Jobs - Jobs - Jobs
-
Gast
Paca schreef: ... heb een "chef de service" zijn brandkast weten gebruiken enkel en alleen om zijn eten van die dag te bewaren.
...
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Tja ... als ge je niks kan veroorloven dan maar naar de goedkope fast-food !petrol schreef:Gisteren reed ik over de parking van hamburgertent Quick.De parking stond afgeladen vol en voor de drive-in was het ook aanschuiven.De tent zelf was ook overvol.
Graaf, zoveel volk.Zou het kunnen dat het vakantiegeld uitbetaald is?
-
Jan Meuleman - Lid geworden op: 19 jul 2006, 18:37
Neen een gepistoneerde profiteur. Ongetwijfeld een vakbondsmanThe Spirit of Flanders schreef:Paca schreef: ... heb een "chef de service" zijn brandkast weten gebruiken enkel en alleen om zijn eten van die dag te bewaren.
...Dat was dan een inventieve ambtenaar , die zijn op zich ook al heel zeldzaam.
De rooie moeten van mijn geld blijven. Ze moeten maar werken ipv op mijn kosten te leven.
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Gelukkig zijn sommige bijdragen goed voor de lachspieren !Wil. schreef:die volgen pas als de economie weer aan de beterhand is. De kost gaat voor de baat.dejules schreef: Belastingsinkomsten die zwaar tegenvallen,
We zullen zien in 2019 waar we aangekomen zijnafgesproken begrotingsdoelstellingen die niet gehaald worden,
In welke week van het jaar bedoel je? In gans 2015 alvast niet. De cijfers van eurostat zijn nl. anders: voorbeeld: Italie: 0,8% Oostenrijk: 0,9% Frankrijk: 1,3% Denemarken: 1,2% Finland: 0,5% Servie: 0,7%laagste economische groei van Europa,
Daarentegen: belgië (dank zij Vlaanderen) 1,4%
Hangt er van af hoe snel jij schrik krijgt. De nominale schuld van Spanje is met 39.5 miljard gestegen tussen 2014 en 2015. De schuld van Frankrijk met bijna 57 miljard. Die van belgië met amper 8 miljard.de nominale schuld die schrikbarend stijgt,
Netto komen er jobs bij. De NBB stelt er 140.000 extra in het vooruitzicht tot eind 2018.dagelijks fabriekssluitingen,
Dat werd ook wel eens tijd dat die eeuwigdurende dopper er werden uitgehaald.massale schorsingen onder werklozen
Dat is nu voor het eerst gedaald sinds lang. Zie de Tijd van 11 maart 2016:stijgend overheidsbeslag
Overheidsbeslag
Toch valt er ook positief nieuws te melden. Het overheidsbeslag, zowel in termen van overheidsontvangsten als van -uitgaven, is de afgelopen jaren wat teruggedrongen.
Te veel: OK. Maar degenen die nodig zijn, zijn niet te duur.Veel te veel ambtenaren die ook nog eens veel te duur zijn.
Zo zie je maar dat hier weer een aantal argumenten op tafel werden gegooid die hooguit halve waarheden zijn. Meestal hele leugens.
Laatst gewijzigd door Flashback op 19 jun 2016, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
HET echte probleem zit bij de staat : veel te duur, corrupt, moddervet, inefficient. Waar een modale werknemer rond 1965 met 1 wedde zijn gezin kon onderhouden, het huis afbetalen en de kinderenb laten studeren kom je nu als modale startende tweeverdiener niet meer toe - omdat de BELASTINGSDRUK op lonen zo hoog werd ( 2/3 ). En die belastingsdruk werd zo hoog omdat de Martensen, Tobacken, Verafstoten et tutti quanti het werkloosheidsprobleem "oplosten" met ambtenarij. Ook NU nog worden bijna ALLE nieuwe "arbeidsplaatsen" door de overheid "gecreëerd" of gesubsidieerd en gefinancierd met nieuwe belastingen. Tot het niet meer gaat en dat is vanavond.Paca schreef:Het ambtenarenleger is een uitwas van na WOII toen er nog jobs genoeg te vinden waren en vooral "weg te geven". De gouden jaren zestig (tot aan de zo gezegde oliecrisis van de vroege jaren zeventig) zijn reeds geruime tijd voorbij. Het geld, van u en mij, kon niet op en de vetpotten van Egypte werden zorgvuldig geledigd door profiteurs die "boven elke verdenking" stonden ... althans voor diegenen die niet konden/kunnen logisch nadenken.
De trouw (what's in a word) aan het politieke establishment werd afgekocht op uw en mijn kosten ze moesten daar niets anders voor doen als ongestraft in uw geldbeugel te zitten ... il faut le faire!
Ik WEET dat op bepaalde plaatsen in de ambtenarij (was er in mijn jonge jaren zelf één) mensen zitten die niet eens één uur nodig hebben om hun dagtaak te volbrengen. Ho ja, heb dames hele dagen weten breien achter hun bureau. Heb "conducteurs de travaux" weten wandelen gaan in het Brusselse omdat ze niets anders om handen hadden. Ben zelf in de bres gesprongen voor een ondernemer die het faillissement voor ogen zag omdat de profiteurs te lui waren zich zijn terechte zaak aan te trekken.
Als ludiek toemaatje ... heb een "chef de service" zijn brandkast weten gebruiken enkel en alleen om zijn eten van die dag te bewaren.
De mensen weten dit niet ... anders was het morgen revolutie! Terecht? Deels wel!
