moet al raar doen als men het met het blote oog ziet.
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Dat is waar, maar wifi is ook gewoon trager dan kabel.paullamb schreef:Elk tussenstuk met de rechtstreekse kabel, vermindert de snelheid gevoelig.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Nu versta ik het niet goed meer.
Gebruikt u de Fritz als router? Dus Telenetmodem ,kabel naar de Fritz en dan kabel naar uw laptop? Staat bij de Fritz dat die daar voor dient.
Kan u het model eens doorgeven. Staan daar vanachter een paar poorten?
De Fritz modellen staan bekend als ( de betere) WiFi versterkers, repeaters, maar zoals we reeds schreven brengen die de snelheid omlaag.
Gebruikt u de Fritz als router? Dus Telenetmodem ,kabel naar de Fritz en dan kabel naar uw laptop? Staat bij de Fritz dat die daar voor dient.
Kan u het model eens doorgeven. Staan daar vanachter een paar poorten?
De Fritz modellen staan bekend als ( de betere) WiFi versterkers, repeaters, maar zoals we reeds schreven brengen die de snelheid omlaag.
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ik snap er ook niets van: de fritzbox 7340 bestaat niet (meer???) op de site van de leverancier. Tot daar toe, het huidige model zou de 7360 kunnen zijn.
Maar die familie van toestellen zijn ADSL/VDSL routers, en ik zie in hun uitleg niet staan dat die een LAN ingang hebben als router. De box kan wel werken, maar of dat optimaal is, dat is een andere vraag.
En de Fritzbox (7360 tenminste) is als Wifi ook een maatje kleiner dan de Maginon: enkelband 2.4Ghz t.o. dualband. Dat kan dus verklaren waarom die niet evenwaardig zijn.
Maar die familie van toestellen zijn ADSL/VDSL routers, en ik zie in hun uitleg niet staan dat die een LAN ingang hebben als router. De box kan wel werken, maar of dat optimaal is, dat is een andere vraag.
En de Fritzbox (7360 tenminste) is als Wifi ook een maatje kleiner dan de Maginon: enkelband 2.4Ghz t.o. dualband. Dat kan dus verklaren waarom die niet evenwaardig zijn.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Een doorvoer snelheid van 55Mb/s kan er op wijzen dat standaard 802.11g gebruikt wordt (54Mb/s). Kijk de instellingen van de Fritzbox eens na. Voor een hogere snelheid moet standaard 802.11n gebruikt worden EN moet de beveiliging zijn ingesteld op WPA2. Zowel Fritzbox als laptop moeten 802.11n gebruiken. Meer info Pagina 128 van de Fritzbox7340 handleiding.