voetknobbel

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

angel22

22 mei 2016, 21:18

Ik zoek informatie ivm voetknobbels, om die te behandelen zonder operatie.
fijne dag verder

Klaartje

23 mei 2016, 17:45

angel22 schreef:Ik zoek informatie ivm voetknobbels, om die te behandelen zonder operatie.
Ik vrees (voor zover ik weet) dat hier zonder operatie niets aan te veranderen is, dit is meestal genetisch bepaald (heb het ook).
Een operatie wordt meestal niet aangeraden, maar je blijft er mee zitten, voor zover ik weet !

Lastig :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

23 mei 2016, 20:57

Angel

Bedoel je een hallux valgus? Dat is een (meestal rode) knobbel aan de zijkant van de grote teen.
Dit kan geopereerd worden. Is wel (van horen zeggen) een vrij pijnlijke bedoening en het herstel duurt lang.
Er is echter weinig anders aan te doen. Je kunt natuurlijk bij een podoloog pleisters en "dingen" kopen, (soort doekjes) om die knobbel af te schermen tegen druk.
De knobbel kan ook steeds terugkomen, zelfs na een operatie.
Mijn vriendin heeft zo een knobbel laten weghalen, ze heeft toch geen spijt dat ze gekozen heeft voor een operatie.

gerarda

24 mei 2016, 01:57

Ik heb zo een knobbel laten wegnemen aan mijn voet al van in de jaren 1994 ongeveer. Ik was daar zeer tevreden over en nu nog altijd. Ik was toen ongeveer 58 jaar .

Gerarda
Gast

24 mei 2016, 09:50

Gerarda,

Heb je toen veel pijn gehad en heeft het herstel lang geduurd?
Mijn dochter heeft dat nu al, ze is heel bang voor een operatie. Ze kan ook geen weken ziekteverlof nemen.

kitten

24 mei 2016, 18:36

Mijn dochter had dat aan beide voeten zo erg dat ze geen elegante schoenen meer kon dragen en steeds pijn had. Als jonge vrouw , net 40, is dat geen doen. Ze heeft de operaties ondergaan en alles is Ok. Wel één voet met de keer, dus telkens 2 maanden thuis , niet op staan in het begin, en 6 maanden revalidatie. Met 2 kleine kindjes was dat niet zo eenvoudig, maar een fantastische Papa en een toegewijde oma hebben wel geholpen.
De pijn is te dragen met wat pijnstillers volgens haar. Je moet wel strikt de raadgevingen van de chirurg volgen anders loopt het slecht af.
Ze had een werkgever ( Stad Antwerpen) die daar geen problemen over maakte en werkte toen ook gedeeltelijk thuis, wat paste in haar job.
Ik zou niet terug deinzen voor een operatie als het echt te erg is. Maar dat moet je natuurlijk zelf afwegen.
Gast

24 mei 2016, 21:08

Dank je voor de info kitten.

Wiana

24 mei 2016, 22:50

Het belangrijkste is, dat je een goede chirurg hebt.... Hoewel, wanneer weet je dat???
Ik heb die operatie ook aan beide voeten ondergaan. De tweede voet wat later dan de eerste, om de revalidatietijd wat te overlappen.
Pijnlijk is het zeker, maar lichamelijke pijn gaat over... en vergeet je ook, als het resultaat bevredigend is.
Ook ik dacht, eindelijk es elegante schoentjes te kunnen dragen, maar ... met de tweede voet liep het pas mis: " een lichte overcorrectie" noemde de dokter het.... Nu weet ik dat ik stappen moest ondernomen hebben: door die "lichte overcorrectie" is mijn grote teen helemaal naar buiten gegroeid= weg evenwicht en weg elegante schoentjes....

De enige oplossing: een nieuwe operatie, maar dat zie ik echt niet meer zitten...

Maar, niet alle operaties lopen fout natuurlijk! Duimen dus :-)

Wiana

tjue

12 jun 2016, 11:38

Beste,

ik had een knobbel bovenkant aan mijn dikke teen,kon in geen enkele schoen meer ,zeer pijnlijk, oorzaak was verhoogd urinezuur,(pootje),
heb het adres van dr Geofrie Van de Putte in lier gekregen antwerpse steenweg in lier , die heeft die knobbel weggehaald in het ziekenhuis van Lier,nu vier jaar geleden, fijne en ervaren dokter, ziekenhuis van lier zeer
klantvriendelijk, een dag in het ziekenhuis , ik had dit veel eerder moeten laten doen, als ik in uw plaats was,ik zou het weten
grt tjue
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

pastoor

12 jun 2016, 14:45

Hallux valgus.

hier klikken voor hallux valgus

Hallux valgus, chirurgische ingreep.

hier klikken voor chirurgie
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

angel22

14 jul 2016, 08:02

bedankt voor jullie tips ....
fijne dag verder