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Ik heb van verschillende vrouwen horen zeggen dat ze hun brei- en haakwerkjes meenamen en/of halve dage kruiswoordraadsels oplosten. Dat waren geen uitzonderingen, eerder een regel.Jan Meuleman schreef:Neen een gepistoneerde profiteur. Ongetwijfeld een vakbondsmanThe Spirit of Flanders schreef:Paca schreef: ... heb een "chef de service" zijn brandkast weten gebruiken enkel en alleen om zijn eten van die dag te bewaren.
...Dat was dan een inventieve ambtenaar , die zijn op zich ook al heel zeldzaam.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb horen zeggen dat ...oomski schreef:Ik heb van verschillende vrouwen horen zeggen dat ze hun brei- en haakwerkjes meenamen en/of halve dage kruiswoordraadsels oplosten. Dat waren geen uitzonderingen, eerder een regel.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Indien wij de contractuelen hetzelfde pensioen moeten geven als de statutairen de Belgische Staat in faling gaat. Uitspraak komt van Vincent Van Quickenborne.Wil. schreef:Ik heb horen zeggen dat ...
De eerste rechtzaken over gelijk werk maar verschillende verloning dienen zich aan!
Laatst gewijzigd door dejules op 19 jun 2016, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Die is honderdduizenden Euro's minder waard dan een pensioen dat factor 2.3 hoger is!voorn schreef:Bij stad Antwerpen hebben contractuelen wel een lager loon en geen opslagvoor de jaren dienst
Maar wel een groepsverzekering bij pensionering
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Suske, al eens gekeken wie er zo allemaal in de raad van regenten zit bij de NBB?dejules schreef:De N-VA (of is het VOKA) heeft daar zijn mannetjes geplaatst.
Een zeer betrouwbare bron, de spreekbuis vd regering : "de econnomie trekt aan!".
Jij bent de zoveelste in de rij à la rioolrat Kannibaal die tevergeefs probeert de bronnen te vergiftigen. We weten het ondertussen wel: het Planbureau, het Agentschap van de Schuld, de NBB, de FOD economie, de VDAB, de SER, het Agentschap Buitenlandse Handel, Statbel en zelfs Eurostat zijn allemaal in handen van de N-VA en bijgevolg allemaal één corrupte bende.
Ga nu weer maar wat janken bij je vakboungd en laat iets weten als je sinds je brugpensioen en riante oprotpremie al één keer bent gaan solliciteren. Ha ja, rooie délégués zijn daarvan vrijgesteld, nietwaar.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Was dat in je macraméclubje of bij de AA?oomski schreef:Ik heb van verschillende vrouwen horen zeggen dat ze hun brei- en haakwerkjes meenamen en/of halve dage kruiswoordraadsels oplosten. Dat waren geen uitzonderingen, eerder een regel.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wanneer gaan politici de moed vinden om eindelijk toe te geven dat de 7 vette jaren voorbij zijn ? Dat volledige tewerkstelling nooit meer haalbaar is in dit kruideniersland. Dat één of een paar generaties nog zullen kunnen teren op de verworven welstand van de voorouders maar dat daarna de overgrote meerderheid zal moeten inbinden en tevreden zijn met een veel lagere levensstandaard. Dat het nationale inkomen en de sociale zekerheid, anders zal moeten worden verdeeld dan op basis van arbeid in loondienst.
Dat het landsbestuur zelf het voorbeeld moet geven en liefst voor het te laat is structureel moet ingrijpen. In naam van de democratie worden wij oververtegenwoordigd en tegelijk betutteld. De versplintering, mede bron van verspilling, zou ongedaan moeten worden gemaakt. Eén bestuur voor deze middelgrote stad die België toch maar is, zou ruimschoots moeten volstaan. Senaat afschaffen, Provincies afschaffen, aantal kamerleden verminderen, gemeenten tot leefbare dimensies fuseren en bevoegdheid delegeren; defensie herleiden tot een van de drie Wapens, religie zelfbedruipend maken, kortom de kosten van levensonderhoud van deze Staat tot het noodzakelijke minimum herleiden. En niet langer de massa in slaap wiegen met het sloganeske "jobs, jobs, jobs...." Zeg de waarheid en handel ernaar voor het te laat is en het lid van de ketel vliegt.
Dat het landsbestuur zelf het voorbeeld moet geven en liefst voor het te laat is structureel moet ingrijpen. In naam van de democratie worden wij oververtegenwoordigd en tegelijk betutteld. De versplintering, mede bron van verspilling, zou ongedaan moeten worden gemaakt. Eén bestuur voor deze middelgrote stad die België toch maar is, zou ruimschoots moeten volstaan. Senaat afschaffen, Provincies afschaffen, aantal kamerleden verminderen, gemeenten tot leefbare dimensies fuseren en bevoegdheid delegeren; defensie herleiden tot een van de drie Wapens, religie zelfbedruipend maken, kortom de kosten van levensonderhoud van deze Staat tot het noodzakelijke minimum herleiden. En niet langer de massa in slaap wiegen met het sloganeske "jobs, jobs, jobs...." Zeg de waarheid en handel ernaar voor het te laat is en het lid van de ketel vliegt.
Laatst gewijzigd door socrates op 19 jun 2016, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Met hetgeen ze in die goedkope fastfood betalen kunnen die sukkelaars thuis een fatsoenlijke maaltijd klaarmaken!Flashback schreef:Tja ... als ge je niks kan veroorloven dan maar naar de goedkope fast-food !petrol schreef:Gisteren reed ik over de parking van hamburgertent Quick.De parking stond afgeladen vol en voor de drive-in was het ook aanschuiven.De tent zelf was ook overvol.
Graaf, zoveel volk.Zou het kunnen dat het vakantiegeld uitbetaald is?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!