Jobs - Jobs - Jobs
-
Gast
Iedereen wil nu ook geen flexijob in de horeca waar het voor voorzien is. Andere sectoren zullen in het zwart meer betalen zeker en kleinere pakkans ? Ik zou nogal moeten drinken, ik alleen in het café en 5 garçons om mij te bedienen. Één voordeel, ik moet niet lang wachten op mijne Leffe 
-
dejules
In de ambtenarij wordt men nooit werkloos, gaat men niet failliet, moet men niet inleveren op loon, ... nooit crisis!Wil. schreef:Bijna alle klompenmakers zijn ook verdwenen of zijn failliet gegaan. Creatieve destructie.
En maar kakken op de werklozen!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Sorry, ik probeerde de NMBS te verjongen maar dat lukte niet meer; de eerste trein op het zogenaamde vasteland, reed hier in 1835Wil. schreef:Toen hier in 1935 de eerste trein tussen Mechelen en Brussel ging rijden
1935 ....![]()
OK, we snappen het. Maar nu wordt ook duidelijk waarom 'te laat komen' in het dna van de NMBS zit.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Volgens sommige experts ter zake zou het inderdaad kunnen dat men een robot kan laten "waarnemen" wat wij als belediging opnemen. Men zou emoties kunnen programmeren en de robot zou, ook door ervaring en via kennis van collega robotten, snel bijleren. Hopelijk worden ze dan ook geprogrammeerd om niet gewelddadig te reageren op een belediging.Wil. schreef:Het zou kunnen dat hier een paar AI-computers aan 't werk zijn op sennet. Maar alle begin is moeilijk, dat is wel duidelijk. Die artificiëlen kletsen maar raak en tegelijk laten ze zich bijna niet ontmoedigen door afkeurende reacties.socrates schreef:(...) nu steeds meer, ook geestelijke arbeid, door Artificiële Intelligentie wordt overgenomen
Toch zou het zelfs kunnen dat er ooit AI ontstaat (of al bestaat) die zich kan beledigd voelen. Ik heb hier onlangs zoiets zien gebeuren toen ik enkele plaagstoten heb gegeven.
-
Gast
Voor mijn part mogen ze de robotten-kabinetsmedewerkers wel met een gewelddadige "bug" programmerensocrates schreef:Volgens sommige experts ter zake zou het inderdaad kunnen dat men een robot kan laten "waarnemen" wat wij als belediging opnemen. Men zou emoties kunnen programmeren en de robot zou, ook door ervaring en via kennis van collega robotten, snel bijleren. Hopelijk worden ze dan ook geprogrammeerd om niet gewelddadig te reageren op een belediging.Wil. schreef:Het zou kunnen dat hier een paar AI-computers aan 't werk zijn op sennet. Maar alle begin is moeilijk, dat is wel duidelijk. Die artificiëlen kletsen maar raak en tegelijk laten ze zich bijna niet ontmoedigen door afkeurende reacties.socrates schreef:(...) nu steeds meer, ook geestelijke arbeid, door Artificiële Intelligentie wordt overgenomen
Toch zou het zelfs kunnen dat er ooit AI ontstaat (of al bestaat) die zich kan beledigd voelen. Ik heb hier onlangs zoiets zien gebeuren toen ik enkele plaagstoten heb gegeven.
-
Gast
Gedurende een derde van hun carrière zijn Belgische werknemers werkloos, ziek of nemen ze tijdskrediet op. In de eurozone werken enkel de Italianen en de Grieken nog minder.
-
dejules
Die 1/3 is veel hoger want de ambtenarij en de gesubsidieerde tewerkstelling (daar heeft men honderdduizenden werklozen verstopt) trekken dit gemiddelde fel omhoog.petrol schreef:Gedurende een derde van hun carrière zijn Belgische werknemers werkloos, ziek of nemen ze tijdskrediet op. In de eurozone werken enkel de Italianen en de Grieken nog minder.
