spam

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

14567

27 mei 2016, 09:59

Ik word geplaagd met wel 35 spam mails per dag! Ze staan gemeld onder Norton anti-spam maar verschijnen steeds weer;Hoe kan ik deze definitief verwijderen want ze komen steeds terug.vb. Ikea, Zeeman enz. Met dank. :cry:

Sony

27 mei 2016, 12:51

14567,

Dat zijn bekende firma's, heb je ooit aangevinkt dat je van die firma's
de nieuwsbrief wou ontvangen en kan je niet laten weten dat je die
niet meer wenst te ontvangen ?

Sony

14567

05 jun 2016, 17:32

Sony schreef:14567,

Dat zijn bekende firma's, heb je ooit aangevinkt dat je van die firma's
de nieuwsbrief wou ontvangen en kan je niet laten weten dat je die
niet meer wenst te ontvangen ?

Sony
Sony, heb bij geen enkele firma een nieuwsbrief ooit aangegaan.Het wordt steeds erger vandaag bijna 80 ongewenste mails;Ik vink ze steeds aan als ongewenste afzender doch ze komen altijd terug;Is niet plezant meer. :(

benq

06 jun 2016, 14:34

@14567
heb je ooit iets gekocht bij Ikea – Zeeman of ergens anders waar je uw e-mail adres onbewust heeft achtergelaten?
Niet doen, is voor niets nodig, als je in de jaren ’60 iets kocht of bestelde dan werd dit toch ook geleverd, dan was er nog geen e-mail

Een klein voorbeeld, je koopt iets in winkel X aan de kassa vragen ze uw adres – telefoonnummer – e-mail adres met als smoesje ( dat hebben we nodig voor de garantie mijnheer/mevrouw ) .
als je dit doet zit je al in het systeem en deze gegevens worden ook doorverkocht.

Dikke onzin, een gewoon kasticket is voldoende.

Als je iets online koopt moet je een e-mail adres ingeven, vraag een nieuwe extra mailbox aan uw provider, normaal heb je recht op 1 of meerdere GRATIS extra mailboxen naargelang uw abonnement.
in die extra mailbox maak je een e-mail adres aan vb: enkelvoorX@”naam provider”.be
Die extra mailbox kan je raadplegen via de website van uw provider en na bevestiging aankoop kan je eventueel dat mail adres verwijderen.
je kan die mailbox ook gebruiken voor registreren op nieuwsgroepen of forums eens geregistreerd dan e-mail adres verwijderen uit die box.

Als je een e-mail (een goeie mop of filmke) naar verschillende vrienden mailt, stuur dan altijd die mail via BCC stuur nooit een mail via AAN of CC.
Als je via BCC mailt ziet de ontvanger enkel zijn naam staan en nooit die andere.
Hoe vaak krijg je geen mails die reeds een paar keer zijn doorgestuurd met alle e-mail adressen van personen die je niet eens kent.
Zo creëert je de mogelijkheid tot Spam.

enz……

14567

06 jun 2016, 17:31

benq schreef:@14567
heb je ooit iets gekocht bij Ikea – Zeeman of ergens anders waar je uw e-mail adres onbewust heeft achtergelaten?
Niet doen, is voor niets nodig, als je in de jaren ’60 iets kocht of bestelde dan werd dit toch ook geleverd, dan was er nog geen e-mail

Een klein voorbeeld, je koopt iets in winkel X aan de kassa vragen ze uw adres – telefoonnummer – e-mail adres met als smoesje ( dat hebben we nodig voor de garantie mijnheer/mevrouw ) .
als je dit doet zit je al in het systeem en deze gegevens worden ook doorverkocht.

Dikke onzin, een gewoon kasticket is voldoende.

Als je iets online koopt moet je een e-mail adres ingeven, vraag een nieuwe extra mailbox aan uw provider, normaal heb je recht op 1 of meerdere GRATIS extra mailboxen naargelang uw abonnement.
in die extra mailbox maak je een e-mail adres aan vb: enkelvoorX@”naam provider”.be
Die extra mailbox kan je raadplegen via de website van uw provider en na bevestiging aankoop kan je eventueel dat mail adres verwijderen.
je kan die mailbox ook gebruiken voor registreren op nieuwsgroepen of forums eens geregistreerd dan e-mail adres verwijderen uit die box.

Als je een e-mail (een goeie mop of filmke) naar verschillende vrienden mailt, stuur dan altijd die mail via BCC stuur nooit een mail via AAN of CC.
Als je via BCC mailt ziet de ontvanger enkel zijn naam staan en nooit die andere.
Hoe vaak krijg je geen mails die reeds een paar keer zijn doorgestuurd met alle e-mail adressen van personen die je niet eens kent.
Zo creëert je de mogelijkheid tot Spam.

enz……
Benq,
Het probleem is dat ik bij geen enkele firma ooit een emailadres opgaf, doe ik trouwens nooit, geef enkel tel.n°?Wat betreft verzenden mails doe ik steeds via bcc dus daar kan het ook al niet aan liggen. Mijn schoonzoon heeft nu een kleine ingreep gedaan en ik verwacht dat de toestand zal verbeteren;Alvast bedankt voor je reactie.

ovl

06 jun 2016, 18:24

laat dan eens weten welke kleine ingreep en of het tot resultaat heeft geleid, zo hebben meerdere gebruikers er ook wat aan.
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

14567

07 jun 2016, 09:44

ovl schreef:laat dan eens weten welke kleine ingreep en of het tot resultaat heeft geleid, zo hebben meerdere gebruikers er ook wat aan.
Ja, hij heeft de instellingen op mijn pc aangepast wat betreft laag of hoog gevoeligheid van mails.Sindsdien zijn ze weg.Verdere details weet ik ook niet want ik ben maar ne pc nerd (68j)
Groetjes :wink: