Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

22 jun 2016, 20:41

Ik denk kannibaal dat u toch een verkeerde voorstelling hebt van wat flexijob eigenlijk is.
Is het niet de bedoeling om het zwartwerk in de horeca tegen te gaan, mensen die bv na een week werken nog in het zwart gaan bijverdienen als garçon in het weekend of tijdens hun verlof ! Diegene die zwartwerken hebben doorgaans wel een inkomen waar ze later een pensioen voor trekken. Ze mogen zelfs 300 uren per jaar werken zonder dat er sociale en fiscale rechten op betaald worden, 360 uren als de horecauitbaters een witte kassa heeft. Het is enkel de uitbater die een bijzondere bijdrage betaald van 25%.
Dus van dat pensioen voor die flexijobber is totaal geen sprake, hetgeen hij verdient bruto krijgt hij netto. Zuiver in de pocket dus maar de werkgever betaald 25%.

socrates

22 jun 2016, 21:34

Sinds in de horeca het BTW tarief naar onder werd aangepast is er veel veranderd ten goede. Immers door de evenredige verlaging van de prijzen konden veel meer klanten zich nu een restaurantje of een paar pintjes meer veroorloven. Daardoor was, ondanks de witte kassa, bijkomend personeel onmisbaar geworden.Die gemiste BTW inkomsten waarover Van Overtveldt klaagt, zijn dus eigenlijk goed besteed gemeenschapsgeld.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

De kannibaal

24 jun 2016, 19:33

De Kannibaal is ondertussen niet de enigste die vast geloofd in de tiekomst van de Waalse economie:
http://www.demorgen.be/binnenland/marc- ... -b723d271/
Gast

24 jun 2016, 19:42

Mikken op het toerisme is zijn goed recht. Hoeveel bijkomende en blijvende jobs hij echter creëert lees ik hier niet of moet het werkvolk dat er nu al werkt maar een tandje bijsteken voor hetzelfde loon ?

De kannibaal

24 jun 2016, 19:51

Dicksy schreef:Mikken op het toerisme is zijn goed recht. Hoeveel bijkomende en blijvende jobs hij echter creëert lees ik hier niet of moet het werkvolk dat er nu al werkt maar een tandje bijsteken voor hetzelfde loon ?
Neen, mijnheer Coucke volgt correct de richtlijnen van de regering. Het gaat om zeer veel nieuwe arbeidsplaatsen; De Waalse werkloosheid mag ook krimpen door een overaanbod van flexijobs.. Voor iedere vacature worden 7 flexi jobs in het leven geroepen. Werken ze in 2 shiften dan gaat het om 14 nieuwe arbeidsplaatsen per gecreëerde arbeidsplaats.

Flashback

28 jun 2016, 15:07

Uitgeverij Truvo Belgium (Gouden Gids) heeft faillissement aangevraagd.
520 Jobs in gevaar.

voorn

28 jun 2016, 15:12

Er moet meer werk komen in Wallonië ; maar nu weten we tenminste waar het naar toe gaat.
Van de regering weten we niks.

Wil.

28 jun 2016, 15:15

Flashback schreef:Uitgeverij Truvo Belgium (Gouden Gids) heeft faillissement aangevraagd.
520 Jobs in gevaar.
Bijna alle klompenmakers zijn ook verdwenen of zijn failliet gegaan. Creatieve destructie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

28 jun 2016, 16:05

Uitgeverij Truvo Belgium (Gouden Gids) heeft faillissement aangevraagd.
Het is dan toch niet alles goud wat blinkt :lol:

pastoor

28 jun 2016, 16:51

Er is een overname bod voor Truvo na het faillissement.
Mits maximum 220 jobs.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Paul Siemons

28 jun 2016, 16:58

voorn schreef:Er moet meer werk komen in Wallonië ; maar nu weten we tenminste waar het naar toe gaat.
Van de regering weten we niks.
Afbeelding

socrates

28 jun 2016, 17:15

Wil. schreef:
Flashback schreef:Uitgeverij Truvo Belgium (Gouden Gids) heeft faillissement aangevraagd.
520 Jobs in gevaar.
Bijna alle klompenmakers zijn ook verdwenen of zijn failliet gegaan. Creatieve destructie.
Toen hier in 1935 de eerste trein tussen Mechelen en Brussel ging rijden was dat ook fataal voor de diligences en zelfs in grote mate ook voor de paarden.
Enkel de politici willen nog niet zien dat massale tewerkstelling definitief tot het verleden behoort; nu steeds meer, ook geestelijke arbeid, door Artificiële Intelligentie wordt overgenomen
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

28 jun 2016, 17:17

Toen hier in 1935 de eerste trein tussen Mechelen en Brussel ging rijden

1935 .... 8O
OK, we snappen het. Maar nu wordt ook duidelijk waarom 'te laat komen' in het dna van de NMBS zit. :lol:

Wil.

28 jun 2016, 17:27

socrates schreef:(...) nu steeds meer, ook geestelijke arbeid, door Artificiële Intelligentie wordt overgenomen
Het zou kunnen dat hier een paar AI-computers aan 't werk zijn op sennet. Maar alle begin is moeilijk, dat is wel duidelijk. Die artificiëlen kletsen maar raak en tegelijk laten ze zich bijna niet ontmoedigen door afkeurende reacties.

Toch zou het zelfs kunnen dat er ooit AI ontstaat (of al bestaat) die zich kan beledigd voelen. Ik heb hier onlangs zoiets zien gebeuren toen ik enkele plaagstoten heb gegeven. :lol:

tokkio

28 jun 2016, 17:38

Dicksy schreef:Ik denk kannibaal dat u toch een verkeerde voorstelling hebt van wat flexijob eigenlijk is.
Is het niet de bedoeling om het zwartwerk in de horeca tegen te gaan, mensen die bv na een week werken nog in het zwart gaan bijverdienen als garçon in het weekend of tijdens hun verlof ! Diegene die zwartwerken hebben doorgaans wel een inkomen waar ze later een pensioen voor trekken. Ze mogen zelfs 300 uren per jaar werken zonder dat er sociale en fiscale rechten op betaald worden, 360 uren als de horecauitbaters een witte kassa heeft. Het is enkel de uitbater die een bijzondere bijdrage betaald van 25%.
Dus van dat pensioen voor die flexijobber is totaal geen sprake, hetgeen hij verdient bruto krijgt hij netto. Zuiver in de pocket dus maar de werkgever betaald 25%.
Is Flexijob een ander woord voor zwartwerk? :D
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... wart.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.