Er is gewoon veel te weinig werk.
-
Dat lage percentage werkenden heeft er dan toch toe geleid dat een ruime groep van de werkenden zich hier heeft kunnen opwerken tot een middenstandsniveau. Er zijn ook waarschijnlijk nergens zoveel werkenden die hun eigen huis bezitten, de "huurmarkt" in Vlaanderen is erg krap. Toch heeft dit lage tewerkstellingsniveau dan niet kunnen beletten dat dit land, relatief gezie,n een zeer hoog aantal superrijken telt. Droge cijfers krijgen meer dimensie als men ze in een bredere context bekijkt;
Alle Belgen zouden dus op een carrière van bv. 30 jaar, tien jaar niet werken. Hoe werden die cijfers bepaald ? Wat is een carrière, welke leeftijdscategoriën zijn erin opgenomen, welke statuten ? Wordt bv. betaalde vakantie met rsz.-bijdragen ook als niet-werken berekend ? Is de werktijd berekend in uren of in werkdagen ? Zijn er ook cijfers over de productiviteit van de Belgen ? Werken zelfstandigen ook ? En ambtenaren ?
Alle Belgen zouden dus op een carrière van bv. 30 jaar, tien jaar niet werken. Hoe werden die cijfers bepaald ? Wat is een carrière, welke leeftijdscategoriën zijn erin opgenomen, welke statuten ? Wordt bv. betaalde vakantie met rsz.-bijdragen ook als niet-werken berekend ? Is de werktijd berekend in uren of in werkdagen ? Zijn er ook cijfers over de productiviteit van de Belgen ? Werken zelfstandigen ook ? En ambtenaren ?
-
dejules
2 miljoen mensen in België krijgen een INKOMEN UIT ARBEID uit de staatskas : ambtenaren in al zijn soorten (NMBS, provincie, zorg, fod, etc) pwa, dienstencheques en andere gesubsidieerde arbeid.socrates schreef:Dat lage percentage werkenden heeft er dan toch toe geleid dat een ruime groep van de werkenden zich hier heeft kunnen opwerken tot een middenstandsniveau. Er zijn ook waarschijnlijk nergens zoveel werkenden die hun eigen huis bezitten, de "huurmarkt" in Vlaanderen is erg krap. Toch heeft dit lage tewerkstellingsniveau dan niet kunnen beletten dat dit land, relatief gezie,n een zeer hoog aantal superrijken telt. Droge cijfers krijgen meer dimensie als men ze in een bredere context bekijkt;
De rijkdom die deze groep heeft gecreërd kunt U aflezen aan de staatsschuld en de 3-maandelijkse structurele begrotingstekorten maw dat is GELEEND geld ook wel SCHULDEN genoemd.
Maw, de welvaart die deze groep heeft opgebracht is geen financiële meerwaarde voor de schatkist geweest (kan ook niet want deze zeer grote groep is net als de andere uitkeringstrekkers netto-ontvanger!) maar een strop rond elke burger, ook en vooral voor zij die geen netto-ontvanger zijn !
Dit beleid leidt tot uiterst lage pensioenen, hoge werkloosheid in de privésector (delokalisaties, stopzettingen handelsaktiviteiten, ...), extreme belastingsdruk en in het uiterste geval tot confiscatie van spaartegoeden en eindigt uiteindelijk in een maatschappij zonder middenklasse!
De groep netto-ontvangende-aktieven is zo groot dat bedrijven als Renault, Philips, Ford, GM, etc etc hier niet aan willen financieren : noch hun aandeelhouders noch hun klanten wensen daaraan te participeren.
In dit model krijgt de CEO van pakweg Arcelor Mital evenveel WETTELIJK pensioen als een statutair brievenbesteller.
Dit maatschappijmodel is gedoemd om te imploderen. Daarom dat Vanhool openllijk zegt niet meer te investeren in België.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

De kost van het overheidspersoneel is op 25 jaar ('90 tot '15) nauwelijks veranderd. Maar de laatste 10 jaar is die kost dan waarschijnlijk als een raket naar boven geschoten...
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 jun 2016, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Het is bon ton om altijd de ambtenaren te viseren. Jullie kunnen hier nog duizend cijfertjes en grafiekjes weergeven waarvan de echtheid dikwijls in twijfel kan getrokken worden. MAAR hebben al die slimme koppen hier zich al eens afgevraagd WAAROM we zoveel ambtenaren hebben in dit piepkleine België ? 'T is heel simpel met 6 regeringen , honderden en honderden parlementsleden en tientallen ministers die allemaal zéér belangrijk willen doen kan het niet anders dan dat er te veel ambtenaren zijn.
Geen enkel land, geen enkele regio zo groot als vlaanderen kan dat blijven betalen.
De grootste geldverspilling zijn niet de ambtenaren, wel de federalisering van België. Net zoals in Groot Brittanië waar men mensen met leugens en holle slogans heeft wijsgemaakt dat ze rijker gingen worden door de Brexit, hebben politiekers hier in België al tientallen jaren de bevolking misleid met leugens en holle slogans.
Geen enkel land, geen enkele regio zo groot als vlaanderen kan dat blijven betalen.
De grootste geldverspilling zijn niet de ambtenaren, wel de federalisering van België. Net zoals in Groot Brittanië waar men mensen met leugens en holle slogans heeft wijsgemaakt dat ze rijker gingen worden door de Brexit, hebben politiekers hier in België al tientallen jaren de bevolking misleid met leugens en holle slogans.
-
dejules
Het is en was een bewuste keuze vd Belgische regering (sedert Premier Leburton) om de oplopende werkloosheid bij te kleuren door honderdduizenden werklozen te verstoppen in de werkloosheid.meredith schreef:De grootste geldverspilling zijn niet de ambtenaren, wel de federalisering van België.
Dit proces is reeds bezig van in de jaren '70.
Sedert 1997 werden 450.000 ambtenaren aangeworven.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wel grappig dat de personeelsuitgaven sinds 1997 nauwelijks of niet gestegen zijn (zie mijn grafiek 2 postings hoger). Leg dat eens uit met 450.000 extra ambtenaren die gemiddeld netto toch 1.500 euro verdienen. Dat is vandaag dan 8 miljard per jaar en nog steeds maar 12% van het bbp. Dat bbp moet geweldig gestegen zijn! Wij zijn goed bezig!dejules schreef:Sedert 1997 werden 450.000 ambtenaren aangeworven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Gast
Zo is het. Heel dit boeltje getuigt van zwakzinnigheid. Geen enkele inwoner , geen enkel bedrijf heeft ooit maar één voordeel gehaald uit het gedrocht dat politiekers van Belgie gemaakt hebben.meredith schreef:Het is bon ton om altijd de ambtenaren te viseren. Jullie kunnen hier nog duizend cijfertjes en grafiekjes weergeven waarvan de echtheid dikwijls in twijfel kan getrokken worden. MAAR hebben al die slimme koppen hier zich al eens afgevraagd WAAROM we zoveel ambtenaren hebben in dit piepkleine België ? 'T is heel simpel met 6 regeringen , honderden en honderden parlementsleden en tientallen ministers die allemaal zéér belangrijk willen doen kan het niet anders dan dat er te veel ambtenaren zijn.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
BBP 1997: 290 miljard euroWil. schreef:Wel grappig dat de personeelsuitgaven sinds 1997 nauwelijks of niet gestegen zijn (zie mijn grafiek 2 postings hoger). Leg dat eens uit met 450.000 extra ambtenaren die gemiddeld netto toch 1.500 euro verdienen. Dat is vandaag dan 8 miljard per jaar en nog steeds maar 12% van het bbp. Dat bbp moet geweldig gestegen zijn! Wij zijn goed bezig!![]()
BBP 2014: 395 miljard euro
inderdaad grappig